ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    Δημήτριος Θεοτόκης στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    karavaki στη Οι τελευταίοι θα γίνουν π…
    Μέλια στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
    Νικόλαος Καλκάνης στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Πρωτοβυζαντινή Θεσσαλία: Η Επικράτηση του Χριστιανισμού και οι Βαρβαρικές εισβολές

Posted by Μέλια στο 9 Οκτωβρίου, 2013

Εικ. 1: Νόμισμα του Ιουστινιανού.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ: ΥΣΤΕΡΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ
.
Πρωτοβυζαντινή Θεσσαλία: Η Επικράτηση του Χριστιανισμού και οι Βαρβαρικές εισβολές

του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δασκάλου -συγγραφέα

.
Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ: Μετά το διάταγμα του Μεδιολάνου και ιδίως μετά τη μονοκρατορία του Μ. Κων/νου, η χριστιανική θρησκεία κέρδιζε συνεχώς έδαφος στο ρωμαϊκό κράτος, φυσικά και στη Θεσσαλία, σε βάρος της ειδωλολατρικής ή εθνικής. Ο Χριστιανισμός εισήχθη σχετικά νωρίς στην Ελλάδα, αρχικά με τις περιοδείες του Αποστόλου Παύλου (Φίλιπποι, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Αθήνα, Κόρινθος, κ.α.) και στη συνέχεια με άλλους κήρυκες του Ευαγγελίου.
.
Η Υπάτη, που βεβαίως σήμερα, γεωγραφικά, δεν ανήκει στο θεσσαλικό χώρο, δέχτηκε τον 1ο μόλις αιώνα μ.Χ. έναν εκ των Εβδομήκοντα Αποστόλων, τον Ηρωδίωνα1, ο οποίος αφού κήρυξε στην ευρύτερη περιοχή, χειροτονήθηκε επίσκοπος Υπάτης και έγινε ο πρώτος ιερομάρτυρας στην περιοχή. Από την Υπάτη λοιπόν φαίνεται πως εισήχθη η χριστιανική θρησκεία και σε άλλες θεσσαλικές πόλεις και χωριά.
.
Αργότερα, και κατά τη διάρκεια της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, που συνήλθε στη Νίκαια με σκοπό να καταδικάσει τις κακοδοξίες του Αρείου, ο οποίος δε δεχόταν την υπόσταση του Υιού ισότιμη με αυτή του Πατρός, μεταξύ των συνοδικών πατέρων της Εκκλησίας συμμετείχαν και τρεις Θεσσαλοί ιεράρχες, μετέπειτα άγιοι: ο επίσκοπος Λάρισας Αχίλλιος, ο επίσκοπος Τρίκκης Οικουμένιος Διόδωρος) και ο μετέπειτα επίσκοπος Πεπαρήθου (Σκοπέλου) Ρηγίνος.
.
Ο ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΕΙΣΜΟΣ: Τα βάσανα της Θεσσαλίας δεν οφείλονταν μόνο σε εχθρικές επιδρομές: ισχυροί σεισμοί είχαν ήδη πλήξει την κεντρική Ελλάδα, όπως και την ευρύτερη ανατ. Μεσόγειο. Ο ιστορικός του 6ου μ.Χ. αιώνα, Προκόπιος, αναφέρει, θέλοντας να δείξει τη σφοδρότητα των σεισμικών δονήσεων που κράτησαν μήνες, ότι τότε πήραν τη μορφή που έχουν σήμερα οι λίμνες της ανατολικής Στερεάς Ελλάδας Υλίκη και Παραλίμνη καθώς και ο Κρισσαίος κόλπος (Ιτέα, Αντίκυρα Ν. Φωκίδας), εξαιτίας του τεραστίου τσουνάμι που εκδηλώθηκε (365 μ.Χ.).
.
Διαβάζουμε στο Χρονικό του Γεωργίου Μοναχού: “Κατ’ εκείνους δε τους καιροὺς σεισμὸς (μέγας καὶ φοβερώτατος) γέγονεν, ως εν Αλεξανδρεία υποχωρήσαι (μεν) την θάλασσαν επὶ πολὺ, τα δε πλοία ως επὶ ξηράς ευρεθήναι κείμενα. Πλήθους δε λαού συνδραμόντος εις θέαν του παραδόξου θαύματος και του ύδατος πάλιν υποστρέψαντος >και εκβεβληκότος μακρότερον του συνήθους τόπου, κατεποντίσθησαν ανθρώπων μυριάδες (έχουμε εδώ την περιγραφή ενός τσουνάμι) και της Κρήτης και της Αχαίας και της Βοιωτίας και της Ηπείρου και Σικελίας τα πλείστα μέρη συνέβη τότε απολεσθήναι, της θαλάσσης ανελθούσης.
.
ΒΑΡΒΑΡΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΟΜΕΣ: Φαίνεται ότι μέχρι το 380 η Θεσσαλία, έχοντας κλείσει τις πληγές που άνοιξαν στην εύφορη χώρα οι βαρβαρικές επιδρομές του προηγούμενου αιώνα (Έρουλοι, Γότθοι) και ο μεγάλος σεισμός, ευημερούσε σχετικά.
.
Όμως μετά το θάνατο του αυτοκράτορα Μ. Θεοδόσιου (395), οι φιλοαρειανοί διάδοχοί του άφησαν περιθώρια ανεξέλεγκτης δράσης στα μισθοφορικά γερμανικά στρατεύματα (Βησιγότθοι), που και αυτά είχαν ασπασθεί την αίρεση του Αρείου. Έτσι άρχισαν οι επιδρομές και στο θεσσαλικό χώρο, που δεν είχε εκείνη την εποχή ουσιαστική αμυντική δύναμη (έλλειψη οχυρών, σχετικά ανοργάνωτη διοίκηση) και σε συνδυασμό με την έλξη που ασκούσαν πάντα οι εύφορες περιοχές στα βαρβαρικά στίφη, η Θεσσαλία γνώρισε μεγάλες καταστροφές.
.
Συγκεκριμένα οι Γότθοι, με αρχηγό τους το γνωστό Αλάριχο, εισέβαλαν το 396 μ.Χ. από τη Μακεδονία στη Θεσσαλία και αφού έκτισαν κάποιο οχυρό κοντά στον Πηνειό ποταμό λεηλάτησαν τη Λάρισα. Στο εσωτερικό της Θεσσαλίας κατάστρεψαν τα πάντα στο διάβα τους. Από εκεί, προελαύνοντας στη Στερεά, πολιόρκησαν την Αθήνα, που παραδόθηκε αμέσως, ενώ εν συνεχεία έφτασαν μέχρι την Πελοπόννησο. Ο Παπαρρηγόπουλος γράφει: ”.

Οι Γότθοι γυναίκας αγεληδόν συνεπαγόμενοι … ήσαν δε Γότθοι Αρειανοί2”. Έναν αιώνα αργότερα, συγκεκριμένα το 476 μ.Χ. πρώτα, χωρίς επιτυχία, και αργότερα το 481, οι Οστρογότθοι (Γότθοι της Ανατολής) υπό τη διοίκηση του Θευδέριχου Αμαλού εισέβαλλαν στη Θεσσαλία καταλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, και την αραιοκατοικημένη τότε Λάρισα. Η άμυνα των Βυζαντινών υπήρξε ανύπαρκτη διότι ο ικανότατος στρατηγός του Ιλλυρικού, που ήταν υπεύθυνος στρατιωτικά για τη Θεσσαλία, Σαβινιανός, είχε δολοφονηθεί από τον ίδιο τον αυτοκράτορα Ζήνωνα.

Η αποχώρηση των Οστρογότθων έγινε το 483 μετά από συμφωνία με τους Βυζαντινούς οι οποίοι τους παραχώρησαν περιοχές στη νότια όχθη του Δούναβη (Ίστρου) για εγκατάσταση. Στις αρχές του επόμενου αιώνα οι Άντες, ένα πρωτο-σλαβικό φύλο, εισέβαλαν στην Ελλάδα (517) και ερήμωσαν την πεδινή Θεσσαλία και τη βόρεια Στερεά για να νικηθούν τελικά από το βυζαντινό στρατό στις Θερμοπύλες. Η τελευταία όρθια πέτρα από ό,τι ελάχιστο είχε διασωθεί από τα οικοδομήματα των αρχαιότερων εποχών, ισοπεδώθηκε από τους Ονογούρους.

Οι Ονογούροι, πρωτοβουλγαρικό φύλο, ουραλοαλταϊκής προέλευσης, συγγενικό με τους Ούννους του Αττίλα, εισέβαλαν το 540/1 στη Θεσσαλία προξενώντας την απόλυτη ερήμωση. Το «έργο» τους τερματίστηκε στην Κόρινθο. Παίρνοντας μαζί τους λάφυρα και αιχμαλώτους, επέστρεψαν στην αρχική τους κοιτίδα, βόρεια του Δούναβη.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΔΗΜΙΑ – ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ: Το 542 σ’ όλο το θεσσαλικό χώρο και γενικά στις ευρωπαϊκές επαρχίες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, εμφανίστηκε μια διαφορετική απειλή: θανατηφόρα επιδημία βουβωνικής πανώλης (πανούκλας) η οποία έφτασε μέσω των εμπορικών πλοίων που ήλθαν από την Ινδία μεταφέροντας εδώδιμα προϊόντα και μπαχαρικά. Η αυτοκρατορία θρήνησε εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς. Σαν να μην έφτανε όμως αυτή η καταστροφή, μια νέα εισβολή αναστάτωσε τη Νότια Βαλκανική.
.
Άτακτα στίφη Κουτριγούρων (πρωτοτουρκικό φύλο, συγγενικό των Ονογούρων), έχοντας επικεφαλής τους τον Ζαβέρ Χαν, εισέβαλαν στη Μακεδονία και χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Μία απ’ αυτές, το 559, κατέβηκε προς τη Θεσσαλία και λεηλάτησε ό,τι είχε απομείνει3. Πριν όμως ο έκτος αιώνας φτάσει στο τέλος του, μια, διαφορετικής μορφής, εισβολή, ήρθε να ανατρέψει, κατά τόπους, την υφιστάμενη κατάσταση και να αναστατώσει για δυο-τρεις αιώνες την Θεσσαλία και τον ελλαδικό χώρο ευρύτερα. Ήταν η εισβολή των Σλάβων, στην οποία θα αναφερθούμε στο επόμενο άρθρο (τη μεθεπόμενη Κυριακή).

Εικόνα 2: Ο πρωτοβυζαντινος ναός της Λάρισας στο λοφο του Φρουρίου.

1 Προς Ρωμαίους Επιστολή, ιστ΄ 11. Σύντομο βιογραφικό του Αγίου, στο: Κωνστανίνος Αθ. Οικονόμου, Λειμωνάριο των Αγίων της Θεσσαλίας, 2013 [www.scribdcom/oikoomoukon]

2. Κ. Παπαρρηγόπουλος, Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τ. 9, β. 8ο, εκδ. ΔΟΛ, σελ. 92,3

Πηγή: ΑΚΤΙΝΕΣ
.

86 Σχόλια προς “Πρωτοβυζαντινή Θεσσαλία: Η Επικράτηση του Χριστιανισμού και οι Βαρβαρικές εισβολές”

  1. Αλάριχος,,,,η πρώτη σοβαρή απειλή για τον Ελληνισμο,,,παραλίγο να αφανίσει οτι περπατούσε στον Ελλαδικο χώρο,,,ειχε και τις πλάτες και το ελεύθερο απο τους Ρωμαίους Λατίνους αυτοκράτορες του Βυζαντίου,,,, οχι βέβαια εξαιτίας του Αρειανισμού

    • Μέλια said

      Όταν κατέλαβε την Ρώμη έσφαζε και λεηλατούσε τρία μερόνυχτα.
      Οι καταστροφές που προκάλεσε σε μνημεία και σε έργα τέχνης…ανυπολόγιστες..

      • αφού δεν αφανίστηκε το Γενος,,,είμαστε τυχεροί,,
        είμαστε απόγονοι αυτών που βρήκαν καταφύγιο στις σπηλιές και στα όρη.

      • Μέλια said

        Για αυτό είμαστε και λιτοδίαιτοι….και μπορούμε και επιβιώνουμε…

      • Γιώργης said

        Ὁ Ἀλάριχος μετὰ τὸν θάνατο τοῦ Θεοδοσίου τὸ 395 ἐκμεταλλεύτηκε τὴν διχόνοια καὶ τὶς ἔριδες Ἀρκαδίου καὶ Ὀνωρίου καὶ κατέστρεψε σχεδόν ὅλη τὴν Ἐλλάδα. Ὀ Στηλίχων τὸν νίκησε στήν Ρώμη καὶ τὸν ἀνάγκασε νά γυρίση στὸ Ἰλλυρικόν. Μετὰ τόν θάνατο τοῦ Στηλίχωνος ὁ Ἀλάριχος κατέβηκε ξανὰ νότια και λεηλάτησε τὴν Αἴγυπτο, ἀλλά πέθανε ξαφνικὰ καὶ θάφτηκε στί ὄχθες ἐκτραπέντος ποταμοῦ ὥστε κανεὶς νά μήν γνωρίζει τὴν ἀκριβῆ τοποθεσία. Προφανῶς γιὰ λόγους ἀνικανότητος ἀντιμετωπίσεώς του ἐκ τῶν διαδόχων τοῦ Θεοδοσίου ἔλαβε ἀπ’αὐτοὺς καὶ τὰ προνόμια στὸ Ἰλλυρικόν. Ἡλεηλασία τῆς Ρώμης εἶναι ἐνδεικτικὴ καὶ τοῦ τὶ διεδραματίσθη καὶ στὸν Ἑλλαδικὸν χῶρον
        ὅσον ἀναφορὰ στὶς καταστροφὲς μνημείων καὶ ναῶν τῆς ἀρχαίας θρησκείας καὶ ὄχι μόνον….

      • Μέλια said

        Την διχόνοια την έχουμε στο πετσί μας….και ξεχνάμε ότι ο εχθρός καιροφυλακτεί….

      • Γιώργης said

        Έπίσης δέν ὐπάρχουν σαφεῖς ἐνδείξεις ὅτι τὸν «ἄφησε» ὁ Στηλίχων στὴν Πελοπόνησσο…

      • Μέλια said

        Ήταν ο πρώτος ηγέτης γερμανικού φύλου διάβασα…

        Ο χάρτης της επιδρομής στην Ελλάδα το 395..

      • εκει ,,στο «και οχι μόνον» είναι όλο το ζουμί,,

      • Γιώργης said

        Γιῶργο, ἔκανε τὰ πάντα σκόνη… τὶ νὰ λέμε…

    • Σουλιώτης said

      Οχι βρε, δεν ειναι ετσι !
      Παραθετω:

      Ανιστόρητα 1. Πως μετατράπηκε ο αρειανιστής πλιατσικολόγος Αλάριχος σε … ιεραπόστολο!

      – Στη σελ. 27 του προλόγου, αναφέρεται: «Στην ‘ενταύθα Ελλάδα’, τρεις δεκαετίες αργότερα, με την προτροπή της Κωνσταντινούπολης εισέβαλαν οι ορδές των νεοφώτιστων Χριστιανών Γότθων, καθοδηγούμενες από ομάδες φανατικών ιερωμένων και μοναχών. Τότε (το έτος 397 μ.Χ.) έγινε στην Πελοπόννησο η μεγαλύτερη γενοκτονία που γνώρισαν ποτέ οι Έλληνες. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για την επιβολή της νέας θρησκείας στην Ελλάδα. Προς βοήθεια των Ελλήνων έσπευσε από την Ιταλία ένας Βάνδαλος (!) στρατηγός του ρωμαϊκού στρατού, ο Στηλίχων. Όμως έφτασε πολύ αργά: ήδη είχε σφαχτεί ανηλεώς ή εξανδραποδιστεί ο μη χριστιανικός πληθυσμός όλων των πόλεων της Πελοποννήσου. Όσοι δεν πρόλαβαν να καταφύγουν στα βουνά της Λακωνίας και της Αρκαδίας, όπως γράφει ο Ζώσιμος, ‘ηβηδόν εσφάγησαν’».

      Πρώτον: ο Αλάριχος, το στράτευμα του και ΟΣΟΙ ΤΟΝ ΣΥΝΟΔΕΥΑΝ, ήταν αρειανιστές, δηλ. φανατικοί εχθροί της Εκκλησίας της Ρώμης και της Κων/πόλεως και μόνιμοι διώκτες των ορθοδόξων από την εποχή του Κωνσταντίου. Αδιάψευστος μάρτυρας για τις πράξεις του αρειανιστή προκατόχου του είναι ο ίδιος ο ειδωλολάτρης αυτοκράτορας Ιουλιανός. Στην επιστολή του «προς τους Βοστρηνούς» γράφει:

      «Είχα τη γνώμη ότι οι αρχηγοί των Γαλιλαίων θα είχαν μεγαλύτερη ευγνωμοσύνη σ’ εμένα παρά στον προκάτοχο μου στη διοίκηση, γιατί επί βασιλείας του έτυχε πολλοί απ’ αυτούς να εξοριστούν, να καταδιωχτούν και να φυλακιστούν και μάλιστα πολλές φορές να σφαγεί μεγάλος αριθμός απ’ αυτούς τους λεγόμενους αιρετικούς, όπως στα Σαμόσατα, στην Κύζικο, στην Παφλαγονία, στη Βιθυνία, στη Γαλατία και σε πολλά άλλα μέρη, όπου ολόκληρες κωμοπόλεις λεηλατήθηκαν και καταστράφηκαν»[12] .

      Τις ίδιες διώξεις επανέλαβε αργότερα και ο Βάλης, ο οποίος «προστάτευε την ειδωλολατρία και ήθελε οι χριστιανοί υπήκοοί του ν’ αναγκαστούν ν’ ακολουθήσουν τον αρειανισμό που ο ίδιος υποστήριζε. Έτσι τα 13 χρόνια που κυβερνούσε ήταν για τους Ορθοδόξους εποχή ΤΡΟΜΟΥ και καταπιέσεως και για την καταπίεση αυτή χρησιμοποιούσε και τους ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ» [13].

      Με καμία λοιπόν λογική δεν είναι δυνατόν η Εκκλησία να ταυτίζεται με τους σφαγείς της.

      Δεύτερον: Αν ο Αλάριχος ήταν …χριστιανός ιεραπόστολος και μάλιστα έπαιρνε, δήθεν, εντολές από την πρωτεύουσα, για ποιο λόγο η πρώτη κίνησή του ήταν να βαδίσει κατά της χριστιανικής Κων/πολης και να λεηλατήσει τα περίχωρα αυτής;! Μόνο αφού αντιλήφθηκε ότι δεν θα είχε τύχη εκεί (η Κων/πολη ήταν οχυρωμένη και ήδη ο Ρουφίνος είχε παραταχτεί απέναντί του) στράφηκε στην Ελλάδα:

      «Οι Βησιγότθοι […] επωφελήθηκαν από την άρνηση του Αρκαδίου να καταβάλει την καθιερωμένη επιχορήγηση, πέρασαν τον Δούναβη και βάδισαν εναντίον της Κωνσταντινούπολης […] Βασικός λόγος της σύγκρουσης αυτής ήταν και η άρνηση του Αρκαδίου να αναθέσει στον Αλάριχο υψηλό αξίωμα στη διοίκηση επαρχιών της χερσονήσου του Αίμου. Στην πορεία του προς την Κωνσταντινούπολη αναχαιτίστηκε από τον Ρουφίνο και αναγκάστηκε να στραφεί με τα ενισχυμένα και από άλλες φυλές βησιγοτθικά στρατεύματα στη Μακεδονία και τη Θεσσαλία» [14].
      http://www.oodegr.com/neopaganismos/diogmoi/thyrathen_2.htm

      • Γιώργης said

        Πάλι καὶρια ἡ παρέμβασι σου Σουλιώτη. Ἀλλὰ πῶς ἐξηγεῖται ὅτι ἀνέλαβε τήν διοίκησι Αἴμου ἐπὶ Ἀρκαδίου; Ἀνικανότητα ἤ ἀδυναμία καταδιώξεως καὶ συμβιβασμὸς; Ἐδῶ ὁ τύπος κατέσφαξε τὸ σύμπαν στὸν ἑλλαδικὸ χῶρο καὶ στὸ τέλος πῆρε καὶ ἀξίωμα… Γιὰ πές μας, τί γνωρίζεις.

      • Σουλιώτης said

        Που βρε Γιωργη, αφου λεει για αρνηση του Αρκαδιου να αναθεσει στον αλαριχο τη διοικηση του αιμου

      • Σουλιώτης said

        Καλα εισαι και πολυ βαμπηρι ρε παιδι μου 🙂 συνεχεια τετοια ωρα σε βλεπω

      • Γιώργης said

        Τώρα τελευταία ναί… 🙂 ἔχω ξαναβαμπιριάσει δεόντως.

      • Γιώργης said

        Ἀναφέρεται στὴν Βικιπαίδια ὰλλὰ τὸ βρῆκα καὶ ἀλλοῦ.

      • Γιώργης said

        Χωρίς λεπτομέρειες ὅμως γιὰ τὸ πῶς καὶ ποιός… χμμμ! 😉

      • Σουλιώτης said

        Εδω εχει μια ενδοιαφερουσα ιστορικη αναδρομη και παρατηρησεις. πουθενα δεν λεει ο αλαριχος να ανελαβε αηιωμα στο βυζαντιο, που το ειδατε αυτο ?
        http://www.apologitis.com/gr/ancient/Alarixos.htm

      • Σουλιώτης said

        Συνολικη ιστορικη αναδρομη
        και παρατηρησεις στο «Ενστάσεις προς Εθνικούς»

      • Γιώργης said

        Γιὰννη δῶσε βάσι ἐδῶ :

        Το χειμώνα του 397, ο Στηλίχωνας αποβίβασε όλες τις διαθέσιμες λεγεώνες της Δύσης και της Ανατολής και έφθασε στην Κόρινθο την οποία κατέστησε ορμητήριό του. Εκεί αύξησε τις δυνάμεις του με τους Εθνικούς της Πελοποννήσου και ανάγκασε τους Γότθους να συγκεντρωθούν στο υψίπεδο της Φολόης, όπου σήμερα είναι το Λάλα. Σε αυτό ακριβώς το υψίπεδο διωκόμενοι το 1779 οι Τουρκάλβανοι που διέτρεχαν για μια ολόκληρη δεκαετία την Πελοπόννησο προσπαθώντας εκεί πέρα να διασφαλιστούν και να επιβιώσουν επί μακρύ διάστημα αμυνόμενοι. Ο Ζώσιμος αναφέρει ότι τότε έγινε η απροσδόκητη μεταβολή κατά την οποία ο μεν Στηλίχωνας υποχρεώνονταν να εγκαταλείψει το έδαφος της Ανατολικής αυτοκρατορίας, επί της οποίας λογίζονταν ότι είχε στρέψει αδελφικά όπλα και ο δε Αλάριχος γίνονταν γενικός διοικητής του Ιλλυρικού, δηλαδή όλων των Ελληνικών χωρών της Ευρώπης πλην της Θράκης. Πράγματι, αμφίβολη θα ήταν η μάχη αν πότέ ελάμβανε μέρος. Οι Γότθοι ήσαν πολλοί ενάντια στις δυνάμεις του Στηλίχωνα. Είχαν όμως το μειονέκτημα να ακολουθούνται από τις οικογένειές τους, στις πελώριες και δυσκίνητες άμαξες. Κοινό λοιπόν συμφέρον υπαγόρευε την απαγόρευση της σύρραξης η οποία θα είχε αβέβαιο αποτέλεσμα. Τότε ο Στηλίχωνας πρότεινε στον Αλάριχο να τον καταστήσει διοικητή του Ιλλυρικού, το οποίο αφού θα αποσπόταν από την Ανατολική αυτοκρατορία θα ανήκε πλέον στην Δύση. Πονηρός ο Γότθος δέχθηκε την μυστική συνθήκη για να εξέλθει από το αδιέξοδο της Πελοποννήσου. Διεμήνυσε όμως στην Κωνσταντινούπολη και συγκεκριμένα στον ευνούχο επίτροπο Ευτρόπιο την πρόταση του Στηλίχωνα και υπέδειξε τι πρέπει να γίνει ώστε και το Ιλλυρικό να παραμείνει στην Ανατολή και ο Αλάριχος να διοριστεί διοικητής του.

        -=-=-=-=-=-=-=-=-

        «Το 407 όμως, όταν στα Αρελάτα της Γαλλίας επαναστάτησε ο στρατηγός Κωνσταντίνος και »αναγορεύθηκε αυτοκράτορας στην θέση του Ονώριου, που είχε κλειστεί στα ελώδη χαρακώματα της Ραβέννας, ο Στηλίχωνας θυμήθηκε τον Αλάριχο και ζήτησε να δει κατά πόσο θα μπορούσε εκείνος να τον βοηθήσει στον νέο αγώνα, διότι ο Κωνσταντίνος εντός ολίγου προσάρτησε όλες τις περιοχές κοντά στον Ρήνο και κατέκτησε και την Ιβηρική χερσόνησο. Διεμήνυσε λοιπόν στον παλιό του αντίπαλο το παλιό σχέδιο της προσάρτησης του Ιλλυρικού στην Δυτική αυτοκρατορία. Ο Αλάριχος δέχτηκε. Μεταφερόμενος δε από την υπηρεσία της μιας αυτοκρατορίας στην άλλη, διορίσθηκε αρχηγός του πεζικού στην Ιλλυρική επαρχία. Ο νέος τίτλος ήταν υποδυέστερος. Ως επικερδέστερος όμως έγινε δεκτός.»

        Καὶ ἐπίσης μᾶς τὸν παρουσιάζει ὥς «φιλαράκι» μὲ τὸν Στηλίχωνα… Κουφὸ!

      • Γιώργης said

        Καὶ ἑς αὔριον τὰ ὑπόλοιπα καθ’ ὅτι…Sleeping on keyboard

        Καλὸ ξημέρωμα.

      • Σουλιώτης said

        Η πρωτη φορα που οι γοτθοι εισηλθαν στο βυζαντιο, ηταν ζητωντας ασυλο επειδη τους κυνηγουσαν οι ουνοι.
        Το βυζαντιο τους δεχτηκε με την υποσχεση τους για υποταγη και στρατιωτκη υπηρεσια στα συνορα του κρατους.
        Τοτε ο αλαριχος ειχε καποιο αξιωμα σε ελληνικο χωρο (ηλλυρικο) οσο ζουσαν σε συμφωνια ακομα.
        Καποια στιγμη ομως οι γοτθοι επαναστατησαν και στραφηκαν εναντιον του βυζαντιου με τα γνωστα πλεον γεγονοτα.
        Τα όποια αξιωματα του αλαριχου στο βυζαντιο, ηταν πριν επαναστατησει, πριν στραφει εναντιον του…οσο ακομα οι γοτθοι ηταν υποταγμενοι

      • Σουλιώτης said

        Το να στρεφεις τους εχθρους σου τον εναν εναντιον του αλλου, ειναι τακτικη
        Τι σχεση εχουν ολα αυτα, με δηθεν τιμη στον αλαριχο, και μαλιστα για να τον… επιβραβευσουν επειδη λεηλατουσε «ελληνικες» πολεις.
        Μιλαμε για παρανοια.

      • Σουλιώτης said

        καθως και οι συμαχιες

      • Σουλιώτης said

        Επισης, ο Στηλιχωνας, ηταν επιτροπος του – δυτικου – αυτοκρατορα Ονωριου. Και το ιλλυρικο, τοτε νομιζω και κατα καιρους ανηκε στη δυση.

      • Σουλιώτης said

        Και παει το βραδυ…

      • Γιώργης said

        Προφανῶς ὑπάρχει σύγχυσι μεταξὺ τῶν δύο, Ἀρκαδίου καὶ Ὁνωρίου καὶ γιὰ αὐτὸ ἀναφέρεται ὅτι εἶχε ὁ Ἀλάριχος τήν «άνέχεια» τοῦ Βυζαντίου. Ἀρκάδιος στό ἀνατολικὸ τμῆμα, Ὀνώριος στὸ δυτικό. Ὁ Στηλίχων ἦταν ἐπίτροπος τοῦ Ὀνωρίου. Καὶ οἱ δύο ὅμως ἦταν γιοί τοῦ Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου, ὁ ὁποῖος κατά τόν θάνατόν του ἔκοψε στὰ δύο τήν αύτόκρατορία γιὰ νὰ τὴν δώση στοὺς δύο γιούς του.
        Τὸ Ἱλλυρικὸν πρέπει νά άνῆκε στην Ἀνατολικὴ, ἐκείνη τὴν ἐποχή.
        Εἶναι ἀπίστευτο πάντως πῶς μείναμε ζωντανοὶ ἐκεὶνον τὸν καιρὸ, ἀν σκεφτεῖ κανεὶς ὅτι μετὰ τὸν Ἀλάριχο κατέβηκαν καὶ οἱ Σλάβοι.

      • πάλι καλά που επέζησε τοτε το Γενος

        δύσκολο θέμα,,και θέλει ψάξιμο

      • Σουλιώτης said

        Δεν ηταν ο Αλαριχος ο πρωτος βαρβαρος που κατεβηκε στον ελλαδικο χωρο.
        Ουτε «επι χριστιανισμου» αρχισαν να κατεβαινουν οι βαρβαροι εδω.
        Πολυ πριν τον μεγα Κωνσταντινο ειχαν ερθει και αλλοι επιδρομεις, οπως οι γαλατες, οι βανδαλοι, παλι οι γοτθοι κλπ και λεηλατησαν την Ελλαδα και την Αθηνα. Τα ιδια και στην Ιταλια….

      • Σουλιώτης said

        Ο Ατιλας ο Ουνος, δηλαδη, με τις «πλατες» των ρωμαιων, λεηλατησε την…ρωμη ?….

      • Σουλιώτης said

        Εκεινη την εποχη παντως, και οχι μονο, τα αδερφια σκοτωνονταν μεταξυ τους για την εξουσια

      • Γιώργης said

        Σαφῶς καὶ δὲν ἦταν οἱ μόνοι πού κατέβηκαν, ἁπλῶς τὸ ἀνέφερα γιατὶ ἦταν σαρωτικὴ ἐπιδρομή του.
        Ναί, οἱ δύο ἀδελφοί τρωγόντουσαν. Μαρτυρίες γιὰ Γότθους ὅμως δὲν ὐπάρχουν καὶ πολλὲς πρίν αὐτὴν τήν ἐποχή…. Κι αὐτοὶ ἀπὸ «μᾶς» ἔφαγαν καὶ καλὰ μάλιστα. Καἱ ἀπὸ τὴν Ίταλία ἐπίσης.

      • Σουλιώτης said

        «…Οι Βησιγότθοι εξαπέλυσαν στο τέλος της δεκαετίας 260-70 μια από τις πρώτες και μεγαλύτερες βαρβαρικές επιδρομές που γνώρισε η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Τον επόμενο χρόνο υπέστησαν συντριπτική ήττα στη Μάχη της Ναϊσσού …»
        http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CF%8C%CF%84%CE%B8%CE%BF%CE%B9
        Επισης καπου αλλου διαβαζα, οτι ο γιος του Μεγαλου κωνσταντινου, ο Κρισπος (που δολοφονηθηκε απο τη μητρια του)
        στα που νιατα του ειχε καταροωσει του Φραγγους. Φαντασου απο ποτε ασχολουμασταν με τους φραγγους.
        Απλως στην αρχη ολοι αυτοι οι βαρβαροι ηταν σε πιο πρωτογονη φαση με τσεκουρια, απλες ασπιδες κλπ
        αλλα στη συνεχεια μεσω της επαφης τους με τη ρωμαικη αυτοκρατορια ολο και εξελισονταν και με το περασμα των αιωνων, ολο και δυσκολοτερη γινοταν η αντιμετωπιση τους, μεχρι που στο τελος καταφεραν να πετυχουν και την αλωση το 1204…

      • Γιώργης said

        Ακριβῶς τὸ ἴδιο διάβαζα κι ἐγὼ, τώρα. Γιά αὐτὸ εἶπα γιὰ ἐλάχιστες πηγὲς… Λέει…:

        «Η μόνη πηγή για την πρώιμη ιστορία των Γότθων προέρχεται από τον Ιορδάνη (δημοσιευμένο το 551), ένα κληρικό επί Ιουστινιανού, ο οποίος έγραψε μια περίληψη της, χαμένης, 12τομής ιστορίας των Γότθων του Κασσιόδωρου, γύρω στο 530. Ο Κασσιόδωρος λόγω του ότι ήταν από τους βασικούς υπουργούς του Θεοδώριχου του Μεγάλου, ήταν σε θέση να πληροφορηθεί για τις παραδόσεις των Γότθων. Μια άλλη πηγή είναι ο Προκόπιος, ο οποίος έγραψε το για τους Γοτθικούς πολέμους (535-552).»

        Πολλὰ χαμένα κομμάτια στὶς πηγὲς, Γιάννη. Καὶ πολλὰ «χαμένα» ἐπίσης… (γενικότερα τὸ λέω…)

      • Σουλιώτης said

        στα που νιατα του = στα πολύ νιατα του

      • Γιώργης said

        Πὲς το ψέμματα…, ἀπὁ τότε, πράγματι!
        Καὶ δυστυχῶς ἔτσι ἔγινε, ἔτσι γίνεται, ἔτσι θὰ γίνεται…
        Καὶ τὰ ἔνστικτα τῶν λαῶν εἶναι σάν τῶν ἀνθρώπων, Σουλιώτη μου, δεεεέν ἀλλάζουν…. Ἐκσυγχρονισμένοι ἤ ὄχι, πλουσιώτεροι ἤ ὄχι, «μορφωμένοι» ἤ ὄχι, θὰ παραμείνουν αὐτὸ πού τοὺς ὅρισε ἠ ρίζα τους. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Γι αὐτὸ κάθε λίγο καὶ λιγάκι θὰ βγάζουν τοὺς ὅποιους Σἰλερ τους καὶ θὰ θαυμάζουν τοὺς Ἒλληνες κρύβοντας τὸν φθόνο τους. Ἤ… θὰ τοὺς φθονοῦν κρύβοντας τὸν θαυμασμὸ τους… Δἑν εἶμαι σίγουρος. Εἶναι τρομερὰ ἐλάχιστη ἡ διαφορὰ…

      • Σουλιώτης said

        Ετσι ειναι , δεν αλαζουν οι ανθρωποι στην ουσια, απλως αμα μορφωθουν, μασκα αλαζουν…

        Στην αρχη οι βαρβαροι ειχαν πιο πρωτογονα οπλα και τεχνολογια γενικως, αλλα το 1204 αυτοι ειχαν πλεον ανωτερα οπλα απο τα δικα μας. Καπου ενας δικος μας αυτοκρατορας τους λεει » τι νομιζετε οτι θα σας φοβηθω επειδη μου ηρθατε μεσα στο σιδερικο?» στην πρωτη αλωση δε θυμαμαι σιγουρα

        Να και μια ταινια που με συγκινησε καπου.
        Ενας νεαρος Ρωμαιος παει στη βρετανια για να παρει πισω εναν αετο εμβλημα, που ειχαν κλεψει οι βρετανοι απο τον πατερα του σε μια μαχη τον οποιο δολοφωνησαν. Ειναι θεμα τιμης. Τελικα τον κλεβει πισω και οι βρετανοι αρχιζουν να τον κυνηγαν.
        Και εκει που συνεχεια βλεπεις οι βρετανοι να νικανε και να κυνηγανε αυτον τον Ρωμαιο, λιγο πριν τον φτασουν, εμαφανιζεται ο,τι εχει απομεινει απο τη λεγεωνα του πατερα του, μερικοι ρωμαιοι ετοιμοι να πεθανουν.
        Και αυτο που με αρεσε ειναι η σγκρουση ειναι αναμεσα σε ρωμαιους (σαν ρωμιους δηλαδη) και δυτικους. Και μαλιστα οι ρωμαιοι εχουν και μεσογειακες φατσες σαν ας πουμε τις δικες μας.
        Και τελευταια στιγμη τελος παντων, αυτος ο ρωμαιος φωναζει «ετοιμαστειτε να υπερασπιστειτε τον αετο !» τον οποιο εχει καρφωσει στο εδαφος σε ενα ποταμι, και αυτοι οι λιγοι ρωμαιοι κανουν ενα τειχος μπροστα απο τους δυτικους βρετανους…
        Αυτο το ετοιμαστειτε να υπερασπιστειτε τον αετο, προγονο του δικου μας δικεφαλου αετου, της ρωμανιας, ηταν που με χτυπησε κατ ευθειαν στην καρδια… Δηλαδη για μια τετοια υερασπιση θα τα παρατουσα ολα και εγω και θα ηγαινα να πεθανω…
        Απλα ετσι ο (δικεφαλος) αετος και οι νοτιες φατσες των ρωμαιων μου θυμησαν εμας…

      • Σουλιώτης said

        Το φανταστηκα οτι θα εννοουσες αυτο το κομματι Γιωργη.
        Απλα η ουσια για μενα ειναι οτι γενικως γινοταν πολλες τετοιες επιδρομες απο προχριστιανικα, και οχι…απο το χριστιανισμο και μετα.
        http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2012/12/279.html#.UjIPicZM9po

      • Γιώργης said

        Σαφέστατα! Ἐνδιαφέρον καὶ τὸ ἄρθρο πού ἔβαλες, δείχνει ὅτι οἱ Ἕλληνες ἀφ’ ἑνὸς μέν δέν ξεχνοῦν κι αὐτοὶ τά κουσούρια τους ἀφ’ έτέρου πολεμοῦν σὰν λιοντάρια.. Αὐτὲς οἱ Θερμοπῦλες ἔγραψαν πάμπολλες φορὲς τὴν ἴδια ἱστορία…, εἶναι φοβερό. Ὅλοι πάντως θέλαν τοὺς θησαυροὺς τῶν Ἑλλήνων, ΟΛΟΙ!
        Συχνὰ πιὰ ἀναρωτιέμαι ἀν ὅλοι αὐτοὶ οὶ λαοὶ ἔχουν πράγματι τὰ κότσια νὰ κάτσουν κάτω καὶ νὰ διαβάσουν μὲ εἰλικρίνεια τὴν ἱστορία τους, τὶς ρίζες τους, τήν προέλευσί τους· θὰ ἔμεναν ἄναυδοι… καὶ θά κατέβαιναν ἀπ’ τὸ καλάμι τους μὲ τὴν οὐρὰ στὰ σκέλια. Φοβᾶμαι ὅμως ὅτι ἀπ’ τήν ἀλαζονεία τους καὶ μόνον ἔκαναν ἀκριβῶς τὸ ἀντίθετο. Φουσκώνοντας τὰ «κατορθώματά» τους…. καὶ ξαναπῆραν τὸν κατήφορο πρὸς τὸν… φτωχὸ νότο.

      • Σουλιώτης said

        Καληνυχτα απο μενα. Ελπιζω να μην χρειαστει να ξενυχτησουμε και σημερα 🙂

      • Σουλιώτης said

        Σουλιώτης είπε
        Σεπτεμβρίου 12, 2013 στις 10:12 μμ

        Αυτοι οι Γαλατες αφου ηττηθηκαν στην Ελλαδα, διεισδυσαν τελικα ειρηνικα σε εναν ελληνιστικο βασιλειο στο κεντρο περιπου της σημερινης τουρκιας , μετα απο συμφωνια.

        Μεχρι εδω απο το παραπανω λινκ.

        Απο δω και κατω, απο το βιβλιο του Στεργιου Σακκου. Εισαγωγη στην Καινη Διαθηκη.

        Αυτοι οι Γαλατες εξελληνιστηκαν και κατοικησαν σε μια εκταση περι το κεντρο της Σημερινης Τουρκιας, σε μια εκταση οσο το ημισυ
        της σημερινης Ελλαδας….
        Οταν αργοτερα λοιπον ο αποστολος Παυλος στελνει την περιφημη επιστολη “προς Γαλατας” (επιμερους βιβλιο της Καινης Διαθηκης) απευθυνεται σε αυτους τους Γαλατες της Μικρας Ασιας ! τους εξελληνισμενους και στα Ελληνικα εννοειται…. Και οχι φυσικα καπου στη Δυση….
        Στη συνεχεια αυτοι οι Γαλατες αφομοιωθηκαν και τελειως…

      • Σουλιώτης said

        Κι ας αισθανονται περηφανοι κι αυτοι για τα οποια καλα τους, αρκει να μην ενοχλουντους αλλους, πραγμα το οποιο δυστηχως κανουν…
        Συνεπεσαν τα σχολια.

      • Γιώργης said

        Συνὲπεσαν άλλὰ δὲν πειράζει… Εἶναι ποὺ ἤθελες νὰ πᾶς γιὰ ὕπνο! Βάζω τσάκα-τσάκα τρὶα τσιπουράκια-σφηνάκια!

      • για να βγει κάποιο λογικό συμπέρασμα,,,χρειάζεται απλη καταγραφή γεγονότων,,οτι λέει η Ιστορία,,,απο εκεί και πέρα,,,ειναι σίγουρο οτι ο κάθε ένας ατομικά έχει την δική του οπτική πάνω στα γεγονότα,,,,αν δε λάβουμε και υπόψιν μας το γεγονός οτι την Ιστορια πάντα την γράφουν οι νικητές ,,αρκετές φορές πολλά αποκρύπτονται,,τοτε δεν είναι και πολυ εύκολη η ανακάλυψη της πραγματικής ιστορικής αληθείας,,,χρειάζεται ψάξιμο χωρις παρωπίδες και ταμπού,,,διοτι αν υπερισχύουν οι παρωπίδες και τα ταμπού δεν διαβάζουμε Ιστορια,,,διαβάζουμε μιαν κατασκευασμένη εκδοχή αυτής,,,

        το εχω ξαναπεί,,,θεωρώ οτι ειμαι τυχερός που ειχα συγκεκριμένο καθηγητή Ιστορίας,,ενώσω ζούσε θεωρείτο «λόγιος» απο την τοπική κοινωνία,,και είχε τις ανάλογες τιμές ως ιδιαίτερα μορφωμένος καθηγητής Φιλολογίας και Ιστοριας,,,ηταν και ιδιαίτερα θεοσεβούμενος πιστός
        για τον Αλάριχος,,,μας ειχε πει οτι διευκολύνθηκε απο την τότε εκκλησία ,,η ειδωλολατρεία ηταν αγκάθι στα πλευρά της αυτοκρατορίας,,ο Αλαριχος πέτυχε στην αποστολή του,,
        ,,απο τότε εγω έμεινα στα λογία του,,,δεν το έψαξα καθόλου,,,τώρα ,,,που έκανα μια μικρή ερευνά έπεσα στον Παπαρηγοπουλο που λέει τα ιδια,,,
        άσχετα τι εκανε η οχι η τότε εκκλησιά για πολιτικούς η μη λογους,,,πρέπει να πάμε στην εποχή και να κατανοήσουμε την πράξη και οχι να την αποσιωπήσουμε οπως φαίνεται ,,
        επίσης πρέπει να κατανοήσουμε οτι η τότε εκκλησία αποτελείτο απο Λατινους,,οι Ελληνες ηταν ακόμα σκλάβοι των Λατίνων,,και ως Λατινοι θεώρησαν οτι έπρατταν καλά σε μια επαρχία της αυτοκρατορίας,,,
        ειναι κρίμα για εμάς τους Έλληνες να αποσιωπειτε μέρος της ιστορίας μας για λόγους θρησκευτικού ταμπου,,διότι πολύ άπλα δεν συνδέονται αυτά τα δυο,,οι οποίες ενέργειες θρησκευτικών ταγών ειναι ατομική ευθύνη και παρέσυραν μαζες,,,ειναι δυο άσχετα πράγματα,,
        επίσης πρέπει να υπολογίζουμε και το αίσθημα αντεκδικηση των χριστιανών έναντι των παλιών διωγμών,,,τι έγινε επειδή ειναι χριστιανοί έγιναν όλοι άγιοι,,,σίγουρα υπήρχε πολύς κόσμος που ζητούσε εκδίκηση,,,,αλλά και απο την άλλη μην αγιοποιουμε ολους τους τοτε χριστιανούς,,και για ποιο λογο να θεωρούμε υπόλογη την σημερινή εκκλησία μας για γεγονότα που έκαναν αλλοεθνείς χριστιανοί,,???ειναι υπόλογη για τους χριστιανούς του Παπα ?? φυσικά οχι,,γιατι το μπερδεύουμε τοτε

        ενα διαχωρισμός χρειάζεται για να μην χανόμαστε,,και κατόπιν κατανόηση των πράξεων στην εποχή τους,οχι με σημερινά κριτήρια,,,

        επίσης ο καθηγητής μου Μενέλαος Παρλαμάς,,μου ειχε πει «διάβαζε τις σημειώσεις και τους αστερίσκους,,εκει κρύβεται η ιστορική αλήθεια,,,βγάλε το δικό σου συμπέρασμα»,,
        απο τότε αυτό κάνω,,,διαβάζω την Ιστορία χωρις να με παρασέρνει ο νικητής.

        κάποτε,,θεωρούσα τον Ελ.Βενιζελο Εθνάρχη,,,τώρα οι άτιμες οι σημειώσεις και οι αστερίσκοι μου έχουν θολώσει πολύ την εικόνα του,,έχουν την αλήθεια κρυμμένη,,,ενώ στις πλατείες ο νικητής Βενιζελος στέκει στον αδριαντα του

      • Σουλιώτης said

        Μονο που οι αποψεις σου για τον αλαριχο και την εκκλησια ταυτιζονται με τις αποψεις των νικητων προς το παρον και προσωρινα μασονων, Γιωργο.

      • Σουλιώτης said

        Ουτε η επιδρομη του αλαριχου ηταν θρησκευτικη, ουτε ειχαν αναγκη τον αλαριχο αν ηθελαν να κανουν διωγμους(!)
        και ενα νηπιο θα το καταλαβαινε αυτο, αρκει να μην ειχε υπερφιαλο νεοπαγανιστικο φανατισμο στο κεφαλι του.
        Απανταω στους νεοπαγανιστες, που διαδιδουν και τα παραπανω.

      • Σουλιώτης said

        Ηθελα Γιωργη. Και χθες ηθελα. Αλλα προτιμω αν γινεται να τελειωνω ενα θεμα γιατι δε ξερω που θα ειμαι αυριο.

      • Γιώργης said

        Τὸ ξέρω καλὰ Γιὰννη καὶ τὸ ἐκτιμοῦν ὅλοι αὐτὸ, εἶμαι σίγουρος.

        (τώρα αύτὰ δὲν εἶναι σφηνάκια ἀλλὰ τέσ’πά… :mrgreen: )

      • Σουλιώτης said

        Θυμαμαι και αλλη φορα εδω στο αβερωφ Γιωργο εγκαλουσες για φανατισμο τους χριστιανους, που δεν παραδεχονται οτι ο Θεοδοσιος κατηργησε τους (ενδοξους ως τοτε) ολυμπιακους αγωνες. Στο ημερολογιο του αβερωφ.
        https://averoph.wordpress.com/2013/01/19/%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-19%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-2013/

        Ειχα υπ οψιν μου αυτο τοτε αλλα δεν το εβαλα.

        Έως σήμερα είναι διαδεδομένη η άποψη ότι ο Μέγας Θεοδόσιος απαγόρευσε την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, με την αιτιολογία ότι είχαν πάρει πλέον μια καθαρά ωφελιμιστική κατεύθυνση, με επιδείξεις μονομάχων, θεάματα τσίρκων και εκτεταμένο επαγγελματισμό, θεάματα που ήταν ασύμβατα με την νοοτροπία του Χριστιανισμού. («Η μεγαλύτερη ευεργεσία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες», γράφει ο π. Γ. Μεταλληνός στο έργο του «Παγανιστικός Ελληνισμός ή Ελληνορθοδοξία;», «ήταν η παύση τους [«στο πλαίσιο όμως της απαγορεύσεως κάθε εθνικής θρησκευτικής εκδηλώσεως», σημειώνει και παραπέμπει], όπως είχαν καταντήσει».) Σύμφωνα με έρευνες νεωτέρων βυζαντινολόγων (Howell, Robinson κ.ά.· βλ. και Κορομηλά Μαριάννα, «Εν τω Σταδίω»), όμως, δεν απαγόρευσε ο Μέγας Θεοδόσιος τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά απλώς απαγόρευσε τις θυσίες κατά την διάρκειά τους. Μάλιστα, οι Αγώνες συνεχίστηκαν για περίπου 30 χρόνια ακόμη και ο λόγος που έσβησαν (όχι διεκόπησαν – οι συγκεκριμένοι ιστορικοί ομιλούν για φθορά και σβήσιμο) ήταν η έλλειψη χρημάτων (χορηγών) και κάποιες φυσικές καταστροφές, όπως η πυρκαγιά στον ναό στης Ολυμπίας.
        http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%B5%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%91%CE%84

        Οντως κακο πραγμα ο φανατισμος

        Μην το λες Γιωργη, γιατι τα πραγματα αλαζουν κιολλας

      • χεχε
        καλώς,,
        σέβομαι την άποψη σου,,κρατώ την δίκη μου,άλλωστε την κουβαλώ 40 χρονια,,για τους νεοπαγανιστες δεν εχω ιδέα αν ταυτίζονται οι απόψεις μου,,,δεν ξέρω και δεν με ενδιαφέρει καν τι λενε,,αν και φαντάζομαι

        εε,,με τους μασόνους,,,,εε,,σίγουρα όχι

        Επισης ,,για να το πω ξεκάθαρα,,,
        απο πότε ο Χριστός ειναι υπόλογος για πράξεις ανθρώπων,,,
        νομίζω ,,οτι ειναι ανάποδα,,οι άνθρωποι ειναι υπόλογοι των πράξεων τους με τελικό κριτή τον Χριστό,,,
        οποτε ας αφήσουν την θρησκεία απεξω απο τα ανθρώπινα έργα,,άλλο το ενα και άλλο το άλλο

        εγω θα τιμήσω το τσιπουρακι,,
        εβιβα μας

      • Γιώργης said

        Ἔλα καὶ τοῦτο… ἔχουμε καὶ τὸν Γραφέα βλέπεις πού δέν μπορεῖ τὰ …ξεροσφύρια… 🙂

      • Σουλιώτης said

        Απο ποτε ο Χριστος ειναι υπολογος για πραξεις ανθρωπων. Αρα ας θαψουμε ανετα τους χριστιανους, που ειναι φανατικοι και δολοφονοι αφου δεν ειναι ο Χριστος υπολογος. Και αφου αυτη η πιστη η χριστιανικη βγαζει τοσο δολοφονους, αρα κατι δεν παει καλα και με την ιδια την πιστη. Σε αντιθεση με την εθνικη θρησκεια που βγαχει ανωτερους ανθρωπους που πιστευουν οτι εινα ανωτεροι κι απο το Θεο, και αθωα θυματακια βαρβαρων χριστιανων…

        Οσο για τον Χριστο, ο Χριστος ο ιδιος ορισε ανθρωπους διαδοχους του και ειπε και σε αυτους να κανουν το ιδιο αιωνιως…

      • Σουλιώτης said

        Μεχρι τωρα μπορει να μην ηξερες, τωρα ξερεις.

      • Σουλιώτης said

        αυτα που λες και εσυ, για να σε βοηθησω 🙂
        Αντε και καλα μας τσιπουρα ! Εβιβα

      • Γιώργης said

        Ὲεε… μὰ ἣντα! Τρύπια εἶναι μωρὲ αὐτὰ; Φέρνω ἄααλλα..

        τσέ μερικὰ ἄααλλα ἀκὸμα… 🙂

      • Σουλιώτης said

        Και εμενα δε με ενδοιαφερει ποιος διαδιδει τις μασονικες περι χριστιανισμου και ρωμανιας αποψεις και αν ο ιδιος γνωριζει ή οχι οτι ειναι μασονικες.
        απλα οπου τις βλεπω τις επισημαινω. Και μαλιστα οταν κανουν «μπαμ» που ειναι μασονικες-νεοεθνικες και περι Χριστου προτεσταντικες

      • η συλλογιστική σου στο σχ.1.38 ειναι ξένη προς αυτο το οποίο πιστεύω,,,βγάζεις γρήγορα συμπεράσματα και συγκεκριμένα φιλε μου πέφτεις τελείως εξω,,δεν πιστεύω κάτι τέτοιο,,,

        οσο για το οτι ο Χρίστος ορισε διάδοχους του πάει να πει οτι όλοι οι επόμενοι είχαν θεία επιφωτιση ,,ηταν δλδ οι πατριάρχες στην περίοδο της εικονομαχίας που κράτησε 200 χρονιά και τους τοποθετούσε ο εκάστοτε αυτοκρατωρας αν έκαμαν οτι τους υπαγόρευε αυτός,,θελεις να πεις οτι ήταν φωτισμένοι??δεν το πιστεύω,,
        προσωπικά ξεχωρίζω τον ανθρωπο,,,την πολίτικη,,την θρησκεία,,,για μένα ειναι διαφορετικά πράγματα

        Σουλιωτη φιλε μου,,και πριν και τωρα γνωριζω,,αν δεν συμφωνούμε σε ορισμένα θέματα δεν ειναι κακό και ουτε χρειάζεται να με χαρακτηρίζεις ,,,

        παρόλα αυτα,,εγω σε αγαπώ σαν φίλο μου και θαυμάζω την αφοσίωση σου

      • Σουλιώτης said

        περι εκκλησιας

      • Σουλιώτης said

        Βρε Γιωργο μου , εσυ χαρακτηρισες ολους τους χριστιανους φανατικους, που δε συμφωνουν μαζι σου. Και μαλιστα δις. Μη βγαινεις κι απο πανω.
        Αν τωρα ανακαλεις ειναι αλλο θεμα. Αλλα ξερουμε τι διαβαζουμε.

        Αρα λαθος εκανε ο Χριστος ?
        Η φωτιση δεν ειναι προσωπικα στον καθενα αλλα στην εκκλησια και στο συνολικο αποτελεσμα που θα βγει. Αυτη ειναιη θεση και η παραδοση της εκκλησιας.. Το βλεπεις πολυ στενα.

      • Σουλιώτης said

        Και λετε ο Χριστος να ανεχτηκε επι 2000 χρονια η εκκλησια του να ζει μεσα στην πλανη ? απο καποιους κακους ανθρωπους?
        Τι λε ρε παιδι μου, τι Θεος ειναι αυτος?

      • Σουλιώτης said

        Η συλλογιστικη στο 1 38 ειναι η συλλογιστικη που προωθουν ολοι οσοι ισχυριζονται και κατηγορουν τους χριστιανους και δηθεν το διαχωριζουν απο το Χριστο. Για να χτυπησουν την χριστιανικη πιστη και να προκαλεσουν και το μισος προς τους χριστιανους.
        Φανερα ή κρυφα οι πιο υποκριτες εκει το πανε.

      • Ναι πράγματι πιστεύω οτι οι Χριστιανοι στην αρχή τους μέχρι και την αναγέννηση ηταν φανατικοί,,,ο μεσαίωνας δεν ηταν έργο φανατικών ??
        σιγα σιγα εξομαλύνθηκε η κατάσταση,,,δεν βλέπω που σφάλω,,,

        και οι μουσουλμάνοι ακόμα στην περίοδο του φανατισμού βρίσκονται,,,η θρησκεια τους ηλικιακά βρίσκεται στον μεσαίωνα,,,

        αστο,,αυτα θέλουν κουβέντα ζωντανή,,παρέιστικη και οχι γράψε γράψε,,σου έχω πει όταν βρεθούμε θα τα λέμε και θα τα πίνουμε για τρεις μέρες,,

        εβιβα

      • Γιώργης said

        Γιὰννη, συμφωνῶ πλήρως μ’ αυτὰ πού λὲς ἀλλὰ ἔχω τὴν ἐντύπωσι ὅτι ὁ Γιῶργος στηλιτεύει πράξεις ἀνθρώπων, ὄχι Θεοῦ. Ἀλλὰ ἀπ’τή άλλη Γιῶργο, δέν γίνεται νὰ ξεχωρὶζουν τόσο πολὺ οἱ πράξεις τῶν ἀνθρώπων ἀφοῦ κοινὸς παρονομαστής εἶναι ὸ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος…

        Θὰ τὰ φάω μόνος μου τὰ ντάκος βρέ…; Γιὰ πεῖτε μου… Γιατὶ μετὰ δὲ θὰ βρεῖτε ψίχουλο. ἔ!

      • Σουλιώτης said

        Τωρα που το διευκρινιζεις τι εννοουσες, ανακαλω τον χαρακτηρισμο περι φανατισμου.
        Τελος παντων αυτα θελουν ζωντανη κουβεντα, οπως λες, συν μερικα τσιπουρακια….Τα λεμε.

      • Σουλιώτης said

        Αν και ειπες κατι και για παρωπιδες, αλλα πιστευω γενικα το ελεγες. 🙂

      • Γιώργης said

        Γιὰννη τὸ …τριήμερο εἶναι στάνταρ, στὸ λέω! Χά-χα-χαααα….. Εἶμαι παθός… νὰ ξέρεις! 😀

      • Ειναι δυνατόν να στηλιτεύω πράξεις Θεού,,
        ποιος είμαι,,,
        τον άνθρωπο κρίνω και τις πράξεις του,,

      • άιντε μια και απο εμενα

        εβιβα

      • Γιώργης said

        Στὴν ὑγειὰ μας Σέρρες, στὴν ὐγειὰ μας Κρήτη!

      • φιλοι μου καληνύχτα και απο εδώ,,
        καλό ξημέρωμα

      • Γιώργης said

        Καληνύχτα Κρήτη!

      • Σουλιώτης said

        Δεν υπαρχει «μεσαιωνας». Το «μεσαιωνας» ειναι νεολογισμος του μασωνικου «διαφωτισμου»
        Αλλα εστω αυτος ο μεσαιωνας ηταν δημιουργημα των Φραγγων που εκμεταλευτηκαν ο,τι μπορουσαν και αναμεσα τους και τη χριστιανικη πιστη. Σε ολες τις αλλες εποχες πριν το μεσαιωνα ακομα και στην αρχαια ελλαδα γινοταν ιδιες και μεγαλυτερες βαρβαροτητες απο τον «μεσαιωνα». Αλλα τοσο ο ορος «μεσαιωνας» οσο και ο ορος «κλασσικη εποχη» ειναι νεολογισμοι που επεβαλε ο μασωνικος διαφωτισμος, με αλλες σκοπιμοτητες.
        Νομιζω οτι ειναι γνωστο οτι ο διαφωτισμος ηταν καθαρα εργο της μασωνιας, οπως και η γαλλικη επανασταση.
        Οσο για τους χριστιανους, κατα γενικη παραδοχη, τους πρωτους αιωνες ηταν πολυ πιο καλοι και αγιοι απο αργοτερα.
        Γιατο αργοτερα παρεσεφρεισαν στις ταξεις του χριστιανισμου πολλοι πρωην εθνικοι με προχειροτητα στην προετοιμασια.

    • Σουλιώτης said

      Δηλαδη οι Ρωμαιοι που επι 5 αιωνες(απο τη ρωμαικη κατακτηση το 146πΧ μεχρι το 300τοσο) ζουσαν ειρηνικα με τους Ελληνες, σαν ενας λαος…
      και ξαφνικα με το που εγιναν χριστιανοι, εγιναν ανθελληνες ? και αρχισαν να κανουν πλατες στους «καταστροφεις του ελληνισμου» ? Και ακομα και ετσι να ηταν, και ξαφνικα οι ρωμαιοι να μετατραπηκαν σε ανθελληνες, μολις εγιναν χριστιανοι τι τους εμποδισε να καταστρεψουν οι ιδιοι τον ελληνισμο, επρεπε να περιμενουν τον αλαριχο?
      Και ετσι λοιπον φαινεται υπαιτιος της «ανθελληνικης συμπεριφορας» των ρωμαιων ο χριστιανισμος…αφου πιο πριν ζουσαν ειρηνικα…

      Δε στεκεται με καμια λογικη αυτο. Ειναι κριμα να λεμε και εμεις ακριβως τα ιδια επιχειρηματα κατι πολυ φανατικων δωδεκαθεστων.

      Και ενα ερωτημα που εχω ξαναρωτησει, αλλα δεν απαντηθηκε
      Γιατι οι αρχαιοι ελληνες που το 146πΧ υποδουλωθηκαν στους ρωμαιους επι 5 αιωνες τουλαχιστον μεχρι τον ερχομο του χριστιανισμου, αλλα και πολυ παραπανω, δεν εκαναν καμια απολτυτως επαναστατικη αποπειρα, να αποτιναξουν τον ρωμαικο ζυγο?
      Ενω αντιθετως εκαναν πανω απο 20 επαναστασεις στα 400 χρονια της τουρκοκρατιας, δεν εκαναν καμια επανασταση στα χρονια της «ρωμαιοκρατιας».
      Εγω λεω επειδη αισθανονταν οτι ηταν σχεδον ο ιδος λαος, αλλα εσεις που δεν ο δεχεστε αυτο, τι λετε ?

      Ειναι κριμα να λεμε και εμεις τα ιδια επιχειρηματα με τους φανατικους δωδεκαθειστες και διαχρονικους διωκτες του χριστιανισμου, που μπροστα τους οι μουσουλμανοι ειναι αγγελουδια.
      Τωρα το κατηγορητηριο των εθνικων ειναι «εσεις οι χριστιανοι ειστε δολοφονοι και καταστροφεις, αεα πρεπει να σας σκοτωσουμε να σας εξουδετεροωσουμε,» εκει το πανε, δεν βλεπετε /

      Βγαινω εξω τρεχοντας με 1000

  2. χεχεχε
    ναι αμε,,,η σκλαβιά αδυνατίζει,,,εε,,κάνεις κορμί !!

  3. Εδω που τα λεμε,,ο Θεσσαλικός κάμπος ειναι παγίδα για τους υπερασπιστές της,,,ουτε ανταρτοπόλεμο δεν σου επιτρέπει

    • Γιώργης said

      Σωστὸ κι αὐτό. Ὑπάρχουν ὅμως τὰ γύρω βουνὰ καὶ προστατεύουν τὰ περάσματα. Πόσο σημαντικὰ εἶναι τὰ Τέμπη… 😉 Τὸ θέμα βέβαια εἶναι νὰ μὴν περάση κάποιος. Ἀλλάζουν ἄρδην τά πάντα σέ ἀνοικτὸ χῶρο…

  4. αδερφια,,,παω να δω γιατί φωνάζει το μαξιλάρι,,,
    αν αργήσω,,,μην με περιμένετε 😆

    καληνύχτα Καπετανα,,,Μελιά μας
    καληνύχτα Γιώργη
    καληνυχτα Αβέρωφ

    καλο ξημέρωμα

  5. Ποῦ πᾶτε,ὠρέ;Σκοτάδι μαῦρο κι ἄραχλο,ἀκόμα…θά αἰτηθῶ τήν διαγραφή σας ἀπό τήν βαμπιρομάδα
    https://i0.wp.com/images28.fotki.com/v1029/photos/1/133452/5426301/KN_VampireSmiley_LoveIt-vi.gif

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: