ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Ας σταματήσουμε επιτέλους την…
    Επικαιρότητα 7ης Μαΐ… στη Κερδισμένος ο «επιτήδειος ουδέ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΙΝΌΤΣΗ στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η υπόθεση Πατσίφικο (πρώτο μέρος)

Posted by Μέλια στο 16 Ιανουαρίου, 2013

Δον Πατσίφικο

  Η λεηλασία του σπιτιού του και η κολοσσιαία αποζημίωση που ζήτησε από το ελληνικό κράτος

Τη Μεγάλη Εβδομάδα του 1847 είχε έρθει στην Αθήνα ο εβραϊκής καταγωγής μεγαλοτραπεζίτης  Ρότσιλντ και κατέλυσε στο ξενοδοχείο «Ρόδον» που βρισκόταν στην οδό Αιόλου αντίκρυ από το ναό της Αγίας Ειρήνης (Δ. Βρατσάνου, Ιστορία της ελληνικής επαναστάσεως). Τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας ήταν ο γαλλόφιλος Ι. Κωλέττης, ο οποίος διαπραγματευόταν τη σύναψη ενός δανείου από την τράπεζα του Ρότσιλντ.

«Από τη Μεγάλη Τετάρτη», γράφει ο Βρατσάνος, «ο γενναίος λαός της πρωτευούσης ήρχισε να εκδηλώνει τη φιλοπόλεμη ψυχή του! Μπαμ! Μπουμ! Η κυβέρνηση, χάριν του ξένου, έλαβε άγρια μέτρα για να περιορίσει το βάρβαρο έθιμο (των πυροβολισμών).

Ο υπουργός των Εσωτερικών κάλεσε το Διευθυντή της Αστυνομίας και του έδωσε αυστηρότατες διαταγές. Ο υπουργός των Εκκλησιαστικών κάλεσε στο γραφείο του τον Μητροπολίτη και όλους τους παπάδες της Αθήνας και τους έδωσε κι αυτός αυστηρές διαταγές  να συστήσουν στους ενορίτες τους να μην πυροβολούν. Φυσικά όλες οι αρχές έλαβαν μέτρα.

Η Αστυνομία έβγαλε στους δρόμους ντελάληδες με σάλπιγγες και με ταμπούρλα και οι παπάδες στο τέλος της λειτουργίας συνέστησαν στα ποίμνιά τους να μην πυροβολούν. Ποτέ όμως άλλοτε δεν έπεσαν στην Αθήνα τόσα βαρελότα και τόσοι πυροβολισμοί, όσα τη χρονιά εκείνη!».

Τα μέτρα τα οποία είχε λάβει η κυβέρνηση Κωλέττη με αφορμή την επίσκεψη Ρότσιλντ επικρίθηκαν από τον τύπο. «Παρακαλούμεν τον κ. πρέσβυν της Γαλλίας να μας ειπεί αν τοιαύτα γίνωνται και εν τη Γαλλία», έγραφε ο αντιπολιτευόμενος Κωνσταντίνος Λεβίδης στην εφημερίδα «Ελπίς».

Το πρόβλημα για την κυβέρνηση μεγάλωνε από το γεγονός ότι ένα από τα πασχαλινά έθιμα που τελούνταν στην Αθήνα ήταν το «κάψιμο του Ιούδα». «Ξημέρωσε η Κυριακή Λαμπρή», γράφει ο Βρατσάνος. « Όλη η γύρω από την Ακρόπολη περιοχή μοσχοβολούσε από την κνίσα των αμνών, που κάθε χρόνο αίρουν τις αμαρτίες των Ρωμιών. Οι Αθηναίοι έκαναν τις τελευταίες ετοιμασίες τους. Τότε θυμήθηκαν τον «Ιούδα».

Κάθε χρόνο το Πάσχα, στη δεύτερη Ανάσταση, έκαιγαν ένα ομοίωμα του Ισκαριώτη. Από τον όρθρο είχαν αρχίσει τις ετοιμασίες. Κατά τις δυο το μεσημέρι χτύπησαν και οι καμπάνες. Λεφούσι ξεκίνησαν οι πιστοί για την «Αγάπη». Η εκκλησία των Ταξιαρχών  γέμισε. Η πλατεία της ολόγυρα μαύριζε. Ο Κωλέττης ο πρωθυπουργός ανησυχούσε: « Τι γίνεται αν περάσει ο ξένος μας, ο Ισραηλίτης Ρότσιλντ, από καμιά αθηναϊκή γειτονιά και ιδεί τους Αθηναίους να καίγουν τον Ιούδα;». Διαταγή, λοιπόν, προς την Αστυνομία: « Απαγορεύεται εφέτος το κάψιμο του ομοιώματος του Ισκαριώτη».

Μόλις χτύπησαν οι καμπάνες, έφτασαν στους Ταξιάρχες χωροφύλακες. Επειδή κάποιου Εβραίου θα του κακοφαινόταν, είχαν διαταγή να μην επιτρέψουν το κάψιμο.

–          «Να δεις που θα ’ναι αυτός εκεί κάτω ο Εβραίος», σκέφτηκε ο λαός.

Λίγο παρακάτω από τους Ταξιάρχες, στη στροφή της οδού Σαρρή (σύμφωνα με άλλες πηγές στην οδό Καραϊσκάκη στην πλατεία Ψυρρή), κατοικούσε με τις δυο κόρες του ο Δαυίδ Μπονιφάτσιο Πατσίφικο. Το 1836 είχε εγκατασταθεί στην Αθήνα ως πρόξενος της Πορτογαλίας, αλλά μετά από έξι χρόνια παύτηκε από τα καθήκοντά του ως καταχραστής (εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, φύλλο της 22ας Απριλίου 1972).

Έκτοτε ζούσε με την οικονομική στήριξη της δούκισσας της Πλακεντίας. Παράλληλα λόγω του γεγονότος ότι είχε γεννηθεί στο Γιβραλτάρ είχε πάρει την αγγλική υπηκοότητα. Οι Αθηναίοι δεν τον συμπαθούσαν εξαιτίας του τυχοδιωκτικού του χαρακτήρα. Λέγεται μάλιστα ότι είχε επιδείξει ασέβεια κατά την περιφορά του Επιταφίου ενός παρακείμενου ναού.

Το οργισμένο πλήθος μετά τη διάλυσή του από την αστυνομία κατευθύνθηκε στο σπίτι του Πατσίφικο. Αυτός μπροστά στον κίνδυνο να λιντσαριστεί από τον όχλο μαζί με τις δυο κόρες του κατέφυγε στη σοφίτα του σπιτιού του και κλειδαμπαρώθηκε. Οι επιδρομείς ό,τι έβρισκαν το κατέστρεφαν. Από τα παράθυρα πετούσαν στο δρόμο στρώματα, ρούχα και έπιπλα. Λίγο πριν σπάσουν την πόρτα της σοφίτας, έφθασε πολυάριθμη στρατιωτική δύναμη και έσωσε τον Πατσίφικο και τις θυγατέρες του. Τότε τα πλήθη ξεχύθηκαν στα σοκάκια του Ψυρρή και κυρίως στην οδό Χριστοκοπίδου που ήταν η συνοικία των Εβραίων.

Κατά τον ιστορικό Ε. Ντριώ, την 7η Απριλίου 1847 (τρεις μέρες μετά τα γεγονότα) ο παθών συνέταξε έναν κατάλογο με τις ζημιές που είχε υποστεί από την επίθεση του πλήθους και τον επέδωσε στην αγγλική πρεσβεία των Αθηνών. Ζητούσε ως αποζημίωση από την ελληνική κυβέρνηση περίπου 30.000 χρυσές λίρες Αγγλίας.

Από αυτές οι 4.000 αντιπροσώπευαν τις φθορές της κινητής και ακίνητης περιουσίας του και οι υπόλοιπες 26.000 αποδείξεις που δήθεν εκλάπησαν από το σπίτι του και οι οποίες αποδείκνυαν ότι το ποσό αυτό του το χρωστούσε η πορτογαλική κυβέρνηση από εμπορικές συναλλαγές που είχε μαζί του (εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, φύλλο της 20ης Απριλίου 1952).

Μετατρεπόμενο το ποσό αυτό σε δραχμές ανερχόταν σε 886.736 και σε 67 λεπτά (εφημερίδες ΣΚΡΙΠ, φύλλα της 27ης Ιουνίου 1926, 18ης Ιουλίου 1929 και ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, φύλλο της 10ης Απριλίου 1966). Χαρακτηριστικό της «ληστρικής» διάθεσης του Πατσίφικο ήταν το γεγονός ότι το σιδερένιο κρεβάτι του που υποτίθεται ότι το είχε καταστρέψει το πλήθος το διατίμησε 4.250 δραχμές.

«Πριν καλά – καλά νυχτώσει», γράφει ο Δ. Βρατσάνος, «παρουσιάστηκε στην ελληνική κυβέρνηση ο πρέσβης της Αγγλίας Ε. Λάιονς και ζήτησε να αποζημιωθεί ο Βρετανός υπήκοος Πατσίφικο. Η απάντηση των κυβερνητικών εκπροσώπων ήταν ότι «ο ληστευθείς θα έπρεπε να προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια και, εφόσον δικαιωνόταν και η ελληνική κυβέρνηση ηρνείτο να τον ικανοποιήσει, τότε θα ήταν δικαιολογημένη η διπλωματική επέμβαση της Αγγλίας».

Τη 12η Οκτωβρίου 1847, όταν έγιναν γνωστές οι παράλογες απαιτήσεις του Πατσίφικο, πολλοί Αθηναίοι συγκεντρώθηκαν και πάλι έξω από το σπίτι του με εχθρικές διαθέσεις. Αυτός δεν δίστασε να προσθέσει στον κατάλογο  των διεκδικήσεών του κι ένα επιπλέον ποσό για ψυχική οδύνη!

Έτσι είχε η «υπόθεση του Δαυίδ Πατσίφικο». Φυσιολογικά θα έπρεπε να τελειώσει με την καταβολή από το ελληνικό κράτος μιας αποζημίωσης. Όμως υπήρξαν ορισμένες συγκυρίες που έδωσαν διαφορετική τροπή στο ζήτημα αυτό:

  1. Το μίσος που έτρεφαν για τον Ιωάννη Κωλέττη οι περισσότεροι Άγγλοι διπλωμάτες και κυρίως ο Βρετανός πρεσβευτής στην Αθήνα σερ Ε. Λάιονς. Αυτό οφειλόταν στη γαλλόφιλη πολιτική που εφάρμοζε ο Έλληνας πρωθυπουργός και

  2. Τα μισελληνικά αισθήματα του Άγγλου υπουργού Εξωτερικών Πάλμερστον. Αυτά οδήγησαν στα δραματικά γεγονότα της περιόδου Ιανουαρίου – Μαΐου 1850, τα οποία θα εκτεθούν στο επόμενο post

  3. Πηγή:Χρονοντούλαπο

23 Σχόλια προς “Η υπόθεση Πατσίφικο (πρώτο μέρος)”

  1. Πετροβούβαλος said

    Ρε παιδιά, την επανάσταση η πρόγονοί μας γιατί ακριβώς την έκαναν;

    • juliet said

      Θα σε »φτιάξω» ……για να υπάρχουν χρήματα να κατασκευαστεί η γέφυρα Ρίου – Αντιρίου .

    • την επανάσταση την έκαναν για να απελευθερωθούμε,,και καλώς έπραξαν,,
      και αφού απελευθερωθήκαμε,
      οι επόμενοι- μεθεπόμενοι τι διαλα θέλουν ,, ντε και καλά να είμαστε πάλι σκλάβοι ,,άλλης μορφής,,

    • Σουλιώτης said

      οι Έλληνες «έκαναν (με το ’21) μιαν άφρονη ενέργεια και έχασαν ολόκληρη αυτοκρατορία»

      Arnold J. Toynbee , ιστορικος

      • Σουλιώτη,καλημέρα.
        Ρίξε μιά ματιά στό γραμματοκιβώτιό σου.
        Εὐχαριστῶ.

      • Σουλιώτης said

        Καλησπερα Ανδρεα. Κανενα προβλημα φιλε μου. Σε ευχαριστω και για την ενημερωση και για τη διακριτικοτιτητα σου να με ενημερωσεις ιδιαιτερως.
        Αλλα κι αυτοι ας ελεγαν οτι οσοι δημοσιευουν κειμενο τους κατοπιν αδειας τους, θα πρεπει επι πλεον να γραφουν εκει που το δημοσιευουν τους ορους. Αλλιως εμεις πως θα καταλαβουμε. Εγω αυτο το κειμενο το ειδα ως σχολιο σε αλλο ιστολογιο και απο εκει το πηρα αυτουσιο μαζι με τις πηγες και το εβαλα εδω. Δεν πηγα να το ξανακοιταξω και στις πρωτες πηγες, και απο εκει να παω να διαβασω και τους ορους χρησης, τρεχα γυρευε. Και επεισης θα πρεπει στο ιστολογιο τους αυτο να το λενε πανω πανω κι οχι μονο στους κανονες. Αυτο κανεις δεν το κανει. Εσυ πως το ανακαλυψες ?

      • Μέλια said

        Σουλιώτη καλησπέρα.
        Ρίξε μια ματιά σ’ αυτό το λινκ του σαν σημερα για να καταλάβεις
        http://www.sansimera.gr/almanac/1701

      • Σουλιώτης said

        Μελια καλησπερα, τα ειδα αυτα, με κατατοπησε ο Ανδρεας. Δεν το λενε ομως στην αρχικη τους σελιδα παλι….

        Απο εδω το ειδα. Δεν ξερω αν ο σχολιαστης που το δημοσιευσε ειχε αδεια για να το δημοσιευσει, αλλα αν ειχε θα επρεπε να το λεει, οτι κατοπιν αδειας το δημοσιευσα εδω στο ολυμπια. Αλλιως εμεις που να το φανταστουμε

        http://olympia.gr/2013/01/03/%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%AC-%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C/

      • Μέλια said

        Σουλιώτη έχεις δίκιο.Δυστυχώς πολλά μπλογκς απαγορεύουν την αναδημοσίευση ή θέλουν πρώτα να τους ζητήσεις την άδεια.
        Αυτό το θεωρώ απαράδεκτο. Τα μπλογκς πρέπει να συνεργάζονται μεταξύ τους.
        Αυτοί χάνουν γιατί σε λίγο θα μείνουν μόνοι τους.

      • Σουλιώτης said

        Συμφωνω Μελια. Αλλα και περα απο αυτο ομως ,επειδη δικαιωμα τους να απαιτουν αδεια αν θελουν, θα πρεπει τουλαχιστον να το κανουν σωστα….Να παιρνεις δηλαδη την αδεια τους και μετα εκει που πηγαινεις να γραφεις «πηρα αδεια» για τους αλλους που το βλεπουν εκει. Τωρα ολα τα χαμε αυτο μας ελειπε θα μου πεις….γι αυτο και θα μεινουν μονοι τους οπως λες…..

      • Μέλια said

        Να πρόσεχαν Σουλιώτη

      • Σουλιώτης said

        2.Όποιος αναγνώστης θέλει ή επιθυμεί να μεταφέρει άρθρο ή μέρος άρθρου σε άλλο χώρο του διαδικτύου ή αλλού, να μας το γνωστοποιήσει με αποστολή email στην ηλεκτρονική διεύθυνση που είναι αναρτημένη στο προφίλ του blog.

        «και στον αλλο χωρο(πχ ολυμπια) να αναγραφει δημοσια οτι πηρε την αδεια μας», επρεπε να συμπληρωνε….ωστε οσοι το δουν στο ολυμπια να καταλαβουν…

        κανονες μισης δουλειάς

      • Μέλια said

        Σε δουλειά να βρίσκονται με λίγα λόγια…είναι στενόμυαλοι το δίκτυο είναι πηγή πληροφοριών, τι θα πει άδεια;;
        Μεγάλη η χάρη τους, αυτούς πρέπει να τους γυρίζουμε την πλάτη.

      • Σουλιώτης said

        Ωραιο φατσακι, τελειο ! 🙂

      • Μέλια said

        Έχω κι άλλο κοίτα

      • ΜΑΡΙΑ said

        Φιγουρατζοῦ… 😉

      • Σουλιώτης said

        Μελια μου ,κατι τετοιες συμπεριφορες και απαιτησεις μου ειναι τοσο απεχθεις και ανουσιες (αν και δικαιωμα τους), που το γυρισμα της πλατης….γινεται αυθορμητα….χωρις αλλη σκεψη που λενε…

        Ευχαριστω και παλι παντως για την καλυψη

      • Μέλια said

        Σουλιώτη εγώ όπου δω απαγορεύεται ή επικοινωνήστε μαζί μας για να σας δώσουμε άδεια…τους λέω άντε γεια παιδιά, έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια!!!

      • Σουλιώτης said

        Να θες να βαλεις το χερι στον υπολογιστη να το χαιδεψεις χαχαχα

      • Μέλια said

        Αυτό είναι όλα τα λεφτά

      • Σουλιώτης said

        Αυτο κι αν ειναι για νταντεμα, αυτο σας το παιρνω μαζι μου και φευγω 😉

        Ακριβως την ιδια σκεψη εκανα και εγω.(9 11)

        (κλεινω υπολογιστη)

      • Μέλια said

        Χαρισμά σου Σουλιώτη αυτό το μουσούδι!!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: