ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Το Ημερολόγιο του Μο… στη Το Ημερολόγιο του Μοναστηρίου…
    Βασίλειος στη Ο ΓΥΦΤΟΔΑΣΚΑΛΟΣ
    3 του Ιούνη ξεχείλισ… στη Τό Ὁλοκαύτωμα στήν Κάνδανο (3…
    Πλησίστιος στη ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΣΑΒΒΑΙΝΑ,ἡ Ἡρωΐδα το…
    Γιώργης στη Ο υιός Νετανιάχου μοιράζει πόν…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΕΚΔΟΤΑ – ΔΙΟΓΕΝΗΣ

Posted by Φαίη στο 7 Δεκεμβρίου, 2012

«Τα αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα είναι πνευματώδη και διδακτικά. Μας χαρίζουν το γέλιο αλλά εκφράζουν και το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα στην πιο χαριτωμένη μορφή του.
Τα αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα δεν είναι συγκεντρωμένα σε ένα συγκεκριμένο αρχαίο κείμενο. Θα τα βρούμε διασκορπισμένα σε έργα του Πλουτάρχου, στις βιογραφίες του Διογένη του Λαέρτιου, στο Aνθολόγιο του Στοβαίου, στα αστεία του Ιεροκλή κ.λ.π. Τα περισσότερα προέρχονται από τον 4ο αίώνα π.Χ. Τότε πλάστηκε η λέξη ‘σπουδαιογέλοιον’ που σήμαινε την ανακάλυψη της αστείας πλευράς ακόμα και των πιο σοβαρών γεγονότων της ζωής….«

«Στα αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα πρωταγωνιστούν ιστορικά πρόσωπα αλλά και απλοί και ανώνυμοι άνθρωποι. Διακρίνουμε σε αυτά τα ανέκδοτα την εφυία (που μερικές φορές μεταβάλλεται σε σοφιστική), τη χιουμοριστική αντιμετώπιση των καταστάσεων, τη νοοτροπία και τις ιδεές των αρχαίων Ελλήνων. Πολλά ανέκδοτα είναι επονοημένα, προσαρμοσμένα στο χαρακτήρα και στις γνωστές αντιλήψεις επώνυμων προσώπων. Δε χάνουν την αξία τους τα ανέκδοτα αυτά γιατί είναι χαρακτηριστικά και τυπικά για συγκεκριμένα πρόσωπα….«

Αποσπάσματα εισαγωγής και προλόγου από το βιβλίο του Σωκράτη Γκίκα: «Αρχαία Ελληνικά Ανέκδοτα»

Ένας μοχθηρός άνθρωπος ήθελε να προφυλάξει το σπίτι του από κάθε κακό. Προς τούτο τοποθέτησε στην πόρτα μια επιγραφή που έλεγε: “Κανένα κακό μη μπει στο σπίτι αυτό”. Ο Διογένης διαβάζοντας  την επιγραφή παρατήρησε: «Μα ο ιδιοκτήτης του σπιτιού από που θα μπει;»

Όταν είδε ο Διογένης κρατικούς ταμίες να έχουν πιάσει κάποιον που είχε κλέψει ένα μπουκάλι, παρατήρησε: «Οι μεγάλοι κλέφτες έχουν συλλάβει το μικρό κλέφτη».

Είπε κάποιος στο Διογένη: “Οι συμπολίτες σου σε καταδίκασαν σε εξορία” Και ο φιλόσοφος απάντησε: “Και εγώ τους καταδίκασα να μένουν στον τόπο τους.”

Ο γιος μιας εταίρας πέταγε πέτρες σε περαστικούς. Ο Διογένης του είπε: “Πρόσεχε μήπως ανάμεσα στους άλλους χτυπήσεις και τον πατέρα σου που δεν γνωρίζεις.”

Ο Διογένης όταν επρόκειτο να πουληθεί ως δούλος, κορόιδευε τον έμπορο που διαλαλούσε το εμπόρευμα ξαπλωμένος χάμω. Όταν ο έμπορος τον διέταξε να σηκωθεί ο Διογένης δεν ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο. Τον περιγελούσε με τούτα τα λόγια: “Αν πουλούσες ψάρι τι θα έκανες; Δεν θα έσκυβες να το πάρεις με τα χέρια σου;”

Κάποτε ο Διογένης φώναζε: “Ελάτε εδώ άνθρωποι!” Και όταν μαζεύτηκαν πολλοί, τους κυνήγησε με το μπαστούνι του λέγοντας: “Ανθρώπους κάλεσα, όχι καθάρματα!”

Ο Διογένης ζητούσε ελεημοσύνη από ένα άγαλαμα. Όταν τον ρώτησαν γιατί κάνει κάτι τέτοιο, απάντησε: “Εξασκούμε στο να μην απογοητεύομαι από την αναισθησία των ανθρώπων.”

Ο Διογένης βλέποντας κάποιον να δείχνει ερωτευμένος με μια πλούσια γριά, είπε: «Σ’ αυτήν δεν κάρφωσε τα μάτια του, αλλά τα δόντια του».

Ένας φαλακρός έβριζε τον Διογένη. Ο φιλόσοφος γύρισε και του είπε: «Δεν σου ανταποδίδω τις βρισιές, αλλά θα ήθελα να πω ένα ‘μπράβο’ στις τρίχες σου, γιατί απαλλάχτηκαν από ένα κακορίζικο κεφάλι».

Σε κάποιον που έλεγε ότι η ζωή είναι άσχημη, ο Διογένης ο Κυνικός είπε: “Άσχημη δεν είναι η ζωή. Άσχημη είναι η άσχημη ζωή!”

Έτρωγε κάποτε ο Διογένης σε λαϊκό μαγειρείο. Σε μια στιγμή βλέπει να περνά απέξω ο ρήτορας Δημοσθένης. Τον φώναξε να πάει μέσα. Εκείνος αρνήθηκε για
λόγους αξιοπρέπειας. Τότε ο Διογένης του λέει: «Δεν χρειάζεται να ντρέπεσαι. Και ο κύριός σου (δηλ. ο λαός) έρχεται συχνά εδώ».

Ο Διογένης έπαιρνε το γεύμα του στη μέση της αγοράς και μερικοί μαζεύτηκαν γύρω του αποκαλώντας τον «σκύλο». Ο Διογένης αντέστρεψε τον χαρακτηρισμό λέγοντας: «Σκύλοι είστε εσείς, που μαζευτήκατε και κοιτάτε έναν άνθρωπο στο στόμα την ώρα που τρώει».

Επέστρεφε ο Διογένης από τους Ολυμπιακούς αγώνες και ένας τον ρώτησε, αν ήταν εκεί πολύς κόσμος. Ο Διογένης αποκρίθηκε: “Κόσμος υπήρχε πολύς, άνθρωποι όμως λίγοι”.

Ρώτησαν το Διογένη. “Γιατί οι αθλητές είναι αναίσθητοι;”  Ο Διογένης τους έδωσε την εξήγηση:  “Γιατί τα σώματά τους ξαναφτιάχνονται με κρέατα, χοιρινά και βοδινά.”

Ρώτησε κάποιος το Διογένη ποιας πόλης είναι πολίτης και αυτός απάντησε: “Είμαι πολίτης του κόσμου.”

Όταν ο Διογένης είδε έναν νεαρό να φιλοσοφεί του είπε: “Σου αξίζει έπαινος νεαρέ, γιατί στρέφεις το ενδιαφέρον των εραστών από την ομορφιά του σώματος στην ομορφιά της ψυχής σου.”

Κάποτε ο Διογένης είδε μια γυναίκα να σκύβει πάρα πολύ κοντά στα αγάλματα των Θεών. Θέλοντας να την απαλλάξει από την θρησκοληψία, την πλησίασε και της είπε: “Μη σκύβεις τόσο πολύ κυρά μου γιατί κάποια στιγμή ο Θεός θα σταθεί πίσω σου και θα δει άσχημα πράγματα.”

Κάποτε είδε βρώμικα λουτρά ο Διογένης και διατύπωσε την απορία του. “Αυτοί που λούζονται εδώ που πάνε μετά να καθαριστούν;”

Πλησίασε κάποτε ο Διογένης τον ρήτορα Αναξιμέντη που ήταν παχύς και του είπε: “Δώσε και σε εμάς τους φτωχούς ένα μέρος από την κοιλιά σου. Έτσι, και συ θα ξαλαφρώσεις και μας θα ωφελήσεις.”

Επαινούσαν μερικοί κάποιον που πρόσφερε βοήθεια στον Διογένη. Ο φιλόσοφος όμως διατύπωσε το παράπονο: “Εμένα γιατί δεν με επαινείτε ως άξιο λήπτη της βοήθειας;”

Ρώτησαν το Διογένη: “Ποιά ώρα πρέπει να γευματίσει κανείς;” Και αυτός απάντησε: “Ο πλούσιος γευματίζει όταν θέλει και ο φτωχός όταν έχει.”

Βαδίζοντας ο Διογένης, έφτασε σε ένα πλημμυρισμένο ποτάμι που δεν μπορούσε να το περάσει. Ευτυχώς όμως ένας μεγαλόσωμος άντρας τον σήκωσε στην πλάτη του και τον πέρασε απέναντι.  Ο Διογένης στενοχωριόταν γιατί δεν ήξερε πως να ανταμείψει τον άνθρωπο που τον βοήθησε. Είδε όμως τον ίδιο άντρα να κουβαλάει στο μεταξύ κάποιον άλλον. Τότε δεν κρατήθηκε αλλά είπε στον άνθρωπο που όλους τους βοηθούσε να περάσουν το ποτάμι: “Φαίνεται ότι δεν σου χρωστώ κάποια ευγνωμοσύνη, γιατί αυτό που κάνεις δεν είναι καλοσύνη αλλά κάποια λόξα.”

Ρώτησαν τον Διογένη αν είχε υπηρέτρια ή υπηρέτη. “Όχι” αποκρίθηκε. Τον ρώτησαν στην συνέχεια: “Όταν πεθάνεις, ποιος θα φροντίσει για την κηδεία σου;” Ο Διογένης είπε: “Αυτός που θα χρειαστεί το σπίτι.”

Όταν είδε ο Διογένης έναν αδέξιο τοξότη, στάθηκε κοντά στο στόχο και είπε: “Είναι ο μόνος τρόπος για να μην με χτυπήσει.”

Σε έναν νεαρό που παραπονιώταν ότι τον ενοχλούσαν οι άλλοι, ο Διογένης είπε: “Πάψε και συ να παρουσιάζεσαι σαν άνθρωπος που θέλει να υποφέρει από τα πειράγματα των άλλων.”

Είπαν στον Διογένη: “Διογένη σε κοροιδεύουν, και απαντάει: “Εγώ δε νοιώθω καμία κοροιδία.”

Σε κάποιον που πέταξε κατά λάθος ένα ξύλο στο πρόσωπο του Διογένη και καιθυστερημένα του είπε: “Πρόσεξε”, ο Διογένης του απάντησε: “Μήπως πρόκειται να με ξαναχτυπήσεις;”

Ο Διογένης πρόσεξε κάποτε ένα μικρό παιδί να πίνει νερό από μια πηγή με τα χέρια του. Πέταξε τότε το κύπελλό του λέγοντας: “Αυτό το μικρό παιδί με νίκησε στο θέμα της απλότητας.”

Όταν λιαζόταν κάποτε ο Διογένης, τον πλησίασε ο Μ. Αλέξανδρος και του είπε: “Ζήτησέ μου Διογένη ό,τι θέλεις.” Ο φιλόσοφος απάντησε: “Το μόνο που χρειάζομαι είναι να πάρεις τη σκιά σου από πάνω μου.”

Αθηναίοι ζητούσαν από το Διογένη να μυηθεί στα Ελευσίνια μυστήρια. Του έλεγαν ότι οι μυημένοι έχουν πρωτοκαθεδρία στον Άδη. Ο Διογένης απάντησε: «Είναι γελοίο να πιστεύουμε ότι άνδρες, όπως ο Αγησίλαος και ο Επαμεινώνδας, θα ζουν μέσα στο βόρβορο του Άδη, ενώ μερικοί ασήμαντοι άνθρωποι θα πάνε στα νησιά των ευτυχισμένων απλά και μόνο επειδή ήταν μυημένοι.»

Ένας τύραννος ρώτησε τον Διογένη ποιος χαλκός είναι καταλληλότερος για την κατασκευή ενός αδριάντα. Ο Διογένης απάντησε: «Ο χαλκός εκείνος με τον οποίο κατασκευάστηκαν τα αγάλματα του Αρμόδιου και του Αριστογείτονα (των τυραννοκτόνων).»

Μετά τη μάχη της Χερώνειας (338 π.Χ), ο Διογένης συνελήφθη και οδηγήθηκε μπροστά στον Φίλιππο. «Ποιός είσαι;» Και ο Διογένης απάντησε: «Κατάσκοπος της κατακτητικής μανίας σου.» Ο Φίλιππος τον θαύμασε και τον άφησε ελεύθερο.

Ένας πατέρας πήγε τον γιό του στον Διογένη για να τον δεχτεί ως μαθητή του. Συνέστησε τον γιό του ως πολύ έξυπνο και πολύ καλό στον χαρακτήρα.Ύστερα απ’ όσα είπε ο πατέρας ο Διογένης ρώτησε απορρημένος: «Αφού είναι έξυπνος και ενάρετος, τότε τι χρειάζεται εμένα;»

Όταν κάποτε είδε ο Διογένης έναν θηλυπρεπή νεαρό του είπε: «Δεν ντρέπεσαι να σκέφτεσαι ότι είσαι κατώτερος από αυτό που σε έφτιαξε η φύση; Αυτή σε έκανε άντρα και συ πιέζεις τον εαυτό σου να γίνεις γυναίκα.»

Ρώτησαν τον Διογένη πως πρέπει να συμπεριφέρονται ο πατέρας και τα παιδιά μεταξύ τους. Και εκείνος τους είπε: «Να μην περιμένει να ζητήσει ο ένας κάτι από τον άλλον, αλλά να το προσφέρει ο ένας στον άλλον πριν το ζητήσει.»

Διαδόθηκε η είδηση ότι ο Φίλιππος σκόπευε να επιτεθεί εναντίον της Κορίνθου. Οι κάτοικοί της ετοιμάζονταν να αντιμετωπίσουν την επίθεση αυτή και βρίσκονταν σε συνεχή κίνηση και αναστάτωση. Μέσα στη γενική κινητοποίηση άρχισε και ο Διογένης να κυλά το πιθάρι του. Όταν κάποιος τον ρώτησε: «Για ποιον λόγο το κάνεις αυτό Διογένη;» Ο φιλόσοφος απάντησε: «Είναι ανάρμοστο τη στιγμή που όλοι οι άλλοι ταλαιπωρούνται εγώ να μένω αδρανής.»

Ο Διογένης είπε στον Ξενιάδη ο οποίος τον αγόρασε ως δούλο του: «Ετοιμάσου να εκτελέσεις αυτό που θα σε προστάξω.» Ο Ξενιάδης χαρακτήρισε ανήκουστη την απαίτηση αυτή, ο Διογένης όμως είπε: «Αν αγόραζες γιατρό και ήσουν άρρωστος δε θα άκουγες τις εντολές του;»

Είδε ο Διογένης κάποιον να του φορά τα σανδάλια ο δούλος του. Και του λέει: «Δεν μπορώ να σε χαρακτηρίσω ευτυχισμένο αν δεν δω ο δούλος να σου σκουπίζει και τις μύξες σου. Αλλά αυτό δυστυχώς θα συμβεί αν αχρηστευθούν τα χέρια σου.»

Δραπεύτευσε ο δούλος του Διογένη και μερικοί του έλεγαν να ψάξει να τον βρει και να τον αναγκάσει να γυρίσει κοντά του. Ο Διογένης σκέφτηκε διαφορετικά. «Είναι γελοίο» είπε «ο δούλος μου να μπορεί να ζει χωρίς τον Διογένη και ο Διογένης να μην μπορεί να κάνει χωρίς το δούλο του.»

Επισκεύτηκε ο Διογένης τον Πλάτωνα στο σπίτι του. Με τα γυμνά και λασπωμένα πόδια του πατούσε επίμονα πάνω στο στρωμένο πολύτιμο χαλί λέγοντας: «Ποδοπατώ την αλαζονεία του Πλάτωνα!» Ο Πλάτώνας τον ρωτά: «Μήπως και αυτό που εσύ κάνεις τώρα δεν είναι αλαζονεία;»

Μια φορά ο Διογένης έμπαινε σε θέατρο την ώρα που έβγαιναν από αυτό όλοι οι θεατές. Όταν ρωτήθηκε γιατί το έκανε αυτό, απάντησε: «Σε όλη μου τη ζωή αυτό συνηθίζω να κάνω, να πάω αντίθετα με τους άλλους.»

Έλεγαν στον Διογένη: «Γέρασες Διογένη, αποτραβήξου πια.» Ο φιλόσοφος απάντησε: «Αν έπαιρνα μέρος σε αγώνα δρόμου, θα έπρεπε, αν έφτανα κοντά στο τέλος να τα παρατήσω και όχι να εντείνω την προσπάθειά μου;»

Ο Διογένης είδε τον Δημοσθένη να τρώει σε ένα φτωχό πανδοχείο. Ο Δημοσθένης το αντιλήφθηκε και από ντροπή σηκώθηκε και υποχωρούσε στο εσωτερικό του πανδοχείου. Ο Διογένης όμως του φώναξε: «Όσο υποχωρείς τόσο πιο πολύ μπαίνεις στο εσωτερικό του πανδοχείου.»

Σε κάποιον που μιλούσε για τα ουράνια φαινόμενα, ο Διογένης έκανε την ερώτηση: «Αλήθεια, πέρασε πολύς καιρός αφότου κατέβηκες από τον ουρανό;»

Όταν ο Διογένης είδε στην κατοικία ενός ασώτου την αγγελία «πωλείται», είπε: «Ήμουν σίγουρος ότι με τόσες κραιπάλες γρήγορα θα ξέρναγες τον κύριό σου.»

Ο Διογένης μπήκε στην αίθουσα ενός δασκάλου και είδε πολλές εικόνες των Μουσών, λίγους όμως μαθητές. Λέει τότε στο δάσκαλο: «Αν υπολογίσουμε και τις Μούσες δάσκαλε, τότε έχεις πολλούς μαθητές.»

Όταν ο Διογένης είδε έναν Ολυμπιονίκη να βόσκει πρόβατα του είπε: «Γρήγορα φίλε πήγες από τα Ολύμπια στη Νεμέα.» (στη νομή προβάτων)

Ο Διογένης μάζευε σύκα από μια συκιά. Κάποιος όμως που φύλαγε στην περιοχή τις συκιές του είπε: «Η συκιά αυτή έχει πάνω της μίασμα. Κρεμάστηκε από αυτήν άνθρωπος.» Ο Διογένης απάντησε: «Μην στενοχωριέσαι, εγώ θα την εξαγνίσω.»

🙂 🙂

ΠΗΓΗ: slideshare.net

4 Σχόλια προς “ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΕΚΔΟΤΑ – ΔΙΟΓΕΝΗΣ”

  1. Φαίη said

    Το αγαπημένο μου του Διογένη: «Ο γιος μιας εταίρας πέταγε πέτρες σε περαστικούς. Ο Διογένης του είπε: “Πρόσεχε μήπως ανάμεσα στους άλλους χτυπήσεις και τον πατέρα σου που δεν γνωρίζεις.” 😆 😆

    Αλλά και κάποια από ανώνυμους που υπάρχουν στο βιβλίο:

    «Ένας άντρας είπε στην ερωτομανή γυναίκα του. ΄Τι θες να κάνουμε; Να φάμε ή να κάνουμε έρωτα;’ Εκείνη του είπε: ‘¨Οτι θέλεις, ψωμί πάντως δεν έχουμε.΄» 😆 😆

    «Κάποιος ρώτησε κάποιον ιδιότροπο. ‘Πού μένεις;’ και εκείνος απάντησε. ‘Εκεί που πηγαίνω.'» 😆 😆

    Τους λατρεύω..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s