ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
    Makis στη Η Ληστοκρατία στην Ελλάδα: « Φ…
    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Είμαστε άραγε πραγματικά ελεύθεροι;

Posted by Μέλια στο 8 Απριλίου, 2013

Φωτογραφία από:littlepawz.tumblr.com

«Ο πόθος της ελευθερίας είναι έμφυτος σε όλους τους ανθρώπους» (Ἒμφυτος πᾶσιν ἀνθρώποις ὁ τῆς ἐλευθερίας πόθος) Διονύσιος Αλικαρνασσεύς

Αυτή ήταν και ο θεμέλιος λίθος της κοσμοθεωρίας των αρχαίων Ελλήνων που οδήγησε στο απώγειο κάθε έκφανσης της ζωής τους …

Ο άνθρωπος έπρεπε να είναι ελεύθερος στο μυαλό και την ψυχή. Να μην είναι δέσμιος της «πραγματικότητας» αλλά να αγωνίζεται διαρκώς για την κατάκτηση της αλήθειας που θα τον οδηγήσει στην ουσιαστική ελευθερία, όπως δίδαξε πριν χιλιάδες χρόνια ο πατέρας της παγκόσμιας φιλοσοφίας, Σωκράτης, με την αλληγορία του Σπηλαίου.

Ο δρόμος είναι δύσβατος και ανηφορικός αλλά όποιος τον επιλέξει και επιχειρήσει την ανάβασή του θα γνωρίσει τον αληθινό κόσμο, έχοντας δραπετεύσει από ορατά και αόρατα δεσμά.

Η ελευθερία σκέψης, η ελευθερία έκφρασης, η ελευθερία λόγου, η ελευθερία του εκλέγειν-εκλέγεσθαι και η ελεύθερη βούληση είναι μερικές από τις επιμέρους παραμέτρους που την ορίζουν.

Ο πραγματικά ελεύθερος άνθρωπος αναπτύσσει τεράστιες εσωτερικές δυνάμεις που αποτελούν τροχοπέδη σε κάθε μορφή καταπίεσης, υποδούλωσης, ή αυταρχισμού.

Στην αρχαία Ελλάδα η ελευθερία εκπεφραζόταν με άπειρες λέξεις, στοιχείο που δείχνει την τεράστια σημασία της! Ας δούμε κάποιες από αυτές:

–          Ο παρρησίαν έχων: Αυτός που διαθέτει ελευθερία του λόγου. «Η παρρησία ἐστὶ ἲδιον τῆς ἐλευθερίας: η ελυθερία του λόγου είναι γνώρισμα της ελευθερίας» (Δημόκριτος)

–          Ανεπίτακτος: Αυτός που δεν δέχεται διαταγές (Θουκυδίδου Η,69,2 από τον λόγο του Νικία προς τους στρατιώτες του πριν από την μάχη των Συρακουσών).

–          Αυτεξούσιος: Αυτός που στηρίζεται μόνο στον εαυτό του και σε κανέναν άλλον. Με άλλα λόγια ο αυτάρκης.

–          Αδιαίρετο όν: Φράση που αναφέρεται στην εσωτερική ελευθερία του ανθρώπου. Απαντά στους Διογένη, Επίκουρο, Πλάτωνα, Αντιφώντα, Δημόκριτο, κ.α.

–          Αδέσποτος: Αυτός που δεν έχει δεσπότη-ηγεμόνα.

–          Αυτόγνωτος: Ο αυτόνομος, αυτός που παίρνει μόνος του τις αποφάσεις και δεν εξαρτάται από άλλους.

–          Αυτοβούλητος: Αυτός που από δική του επιθυμία προβαίνει σε μία ενέργεια.

Υπάρχουν χιλιάδες ακόμα λέξεις που αποτυπώνουν την κάθε μορφή ελευθερίας…

Σύμφωνα όμως με τον Πλάτωνα «Η πέρα από το μέτρο ελευθερία οδηγεί και την πόλη και τον πολίτη σε δουλεία».

Η ελευθερία πράγματι είναι απαραίτητη για την ευτυχία τόσο του ανθρώπου ως οντότητα όσο και των ανθρώπων  ως κοινωνικό σύνολο. Θα πρέπει όμως να την διαχειριζόμαστε σωστά, με προσοχή και όχι ανεξέλεγκτα.

Όπως θα πρέπει επίσης να αντιληφθούμε ότι τα όρια μεταξύ της πραγματικής και της απατηλής ελευθερίας είναι δυσδιάκριτα για πολλούς που πολλάκις γίνονται θύματα μίας κατασκευασμένης και άρα εικονικής ελευθερίας, που κάποιοι σκόπιμα «δημιουργούν» για να τους δώσουν την ψευδαίσθηση της δήθεν ελεύθερης συμμετοχής. Επί της ουσίας όμως είναι μια κατευθυνόμενη ελευθερία, με στόχο να εξασφαλίζουν την σιωπή και την αδράνειά τους στα σχέδια όποιων απεργάζονται τα συμφέροντα τους  και ανενόχλητοι να τους περνούν τις πάσης φύσεως αποφάσεις.

Στην σημερινή κρίσιμη συγκυρία μήπως θα έπρεπε  να προβληματιστούμε για το τι είδους ελευθερίας «απολαμβάνουμε»;

Πηγή:Πυγμή

32 Σχόλια προς “Είμαστε άραγε πραγματικά ελεύθεροι;”

  1. Φαίη said

    Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι η ελευθερία προϋποθέτει έλεγχο;
    Διότι ελευθερία χωρίς έλεγχο από το άτομο που την απολαμβάνει σημαίνει ότι το ίδιο το άτομο γίνεται έρμαιο αυτής της υποτιθέμενης ελευθερίας.

    Η ελευθερία για να έχει νόημα πρέπει να έχει ένα σημείο αναφοράς. Αυτό το σημείο αναφοράς είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος είναι αυτός που την βουλεύεται, την διαχειρίζεται, την απολαμβάνει. Η ελευθερία σαν έννοια από μόνη της δεν λέει τίποτα.

    Η ελευθερία του ανθρώπου πρέπει να αποσκοπεί, να συνεισφέρει στο καλό.. με την αρχαιοελληνική του έννοια, δηλαδή στο αγαθό.

    Εδώ πιστεύω ότι έχει γίνει μια τρομερή παρεξήγηση και λάθος κατανόηση της έννοιας της ελευθερίας… γιατί όχι και εσκεμμένα.

    Με το φτωχό μου το μυαλό αυτό γίνεται σε ένα βασικό σημείο και αφορά στο ότι πάντα εμφανίζονται τρίτοι οι οποίοι λένε ποιο είναι αυτό το ‘καλό’ και με ποιον τρόπο θα το αποκτήσεις. Διαχειρίζονται και επιβουλεύονται την έννοια της ελευθερίας. Παίρνουν τα πνευματικά της δικαιώματα δηλαδή, τα μονοπολούν, και με αυτόν τον τρόπο κατευθύνουν τις μάζες. Όσα βιώνουμε αυτές τις μέρες είναι ακριβώς αυτό που λέω. Βρισκόμαστε στην εποχή ενός οργασμού της ελευθερίας. Όλοι θέλουν να είναι ελεύθεροι, όλοι θέλουν δικαιώματα, όλοι θέλουν κάτι να πουν και να διεκδικήσουν αλλά στην πραγματικότητα κανείς δεν είναι ελεύθερος διότι αυτά που τους παρουσιάζονται ως ελευθερίες δεν πηγάζουν από τους ίδιους τους εαυτούς τους, ούτε συνεισφέρουν στο ατομικό και κατ’ επέκταση στο γενικό καλό.

    Οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες δε, πρέπει να φάνε μέχρι σκασμού τις δήθεν ελευθερίες που τους παρέχουν τα διεθνή κέντρα των «δικαιωμάτων». Και όπως ένας μεθύστακας που έχει καταναλώσει υπερβολικό αλκοόλ, να αρχίσουν να παραπατάνε και να ξερνοβολάνε στους δρόμους. Τότε θα είναι απόλυτα ελεγχόμενες.

    Αν θέλουμε να το πλατύνουμε λίγο το πράγμα, η ελευθερία έχει σχέση με την αυτογνωσία αλλά και με τον πολιτισμό που περιβάλλει το άτομο. Δυστυχώς, στην εποχή που ζούμε, οι άνθρωποι έχουν γαλουχηθεί επιδιώκουν τα λάθος πράγματα νομίζοντας ότι θα τους εξασφαλίσουν την ελευθερία τους… και τώρα, τρέχουμε και δεν φτάνουμε.

    • Peter said

      Αγαπητη Φαιη

      Καλησπερα, πολυ σωστα επισημαινεις «οι ανθρωποι εχουν οι ψαχνουν για δικαιωματα» ομως ο ισοσκελισμος ειναι οτι πρεπει να υπαρχουν και υποχρεωσεις και καθηκοντα. Η λεξις καθηκον προς την οικογενεια, μαθητη, φιλο, γειτονα κοινωνια και πατριδα εχει εντελως εξοβελισθει απο την γραμματεια και την σκεψι των Ελληνων.
      Το θεμα μας, κατα την ταπεινη μου γνωμη, ειναι πως επαναφερομε αυτες τις ιδεες παλι μεσα στον τροπο ζωης μας. Διοτι το ειναι καποιος Ελληνας ειναι ενα συνολο αξιων και στασις/τροπος ΖΩΗΣ.

      Πως περναμε απο το φτωχο ΕΓΩ στο πλουσιοτατο με αξιες ΕΜΕΙΣ.

      Ετσι θα υπαρξη λυτρωσι της φυλης μας.

  2. ΒΡΑΧΟΣ said

    «Στην σημερινή κρίσιμη συγκυρία μήπως θα έπρεπε να προβληματιστούμε για το τι είδους ελευθερίας «απολαμβάνουμε»;»
    Όποιος νομίζει, έστω και σε εισαγωγικά, ότι η Ελευθερία, είναι ένα από τα πραγματάκια που «απολαμβάνονται», δεν γνωρίζει την .έννοια της λέξης, άρα και η ανάλυσή του είναι τουλάχιστιον ατελής.
    Η Ελευθερία δεν απολαμβάνεται, γι΄αυτό και δεν είναι για όλους…
    Είναι μόνο για εκείνους που δεν αντέχουν να την χάσουν…

    • Φαίη said

      Εγώ Βράχε, επειδή χρησιμοποίησα αρκετές φορές τη λέξη «απολαμβάνει» για την ελευθερία, θέλω να πω τούτο.
      Η ελευθερία δεν είναι δεδομένη.
      Η ελευθερία θέλει φροντίδα.
      Η ελευθερία είναι η δίδυμη αδερφή της θυσίας.

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        H Ελευθερία δεν απολαμβάνεται.
        Είναι όλα ή τίποτα.
        Η Ελευθερία είναι Φως.
        Ή έχεις Φως ή έχεις σκότος.
        Και όταν την κερδίσεις,αν την κερδίσεις ποτέ, δεν την απολαμβάνεις.Δεν προλαβαίνεις, δεν προβλέπεται.
        Την φυλάς όπως φυλάς στην χούφτα σου την άμμο της θαλάσσης….

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Δύσκολα πράματα….

      • Φαίη said

        «H Ελευθερία δεν απολαμβάνεται.
        Είναι όλα ή τίποτα.
        Η Ελευθερία είναι Φως.
        Ή έχεις Φως ή έχεις σκότος.»

        Ελευθερία του πνεύματος.. Είσαι ελεύθερος. Πολύ δύσκολο.. θα έλεγα ακατόρθωτο..

        «Και όταν την κερδίσεις,αν την κερδίσεις ποτέ, δεν την απολαμβάνεις. Δεν προλαβαίνεις, δεν προβλέπεται.
        Την φυλάς όπως φυλάς στην χούφτα σου την άμμο της θαλάσσης….»

        Αυτή η περιγραφή μου θυμίζει μια πιο ‘γήινη’ ελευθερία γιατί εξαρτάται από τους γύρω σου. Το δικαίωμα να εκφράζεσαι ελεύθερα (το να σκέφτεσαι ελεύθερα πάει πάνω), το δικαίωμα να κινείσαι ελεύθερα, το δικαίωμα να αποφασίζεις εσύ και όχι άλλοι για τον εαυτόν σου. Αυτήν την ελευθερία σίγουρα μπορεί να τη χάσεις πολύ εύκολα. Όταν λοιπόν έχεις επίγνωση αυτού του γεγονότος, γιατί να μην την χαρείς όσο την έχεις και ταυτόχρονα να την φυλάς ως κόρη οφθαλμού; Και συνειδητά να μην θέλεις να το κάνεις (να τη χαρείς), αυτή σε παρασύρει..

        Κάπως έτσι το βλέπω 🙄

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Πολεμάς μέχρι ρανίδος, ακόμα και για τον τελευταίο κόκκο Ελευθερίας…
        Μόνο έτσι το βλέπω εγώ…
        :mrgreen:

      • Φαίη said

        Η ιστορία μας Βράχε αυτό ακριβώς μας έχει υποδείξει. Ελευθερία ή Θάνατος. Ελευθερία/Θάνατος.

      • ΒΡΑΧΟΣ said


        …τας Σημαίας…

  3. Εξαιρετικό!

  4. Μέλια said

    Γιατί σταμάτησες φοβάσαι;
    ΕΓΩ;;;
    Εγώ μιλάω με το χιόνι 25 χρόνια αγώνες, το χιόνι με ξέρει.
    Σταμάτησα γιατί το χιόνι είπε ΟΧΙ και το χιόνι πρέπει να το σέβεσαι.
    Θέλω να γίνουμε φίλοι, πρέπει να πιούμε απ’ το ίδιο ποτήρι και ν’ακούσουμε το ίδιο τραγούδι..
    Ξέρεις κάτι;
    Η Ελλάδα πεθαίνει, πεθαίνουμε σαν λαός,κάναμε τον κύκλο μας, δεν ξέρω πόσες χιλιάδες χρόνια, ανάμεσα σε σπασμένες πέτρες και αγάλματα και πεθαίνουμε.Αλλά αν είναι να πεθάνει η Ελλάδα να πεθάνει γρήγορα, γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο.Γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο. Μωρή φύση μόνη σου είσαι, μόνος μου είμαι κι εγώ… πάρε ένα μπισκότο».

    Θανάσης Βέγγος (από το βλέμμα του Οδυσσέα)

    • Π@π@ριές α λά ἀγγελόπουλος (καί κρίμα πού «ἔκαψαν» καί τό καλό μας ἄνθρωπο)
      Θά τό ἤθελαν πολύ νά πεθάνῃ ἡ ΕΛΛΑΣ,ἀλλά…μήν φᾶνε·ἔχουμε γλᾶρο.
      OΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΩ ΚΙ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ,Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ

    • Πελασγός said

      «Η Ελλάδα πεθαίνει, πεθαίνουμε σαν λαός,κάναμε τον κύκλο μας,
      δεν ξέρω πόσες χιλιάδες χρόνια, ανάμεσα σε σπασμένες πέτρες και αγάλματα και πεθαίνουμε.
      Αλλά αν είναι να πεθάνει η Ελλάδα να πεθάνει γρήγορα, γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο.
      Γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο. Μωρή φύση μόνη σου είσαι, μόνος μου είμαι κι εγώ… πάρε ένα μπισκότο».

      Ανοησίες.

      • γεια σου αδερφε μου δεν ξέρω ποιος το ειπε,,αλλα ας μην το ξαναπεί,,,,διοτι,,,δεν πρέπει ,,,και δεν ειναι ετσι,,,και ειναι ανοησίες,οπως λες,,,και το απαγορεύω!

      • Πελασγός said

        Γειά σου Γιώργο μου,
        από την ταινία το βλέμμα του Οδυσσέα.
        Λόγια που δεν τα σκέφτηκαν καλά πρίν ειπωθούν
        Δεν θέλω να πώ πολλά γιατί ο Θανάσης Βέγγος
        υπήρξε τεράστιος και μας συγκινούσε βαθιά και ήταν λατρεμένος.
        Αλλά στο συγκεκριμένο τον βάλανε να πεί αυτα τα λόγια .
        Άτοπα και άστοχα μόνο για όσους δεν έχουν εμπεδώσει την Ιστορία μας.

      • Πελασγε μου ,,αγαπητέ μου,,δεν με παρεξηγάς,,
        γίνονται οσα επιτρέπουμε να γινουν,,καιρός ειναι να πούμε ως εδω,,και δεν τα λεω σε εσένα διοτι γνωρίζω,,τα λεω στους άλλους τους Μοσαντένιους και στους συμπατριώτες μας,,,ως εδω,,,μια σπιθα τους κρατά,,αν θέλουν, παρολη την δύναμή τους ας την ανάψουν,,θα εχει πλάκα

    • ΒΡΑΧΟΣ said

      Αχ, πολυαγαπημένε μας Θανάση.
      Να΄σαι καλά εκεί που βρίσκεσαι, ευχαριστώ για όλα.

      Η Ελλάδα δεν πεθαίνει και δεν πρόκειται να πεθάνει ποτέ, γιατί η Ελλάδα είναι ιδέα και οι ιδέες δεν πεθαίνουν…Τα φθαρτά πράγματα πεθαίνουν, οι ιδέες και οι ψυχές ποτέ.
      Και η Ελλάδα είναι η ψυχή του κόσμου όλου…
      Κοπιάστε φτωχοί…

  5. Ελευθερια,,,
    τι ουτοπία ειναι και αυτή,,,,ποιος απόλαυσε ελευθερία,???
    Ελευθερία,,,
    σχετικη ελευθερία,,ναι υπάρχει,,αν παραγκωνίσεις τα Πρεπει
    Ελευθερία,,,,,ψαξε ψαξε ,,δεν θα την βρεις

  6. Πελασγός said

    «Ελεύθερος γαρ ου τις εστί πλην Διός.»

    Αισχύλος, 525-456 π.Χ., Αρχαίος τραγικός ποιητής

    ========

    Ελεύθερον αδύνατον είναι τον πάθεσι δουλεύοντα και υπό παθών κρατούμενον.

    Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

    μτφρ: είναι αδύνατο να θεωρείται ελεύθερος αυτός που είναι δούλος στα πάθη του και κυριαρχείται από αυτά

    ==

    Κανείς δεν μπορεί να είναι ελεύθερος, αν δεν είναι κύριος του εαυτού του.

    Επίκτητος, 50 μ.Χ.-120 μ.Χ, Στωικός φιλόσοφος

    ==

    Εκείνος που περισσότερο μοιάζει με Θεό είναι εκείνος που δεν εξαρτάται από τίποτα.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    ==

    Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας,
    διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα,
    ην παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα
    και την αναρχία ως ευδαιμονία.

    Ισοκράτης, 436-338 π.Χ., Αθηναίος ρήτορας

    Αυτές οι φράσεις πιστεύω πώς απαντούν μερικώς στο ερώτημα του τίτλου.
    Όχι μόνο για το άν είμαστε πραγματικά ελεύθεροι αλλά και ποιά είναι τα γνωρίσματα της ελευθερίας.

  7. Peter said

    Αγαπητε Πελασγε ευχαριστω για τα γνωμικα.

    Υπαρχουν επισης και τα Δελφικα παραγγελματα, αλλα και οι Δεκα Εντολες το Σολωνος.

    Οπισθεν ολοταχως εις την Ελληνικην Γραματεια.

    Μονον μεσα απο εκει θα βρεθουμε ελευθεροι.

  8. Παύλος said

    Μέχρι τις 8/10/1973 ΝΑΙ ήμασταν,ύστερα αποφάσιζε ο Κίσσινγκερ και οι υπάλληλοί του μέχρι και σήμερα…..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: