ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία: Αμαρ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Aφού τρόμαξαν 1,7 δισεκατομμύρ…
    Πετροβούβαλος στη Η Μακεδονική Δυναστεία (8…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Η Μακεδονική Δυναστεία (8…
    Το Ημερολόγιο του Μο… στη Το Ημερολόγιο του Μοναστηρίου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η Εκκλησία και ο ρατσισμός

Posted by Πετροβούβαλος στο 13 Απριλίου, 2013

η παραβολή του Καλού Σαμαρείτη

αναδημοσίευση από το ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ

άρθρο του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

.

Ο τίτλος του άρθρου, περιγράφει εξαρχής δύο όρους ασύμβατους, όπως είναι η Εκκλησία και ο ρατσισμός. Αν επιθυμούμε να είμαστε ειλικρινείς στην κριτική μας, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο ρόλος της Εκκλησίας είναι καθαρά πνευματικός και όχι πολιτικός. Η Εκκλησία δεν μπορεί να κάνει ότι θέλει και σίγουρα οφείλει να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού την διδασκαλία του Ιδρυτή της, όπως αυτή καταγράφεται με σαφήνεια στα Ευαγγέλια, αν θέλει να είναι επί της ουσίας, η Εκκλησία του Χριστού.

Τα Ευαγγέλια είναι για την Εκκλησία, ότι είναι για μια δημοκρατική πολιτεία το Σύνταγμα της. Και ακόμη πολύ περισσότερο, μιας και το Σύνταγμα μπορεί υπό προϋποθέσεις να αλλάξει, αλλά ο λόγος των Ευαγγελίων όχι. Και αν η πολιτεία μπορεί εύκολα να παραβιάζει το δικό της Σύνταγμα, η Εκκλησία δε μπορεί να κάνει το ίδιο με τις ευαγγελικές εντολές. Αποδεικνύεται έτσι, πως εδώ και 2000 χρόνια, η Εκκλησία είναι πολύ πιο σταθερή, πολύ πιο αξιόπιστη και συντεταγμένη γύρω από τις αρχές της, από όσο είναι η πολιτεία γύρω από τις δικές της.

Αυτό, μας δίνει μια ιδέα για τους λόγους της ανεκτικής στάσης της Εκκλησίας απέναντι στους λαθρομετανάστες και στην αποδοκιμασία του ρατσισμού. Εφόσον ο Ιδρυτής της, μέσω της διδασκαλίας Του, δίδαξε το μήνυμα της αγάπης και της αποδοχής του άλλου, ως πρόσωπο και εικόνα του θεού, η Εκκλησία έχει την ιερή υποχρέωση να ακολουθήσει αυτές τις διδαχές. Αν δεν το κάνει, οι πρώτοι που θα της επιτεθούν αργότερα, θα είναι αυτοί που σήμερα την κατηγορούν για ανεκτικότητα και θα ακολουθήσουν ακόμη και αυτοί, που θα νιώσουν ότι προδόθηκε ο λόγος του Ευαγγελίου, από μια Εκκλησία που αυτόματα θα έχει πάψει να ονομάζεται και να είναι χριστιανική. Θα κατηγορηθεί εν τέλει, από εχθρούς και από φίλους, κυρίως δε από τον Ιδρυτή της, οι λόγοι του οποίου θα έχουν παρακαμφθεί.

Κανένας ιερέας και χριστιανός άνθρωπος, λοιπόν, δε μπορεί να αρνηθεί σε έναν πεινασμένο αλλόθρησκο και αλλοεθνή, ένα πιάτο φαγητού, αν αυτός του χτυπήσει την πόρτα. Δεν εξετάζουμε εδώ, τι θα έκανε ένας μουσουλμάνος σε μια ανάλογη περίπτωση, αλλά μιλούμε μόνο για το τι οφείλει να κάνει ένας Χριστιανός. Τα Ευαγγέλια και τα ιερά βιβλία, μας παραδίδουν ένα πλήθος παραδειγμάτων υπερβάσεως της αγάπης έναντι του φυλετισμού και της απόρριψης του πλησίον. Από την άλλη πλευρά, την ίδια ανυποχώρητη στάση, είναι υποχρεωμένη η Εκκλησία να κρατήσει και στις περιπτώσεις των ομοφυλόφιλων ή των αιμομικτών, για παράδειγμα, αφού οι αποστολικές εντολές περί αυτών είναι επίσης ρητές και κατηγορηματικές. Όπως και αν έχει, και με βάση τις ιδιαιτερότητες που υποστηρίζει ο καθένας, φαίνεται πως η Εκκλησία είναι αναπόφευκτο να δέχεται κριτική από όλες τις πλευρές, ακόμη και από τις πιο αντιφατικές και αντίθετες μεταξύ τους, αφού αυτοί που την επαινούν σήμερα για αυτό, είναι πολύ πιθανό να την κατηγορήσουν αύριο για κάτι άλλο.

Στην πραγματικότητα, η Εκκλησία βρίσκεται σήμερα σε δύσκολη θέση, εξαιτίας της πολιτείας. Καλείται να θεραπεύσει τα «αμαρτήματα» και τις παραλείψεις του συντεταγμένου κράτους, με την οργάνωση συσσιτίων για άπορους Έλληνες πολίτες και λαθρομετανάστες. Έχει βρεθεί προ τετελεσμένων, με μια καυτή πατάτα που δεν επιθύμησε η ίδια, αλλά που της έβαλαν στα χέρια άλλοι, αφού ο μόνος που δεν ευθύνεται για την λαθρομετανάστευση, είναι η ίδια η Εκκλησία. Η αποκλειστική ευθύνη έγκειται στην πολιτεία και όσο αυτή δεν ενεργοποιείται, η Εκκλησία θα είναι υποχρεωμένη να κάνει, αυτό που ορίζουν οι Ευαγγελικές και θείες εντολές. Καλείται, λοιπόν, να διαχειριστεί ένα οξύ πρόβλημα, που δεν δημιούργησε εκείνη, και αν δεν το έκανε, τα πράγματα θα ήταν απλώς οξύτερα.

Όσοι προτείνουν διακαώς τον χωρισμό κράτους και Εκκλησίας, θα πρέπει να επιζητούν ταυτόχρονα και το διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων και την ανάληψη των ευθυνών του μεταναστευτικού και της ανακούφισης των απόρων από την πολιτεία, ως δικών της αποκλειστικά ευθυνών. Δε γίνεται από τη μια να επιθυμούν το διαχωρισμό και από την άλλη, να μεταθέτουν τα βάρη της κρατικής ανευθυνότητας στην Εκκλησία, ως να όφειλε εκείνη να γίνει η τροφός των απανταχού της γης δυστυχισμένων.

Η θέση μου απέναντι στην λαθρομετανάστευση, είναι σαφώς αρνητική και την έχω διατυπώσει επανειλημμένα, αποφεύγοντας, ωστόσο, τις ρατσιστικές κορώνες. Το ίδιο, σε ότι αφορά και τον προκαθήμενο της Ελλαδικής Εκκλησίας, που υπό τις σημερινές συνθήκες, θα τον χαρακτήριζα ανεπαρκή. Ωστόσο, η θεολογική στάση της Εκκλησίας λίγο εξαρτάται από τις προσωπικές επιλογές των προκαθημένων ή των ιεραρχών της, αφού και αυτοί είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τους Κανόνες. Το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης, πρέπει, όμως, να λυθεί από την πολιτεία, ώστε να πάψει η Εκκλησία να αποτελεί το άλλοθι της δικής της ανεπάρκειας. Μιας Εκκλησίας, που είναι στην ουσία εκβιαζόμενη, ανάμεσα στη σκληρή πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει η ανευθυνότητα του κράτους από τη μια, και στο ανυπέρβλητο πλαίσιο της χριστιανικής διδασκαλίας από την άλλη, που αδυνατεί να το καταστρατηγήσει, χωρίς ταυτόχρονα να αυτοακυρωθεί.

Τα συναγόμενα αυτής της προσέγγισης, μας δείχνουν, πως η Εκκλησία και ο ρατσισμός είναι δύο κόσμοι ασύμβατοι. Η οικουμενική διάσταση του χριστιανικού μηνύματος, αποκλείει a priori, τον ρατσισμό των εξαιρέσεων. Άλλωστε, η επίπονη ιεραποστολή, αυτό ακριβώς δείχνει. Από την άποψη αυτή, όσο και αν φαίνεται παράξενο εν πρώτοις, η Εκκλησία φαίνεται να έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με την αριστερή ιδεολογία και σχεδόν κανένα με την Χ.Α. Δεν είναι δυνατόν να μας διαφεύγει αυτή η ουσιαστική λεπτομέρεια, πως είναι αδιανόητο για έναν χριστιανό, να είναι οπαδός ρατσιστικών θεωριών και φορέας κηρυγμάτων μίσους. Όμως, όλα αυτά, είναι αδύνατον να αναπτυχθούν σε ένα άρθρο, που ήδη το μέγεθος του έχει ξεπεράσει την αρχική μου πρόθεση. Ίσως στο μέλλον, να αναφερθώ πληρέστερα και στον ρόλο της Εκκλησίας, αναφορικά με τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία.

Ωστόσο, και θα κλείσω με αυτό, ζητήματα, όπως είναι η όψιμη θεμελίωση μιας τεράστιας μουσουλμανικής κοινότητας στην Ελλάδα και η ανέγερση τζαμιών, θα πρέπει να τύχουν της ιδιαίτερης προσοχής και αντίστασης της Εκκλησίας, αφού αποτελούν θέματα άλλης τάξεως, που δεν έχουν να κάνουν με την φιλανθρωπική της αποστολή, ούτε είναι δεσμευτικά από τους λόγους του Ευαγγελίου. Το αντίθετο μάλιστα, αφού τα θέματα αυτά, άπτονται ακόμη και της μελλοντικής ύπαρξης και επιβίωσης της.

.

Σελίδα Πηγής

6 Σχόλια προς “Η Εκκλησία και ο ρατσισμός”

  1. ΒΡΑΧΟΣ said

    Άλλο Εκκλησία, Γεράσιμε, άλλο προσκυνημένο παπαδαριό.Πρέπει να τα διαχωρίσουμε επειγόντως.
    Η Εκκλησία είναι όλοι όσοι αντέχουν τις κάμψεις της μέσης, ασχέτως κόστους και βάζουν το κεφάλι τους στον ντορβά.

    • AΠΕΛΛΗΣ said

      Φίλε Βράχε, συμφωνώ απόλυτα στην πρώτη σου φράση.
      Εκκλησία είμαστε και όλοι εμείς. Υπάρχει Εκκλησία, υπάρχει και ιεραρχία.
      Προφανώς αναφέρεσαι στη δεύτερη.
      Εκεί υπάρχει πληγή, αλλά υπάρχει επίσης και υπόγειος πόλεμος.
      Δεν είναι όλοι προσκυνημένοι. Ξέρω τι λέω.
      Ο ιδεολογικός πόλεμος ανάμεσα στις δυνάμεις του Έθνους και τις δυνάμεις
      της παγκοσμιοποίησης, μαίνεται σε όλα τα επίπεδα και σε όλους τους τομείς
      της δημόσιας ζωής. Απλά στο καθένα χρωματίζεται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
      του. Έτσι και στο θέμα που μας απασχολεί εδώ.
      Αυτό το δίλημμα που προκύπτει είναι, η διάσταση ανάμεσα στους φιλάνθρωπους λόγους του Ευαγγελίου από τη μια
      και η εθνική αναγκαιότητα της ριζικής επίλυσης της λαθρομετανάστευσης. Τις απόψεις μου τις ξέρεις, τις αναφέρω άλλωστε. Όμως θα συμφωνείς και εσύ πιστεύω, ο λόγος του Ευαγγελίου θα πρέπει να διαφυλαχθεί από την Εκκλησία, ανεξάρτητα, αν από κάποιους χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για αντεθνική δράση. Για αυτό ισχυρίζομαι πως το ζήτημα αυτό είναι αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας και όχι της Εκκλησίας.

      Τελικά, για μένα το πρόβλημα πρέπει να εστιαστεί σε αυτό που αναφέρω στην τελευταία παράγραφο και που τα θεωρώ πολύ πιο σημαντικά. Για παράδειγμα, οι λαθρομετανάστες θα φύγουν αργά ή γρήγορα, λόγω κρίσης και πίεσης, όμως η ανέγερση τζαμιού θα εδραιώσει την ύπαρξη τους. Είναι πιο σημαντικό λοιπόν να μη γίνει και δεν αντίκειται στους λόγους του Ευαγγελίου ο αγώνας ματαίωσης του. Δεν είναι τυχαίο που και ο Πειραιώς στοχεύει σε αυτά ακριβώς. Διότι σε αυτά δεν υπάρχει «ασυμβίβαστο», καθώς είναι δικαίωμα της Εκκλησίας να υπερασπιστεί το έθνος και την ύπαρξη της στον τομέα της θρησκείας που της αναλογεί. Το κομμάτι της «ελληνοποίησης» και την νομιμοποίησης είναι καθαρά πολιτικό, και πολιτικές θα πρέπει να δοθούν λύσεις, από τις πολιτικές δυνάμεις που υπηρετούν την ιδέα του έθνους.

      Είπα πολλά περισσότερα σε ένα λιγόλογο άνθρωπο όπως εσύ, ΄
      αλλά ήθελα να είμαι απόλυτα κατανοητός, πως άλλο είναι η προσωπική μου άποψη και άλλο η πραγματικότητα που περιγράφω.

      Να είσαι καλά!

  2. Φαίη said

    Αγαπητέ Γεράσιμε,
    ήθελα να σου βάλω το παρακάτω βίντεο… για τη συζήτηση που είχαμε στο θέμα..

    το ξέρω ότι είναι μεγάλο αλλά όταν βρεις το χρόνο θα σε παρακαλέσω να το ακούσεις..

    Πρόσεξε τον Δημήτριο Αλέξανδρο Μιχάκη του κινήματος Έλληνες. Πρόσεξε πως μέσα από την ποίηση του Κωστή Παλαμά, του εθνικού μας ποιητή, φλογίζει τις καρδιές και δίνει ζωή στον αληθινό πατριωτικό λόγο. Λόγος με Φως. Λόγος Ελληνικός. Ακόμα και αυτήν την έννοια του ρατσισμού που μας επέβαλαν το κατάφεραν (όσο το κατάφεραν τελος πάντων) είναι επειδή χάσαμε αυτό το Φως.

    Πρόσεξε πως εξηγεί τον συμβολισμό του Δικέφαλου Αετού. Πως η Ορθοδοξία και η Αρχαία Ελλάδα είναι το υπερόπλο μας.
    Θα μου πεις πως έχει σχέση με το άρθρο σου;
    Άμεση δεν έχει αλλά αγγίζει πολλούς από τους προβληματισμούς που έθεσες.

    Κάποια στιγμή Γεράσιμε, και όταν το δεις θα εκτιμούσα πολύ να μου πεις την άποψή σου.
    Ευχαριστώ.

  3. ΜΑΡΙΑ said

    Γεράσιμε πολύ καλά κάνεις καί διαχωρίζεις τό θέμα τοῦ ἀνθρωπισμοῦ ἀπέναντι στόν πάσχοντα,μέ τήν ἀνέγερση τζαμιῶν στήν Ἑλλάδα.
    Βέβαια πολύ φοβᾶμαι ὅτι οἱ ὀρδές τῶν ἰσλαμιστῶν ΔΕΝ εἶναι πάσχοντες,ἀλλά στρατός εἰσβολῆς…ἄρα ΕΧΘΡΟΣ καί ὥς τέτοιος πρέπει νά ἀντιμετωπίζεται….
    Μεμονωμένες περιπτώσεις δύστυχων ἀλλόθρησκων ἀνθρώπων,εἶναι εὐνόητο ὅτι ὁ Ἕλληνας ὥς ΓΝΗΣΙΟΣ φιλάνθρωπος-ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ-τίς ἀντιμετωπίζει ὅπως τοῦ ἐπιβάλλει ἡ Πίστη του,ὁ Πολιτισμός του καί ἡ Ἱστορία του!!!

    • AΠΕΛΛΗΣ said

      Αγαπητή ΜΑΡΙΑ,

      Σε ευχαριστώ κατά αρχήν, διότι είσαι ανάμεσα στους λίγους που κατάλαβαν το πνεύμα του άρθρου μου
      Οι ορδές των Ισλαμιστών θα αντιμετωπιστούν κατάλληλα. Ας έχουμε το μάτια ανοιχτά και να είμαστε προετοιμασμένοι. Ο λόγος του Ευαγγελίου δεν είναι δεσμευτικός σε καιρό έκτακτων συνθηκών, όπου η άμυνα υπέρ πίστεως και πατρίδος είναι μια ύψιστη προτεραιότητα.

      Υγίαινε!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s