ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
    Makis στη Η Ληστοκρατία στην Ελλάδα: « Φ…
    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΟΛΑ Ἑλληνικά…

Posted by Μέλια στο 27 Μαΐου, 2013

Φωτογραφία από:agriniovoice.gr

άρθρο της  Μαρίας

.

Ὡραῖα,μᾶς ἀρέσει ἡ Ἑλληνική κουζίνα καί τήν τιμᾶμε……καί μέ τό παραπάνω!!

Ὅμως ἔχουμε σκεφτεῖ πόσων ἐτῶν εἶναι οἱ γεῦσεις,πού λατρεύουμε;;

Πόσα ἐδέσματα,πού νομίζουμε ὅτι εἶναι γειτονικῶν προελεύσεων εἶναι δικά μας καί μάλιστα χιλιάδων ἐτῶν,συνταγές;;;;

Ἄς ξεκινήσουμε μέ τό σουβλάκι καλαμάκι,τόν ὀβελίσκο γιά τόν ὁποῖο ἔχουμε ἀναφορές ἀπό τόν Ἀριστοτέλη,ἀλλά καί ἀπό τόν Ὅμηρο στήν Ἰλιάδα καί στήν Ὀδύσσεια.

Μέ τζατζίκι φυσικά….τζακιστό κατά τούς Βυζαντινούς.

Εἴχαμε ὅμως καί σουβλάκι μέ πίτα -ὄχι παίζουμε- καί στήν Ἀρχαῖα Ἑλλάδα τόν λεγόμενο κάνδαυλο,

ἀλλά καί στό Βυζάντιο.

Πρέπει νά μᾶς χρωστᾶνε μεγάλη χάρη οἱ ἀπανταχοῦ πεινασμένοι,πού τσιμποῦν κάτι πρόχειρο στό δρόμο…διότι αὐτό ἀκριβῶς γινόταν στό Βυζάντιο,μέ τά σουβλάκια!!!

Χορδαί ἤ χορδία,πλεκτή καί γαρδούμιον (κοκορέτσι,γαρδοῦμπα).

Οἱ λατρεμένοι μας ντολμᾶδες μέ τό τούρκικο ὄνομα,ἀλλά μόνο τό ὄνομα….ἡ χάρη τους,εἶναι Ἑλληνικότατη!!

Τούς ἔφτιαχναν ἀπό τήν ἀρχαιότητα μέ φῦλλα συκιᾶς καί μολόχας ἀρχικά καί τούς ἀποκαλοῦσαν θρία,ἀργότερα στό Βυζάντιο χρησιμοποίησαν καί τό λάχανο (φρύγιον λάχανον,φρύον)…λαχανοσαρμάδες δηλ.!!

Τό ἀπάκι ἤ παστόν,εἶναι ὁ παστουρμᾶς….δικός μας κι’αὐτός!!

Καί τό γιαοῦρτι,ξαναβάφτισμα τοῦ ὀξύγαλου εἶναι…μήν μασᾶτε.

Ὅσο γιά τό ψωμί,ἐκεῖ τά δώσαμε ὅλα…. ἄσπρο(σιλιγνίτης),ὁλικῆς μέ βρώμη (σεμιδαλίτης),παξιμάδι (κρίκελος),σιμιγδαλένιο (κριβανίτης ἄρτος),ἀλλά καί μπουρεκάκια καί τυρόψωμο (ἄρτος τυρόεντας).

Ὑπῆρχε καί ὁ πλακοῦντας,μιά στρογγυλή ζῦμη,μέ λαχανικά μυρωδικά καί τυριά πού ψηνόταν στό φοῦρνο…μήπως σᾶς θυμίζει πίτσα;;;;;;

Τυριά ὅλων τῶν εἰδῶν,ἀκόμη καί ἀπό βουβαλίσιο γάλα,μυζῆθρες,κ.λ.π.

Γλυκά ὅτι ἐπιθυμεῖ ἡ ψυχή σου,τοῦ κουταλιοῦ,μελόπιτες,ρυζόγαλα,παστέλια καί μπακλαβᾶς (κοπτή ἤ κοπτοπλακοῦς) ,πού οἱ σοφοί πρόγονοί μας παρασκεύαζαν μέ λάδι καί ὄχι βούτυρο,ὅπως οἱ τοῦρκοι.

Ἄντε παιδιά… μέ τίς ὑγεῖες σας καί μήν ξεχνᾶτε, ὅτι ὅσα βαφτίσια καί νά κάνετε,ὅτι ὑλικά προσθαφαιρέσετε,ὅσες βοῦλες,ὑπογραφές καί σφραγῖδες,ἐξασφαλίσετε…..ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ….. ΕΜΕΙΣ τά διαθέτουμε….καί εἶναι ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΤΩΝ!!

Πηγή:oikohouse

39 Σχόλια προς “ΟΛΑ Ἑλληνικά…”

  1. julie said

    Ανδρεεέαααααα, μεσημέρι η Μαρία έμαθε ότι έχεις ανορεξία και πλάκωσαν οι μεζέδες …..σε κάποιους να μην λέμε όνόματα δεν δίνουμε …..
    ΜΠΡΑΒΟ , Μαρία !!!!!!!!!!!

  2. Μέλια said

    «Αρχή και ρίζα παντός αγαθού η της γαστρός ηδονή» έλεγε ο Επίκουρος

    Μπορεί να μην ήξεραν το ρύζι, τη ζάχαρη, κ.λ.π .. αλλά χρησιμοποιούσαν πολλά καρυκεύματα για το κυνήγι πολλά κρεμμύδια και αγουρέλαιο αρωματισμένο με μέντα θυμάρι και έφτιαχναν γλυκίσματα από μέλωμένο κρασί κι αλεύρι.

    Και για πρωινό έτρωγαν πολλά ραπανάκια με ψωμί.

    Οι αρχαίοι μας πρόγονοι έτρωγαν:

    Έτρωγαν » παροψίδες» δηλαδή ελιές με θυμάρι και λάδι.
    «Κρεωκάκκαβο» δηλαδή πανσέτα χοιρινού με σάλτσα από μέλι θυμάρι ξύδι και ΄το συνόδευαν με ρεβυθοπολτο. με λίγα λόγια «γλυκόξινες γεύσεις» που τώρα είναι της μοδός βλέπε κινέζικη κουζίνα.
    «Όρνις εν επτισσμένη κριθή» δηλαδή κοτόπουλο με χοντροαλεσμένο κριθάρι
    «Ξιφίας εν τρίμμαρι συκαμινίω» με λίγα λόγια…ξιφίας με σάλτσα από μούρα

    Η πρώτη αναφορά για προβατίσιο τυρί γίνεται από τον Όμηρο στην Οδύσσεια και συγκεκριμένα.στον Πολύφημο που ζούσε σε μια σπηλιά και βοσκούσε πρόβατα.

    Και όπως έγραψε και η Μαρία «ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ»

    • ΜΑΡΙΑ said

      Καί πολλά ὄσπρια….

      • GEODETIS said

        και μπάμ και μπούμ οι εντερικές εκρήξεις ….. αργότερα οι Βυζαντινοί (μεγάλοι κοιλιόδουλοι) ανακάλυψαν ότι τρώγοντας δύο κουταλιές βρασμένο ρύζι (γνωστό και ως λαπά) μετά τα όσπρια, δεν είχαν τυμπανισμό των εντέρων και των υπόλοιπων εντυπωσιακών ηχητικών παρενεργειών, που τόσο διασκεδάζει η λατρεμένη μου ανεψούλα μου …..

  3. Μπραβο συντεκνισσα ,,,
    μια ματια,,
    τετοια γράφεις και αποδεικνύεις,,,και σκυλιαζουν οι φαλμεράιερ,,
    αργότερα ,,θα σχολιάσω εκτενέστερα
    τρέχω,,,

  4. Φαίη said

    Μην ξενχάμε και τη Ζέα η οποία αποτελούσε το βασικό συστατικό του ψωμιού στην Αρχαία Ελλάδα. Το σιτάρι που καταναλώνουμε σήμερα οι πρόγονοί μας το έδιναν στα ζώα. Και μιας απ’ ότι γνωρίζω η Ζέα έχει αρχίσει να καλλιεργείται ξανά στην Ελλάδα, ας φροντίσουμε να την καλοδεχτούμε όταν φτάσει στο εμπόριο και να φτιάξουμε τις πιο νόστιμες συνταγές έτσι ώστε να μην φύγει ποτέ ξανά και να μείνει για πάντα εδώ στα πάτρια εδάφη.

    Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι μιας και δεν είχαν αφήσει και τίποτα ανεξερεύνητο, είχαν μιλήσει και για την χορτοφαγία. Εμείς οι λίγο η περισσότερο απέχοντες από το κρέας δεν ξεφυτρώσαμε από το πουθενά. Ο Επιμενίδης για παράδειγμα, ως αυστηρός χορτοφάγος, είχε τρεις κανόνες: «Τίμα τους γονείς σου», «Τίμα τους θεούς με καρπούς» και «Δείξε οίκτο στα ζώα»,. Οι Πυθαγόρειοι επίσης ήταν χορτοφάγοι, άλλοι πιο αυστηροί (κατανάλωναν μόνο ψωμί και νερό) και άλλοι λιγότερο αυστηροί (δεν κατανάλωναν κάποια ιερά ζώα).

    Πάντως, όπως και να ‘χει, εμένα μου άνοιξε η όρεξη. 🙄

    • Γιώργης said

      Δυστυχῶς ΚΑΙ ἐδῶ Φαίη μου, κάποιοι (…γνωστοί) μᾶς παίζουν ἕνα ἀκόμα ἄσχημο παιχνίδι…
      Μὲ τὴν ζέα ἤ ζειὰ συμβαίνει ἀκριβῶς τό ἀντίθετο. Δεῖτε τί λέει ὁ Ὅμηρος:

      • Φαίη said

        Ρίξε μια ματιά σ’αυτό.

        «Εις τό διαδίκτυο, έάν γράψετε τήν λέξιν “Ζειά”, θά εκπλαγείτε. Θά διαβάσετε πάρα πολλά, εις τήν παράγραφο “ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΑΤΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ” (ύμνοι Όρφέως, Ομηρικά έπη, Μύθοι), διαβάζουμε: «Ή πόλη τών Αθηνών ονομα­ζόταν και Ζείδωρος, διότι έπί του εδάφους της έκαλλιεργειτο έκτος άπό τήν έλαία και τό δημητριακό ζειά. Τό ζειά μέ τό ζήτα δηλώνει ζωή, μέ τό εψιλον γιώτα τήν μακρά πορεία και μέ τό άλφα που είναι τό πρώτο στοιχείο τό άριστον, τήν παρουσία του Αιθέρα (τό στοιχείο πού βρίσκεται παντού και δομεί τά πάντα είναι ό Αιθέρας), άρα ζειά σημαίνει μακροζωία».Τήν Ζειά φορτωεκφόρτωναν άπό ένα λιμάνι του Πειραιώς που έξ αυτής έλαβε τό όνομα Ζέα, και μέχρι σήμερα τό λιμάνι ονομάζεται Ζέα.Και τώρα πώς επεβλήθη ή ζειά νά ερμηνεύεται εις ορισμένα λεξικά ώς ζωοτροφή. Εις τό διαδίκτυο χειριζόμενοι τήν λέξιν “Ζειά” εις τήν ΙΛΙΑΔΑ – ραψωδία Ε, στίχοι 121-240 διαβάζουμε: «…παρά δέ σφίν έκάστω δίζυγες ίπποι έστάσι κρί λευκόν έρεπτόμενοι και όλύρας» (195). Πιό κάτω ό μετα­φραστής, ελαφρά τή συνειδήσει, ή καλοπληρωμένος μεταφράζει: «…εις κάθε αμάξι είναι σιμά ζευγαρωτά πουλάρια, στέκουν και τρώγουν τήν ζειά και τό λευκό κριθάρι». Έδώ δολοφονείται ή Ζειά, διότι ό μεταφραστής, μεταφράζει τήν ζωοτροφή “όλύρας” εις “ζειά”. Οι μεταγενέστεροι αντιγράφουν από αυτό ζειά = όλύρας = ζωοτροφή, ένώ ό Όμηρος εγνώριζε και τά δύο, ζειά και όλύρας, και έγραφε πάντα τό ορθόν, αυτό που ήθελε και έπρεπε νά διδάξη. Έδώ γράφει σαφώς: «κρι λευκόν έρεπτόμενοι και όλύρας». Όχι ζειά, όπως ελαφρά τήν συνείδησιν και βαρυτάτην άγνοια γράφουν οι μεταφρασταί.

        Ζέα ή Ζειά: Η απαγορευμένη για μας τροφή των αρχαίων Ελλήνων και ο μυστικός βιολογικός πόλεμος…

        http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2012/02/blog-post_6970.html#ixzz2UVS9eKvU

      • Μέλια said

        Εγώ πάλι ξέρω ότι το 1928 ο Ελ. Βενιζέλος απαγόρευσε την καλλιέργεια δια νόμου.
        Και μέσα σε τέσσερα χρόνια δεν υπήρχε ούτε ένας σπόρος για δείγμα και στα λεξικά καταχωρήθηκε σαν ζωοτροφή και βλαβερή για τον άνθρωπο.
        Και η Ελλάδα τώρα το εισάγει από την γερμανία και το ακριβοπληρώνει!!!

      • Φαίη said

        Ακριβως Μέλια.
        Αυτό λέει και ο παραπάνω σύνδεσμος.

      • Γιώργης said

        Λυπᾶμαι νά σοῦ πῶ ὅτι λέει χαζομᾶρες…! Ξαναδὲς σέ παρακαλῶ, πιὸ προσεκτικὰ αὐτὸ πού ἔβαλα.
        Δὲν τό ἔβαλα τυχαῖα…. καὶ δὲν εἶναι μετάφρασι…
        Δὲς καὶ τήν ἐρμηνεία τοῦ «ζείδωρος».

        «Τό ζειά μέ τό ζήτα δηλώνει ζωή, μέ τό εψιλον γιώτα τήν μακρά πορεία και μέ τό άλφα που είναι τό πρώτο στοιχείο τό άριστον, τήν παρουσία του Αιθέρα (τό στοιχείο πού βρίσκεται παντού και δομεί τά πάντα είναι ό Αιθέρας), άρα ζειά σημαίνει μακροζωία».

        Παεπιμπτόντως… δὲν έχω ξαναδιαβάσει μεγαλύτερη βλακεία (γιά νά μήν τό χαρακτηρίσω χειρότερα…) ἀπὸ αὐτὴν τήν …«αἰτιολόγησι».
        Νά τοῦ πάω σ’ αύτὸν πού τὸ ἔγραψε καὶ τὸ ὄνομά μου -Γεώργιος- νά μοῦ κάνη μιά γερή ἀνάλυσι καί μένα… τί σημαίνω.

      • Φαίη said

        Γιώργη,
        εγώ προσωπικά θέλω να το ψάξω περισσότερο.

      • Γιώργης said

        Τόν στίχο τοῦ Ὁμήρου βλέπουμε ἀπ’ εὐθείας καί ὄχι κάποια μετάφρασι.

        Καὶ ὅπου καὶ νά ρώτησα, ΚΑΝΕΙΣ δὲν μοῦ εἶπε γιὰ εἰσαγωγή σπόρου ἀπό Γερμανία… Καλλιεργοῦν χρόνια καὶ χρόνια ἑλληνικὸ σπόρο…
        Ὁρίστε καὶ γιὰ τὴν ὄλυρα :

      • Γιώργης said

      • ΜΑΡΙΑ said

        Τό θέμα εἶναι…. ὅτι καί αὐτή Ἑλληνική εἶναι,βρέ παιδιά!!
        Νά κάνουμε κάποια στιγμή μιά ἐμπεριστατωμένη ἔρευνα γιά τή ζέα καί νά μάθουμε….
        Καί ἐγώ ἔχω ἀκούσει καλά λόγια γι’ αὐτήν,ἀλλά λεπτομέρειες δέν ξέρω.

      • Μέλια said

    • αγαπητη Φαιη ,,,παραδόξως ειμαι και εγω χορτοφάγος,,,ναι,,για να καταλάβεις,,,
      αρνακι με ασκρολύμπους
      αρνάκι με αγγιναρες
      αρνάκι με μαρουλιαφρικασε
      επιπλέον,,,εδω στην Κρητη,,το αρνι,,το θεωρούμε φρούτο. ,,, 😆

  5. Τσ,τσ,τσ…κοιλιόδουλοι

  6. Πετροβούβαλος said

    Τα Ελληνικά προϊόντα και η Ελληνική κουζίνα θα μπορούσαν να ωφελήσουν πολλαπλώς, αλλά, όπως και για πολλά άλλα πράγματα, χρειάζεται αλλαγή γενιάς!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: