ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Επικαιρότητα 1ης Ιου… στη Φθινόπωρο και τέταρτη δόση…
    georgeiraklion στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    3 του Ιούνη ξεχείλισ… στη Τό Ὁλοκαύτωμα στήν Κάνδανο (3…
    Επικαιρότητα 28ης Μα… στη Ο κορονοϊός και η ελευθερία το…
    Γιώργης στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ κι’ ὁ…«ἐθνάρχις»

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 24 Ιανουαρίου, 2013

Αρχηγείο Ελλήνων Ανταρτών του Πόντου: “Έχουμε στρατό 20.000 ανδρών για να κτυπήσουμε τον Κεμάλ”Οι Έλληνες του Πόντου ζητούν το 1920 από τον Βενιζέλο να βοηθήσουν στο Μικρασιατικό Μέτωπο κι εκείνος τους αγνοεί!

του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη

Τον Σεπτέμβριο του ‘22, ολοκληρωνόταν η καταστροφή του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας. Ο Στρατός επέστρεφε στη βάση του, οι τούρκοι κυνηγούσαν και σκότωναν τους Έλληνες και οι φωτιές έζωναν τα σπίτια τους στη Σμύρνη (…κάποιοι ιστορικοί αναθεωρητές τους θέλουν να συνωστίζονται στα πλοία για να έρθουν στην Ελλάδα… Προφανώς για διακοπές!).
Σήμερα, σχεδόν 90 χρόνια μετά, θα αποκαλύψουμε ένα ξεχασμένο υπόμνημα, που έστειλε στον πρωθυπουργό Ελ. Βενιζέλο, τον Ιανουάριο του 1920,η Επιτροπεία των Ποντίων. Ζητούσε την άδεια του να επιτεθεί στον Κεμάλ δημιουργώντας δεύτερο μέτωπο, για να δέχεται μικρότερη αντίσταση ο ελληνικός στρατός στην κεντρική Μικρά Ασία. Αλλά δυστυχώς ο Βενιζέλος ή αδιαφόρησε ή το αγνόησε σκοπίμως(;). Αν τότε η πρότασή τους γινόταν αποδεκτή, ίσως η έκβαση της μικρασιατικής εκστρατείας να ήταν τελείως διαφορετική και ο Ελληνισμός να μήν υφίστατο τον ξεριζωμό, την ήττα και την ταπείνωση…


Το υπόμνημα είναι αποκαλυπτικό. Παραδόθηκε στις 24 Ιανουαρίου 1920 στον ίδιο τον Βενιζέλο όταν βρισκόταν εις Παρισίους, με το οποίο οι Πόντιοι έθεταν εις την διάθεση του μαχόμενου Ελληνικού Στρατού μία ισχυρή δύναμη 20.000 στρατιωτών , περίπου δύο μεραρχιών για να χτυπήσουν τα στρατεύματα του Κεμάλ στην Σεβάστεια. Με τον τρόπο αυτό τα ελληνικά στρατεύματα στο νότο δεν θα είχαν τόση μεγάλη πίεση, όταν οι τουρκικές δυνάμεις θα ήταν απασχολημένες σε δύο μέτωπα. Η προέλαση του Στρατού μας θα γινόταν με λιγότερα προβλήματα και με ελάχιστες απώλειες.
Αλλά ας δούμε το κείμενο του ιστορικού αυτού υπομνήματος.

“Προς τον Εξοχώτατον Πρόεδρον της Ελληνικής Κυβερνήσεως κ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟΝ, Εις Παρισίους.
Εξοχώτατε, Καθ΄ ήν στιγμήν ο Ελληνικός Στρατός προελαύνει ενδόξως προς το εσωτερικόν της Μικράς Ασίας, εκπληρών όχι μόνον εντολήν των Συμμάχων προ καθυπόταξιν του Κεμάλ αλλά κυρίως ιδίαν εθνικήν αποστολήν, της απελευθερώσεως της Ανατολης, προβάλλει η σκέψις εις τον νούν ου μόνον παντός Ποντίου αλλά και παντός Ελληνος : Τι θα ηδύνατο να γίνη δια τον Πόντον και ποία κατα την στιγμήν ταύτην θα ήτο δυνατόν να προέλθη εκείθεν συνδρομή;
Η σκέψις αύτη μας ήγαγεν εις συμπεράσματα, τα οποία εχομεν την τιμήν να υποβάλωμεν εις την Υμετέραν κρίσιν. Εν πλήρει συνειδήσει των αποστάσεων και των διοαφόρων δυσχερειών και με μετρίους υπολογισμούς δυνάμεων τολμώμεν να διατυπώσωμεν Υμίν τας γνώμας αυτάς πεποιθότες, οτι εκ τούτου δύναται να προέλθη μέγιστον εθνικόν κέρδος. Το ζήτημα παρουσιάζεται υπο τρείς απόψεις. Πρώτον την καθαρώς τυπικήν άποψιν της απελευθερώσεως του Ελληνικού Πόντου, Δεύτερον την της συνδρομής,την και μεμακρυσμένη εστω στρατιωτική εκείθεν δράσις θα ήτο δυνατόν να προσφέρεη εις τον εκ δυσμών δρώντα Ελληνικόν Στρατόν και τρίτον την γενικήν, την εθνικήν άποψιν της μελλούσης εν Ανατολή ελληνικής πολιτικής.
Και ως προ μεν την καθαρώς Ποντιακήν αποψιν γνωρίζετε καλύτερον παντός άλλου, Κύριε πρόεδρε, εις ποίον σημείον ευρίσκεται το ζήτημα αυτό. Η παρουσιαζόμενη σήμερον ευκαιρία είναι μοναδική, διότι δια κινήματος των Ποντίων κατά του Μουσταφά Κεμάλ, ενώ εξυπηρετείται η συμμαχική υπόθεσις, γεννώνται συγχρόνως βάσιμοι ελπίδες ευνοϊκής λύσεως του ζητήματος του Πόντου, τιθεμένου εκ νέου επί τάπητος.
Έρχεται κατόπιν η άποψις της ενισχύσεως, την οποίαν δύναται να προσφέρη εις την εκ δυσμών Ελληνικήν Στρατιωτικήν Δύναμιν πολεμική εκ του Πόντου ενέργεια και μικράς, εστω, κατ΄αρχάς εκτάσεως. Το ζήτημα είναι στρατιωτικόν και αντί να μακρολογήσωμεν ενταύθα εθεωρήσαμεν σκόπιμον να υποβάλωμεν Υμίν συνημμένως υπόμνημα, όπερ η Επιτροπεία των εν Ελλάδι Ποντίων απέστειλεν εις το Γενικόν Επιτελείον. Προέλασις δυνάμεως είκοσι χιλιάδων ανδρών ως εκείνης, την οποίαν κατά μετρίους υπολογισμούς, είναι εις θέσιν καλώς εφοδιαζόμενος και εξοπλιζόμενος να παρατάξη εις πρώτην στιγμήν ο Πόντος, δύναται να απασχολήση σοβαρώς τον εις Σεβάστειαν συγκεντρούμενον στρατόν του Κεμάλ. Είναι γνωστόν, ότι η Σεβάστεια αποτελεί σπουδαίαν δράσιν του κεμαλισμού. Η απο Αμισόν εις Σεβάστειαν αμαξιτή οδός είναι εις την διάθεσιν ημών, δεδομένου, οτι ο Κεμάλ απέσυρε τελευταίως πάσας τας δυνάμεις αυτού εκ της περιφερείας ταύτης. Επιτυχής προέλασις προς την διεύθυνσιν ταύτην αποκόπτει την υποχώρησιν του πρός δυσμάς δρώντος στρατού. Πάντα ταύτα θα επέφερον ευθύς αμέσως σοβαρόν αντιπερισπασμόν εις τας δυνάμεις του Κεμάλ, εξ ού προφανές, ότι θα επωφεληθή ο ημέτερος στρατός.
Πλήν όμως των ως άνω απόψεων υπάρχει και άλλη, η ουσιωδεστάτη ίσως πασών, και ήν βεβαίως δεν είναι ανάγκη να αναπτύξωμεν Υμίν δια μακρών ενταύθα. Γνωρίζομεν πώς απεβλέψατε ανέκαθεν προς την Ανατολήν και πώς προδιεγράψατε εις διαφόρους ευκαιρίας την εν αυτή εκπολιτιστικήν αποστολήν του Ελληνισμού. Τα πράγματα χάρις εις την υμετέραν μεγαλοφυά πολιτικήν προτρέχουν πάσης προσδοκίας. Η επελθούσα απροσδόκητος νέα τροπή των πραγμάτων ευνοεί ευρυτέραν δράσιν του Ελληνισμού σήμερον. Κίνημα εκ του Πόντου δεν θα είναι απλώς ποντιακόν κίνημα, θα αποτελέση την αφετηρίαν γενικωτέρων ανατροπών και διασπάσεως της μουσουλμανικής ενότητος εις την κεντρικήν και απωτέρω Μικράν Ασίαν, εκεί όπου δεν δύναται να φθάση η αμεσος του Ελευθερωτικού Στρατού ενέργεια.
Προ Ποντίων βαδιζόντων κατά του Κεμάλ δεν θα μείνουν απλοί θεαταί οι Αρμένιοι. Η μετ’ αυτών απο κοινού δράσις δύναται να στερεώση την εκατέρωθεν εν τω μέλλοντι συνεργασίαν. Αλλά κυρίως δεν θέλουν μείνει αδρανείς προ μιας Ποντιακής εξεγέρσεως οι Κιρκάσιοι και οι Κηζηλμπάσηδες της Σεβαστείας ούτε Χριστιανοί Λαζοί, ούτε οι Σταυριώται και διάφοροι αλλαι μουσουλμανικαί αλλά μη τουρκικαί φυλαί. Αι φυλαί αύται ίδίως οι Κηζηλμπάσηδες και οι Κιρκάσιοι καταπιεσθέντες εσχάτως υπό του Κεμάλ και αποκαμόντες απο τας κακουχίας των μακρών τελευταίων ετών αναμένουν την πρώτην ευκαιρίαν, ινα επιτεθώσι κατ΄ αυτού. Τα προς τους Έλληνας αισθήματά των πολλάκις και εμπράκτως εξεδήλωσαν.
Εις την πλέον δημιουργικήν στιγμήν του εθνικού ημών βίου παρουσιάζεται ευκαιρία οπως, ελληνική πρωτοβουλία, εξεγερθούν οι υπο το πέλμα του Τούρκου βιούντες διάφοροι λαοί της Μ.Ασίας και συντελέσουν εις την διευκόλυνσιν του εις τον Ελληνικόν Στρατόν ανατεθέντος εργου. Τοιαύτη ευκαιρία κοινής εν πολέμω δράσεως θέλει χαλκεύσει δεσμούς φιλίας και ευγνωμοσύνης των λαών τούτων προς τους Ελληνας και θέλει επισπάσει την εν τω μέλλοντι εμπιστοσύνην αυτών προς ημάς, θα ανατρέψη δε συγχρόνως το εκ του παμμουσουλμανισμού επιχείρημα των Τουρκοφίλων.
Το υπόμνημα τούτο αποστέλλομεν Υμίν δια του κ. Ι. Θιάκη, εντεταλμένου να υποβάλη Υμίν και προφορικώς τας επι τούτω ιδέας ημών.

Αθήναι 24η Ιανουαρίου 1920.

Ο Πρόεδρος Χ. Καλαντίδης, Ο Γραμματεύς Κ. Κανσήζ»

Ουδείς γνωρίζει, τι θα συνέβαινε αν εδέχετο ο Βενιζέλος την πρόταση αυτή των Ποντίων. Πάντως σίγουρα τα πράγματα για την Ελλάδα θα έβαιναν προς την θετικήν κατεύθυνση. Όμως δεν υπήρχε μόνο αυτό το υπόμνημα προς τον Βενιζέλο.

Το δεύτερο υπόμνημα

Υπήρχε και ένα άλλο υπόμνημα, προς το Γενικό Επιτελείο Στρατού με το οποίο εδίδοντο λεπτομερέστατα στοιχεία για την συγκρότηση Ποντιακού Στρατού για να χτυπήσει τα κεμαλικά στρατεύματα. Στο υπόμνημα εκείνο ανεφέρετο ότι :

«Ο Πόντος διαθέτει σήμερον τας κάτωθι δυνάμεις:
1) Εις την περιφέρειαν Αμασείας 4.000 άνδρες έχουν τα όπλα των και είναι οργανωμένοι εις τα Ελληνικά χωρία, τη ανοχή των Τούρκων.
2) Έτεροι 4-5.000 άνδρες γυμνασμένοι πολεμήσαντες επί πέντε συνεχή έτη εναντίον του Τουρκικού στρατού μετά την ανακωχήν, επώλησαν τα όπλα των.
3) Ο στρατηγός Ανανίας του Ρωσικού Στρατού, Πόντιος την καταγωγήν, μετασχών του μεγάλου πολέμου επι κεφαλής Ρωσικών δυνάμεων, τελευταίως δε διοικήσας την Ελληνικήν Μεραρχίαν, αποτελουμένην εκ Ποντίων, διαλυθείσαν μετά την επικράτησιν του Μπολσεβικισμού, δύναται να ανασυντάξη, ως ο ίδιος εδήλωσεν εις την καθ΄ ημάς Επιτροπείαν, εντός βραχυτάτου χρονικού διαστήματος την Μεραρχίαν ταύτην με δύναμιν 10.000 ανδρών.
4) Οι Κιρκάσιοι υπεσχέθησαν εις ημέτερα ανταρτικά σώματα εν περιπτώσει επιθέσεως εκ μέρους των Τούρκων, 3.000 ιππείς.»

Ποτέ δεν θα μάθουμε γιατί ο Βενιζέλος και η κυβέρνησή του αρνήθηκαν αυτήν την εθνική προσφορά των Ποντίων που πολύ πιθανό θα μετέβαλε το αποτέλεσμα της μικρασιατικής εκστρατείας.

ΠΗΓΗ

46 Σχόλια προς “ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ κι’ ὁ…«ἐθνάρχις»”

  1. Πετροβούβαλος said

    Ποτέ δεν θα το μάθουμε και τα σενάρια πολλά…

    • ΒΡΑΧΟΣ said

      Καλημέρα.
      Εγώ θα κάνω μία προβοκατόρικη ερώτηση.
      Από πότε ένας Έλληνας χρειάζεται άδεια ή συνεργασία από κυβέρνηση για να εξαλείψει εχθρούς;
      Κράτος δεν μπορεί να απαντήσει σε τέτοια υπομνήματα.
      Καταγράφονται, αρχειοθετούνται, συζητούνται, αλλά, επισήμως, δεν απαντούνται.
      Δεν χρειάζεται…
      Προγραμματίζονται…
      Με κάθε μέσο και κάθε τρόπο.

      • Πετροβούβαλος said

        Κοίτα, το 1920 βρισκόμαστε λίγους αιώνες μετά τον «εκμοντερνισμό» του πολέμου. Πα να πει πως η στρατηγική σκέψη είναι περισσότερο… ολιστική! Πιό λιανά: Ο μισός πόλεμος κερδίζεται στη διπλωματία.
        Καλημέρα Βράχε!

      • juliet said

        Kαι πόσο καλό θα είναι το »παζάρεμα»…….
        Καλημέρα…..Βράχε ….καλημέρα, Πέτρο.

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Ο κάθε πόλεμος μπορεί να είναι νικηφόρος ή όχι, πριν πέσει η πρώτη μαχαιριά(ντουφεκιά στον «σύγχρονο» κόσμο)…
        (Βλ.Βυζάντιο).

      • Πετροβούβαλος said

        Σε κάθε περίπτωση, η έλλειψη αρχείων (του Βενιζέλου εν προκειμένω) ΔΕΝ δείχνουν πως υπήρξε «καθαρός»! Η καταγραφή της ιστορίας από τους κυβερνώντες αποτελεί καθήκον τους προς την Πατρίδα!

        Καλημέρα Juliet!

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Χα!
        FOW.(Fog Of War)…

  2. φωτεινη said

    για μενα ο ρολος του βενιζελου ειναι υποπτος παντου.
    ας δουμε και ποιοι ειναι οι συνεχιστες της βενιζελικης παραταξης στις μερες μας…
    πιστευω οτι ειναι ενδεικτικο.
    καλημερα.

  3. KIM IL SUNG said

    Επειδή μ΄αρέσει να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου- κυριολεκτικά-.
    Υποτιθεστω ότι ο Βενιζέλος έδινε τους αξιωματικούς που ζητούσαν οι πόντιοι – που ήταν το μόνο που ζητούσαν – και δεν αναφέρεται στο άρθρο -και ξεκινούσαν
    Αντάρτικο , πως θα ανεφοδιαζόταν αυτοί? Πως θα μπορούσε να τους εντάξει στο απελευθερωμένο τμήμα της Μ. Ασίας όταν υπήρχε γεωγραφικά αντικειμενικά ανέφικτο δεδομένου ότι σκοπός της ένοπλης αντιπαράθεσης ήταν (θεωρητικά βέβαια) ο εξαναγκασμός της προσαγωγής του Κεμάλ σε τραπέζι διαπραγματεύσεων για την αναγνώριση της συνθήκης των Σεβρών (που δεν υπέγραψε κανείς πλην της Ελλάδας –να τρελαίνεσαι!!!)
    Άρα σωστά έπραξε ο Βενιζέλος που θέλησε –σαν καλός μπαμπάς (μην ξεράστε παρακαλώ) να τους κρατήσει έξω από αντεκδικήσεις.
    Αναμένω επιχειρήματα.

    • Πετροβούβαλος said

      Αν μιλάμε για συνθήκη των Σεβρών… μάλλον δεν θα βρεις επιχειρήματα φίλε!

    • mnimwn said

      ΔΥΣΤΥΧΏΣ ΦΙΛΕ ΟΥΤΕ Η ΕΛΛΑΣ [ΒΛΕΠΕ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ] ΕΠΙΚΥΡΩΣΕ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΩΝ ΣΕΒΡΩΝ!!!!!!!!
      Υ.Γ. Βλέπε συνθήκη Σεβρών ΒΙΚΙ ΠΑΙΔΕΙΑ.

      • Astillais said

        Τι λέει εδώ;
        http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7vylGvCu58wJ:unews.pathfinder.gr/politics/h-synthhkh-twn-sebron-kai-h-mikrasiatikh-katastrofh.html+%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CE%A3%CE%B5%CE%B2%CF%81%CF%8E%CE%BD&cd=8&hl=el&ct=clnk&gl=gr

      • mnimwn said

        @ Αstilais
        » Ωστόσο δεν ίσχυσε ποτέ διότι δεν επικυρώθη από τα κράτη μέλη της ΑΝΤΑΝΤ ούτε δυστυχώς από την κυβέρνηση της Ελλάδας». Κατά λέξη αντιγραφή από την ΒΙΚΙ ΠΑΙΔΕΙΑ
        στο λήμμα »Συνθήκη των Σεβρών» Γιά τους προσεκτικούς αναγνώστες δεν λέγω υπογραφή
        αλλά επικύρωση,επίσης οι επισκέπτες του σαιτ θα διαγνώσουν εύκολα την……αντικειμενικότητα του συντάκτου,όχι γιά την απόκρυψη του στοιχείου αλλά και το γιά πολύ λιβάνι γιά τον »εθνάρχη»

      • KIM IL SUNG said

        αστυ
        ειναι τελειως αστοιχειωτη η παραπομπη
        τελειως.
        ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΕΜΟ Ο ΗΤΤΗΜΕΝΟΣ ΕΧΕΙ ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΑΝΤΑ -ΜΑ ΠΑΝΤΑ ΕΔΑΦΩΝ(εξαιρεση αποτελεσε η βουλγαρι και η αλβανια στον β΄ππ
        ελεω κκε που φροντισε να μας φερει στην θεση του να προσπαθουμε να φτειαξουμε κρατος μετα
        απο 5 χρονια εν σχεση με την υπολοιπη ευρωπη και ταυτοχρονα να προφυλαξει τα συνορα των εν λογω χωρων.)
        εκεινο το οτι η τουρκια δεν θα ειχε χασει ουτε την ανατολικη θρακη ειναι ΓΙΑ ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ
        οσο απο το λιβανιστηρι για τον βενιζελο παθαινεις ασφυξια.

    • kim il sung said

      πετρο
      δεν μιλω για την συνθηκη αλλα για την αρνηση του βενιζελου να βοηθησει το κινημα των ποντιων.
      (κινηση με την οποια φυσικα δεν συμφωνω , αλλα σαν συγχρονος πολιτικαντης βαζω μια αλλη
      αποψη προσχηματικη) και ζητω να την αντικρουσετε.

      • Σαν υπόθεση εργασίας δεν στέκει: Ως μέσο πίεσης θα μπορούσε και να τους χρησιμοποιήσει και να τους ανεφοδιάσει και συγχρόνως (επισήμως) να τους καταδικάσει. Ο Βενιζέλος ήταν αρκετά έξυπνος για κάτι τέτοιο. Αλλά προφανώς δεν ήθελε!

      • KIM IL SUNG said

        ΓΙΑΤΙ?
        ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ .
        ΓΙΑΤΙ?εχεις κατι να υποθέσεις?
        υγ.o ΚΚ ο της Ραφηνας (και πολλαπλως επονωμαζομενος) εκανε και διατριβη επι του αντικειμενου , κριμα που δεν μπορουμε να μας πει την αποψη του.

      • KIM IL SUNG said

        πετρο
        αυτο ειναι ενα γεγονος που ολοι οι μετα γουδικοι ιστορικοι αποσιωπουν -οπως επισεις και η ανευ ορων αποχωρηση μας απο την ανατολικη
        θρακη που θελουν να μας κανουν να πιστεψουμε οτι εγινε στο γονατο 3 πολιτκων των αγγλογαλων κλπ κλπ-
        Αυτες τις δυο θεμελιωδεις στιγμες δεν παιχτηκε μονο το μισο ελληνικο γενος αλλα και η πορεια του υπολοιπου για οσο καιρο (δεν ξερω )μας απομενει.
        Το μεν ποντιακο εχει οχι μονο το στοιχειο της διασπασης του τουρκιου στρατου αλλα και της απομονωσης του απο ενα βασικωτατο τροφοδοτη την σοβιετικη
        ενωση .Σκεψου οτι ολο το υλικο(πολεμικο αλλα και τροφοδοσια ) , ενδεχομενως και τον χρημα που παρεχωρησε ο Λενιν -την στιγμη που ειχε αρχισει η
        πρωτη πεινα στην ρωσια – ΣΚΕΨΟΥ ΛΕΩ να ελειπε απο εναν στρατο που με το ζορι και το πιστολι στο χερι ειχε φτειαξει ο Κεμαλ.
        Δηλαδη μου ειναι αδιανοητο να κλωτσας τετοια ευκαιρεια -ακομη και με την πιθανοτητα θυσιας των ποντιων -που ουτως η΄αλλως η σφαγη τους ειχε αρχισει οποτε η μοιρα τους ηταν προδιεγεγραμενη.
        Αρα ο Βενιζελος ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ να νικησουμε.Ο βενιζελος ειχε χαραξει πολιτικη ΗΤΤΑΣ -απο ενα σημειο τουλαχιστον και μετα.
        Εκει ηθελα να καταληξω με αυτη την αναρτηση Πετρο και οχι να μιλησουμε για αλλα πραγματα.

      • Τι να υποθέσω ωρ Κίμ; Ως άνω: Τα σενάρια πολλά! Και θα παραμείνουν σενάρια εφ’ όσον ο Βενιζέλος, ως μη όφειλε, δεν κατέγραψε τα γεγονότα!

      • Την καλησπέρα μου

        Ο Βενιζέλος δεν ήθελε ή κατάλαβε ότι οι Ευρωπαίοι θα ήσαν αντίθετοι σε κάτι τέτοιο καθώς οι αλυσιδωτές διαστάσεις θα οδηγούσαν σε καταστάσεις εκτός δικού τους ελέγχου ;
        Κακά τα ψέματα από το 1821 μέχρι και σήμερα εάν κάτι δεν ήταν σύμφωνο με τα συμφέροντα των μεγάλων ευρωπαϊκών και υπερατλαντικών δυνάμεων ούτε ως σκέψη δεν το κατέθεταν. Πόσο μάλλον να το κάνουν πράξη .

        Έχω την αίσθηση ότι σε αυτό συνηγορεί και η μετέπειτα στροφή των έως τότε συμμάχων που οδήγησε στην ελληνική καταστροφή

      • Το ερώτημα φίλε Γιάννη είναι το εάν «παλευόταν»! Ιστορικά αυτό με απασχολεί…

      • KIM IL SUNG said

        στην μεταπολιτικη ιστορια της ευρωπης αναφερεται σαν αιτια αλλαγης στασης την επικρατηση του κουμμουνισμου στην ρωσια
        -φυσικα τελειως αναληθες δεδομενου οτι ειχε ΗΔΗ επικρατησει ο Λενιν ΠΡΙΝ την υπογραφη της συνθηκης , οσο δε για την σταση
        του Λενιν προς τον Κεμαλ εξ αρχης ηταν θετικη (οποιος εχει δει το ρωσικο ντοκυμαντερ περι παρβους και τις σχεσεις του με την
        ηγεσια των νεοτουρκων καταλαβαινει πολλα…………….μα παρα πολλα.)
        Η ιστορια ειναι οτι εξ αρχης ηταν ΜΙΑ ΚΑΛΟΣΤΗΜΕΝΗ ΠΑΓΙΔΑ με αντικειμενικο στοχο την εξαλειψη του ελληικου στοιχειου -ΠΟΥ
        ΗΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΗΓΕΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΩΣ ΠΟΛΥΠΛΥΘΕΣΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ
        Κυριοι αυτη ειναι η αληθεια και ολα τ΄αλλλα ειναι ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ.

      • φωτεινη said

        απο τα λιγα που εχω διαβασει,σε αυτο το συμπερασμα εχω καταληξει κι εγω.
        σε σχεση με την εκμεταλευση του πετρελαιου βεβαια,σε αυτες τις περιοχες.

      • Περίμενε…

        1. Ο Λένιν είχε μεν επικρατήσει αλλά είχε εμφύλιο μέχρι το ’22
        2. Το ντοκυμαντέρ περί Parvus είναι μεν τεκμηριωμένο, αλλά λείπουν από την εξίσωση οι εξελίξεις στη Γερμανία και συγκεκριμένα οι απύθμενες ανοησίες των εκεί κομμουνιστών.
        3. Ο Κεμάλ ήταν απρόβλεπτος: Στην αρχή χρησιμοποιήθηκε για τη διάλυση της αυτοκρατορίας, αμέσως όμως κινήθηκε προς τη συγκράτηση των υπολειμάτων της αυτοκρατορίας, γεγονός που ΔΕΝ συμπεριλαμβανόταν στους αρχικούς σχεδιασμούς των συμμάχων.(συμφωνία του Saint-Jean-de-Maurienne).

        Θέλω να πω πως το ζήτημα διευθετήθηκε δυναμικά, δεν ήταν προϊόν προαποφάσεως! Απλώς ο κεμάλ διαπραγματεύτηκε πολύ καλύτερα από τον Βενιζέλο, αλλά ΚΑΙ από τον Κωνσταντίνο!

      • KIM IL SUNG said

        Πετρο
        η εκστρατεια στην ουκρανια εγινε για την ενυσχιση του Κολτσακ το 18
        η αντεπανασταση ειχε ηδη τελειωσει λοιπον.
        Η παραμετρος Παρβους ειχε αλλους σκοπους , με κυριοτερο την καταληψη της
        κεντρικης τραπεζας της Ρωσιας , στο ενδιαμεσο , αν παρατηρησες τις αποψεις
        και τις ντιρεκτιβες του παρβους προς λενιν σχετικα με τις σφαγες των νεοτουρκων
        και ελληνων(που δεν αναφερονται στο ντοκυμαντερ) που του συνισταα να μην
        ανακατεβεται γιατι η ηγεσια των νεοτουρκ. ηταν ΚΑΛΟΙ ΦΙΛΟΙ………….(εκει δεν
        μιλα απαυεθειας για κεμαλ που ηταν το δευτερο κυμα της εν λογω παρεουλας)
        ΣΤΟ 3 συμφωνω απολυτως .
        Στο αν διαπραγματευτικε ο Κεμαλ ,δεν το γνωριζω γιατι δεν εχω στοιχεια ,
        ΠΟΥ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ο Κωσταντινος δεν ειχε καμμια σχεση
        με την ολη ιστορια-ηρθε , βρηκε καμμενο το φαι και απεχωρησε και ειναι
        μεγαλη θρασυδειλια αυτο που εγινε στο γουδι μετα οταν ο παγκαλος
        και οι βενιζελικοι αξιωματικοι παρατουσαν τους στρατιωτες τους ενωπιον
        εχθρου για να διωργανωσουν ανατροπες στην αθηνα.και αλλα που
        μονο ευτραπελα δεν ειναι.
        Για εκεινον τον αθλιο τον Στεργιαδη εχεις μηπως κανενα πονηρο στοιχειο?
        καμμια πηγη?κατι ?ψαχνω απο καιρο και λες και δεν εχει υπαρξει .
        ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ .μου προξενει περιεργεια

      • KIM IL SUNG said

        σφαγες αρμενιων ηθελα να πω

      • mnimwn said

        Πέτρο καθώς θα είδες συμφωνούμε απόλυτα στην περιγραφή των ιστορικών γεγονότων. Και γιά να κλείσω το θέμα από δικής μου πλευράς,η πλαστογραφία γύρω
        από το πρόσωπο του »εθνάρχη» αποδεκνύεται περίτρανα από το γεγονός της πλέον
        επαίσχυντης πράξης που μπορεί να κάνει ένας που θέλει να λογίζεται ΕΛΛΗΝ απλώς,
        η πρότασης του πρός την επιτροπή του βραβείου Νομπελ να βραβεύσουν τον σφαγέα
        του Ελληνισμού Κεμάλ,αυτή η πράξης ,μόνο αηδία μου προκαλεί.

      • Στοιχεία ούτε εγώ έχω, εκ του αποτελέσματος κρίνω. Επιμένω όμως για την αντεπανάσταση, δεδομένου του ότι ο κύριος απρόβλεπος και ΚΡΥΦΟΣ παίκτης εκείνη την εποχή ήταν οι ΗΠΑ! Ουσιαστικά, η μπολσεβίκικη επικυριαρχία σταθεροποιήθηκε το ’27.

        Δεν κρίνω τις προθέσεις του Κωνσταντίνου. Τον θεωρώ αναμβισβήτητα πατριώτη, κάτι που δεν είναι τόσο αναμφισβήτητο για τον Βενιζέλο.

        Για τον Στεργιάδη τον διεθνιστή κι εγώ μηδέν πονηρό!

      • Μνήμωνα μόνο αυτό: Εθνάρχης + πρωτεργάτης Εθνικού διχασμού = έννοιες απολύτως ασύμβατες!

      • Βρέ τόν ἐγγονό τοῦ Στρατηλάτη νά εἴχαμε τότε,καλύτερα θά τά κατάφερνε.

      • ΜΑΡΙΑ said

        Τώρα πού λές ἐγγονό,βρέ Ἀνδρέα…τί ὡραῖο βίντεο αὐτό στό ἡμερολόγιο, μέ τούς άρραβῶνες τού Κωνσταντίνου καί τῆς Ἄννας-Μαρίας;;;;
        Δέ λέω, μπιμπελό τό κορίτσι,ἀλλά τῆς δώσαμε καί ‘μεῖς λεβέντη… 🙂 🙂

      • mnimwn said

        Μα τι λες τώρα βρε Μαρία μου τι είναι αυτά, τώρα ζήσαμε ημέρες δόξης και μεγαλείου
        έχουμε Μιμή,έχουμε Βίκη,εχουμε κα Παπαντωνίου προικισμένη από τον κερατά σύζυγο, τέλος έχουμε Παπούλια αντιστασιακό με υποδειγματικά αφοσιωμένη οικογένεια στην πατρίδα,που δεν διστάζει να έρθει σε σύγκρουση με το πολιτικό κατεστημένο των φιλαράκων,δήθεν αντπάλων, γιά τα δίκαια του λαού, με μία λέξη
        κανείς δεν αντιλέγει σε όλα όσα οι πολιτικοί ανδρες κάνουν γιά το καλό μας,και πως
        να αντιλέξει αφού είναι κολιός και κολιοί από το ίδιο βαρέλι που λέει ο λαός.

  4. mnimwn said

    Η μελέτη της ιστορίας, την οποία ως γνωστόν »την γράφουν οι νικηταί» θέλει ψυχρό μάτι και καθαρό μυαλό από συναισθήματα [ κομματικές,ιδεολογικές προκαταλήψεις] η αξιολόγηση δε
    γίνεται αξιοποιώντας τα αποτελέσματα των ιστορικών γεγονότων. Στο προκείμενο θέμα οι προσφερόμενοι να πολεμήσουν αντάρτες του Πόντου,αγνοούσαν πως οι Ελληνες πήγαν κατ΄εντολήν των »συμμάχων στην Μ ΑΣΙΑ με την επαίσχυντη συμφωνία να παραμείνη η περιοχή
    τμήμα του Τουρκικού κράτους υπό καθεστώς αυτοδιοίκησης γιά 5 χρόνια και το τελικό καθεστώς
    θα αποφασιζόταν ύστερα από δημοψήφισμα, δ.λ.δ. εκστρατεία,δαπάνες ΑΙΜΑ γιά το τίποτε.
    Ο Ι Μεταξάς που ήταν αντίθετος δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί προδότης.

    • Astillais said

      Την μελέτη την κάνει αυτός που θέλει να αναδειχθή η αλήθεια.
      Όσον αφορά την ιστορία πούχει διαφορά βεβαίως απ΄την ΙΣΤΟΡΙΑ μπορεί να την γράψει ο πάσα ένας και να καμώνεται πως έτσι έχουν τα πράγματα γιατί έτσι νομίζει αυτός.

  5. mnimwn said

    ΜΑΡΙΑ προσφέρεις μεγάλη υπηρεσία στην αλήθεια με την παραπομπή σου,μακάρι οι φίλοι
    να μπούν και να διαβάσουν [η Β Ηπειρος και η νήσος Σάσων παραχωρήθηκαν στην Αλβανία
    το 1914 όταν δ.λ.δ. δημιουργείτο η Αλβανία και αφού είχαν διώξει στους Βαλκανικούς πολέμους οι Ελληνες τους Τούρκους,οι μαχητές ένοιωσαν προδομένοι από την συμφωνία
    Βενιζέλου, εδώ αρχίζει και η διαφωνία Κων/νου, Βενιζέλου για εθνικά θέματα]
    Β.ΗΠΕΙΡΟΣ το τραγικότερο κομμάτι από την Ελλάδα ελευθερωμένο δύο φορές και δύο φορές
    προδομένο.

    • kim il sung said

      υπάρχουν και οι προτάσεις παραχώρησης της αν. Μακεδονίας (καβάλας) στους βούλγαρους για να μπουν στο πλευρό της ανταντ.-τεκμηριωμένα όχι π@π@ριές
      ολα υπο το πρισμα της διαλυσης της τουρκιας (οχι για δικο μας ωφελος) για την αποχωρηση αυτων απο την περιοχη της……………………….?της………………….???
      αντε να δω ποιος θα το βρει!

      • mnimwn said

        Αγαπητέ η διάλυσης της Τουρκίας τότε, μετά την κομουνιστική επικράτηση στην Ρωσία
        δεν ήταν επιθυμητή αντιθέτως ήθελαν τον αποκλεισμό της Ρωσίας μέσα στην Μαύρη
        θάλασσα γιά να μην μπορεί να βγαίνει Αιγαίο -Μεσόγειο,αυτό έγινε με την αντικατάσταση της συνθήκης των Σεβρών που μας έδινε την Αν. Θράκη μέχρι την Καλλίπολη και διεθνοποιούσε τα στενά άρα επέτρεπε την διέλευση και των Ρώσων, με
        την συνθήκη της Λωζάνης που επέστρεφε την Αν.Θράκη και τον έλεγχο των στενών
        στην Τουρκία,γιά να γίνει όμως αυτή η αλλαγή έπρεπε η Ελλάδα να χάσει τα εδάφη της
        συνθήκης των Σεβρών και κάτι τέτοιο μόνο ύστερα από ήττα μπορούσε να γίνει, να γιατί
        χάσαμε προσχεδιασμένα από τους συμμάχους στην Μ.ΑΣΙΑ

      • KIM IL SUNG said

        Πιο πανω θετω το ζητημα αυτο.Η συνθηκη των Σεβρων υπεγραφει(μαλλον ειχε συνταχθει ΑΦΟΥ ΕΙΧΑΝ ΗΔΗ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ οι μπολσεβικοι στην ρωσια.το 1917 ΕΙΧΕ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ
        ΑΚΙ Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ .ετσι??Αρα ??
        αρα μας δουλευουν αγαπητε .
        απλα ο σκοπος ηταν η καθιονδηποτε τροπο επανιδρυση της βυζαντινης (η΄οπως θεκεις να την ονομασεις) αυτοκρατοριας ηταν σκοπος να μην υπαρχουν δυνατοτητες
        να ξανα υπαρξει διοτι η περιοχη επρεπε να ειναι ΤΕΜΑΧΙΣΜΕΝΗ ΓΙΑΤΙ………………………………………………………………………

      • mnimwn said

        Δεν θα διαφωνίσω μαζί σου γιά τα ανθελληνικά αισθήματα,και γιατί όχι γιά τον φθόνο
        των »συμμάχων» κατά των Ελλήνων. Ομως διάβασε γιά την εκστρατεία της ΚΡΙΜΑΙΑΣ
        Δεκέμβριο του 1918, Γαλλικές δυνάμεις και 3 μεραρχίες Ελλάδος πήγαν με σκοπό να
        βοηθήσουν την αντεπανάσταση που είχε εκδηλωθεί εκεί και στην Σιβηρία οι δε Αγγλία
        βοηθούσε υλικώς. Αρα δεν είχε παγιωθεί το μπολσεβικικό καθεστώς. Όταν απέτυχε η
        εκστρατεία στην Κριμαία που είχε σκοπό την ανατροπή των μπολσεβίκων,ανετέθη στην Ελλάδα η Μικρασιατική εκστρατεία. Οι Τούρκοι έπαιζαν και στα δύο ταμπλώ,και
        όταν είδαν πως υπήρχε η δυνατότητα να πάρουν πίσω τα χαμένα του Α.Π.Π. προσεχώρησαν στην Δύση,κάτι που συνέφερε στα σχέδια και των δυτικών,όμως γιά
        να επιτευχθεί έπρεπε να θυσιάσουν την Ελλάδα,κάτι που έγινε με την συνδρομή του
        πράκτορά τους.

  6. kim il sung said

    πετρο
    μιας και με τσιγκλισατε με τον μεγαλο βενιζελο και τις φοβερες του
    διαπραγματευιτικες ικανοτητες σου υποσχομαι να σου σειλω ενα αρθρο
    για μια ανεκδοτη ιστορια με πετρελαια (που αρεσουν στην φωτεινη) και
    ΜΟΝΟ πες μου που μπορω να το στειλω
    για την σταθεροποιηση μαλλον το 21 θα ελεγα αν και ποτε
    δεν υπηρξε πληρης- αν λαβουμε υπ΄οψη 2 λιμοκτονιες,εκαθαρισεις
    εισβολες σε ξενα κρατη και τελος την ουσιαστικα αναιμακτη καταρευση της
    το 89.(θεωρητικα παντα)

  7. δεν ξερω τι συμφεροντα παιζοντουσαν,αλλα η εκβαση ,θα ηταν τελειως διαφορετικη.αυτο το κωλοπραγμα ,δεν θα υπηρχε και ο ελληνισμος,θα ηταν πολυ ψηλα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: