ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    1868: Το ατμόπλοιο Έ… στη Ναυμαχία μεταξύ «Ενώσεως» και…
    Πετροβούβαλος στη Χρειάζεται υποχρεωτικό rapid t…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Χρειάζεται υποχρεωτικό rapid t…
    Γιώργης στη Οι Σέρβοι καταλαμβάνουν το Μον…
    Γιώργης στη Οι Σέρβοι καταλαμβάνουν το Μον…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΛΙΚΟΝ «ΛΕΩΝ» D50 (15 Μαΐου 1941)

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 15 Μαΐου, 2013

https://i0.wp.com/www.hellasarmy.gr/hn/images/leon1b.jpg

ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΛΙΚΟ – ΑΝΙΧΝΕΥΤΙΚΟ (Πρώην Αργεντινό «TUKUMAN»).
Εναυπηγήθη στα Αγγλικά ναυπηγεία Camel Laird στο Λίβερπουλ.
Αγοράσθηκε μαζί με τα ΙΕΡΑΞ, AETOΣ, ΠΑΝΘΗΡ έτοιμοπαράδοτα,αντί 148.000 λιρών το καθένα,με επείγουσες διαδικασίες,εν όψει των Βαλκανικών Πολέμων,ενώ είχαν αρχικά παραγγελθή από την Αργεντινή.
Ύψωσε την Ελληνική σημαία την 19ην Σεπτεμβρίου 1912 στην Αγγλία,αν και είχε ακόμη ξένο πλήρωμα και αμέσως απέπλευσε με πρώτο προορισμό το Αλγέρι όπου περίμενε το επίτακτο ΙΩΝIΑ με τα Ελληνικά πληρώματα.
Πυρομαχικά αγοράσθηκαν τα απολύτως απαραίτητα για πολεμικές επιχειρήσεις (μόνο 3.000 τεμάχια) ενώ τορπίλλες δεν απεκτήθησαν στη διάρκεια των βαλκανικών πολέμων και για τον λόγο αυτόν τα πλοία αρχικά ωνομάσθηκαν ΑΝΙΧΝΕΥΤΙΚΑ και όχι ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΛΙΚΑ.
Κατά την παραλαβή οι Έλληνες αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες γιατί δεν είχαν τη σχετική εμπειρία αφ’ ενός και αφ’ ετέρου τα εγχειρίδια, επιγραφές και έντυπα ήσαν στα ισπανικά. Παρ’ όλα αυτά, επέτυχαν να κινήσουν το πλοίο και να αποπλεύσουν από το Αλγέρι σε 24 ώρες!


Έλαβε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους (κυβερνήτης Πλωτάρχης Ι. Ραζηκότσικας) και επ’ αυτού επέβαινε ο Διοικητής της Μοίρας Αντιπλοίαρχος Δ. Παπαχρήστος.
Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο κατεσχέθη από τους Γάλλους το 1916 μέχρις ότου η Ελλάς βγήκε στον πόλεμο,στο πλευρό της Entente.
Στον Α’Π.Π. έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις αποκλεισμού των ακτών του Ευξείνου πόντου από Βόσπορο έως Τραπεζούντα.
Το 1919 έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις της Ουκρανίας στην Κριμαία.

Στις 22 Δεκεμβρίου 1921, ενώ ήτο αγκυροβολημένο στον Πειραιά δίπλα στο ΙΕΡΑΞ, υπέστη σοβαρές ζημίες όταν εξεράγη βόμβα βάθους κατά την μεταφορά της. Κατεστράφη πλήρως η πρύμνη έως το πρυμναίο πυροβόλο και εφονεύθησαν ο Ανθυποπλοίαρχος Α. Λάσκος,ο Σημαιοφόρος Βλαχάκης, ένας Κελευστής και δύο Ναυτοδίοποι.Από το ΙΕΡΑΞ εφονεύθησαν ο Α’ Μηχανικός Κατώγας και ο Β’ Μηχανικός Παπαπαύλου Αργότερα επισκευάσθηκε.
Στις επιχειρήσεις της περιόδου 1940-41,κατά την συνοδεία του επιβατηγού πλοίου «Αρντένα» από Σούδα στον Πειραιά,την 18η Απριλίου 1941 και ώρα 01:20,το ΛΕΩΝ συνεκρούσθη με το επιβατηγό.Μετά τη σύγκρουση,επακολούθησε έκρηξη δύο βομβών βάθους,με αποτέλεσμα να αποκοπή η πρύμνη του και να απωλεσθούν οι:
Ανθυποπλοίαρχος Λ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ
Σημ. Μηχ. ΣΠ. ΔΑΣΚΟΛΙΑΣ
Δίοπος Μηχ. Κ. ΣΑΡΑΒΑΚΟΣ
Ναύτης Μηχ. Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Εβυθίσθη τελικώς από αεροπορικό βομβαρδισμό στις 15 Μαίου 1941 στον Όρμο της Σούδας.
Το Α/Τ ΛΕΩΝ είναι το 2o κατα σειρά από τα 3 πλοία που έχουν αυτό το όνομα
Τα άλλα πλοία ήταν τα εξής:
1… O Κέρκουρος ΛΕΩΝ που ενετάγη το 1833 και το 1862 μετωνομάσθη σε ΒΟΝΙΤΣΑ.
3… Το Α/Τ ΛΕΩΝ διάσημο από το έργο επιστημονικής φαντασίας «Πείραμα της Φιλαδελφείας» πρώην αμερικανικό USS ELDRIDGE DE173 το οποίον παρελήφθη το 1951 και παρωπλίσθη το 1992.
Του ιδίου τύπου ΑΕΤΟΣ (D-01), ΙΕΡΑΞ (D-36), ΠΑΝΘΗΡ (D-72).

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ολικό μήκος 293 πόδια ή 89,4 μ.
Μέγιστο πλάτος 28 πόδια ή 8.3 μ.
Βύθισμα 17 πόδια ή 3 μ
Εκτόπισμα κενό 880τόν./πλήρες 1.033 τόν.
Ταχύτης 31 κόμβοι. Μετά την μετασκευή του 1925, 32 κόμβοι

ΠΡΟΩΣΗ

Μηχανή 23.000hp
4 ανθρακολέβητες και 1 πετρελαιολέβητας, 5 καπνοδόχοι
Το 1925 υπέστη στην Αγγλία εκτεταμένη μετασκευή των λεβήτων του και οι καπνοδόχοι έγιναν 2 ενώ ετοποθετήθησαν 4 πετρελαιολέβητες Yarrow

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ

1912
4 ταχυβόλα Bethleem των 10,2 εκ.
1 Α/Α πυροβόλο 75 χιλ.
6 Τ/Σ 21 ιντσών
Ασύρματος/Τηλέγραφος ακτίνος 250 ν.μ (στρατηγική καινοτομία της εποχής)
3 ηλεκτρικοί προβολείς

1925
4 πυροβόλα Bethleem των 10,2 εκ.
1 Α/Α πυροβόλο 37 χιλ. (Αφηρέθη το Α/Α πυροβόλο 75 χιλ.)
1 πυροβόλο τετράκαννο των 40 χιλ.
2 βομβοβόλα
6 Τ/Σ 21 ιντσών
3 ηλεκτρικοί προβολείς
Διασκευάστηκε για την πόντιση έως 40 ναρκών

1941
2 πυροβόλα Bethleem των 10,2 εκ. (Αφαιρέθηκαν το 3ο και 4ο πυροβόλο)
1 Α/Α πυροβόλο 37 χιλ.
1 Α/Α πυροβόλο 3 ιντσών
1 πυροβόλο 20 χιλ. Oerlicon
1 πυροβόλο τετράκαννο των 40 χιλ.
2 βομβοβόλα
3 Τ/Σ 21 ιντσών (Αφαιρέθηκαν οι τορπιλλοσωλήνες της πρύμνης)
3 ηλεκτρικοί προβολείς
Συσκευή Α/Υ τύπου 123Α
Δυνατότης ποντίσεως έως 40 ναρκών

ΠΗΓΗ

5 Σχόλια προς “ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΛΙΚΟΝ «ΛΕΩΝ» D50 (15 Μαΐου 1941)”

  1. Μέλια said

  2. Πετροβούβαλος said

    Αναρωτιέμαι αν υπάρχει ο θυρεός.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: