ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    Δημήτριος Θεοτόκης στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    karavaki στη Οι τελευταίοι θα γίνουν π…
    Μέλια στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
    Νικόλαος Καλκάνης στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

H Παγκόσμια Εμπορική Ναυτιλία αντιμετωπίζει προβλήματα υπερπροσφοράς

Posted by Πετροβούβαλος στο 12 Ιουλίου, 2013

Πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM στη Bremerhaven της Γερμανίας το 2012.
(INGO WAGNER/AFP/Getty Images)

από το Stratfor

.

ΣΥΝΟΨΗ

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι κορεσμένη. Επειδή η προσφορά υπερβαίνει κατά πολύ τη ζήτηση, τα εμπορικά ναύλα έχουν πέσει κατακόρυφα, όπως και οι αξίες των εμπορικών πλοίων. Ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προσπαθήσει να κεφαλαιοποιήσουν αυτή την τάση, παραγγέλνοντας  νεότερα και μεγαλύτερα πλοία σε χαμηλότερες τιμές, έτσι ώστε να μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αν όμως η ζήτηση ναυτιλιακών μεταφορών δεν αντιστραφεί τη στιγμή που τα πλοία αυτά θα καταστούν λειτουργικά, το πρόβλημα υπερπροσφοράς του κλάδου θα επιδεινωθεί.

Δεν είναι σαφές αν η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα ομαλοποιηθεί πριν αυτά τα νέα πλοία εισέλθουν στην αγορά. Η ζήτηση ενδέχεται να αυξηθεί καθώς η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμπτει, ή η διαθεσιμότητα των πλοίων θα μπορούσε με κάποιο τρόπο να μειωθεί. Αλλά η ανάκαμψη της οικονομίας θα μπορούσε κάλλιστα να είναι πιο αργή από ό, τι αναμενόταν. Διάφοροι παράγοντες θα μπορούσαν να εμποδίσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει ανόρθωση από μόνη της και πλήθος αυτών των παραγόντων είναι οι ανακριβείς προβλέψεις για τη μελλοντική συμπεριφορά της αγοράς. Στην πραγματικότητα, η σημερινή κατάσταση της παγκόσμιας ναυτιλίας προκλήθηκε εν μέρει, από λανθασμένες προβλέψεις για συνεχιζόμενη ανάπτυξη, πριν από την οικονομική κρίση του 2008. Σε κάθε περίπτωση, η συνεχιζόμενη κακή απόδοση και μια υποτονική παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε τελικά να εξαναγκάσει την ναυτιλιακή βιομηχανία σε αναδιάρθρωση.

ΑΝΑΛΥΣΗ

Η πιό σημαντική παράμετρος που θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν κατά την εκτίμηση της κατάστασης του κλάδου της ναυτιλίας, είναι η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας. Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου κατ’ όγκο εμπορευμάτων και είναι απαραίτητη για τη σύνδεση μεγάλων τομέων της διεθνούς οικονομίας. Από το 1734, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αντιμετωπίσει περισσότερους από 20 κύκλους ανάπτυξης – ύφεσης (boom-bust cycles), με συχνότητα περίπου μία ανά δεκαετία. Η πιο πρόσφατη φάση ανάπτυξης, ξεκίνησε το 2004 και κορυφώθηκε το 2008, πριν βυθιστεί απότομα στην ύφεση με την έναρξη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Η ύφεση έπληξε και τις τρεις βασικές κατηγορίες της βιομηχανίας: Δεξαμενόπλοια, Ξηρού Φορτίου και Εμπορευματοκιβωτίων. Ενώ ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου ανέκαμψε κάπως (4% το 2011, σημειώνοντας αύξηση 16% στη σχέση τόνο/χιλιόμετρα), η ναυτιλιακή βιομηχανία εξακολουθεί να παραπαίει από την οικονομική κρίση.

Μεγάλοι, αποτελεσματικοί Στόλοι

Η Ναυτιλιακή Βιομηχανία έχει αυτή τη στιγμή πολύ περισσότερα πλοία απ΄ ότι χρειάζεται. Οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες τείνουν να μειώσουν την τιμή των υπηρεσιών τους στα πλαίσια του ανταγωνισμού. Μειώνουν είτε το κόστος/ τόνο είτε το κόστος/εμπορευματοκιβώτιο. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να εμπλουτίσουν τους στόλους τους με όσο μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά πλοία είναι δυνατόν. Μεταξύ 2007 – 2012, η χωρητικότητα του μέσου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 27%.

Από την οπτική γωνία μίας ναυτιλιακής εταιρείας, το να υπερ – εμπλουτίζεται ένας στόλος με μεγάλα πλοία ενώ οι τιμές είναι χαμηλές, είναι μια καλή επιχειρηματική κίνηση. Τα πλοία είναι μακροπρόθεσμες επενδύσεις που μπορούν να αποδίδουν κέρδη σε περίοδο 20 ή 30 ετών, και είναι σχεδόν βέβαιο πως το εμπόριο θα αυξηθεί κατά την επιχειρησιακή διάρκεια ζωής του κάθε πλοίου. Ενώ η αγορά νέων πλοίων μπορεί να φαίνεται αντιφατική σε μία κορεσμένη αγορά, οι εταιρείες γνωρίζουν ότι το κόστος ναυπηγήσεως/αποκτήσεως ενός πλοίου, αντιπροσωπεύει δυσανάλογα μεγάλο ποσοστό στον καθορισμό του πόσο επικερδές θα είναι το πλοίο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ του συνόλου των δαπανών – συμπεριλαμβανομένων των λιμενικών τελών, εργατικού κόστους, καυσίμων και άλλων εξόδων – κατά τη διάρκεια της ζωής του πλοίου. Οι αγοραστές πλοίων επομένως, θα επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές αγοράς σε κάθε ευκαιρία που τους δίδεται.

Όσο πιό αποτελεσματικά είναι αυτά τα πλοία, τόσο χαμηλότερες είναι οι τιμές που μπορούν να προσφέρουν οι ιδιοκτήτες τους στους πιθανούς τους πελάτες. Η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk βάφτισε πρόσφατα το πρώτο της πλοίο τύπου Triple-Ε, που σήμερα είναι ο μεγαλύτερος τύπος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Τα πλοία αυτά έχουν μήκος 400 μέτρων, και μπορούν να μεταφέρουν περίπου 11% περισσότερο φορτίο από ότι οι πλησιέστεροι ανταγωνιστές τους.

Η μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα είναι ένα ζήτημα από μόνη της, αλλά το πρόβλημα περιπλέκεται από την εγγενή υστέρηση στην απόκτηση πλοίων που να τη διαθέτουν. Κατά μέσο όρο, χρειάζονται δύο έως τέσσερα έτη από την παραγγελία ενός πλοίου, εώς την κατασκευή και την παράδοσή του. Έτσι, πλοία που είχαν παραγγελθεί το 2008, όταν η βιομηχανία άρχισε να παρακμάζει, δεν παραδόθηκαν παρά μόνο αρκετά μετά το οικονομικό κραχ. Καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες ήλπιζαν πως η οικονομική ύφεση θα τελειώσει γρήγορα, όπως πολλοί είχαν προβλέψει, δεν μπορούσαν να επιτρέψουν στους ανταγωνιστές τους να ναυπηγήσουν πιο βελτιωμένους στόλους. Αναγκάστηκαν έτσι να συνεχίσουν να παραγγέλνουν πλοία, μόνο και μόνο για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Μια άτυπη συμμαχία

Μαζί με την οικονομική ύφεση, ο ανταγωνισμός κράτησε τα εμπορικά ναύλα σε χαμηλά επίπεδα. Τα χαμηλά εμπορικά ναύλα με τη σειρά τους, έχουν εξαναγκάσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρεώνουν αμοιβές που συχνά καλύπτουν μόνο τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι εταιρείες που εξακολουθούν να αποπληρώνουν τα κεφάλαια ναυπήγησης/αγοράς των πλοίων τους,  στην πραγματικότητα χάνουν χρήματα. Πρόκειται για αξιοσημείωτο γεγονός, δεδομένου του ότι ο Παγκόσμιος Δείκτης Ναύλων «Drewry» μειώθηκε σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% από τον Ιούλιο του 2008 (2,727$ για εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών) έως το Μάιο του 2013 (1882$ για εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών).

Η απειλή από τα απαράδεκτα χαμηλά ναύλα θα μπορούσε να αλλάξει τη μορφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο – η Maersk, η CMA CGM και η Mediterranean – έχουν συνάψει μια συμμαχία, επιχειρώντας να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος. Το γεγονός ότι οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου ενεργούν σε συνεννόηση, καταδεικνύει το πόσο δύσκολη έχει γίνει η επιβίωσή τους εν μέσω ύφεσης (για να μην αναφερθούμε σε μικρότερες, φτωχότερες εταιρείες).

Η άτυπη συμμαχία τους θα μπορούσε να προμηνύει την περαιτέρω ενοποίησή τους. Προηγούμενες προσπάθειες εξυγίανσης με σκοπό τον έλεγχο των ναυτιλιακών τιμών υπήρξαν ανεπιτυχείς, όμως πολλά εκκρεμή ζητήματα, όπως η επιβράδυνση της ανάπτυξης της Κίνας και η Ευρωπαϊκή κρίση, ενδέχεται να κρατήσουν την παγκόσμια ζήτηση σε αρκετά χαμηλά επίπεδα ώστε να εξαναγκαστεί η Ναυτιλιακή Βιομηχανία σε αναδιάρθρωση.

Σε προηγούμενους οικονομικούς κύκλους ανάπτυξης – ύφεσης, η ζήτηση και τα ναύλα ανέκαμπταν, καθώς τα νέα πλοία καθίσταντο επιχειρησιακά. Δεν είναι σαφές αν αυτό θα ισχύσει στον τρέχοντα κύκλο. Αν αυτό δεν συμβεί, τα νεοαποκτηθέντα πλοία απλώς θα επιδεινώσουν τα προβλήματα του κλάδου.

.

Το άρθρο «H Παγκόσμια Εμπορική Ναυτιλία αντιμετωπίζει προβλήματα υπερπροσφοράς» αναδημοσιεύεται με την άδεια του Stratfor.

Για τη μετάφραση: Πετροβούβαλος

2 Σχόλια προς “H Παγκόσμια Εμπορική Ναυτιλία αντιμετωπίζει προβλήματα υπερπροσφοράς”

  1. ΒΡΑΧΟΣ said

    Και οι Κινέζοι αρχίζουν να «μαζεύονται»…

    • Πετροβούβαλος said

      Χε! Αν πάντως, όπως υποψιάζομαι, πάμε για κανονικά ναυτιλιακά τραστ, θα πέσει πολύ «γέλιο» στο Σίτυ!

      Η ουσία είναι πως η εμπορική ναυτιλία αποτελεί κρισιμότατο γεωπολιτικό παράγοντα και υπάρχει πλήθος κινήτρων για να ελεγχθεί.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: