Οι στρατιωτικές επιλογές μετά την κατάληψη της Δ. Ίμιας
Posted by Μέλια στο 25 Οκτωβρίου, 2012

Η πρώτη στρατιωτική επιλογή που εισηγήθηκε ο Ναύαρχος Χρ. Λυμπέρης ήταν ο άμεσος ναυτικός βομβαρδισμός της Δ. Ίμια
Το απόσπασμα της συνέντευξης του Επιτίμου Α/ΓΕΣ Στρατηγού ε.α. Φ. Φράγκου στην εφημερίδα Real News σχετικά με την κρίση των Ιμίων προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, επαναφέροντας τη συζήτηση για το κατά πόσο ήταν ορθή η απόφαση για αποφυγή μιας ένοπλης αντιπαράθεσης με την Τουρκία.
Για τη νύχτα των Ιμίων έχουν λεχθεί πολλά και έχουν γραφτεί ακόμα περισσότερα, κρίνοντας όμως εκ του αποτελέσματος, η διαχείριση της κρίσης από ελληνικής πλευράς υπήρξε καταστροφική αφού οδήγησε στην υπογραφή της Συμφωνίας της Μαδρίτης με την οποία αναγνωρίστηκαν ζωτικά συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο[1].
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου 1996, η ελληνική πλευρά ενημερώθηκε για την αποβίβαση Τούρκων βατραχανθρώπων στη Δ. Ίμια, η οποία οδήγησε στην απονήωση του μοιραίου ελικοπτέρου ΑΒ-212 της φρεγάτας ΝΑΥΑΡΙΝΟ για την εξακρίβωση της πληροφορίας.
Περί τις 05:00 της 31ης Ιανουαρίου, ο τότε Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Χρ. Λυμπέρης εισηγήθηκε στον πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη τις εξής στρατιωτικές επιλογές αντίδρασης:
-
Ναυτικό βομβαρδισμό από πλοία της περιοχής.
-
Αεροπορικό βομβαρδισμό με το πρώτο φως.
-
Επιχείρηση ανακατάληψης της βραχονησίδας.
Οι δύο πρώτες στρατιωτικές επιλογές απορρίφθηκαν από τον Κώστα Σημίτη με τη λογική ότι θα επιφέρουν σύγκρουση και οδήγησαν στην εξέταση της τρίτης επιλογής με τον Κ. Σημίτη να ζητά από τον Α/ΓΕΕΘΑ την αποβίβαση καταδρομέων μεγαλύτερου αριθμού των Τούρκων και τη σύλληψή τους εντός 45 λεπτών.
Ο Α/ΓΕΕΘΑ ανέφερε ότι ο χρόνος δεν επαρκούσε σε καμία περίπτωση και ότι θα χρειάζονταν δύο τρεις ώρες για τη συγκέντρωση των δυνάμεων καθώς οι 7 βατραχάνθρωποι που βρισκόταν σε παραπλέουσα κανονιοφόρο δεν επαρκούσαν [2]. Ασφαλώς η απαίτηση του πρωθυπουργού για αποβίβαση διπλάσιου αριθμού ανδρών σε σχέση με τον εχθρό αποδεικνύει παντελή άγνοια για τα στρατιωτικά ζητήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω ομάδα υποβρυχίων καταστροφών είχε διαταχθεί στις 03:15 να αποβιβαστεί στη Δ. Ίμια από τον τότε υφυπουργό Εθνικής Άμυνας που βρισκόταν στο ΕΘΚΕΠΙΧ, εντολή που δεν γνώριζε ο Α/ΓΕΕΘΑ καθώς βρισκόταν στη Βουλή στο γραφείο του πρωθυπουργού και που ανεστάλη μετά την πληροφόρηση ότι οι Τούρκοι είχαν αποβιβαστεί πρώτοι.
Η πρόταση Φράγκου
To επίμαχο απόσπασμα της συνέντευξης του Στρατηγού ε.α. Φ. Φράγκου έχει ως εξής: «Ο Χόλμπρουκ ενημέρωσε τους Τούρκους ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα και έδωσε προθεσμία έως τις 5 το πρωί να τα βρούνε. Εγώ πάντως (…) στη βραχονησίδα θα είχα ρίξει τρία-τέσσερα καπνογόνα και με πρόσχημα ότι έχει πάρει φωτιά θα έστελνα τα Canadair να σβήσουν τη φωτιά. Δεν ξέρω τι θα γινόταν με τους Τούρκους κομάντος. Πάντως δεν θα καταλάμβαναν τη βραχονησίδα».
Η πρόταση του Επιτίμου Α/ΓΕΣ αν και ανορθόδοξη είναι απλή: Η ρίψη τόνων νερού από πυροσβεστικά CL-215 Canadair σε μία μόνο διέλευση πάνω από τη Δ. Ιμια θα προκαλούσε το βαρύτατο τραυματισμό των Τούρκων βατραχανθρώπων και την αχρήστευση του μη αδιαβροχοποιημένου εξοπλισμού τους με αποτέλεσμα τον εξαναγκασμό τους σε αποχώρηση, παράλληλα ίσως με κάποια επιχείρηση ανακατάληψής της.
Τα δύο βασικά πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης θα ήταν η ελάχιστη δυνατή χρήση στρατιωτικής βίας για την εκδίωξη ή τον αιφνιδιασμό της ομάδας των Τούρκων βατραχανθρώπων και η αξιοποίηση ενός πτητικού μέσου που έχει δυνατότητα πτήσης σε ύψος στο επίπεδο της θάλασσας για αποφυγή εντοπισμού του από εχθρικά ραντάρ αλλά και δυνατότητα προσθαλάσσωσης σε περίπτωση βολής εναντίον του από εχθρικά αντιαεροπορικά πυρά. Φυσικά μία τέτοια αποστολή προϋποθέτει την ικανοποίηση μιας σειράς παραμέτρων, όπως οι καιρικές συνθήκες.
Σημειώσεις
[1] Η διαχείριση κρίσης δε συνεπάγεται απαραίτητα αποτροπή της κλιμάκωσης ή αποκλιμάκωση καθώς οι κρίσεις προσφέρουν τη δυνατότητα για αποσαφήνιση καταστάσεων, δυναμικών ή άλλων συμφερόντων. Με άλλα λόγια, η κρίση δεν είναι απαραίτητα αρνητική αφού επιλύει χωρίς ή με ελάχιστη βία καταστάσεις που στο παρελθόν οδηγούσαν τελεσίδικα με πόλεμο.
[2] Χρήστος Λυμπέρης, Πορεία σε ταραγμένες θάλασσες, εκδ. Ποιότητα, Αθήνα, 1999.
Πηγή: Strategy Reports
Αρχάγγελος(Το πιό βαθύ σκοτάδι είναι πρίν ξημερώση.) said
Καλημέρα,
το μόνο που ξέρω, και το εννοώ,είναι ότι το ελικόπτερο το ρίξανε, ήταν «γαζωμένο».
Δεν είναι τυχαίο που και στις δυο περιπτώσεις ’87 Σισμίκ και ’96 Ίμια Υφ. Εξ. ήταν η Σκατοσακούλα ο Πάγκαλος.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ said
Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι !!!
ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ said
Ὅλα ἐδῶ πληρώνονται…καί μέ τόκο.
Καλημέρα.
Μέλια said
ΙΜΙΑ 1996 ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ… ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΟΥΚΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΙΜΙΩΝ!
Γιάννης Μ. said
Μεταφέρω σχόλια – παρατηρήσεις φίλου πρώην Ουκά από συζήτησή μας τις επόμενες μέρες :
1) οι δικοί μας τους είχαν για πλάκα
2) σύμφωνα με τις φωτογραφίες που είχαν δώσει οι ίδιοι οι τούρκοι, τα σκάφη των ειδικών μονάδων τους με τα οποία είχε γίνει η απόβαση ΕΙΧΑΝ ΛΕΥΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ. Δηλαδή φώναζαν ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ. Μια επιχείρηση ειδικών δυνάμεων με φώτα πορείας. Κάτι ανάλογο ήταν αυτό που έδειξαν.
ΒΡΑΧΟΣ said
Kαλησπέρα σας.
Από που να αρχίσω και που να τελειώσω…
Ας αρχίσω από αυτό: «η διαχείριση της κρίσης από ελληνικής πλευράς υπήρξε καταστροφική»
Λάθος, αναμενόμενο, αλλά λάθος.
Η «διαχείριση», από την πολιτική ηγεσία υπήρξε καταφανώς προδοτική και η διαχείριση από την στρατιωτική ηγεσία, από εντελώς ανόητη έως προδοτική.
Στο ακάθαρμα Σημίτη δεν μπορώ να προσάψω τίποτα χειρότερο, ως Έλληνας πολίτης και στον ηλίθιο Λυμπέρη τίποτα καλύτερο,ως Έλληνας οπλίτης.
Διατηρώ μόνο μία αμφιβολία για τον Λυμπέρη, γιατί δεν τον θεωρώ προδότη σαν τον Σημίτη, απλώς ανόητο, ανεπαρκή και δειλό.
Και οι δύο αναπνέουν ακόμα και μολύνουν τον αέρα που αναπνέουν τα παιδιά μου και τα παιδιά σας.
Δύο φορές, από την ώρα που θυμάμαι τον εαυτό μου, σφίχτηκε το στομάχι μου, σε τέτοιο βαθμό.
Την μία όταν έγραφα την έκθεση με αυτό το θέμα «»Είχα δύο αγάλματα περίφημα, μια γυναίκα κι ένα βασιλόπουλο, ατόφια -φαίνονταν οι φλέβες, τόση εντέλειαν είχαν. Όταν χάλασαν τον Πόρο, τα’χαν πάρει κάτι στρατιώτες, και στ’ ‘Αργος θα τα πουλούσαν κάτι Ευρωπαίων- χίλια τάλαρα γύρευαν…
Πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα: «Αυτά και δέκα χιλιάδες τάλαρα να σας δώσουνε, να μην καταδεχτείτε να βγουν από την πατρίδα μας. Γι’ αυτά πολεμήσαμε «», στις Πανελλήνιες εξετάσεις και την δεύτερη εκείνη την νύχτα που χάσαμε, από προδοσία και ανικανότητα, τρεις Έλληνες αξιωματικούς.
Την πρώτη φορά το ξεπέρασα γράφοντας, την δεύτερη ακόμα δεν το έχω ξεπέρασει και ούτε πρόκειται…
Δεν υπάρχει περίπτωση.
Η «κυβέρνηση» τότε δεν παγιδεύτηκε από κανέναν, ούτε ο Λυμπέρης «παγιδεύτηκε» από κανέναν.
Η «κυβέρνηση» πρόδωσε τα δίκαια της Ελλάδας και ο Λυμπέρης στάθηκε κι έβλεπε.
Αν κάτι ξεχωρίζει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, από τα βάθη της Ιστορίας μέχρι και σήμερα, αυτό είναι ότι ποτέ πριν δεν είχε υποστείλει την Σημαία.
Πάντα κυμάτιζε ψηλά και πάντα πήγαινε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης,περήφανη και αδούλωτη.
Εκείνη την ημέρα το Πολεμικό Ναυτικό υπέστειλε την Σημαία από Ελληνικό έδαφος.
Αυτήν την ιταμή προσβολή, ακόμα, δεν την έχει εκδικηθεί…
Προς γνώση και συμμόρφωση…
Τα λεγόμενα και τις ιδέες του Φράγκου, δεν μπορώ να τα σχολιάσω, γιατί ειδικός δεν είμαι και γιατί σε καταστάσεις τέτοιου είδους, πάντα υπάρχουν ιδέες που πέφτουν στο τραπέζι και ο καθένας, ανάλογα με τα παντελόνια του, τις τραπεζικές του καταθέσεις, τις προτεραιότητες και την συνείδησή του ενεργεί όπως νομίζει, τον αφήνουν και μπορεί.
Μία σημείωση μόνο: Τουλάχιστον υπάρχει στο άρθρο η έννοια της «αντίδρασης».
Τότε η «κυβέρνηση» έδρασε» και δεν αντέδρασε κι α λένε ότι θέλουν, όποιοι θέλουν.
Το σχέδιο προχωράει κανονικά.Οι προδότες συντονίζουν και συντονίζονται.
Οι εχθροί πράττουν και οι ιδέες είναι πάντα χρήσιμες σε αυτούς που αντιστέκονται.
Με κάθε τρόπο και κάθε μέσο…
Βάρδα ζόρι.
Πετροβούβαλος said
Χρωστάμε πολλά σε πολλούς προδότες και «δειλούς». Και το βάζω σε εισαγωγικά, επειδή ότι κι αν ήταν η δεν ήταν ο λυμπέρης, η δράση του συντονίστηκε με τη δράση προδοτών και επιπλέον εγκατέλειψε τη θέση του εν ώρα μάχης, τρέχοντας στο σιμίτι για να πάρει «κανόνες εμπλοκής». Εν καιρώ πολέμου (όπως στα Ίμια) και με Ελληνική ηγεσία (όχι όπως στα Ίμια) ο λυμπέρης θα τουφεκιζόταν.
ΜΑΡΙΑ said
Τί ἔχει ὁρκιστεῖ νά προστατεύη, ὁ λυμπέρης;;;;;;;;
Ἤταν συνεπῆς στόν ὅρκο του ὥς Ἕλλην Ἀξιωματικός;;;;;;;;
juliet said
Μαρία ,να το πω ;
τις παπαρούνες του Πάγκαλου ..
Πετροβούβαλος said
Είναι πολύ απλό Μαρία! Τόσο απλό όσο το γεγονός πως ο λυμπέρης παρέμεινε ατιμώτηρος απ’ όλους τους επόμενους και σήμερα κυκλοφορεί ελεύθερος και μιλάει…
ΜΑΡΙΑ said
Μοῦ δημιουργεῖ τρομερό ἐκνευρισμό,ἡ προδοσία ἐκείνης τῆς μέρας.
Ὅπως ὀ Βράχος,ΔΕΝ τό ἔχω ξεχάσει καί οὔτε ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ….
Πετροβούβαλος said
Εγώ επίσης δεν θα ξεχάσω πως λίγο μετά το σιμίτι εξελέγη πρωθυπουργός! Πόση νοθεία να έγινε πια; Ενδεικτιικό του γεγονότος πως η ηθική σήψη ήταν ήδη πολύ προχωρημένη το ’96! Είχε πέσει πολύ χρήμα, είχε ανεξαρτητοποιηθεί και σαμαράς…
Πετροβούβαλος said
Συμπλήρώνεται το παζλ;
ΜΑΡΙΑ said
Ἔ αὐτό εἶναι πού μέ τρελλαίνει,ὁ λαός πού ψηφίζει…Ἐθνικά!!
Καλά ἔλεγε,ἕνας Μεγάλος Ἕλληνας:
5 4.1924
«Δεν εννοώ να γίνω δημαγωγός . Εάν ο λαός δεν έχει το σθένος θυσιών πραγματικών, όπως διατηρήσει ή μάλλον αποκτήσει τα κυριαρχικά του δικαιώματα, τότε δεν είναι κυρίαρχος»
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΤΑΞΑΣ
Πετροβούβαλος said
Για να ακριβολογούμε, ο λαός έπαψε να είναι κυρίαρχος πριν κατακτηθεί από τη Ρώμη! Δεδομένων των εχθρώ που εδώ και χιλιετίες προσπαθούν να μας αφανίσουν, μιά χαρά είναι ο λαός. Την κατάλληλη στιγμή βγάζει από τα σπλάχνα του έναν Μεταξά!
ΜΑΡΙΑ said
Ὅλα σχετικά εἶναι…
ΒΡΑΧΟΣ said
Καλησπέρα.
Ο λαός, δεν χρειάζεται ούτε Μεταξά, ούτε Μεταξού,ούτε κανέναν κερατά.
Χρειάζεται να θυμηθεί ποιος είναι, από που έρχεται και ποιοι τον έφεραν μέχρις εδώ…
Ότι έχουμε, είχαμε και θα έχουμε ποτέ και ότι χάσαμε, έχει πληρωθεί με αμέτρητους όγκους αίματος και δακρύων.
Τίποτα δεν μας έχει χαριστεί ούτε από έναν Έλληνα μοναχό του, ούτε από κανέναν ξένο με παρέα.
Τίποτε απολύτως.
Ότι υπάρχει, ζει, αναπνέει ή βρίσκεται γύρω μας, έχει κατακτηθεί και έχει γίνει μετά από αγώνες του Έλληνα, που λοιδωρείται από εχθρούς και «φίλους».
Δεν ξεχνώ…
φωτεινη said
ξαναγραφτο αυτο Πετρο ,για την ανεξαρτικοποιηση του σαμαρα..
και για την εκλογη στεφανοπουλου επισης..
ΒΡΑΧΟΣ said
Δειλό τον έγραψα και θα το ξαναγράψω, χωρίς εισαγωγικά, γιατί όταν φοράς το Εθνόσημο και βλέπεις μπροστά σου τις κινήσεις ΣΛΙΠ, Σημίτη και λοιπών προδοταρέων ή το ακουμπάς ευλαβικά στο εικονοστάσι και φεύγεις ή βγάζεις το σαρανταπεντάρι και το τιμάς…
Επί τόπου…
Αϊντε…
Πετροβούβαλος said
Ο Μεταξάς κάπταιν, προήλθε από το λαό και ηγήθηκε αυτού όταν ο λαός(η κρίσιμη μάζα του) κουράστηκε με τις διχαστικές αηδίες και θυμήθηκε ποιός είναι.
Σωστή Φωτεινή, ο στεφανόπουλος έχει κι αυτός πολύ λερωμένη τη φωλιά του. Και σωρεία παραβιάσεων του Συντάγματος, αρχής γενομένης από την αποδοχή της «παραίτησης» του σιδερένιου. Ο σιδερένιος θυμίζω, παραιτήθηκε στο κόμμα (σαν συνεπής σοσιαλιστής) και ο στεφανόπουλος απεδέχθη την παραίτηση λες και υπεβλήθη στον Π.τ.Δ. Ενδεικτικό του ήθους του ποδηλάτη… (πήξαμε στους ποδηλάτες)
ΒΡΑΧΟΣ said
Τι να σου κάνω, δεν είναι της ώρας κι έχω υποσχεθεί στην Μέλια.
Εσένα θα σου στείλω άλλο…
Πετροβούβαλος said
Το σαρανταπεντάρι Βράχε είναι μονόδρομος. Το να ακουμπήσεις ευλαβικά στο εικονοστάσι το Εθνόσημο την ώρα που η Πατρίδα απειλείται, είναι εξ ίσου δειλό. Το γράφω για τον ναύαρχο βασιλικόπουλο…
ΒΡΑΧΟΣ said
Καλά λοιπόν το έγραψα χωρίς εισαγωγικά…
ΜΑΡΙΑ said
Τά «Μεταξοῦ» καί «κερατᾶ»,τά θεωρῶ ἀπρεπέστατα καί ἀσεβῆ στήν Ἱστορική προσφορά τοῦ Μεταξᾶ στήν Ἑλλάδα, πρό καί κατά τήν διάρκεια τῆς εἰσβολῆς τῶν ἐχθρικῶν στρατευμάτων.
Κατά τήν λογική σου,ὀ λαός δέν χρειάζεται οὔτε Λεωνίδες,οὔτε Μιλτιάδηδες,οὔτε Μεγαλέξανδρους,οὔτε Κολοκοτρώνηδες,οὔτε Καποδίστριες,μπορεῖ νά τά καταφέρη ὅλα μόνος του,λειτουργῶντας ἄναρχα καί ὥς ἀγέλη.
Εὐτυχῶς ἡ Ἰστορία σέ διαψεύδει…ΟΛΕΣ τίς φορές πού ὁ Ἑλληνικός λαός μεγαλούργησε καί ἔκανε τό ἀδύνατο δυνατό,ἦταν ὅταν εἶχε Ἡγέτες πού τό πᾶθος καί ἡ ἀγάπη τους γιά τήν Πατρίδα,ἦταν τό πρῶτο καί κυρίαρχο συναίσθημά τους!!!
ΒΡΑΧΟΣ said
Δεν έγραψα τον Μεταξά σαν κερατά,μην εκνευρίζεσαι Μαρία.
Ηγεσίες χρειάζονται παντοτε, το έχω γράψει εκατό φορές.
Ο λαός μεγαλούργησε με σωστές ηγεσίες όταν ήταν ΚΑΙ ενωμένος…
Δεν γίνεται το ένα δίχως το άλλο.
ΜΑΡΙΑ said
Δέν ἐκνευρίζομαι,πέφτω ἀπό τά σύννεφα….τό σχόλιό σου,ἦταν ἀτυχέστατο…
Ὅταν διαφωνῶ,ὁφείλω-στόν ἐαυτό μου,πρῶτα-νά τό πῶ.Δέν μπορῶ νά κάνω ἀλλιῶς,γονιδιακό ἐλάττωμα…
Αὐτή δέν εἶναι καί ἡ σημασία τῶν σχολίων,ἐξάλλου;;
Ὁ λαός προχωρᾶ ἑνωμένος, ὅταν ἡ ἡγεσία τοῦ ἐμπνέει ἐμπιστοσῦνη.Ὅταν ἔχει ὑψηλά ἰδανικά ὁ ἡγέτης,τό μεγαλύτερο κομμάτι τοῦ λαοῦ εἶναι δίπλα του,οἱ ὑπόλοιποι ἀκολουθοῦν τούς πολλούς….
Καί κάτι τέτοιο δέν διαθέτουμε αὐτήν τήν στιγμή,δυστυχῶς!!!
ΒΡΑΧΟΣ said
Δεν μπορούμε να συμφωνούμε σε όλα, είναι αφύσικο.Πολύ καλά κάνεις και διαφωνείς, δεν μαλώνουμε.Έτυχε να γράψεις για τον Μεταξά, έτυχε να γράψω για τον Μεταξά.
Γράφω και θα γράφω μέχρι να με σταματήσουν, ότι όλα τα πράγματα είναι συνδυασμός.
Δεν είναι έτσι ή αλλιώς, Μαρία.
Είναι και θέμα ιστορικών συγκυριών, είναι και θέμα περιβάλλοντος, είναι πάρα πολλές παράμετροι.
Ένα είναι σίγουρο και ένα δεν αλλάζει.
Οι Έλληνες ενωμένοι αλλάζουν τον κόσμο.
Οι Έλληνες διχασμένοι, σκοτώνουν την Ελλάδα και κατά συνέπεια ο κόσμος όλος κινδυνεύει…
ΜΑΡΙΑ said
Ἐννοεῖται ὅτι δέν μαλώνουμε καί συμφωνῶ ὅτι ἑνωμένοι ἀλλάζουμε τόν κόσμο.
Ἴσως δέν ἔχει ἔρθει ἀκόμη ἡ ὥρα….ἴσως εἶναι πολύ κοντά….θά δείξη!!
ΒΡΑΧΟΣ said
Θέμα χρόνου…
Πιο γρήγορα, παρά αργά…
Είναι δύσκολο, κανείς ποτέ δεν είπε ότι είναι εύκολο, μην μασάτε.
Δεν το λένε, μα τρέμουν…
γιώργος καλαμαράς said
Βράχε και λοιποί φίλοι και φίλες,
Δεν είμαι παρά ένας απλός Έλληνας, που σημαίνει ότι δεν έχω ειδικές γνώσεις σε αμυντικά αλλά και πολιτικά θέματα.
Καθημερινά ακούω και βλέπω διάφορους πολυστόχαστους τύπους στην tv, στα ΜΜΕ γενικά. Αηδιάζω και εκνευρίζομαι με τα ψέμματά τους. Δυστυχώς δεν μπορώ να αποδείξω όσα διαισθάνομαι για όλους τους εξουσιαστές μας. Το πόσο μας προδίδουν. Μόνο η γνώμη δεν αρκεί. Χρειάζεται γνώση.
Απαιτώ λοιπόν από εκείνους που διαθέτουν γνώση να βγουν ξεκάθαρα και να ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ την ή τις προδοσίες.
Νομίζω ότι μόνον έτσι ο απλός λαός θα ΕΝΩΘΕΙ και θα ξεχάσει τα χρώματα που τον παρασύρουν σε ανόητες επιλογές.
Μόνον έτσι θα οργανωθεί, χωρίς Μεταξάδες και μεταξούδες (Βράχος), αλλά θα γίνει ένας τσιμεντένιος βράχος για να συντρίψει όλα τα καθάρματα, που εδώ και 40 χρόνια μας έχουν σκλαβώσει.
Ο εχθρός δεν είναι έξω. Ο εχθρός είναι μέσα.
Μυστικά ή φανερά ΕΝΩΣΗ!
Όχι πια γνώμες. Μόνο γνώσεις με αποδείξεις.
Όχι πια γκρίνιες και κακομοιριές.
Έτοιμοι για ΔΡΑΣΗ.
γ.κ.
ΒΡΑΧΟΣ said
Δεν χρειάζεται να έχει κανείς ειδικές γνώσεις για να καταλάβει μια εξόφθαλμη προδοσία, όπως συνέβη στα Ίμια.
Αυτό που με κόπους ανείπωτους απελευθερώθηκε, το Αιγαίο, μετατράπηκε, με σχέδιο ετών και ενεργειών σαν των Ιμίων σε «γκρίζα ζώνη»…
Το Αιγαίο…σε γκρίζα ζώνη…με κυριαρχικά δικαιώματα στην τουρκιά…
Σφαλιάρες ατελείωτες…
γιώργος καλαμαράς said
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Βράχε μου, αλλά δεν αρκεί.
Η ενδεχόμενη απάντησή τους, σε περίπτωση που τους δικάσεις, θα είναι ότι έτσι νόμισα ότι ήταν καλύτερα για την Ελλάδα.
Μπορείς να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ την προδοσία τους;
Γι’αυτό και όλοι αυτοί οι προδότες τολμούν και βγ;αίνουν στο γυαλί. Γι’ αυτό και συνεχίζουν να πουλάνε την Ελλάδα μας.
Γι’ αυτό και η μήνυση του Δ. Αντωνίου κοιμάτι ακόμα. Και η άλλη μήνυση και όσες ακόμα γίνουν.
Με γνώμες και συναισθήματα δεν αλλάζουν τα κακώς έχοντα. Χρειάζονται ΓΝΩΣΕΙΣ.
Γι’ αυτό μιλάω για φανερές ΚΑΙ μυστικές ΔΡΑΣΕΙΣ.
Όχι πια γκρίνιες, αλλά
Δ Ρ Α Σ Ε Ι Σ
που θα φέρουν επιΔΡΑΣΕΙς στους πολλούς, αντιΔΡΑΣΕΙς στους λιγότερο θαρραλέους, αλλά προσοχή: μην έχουμε ΑΠΟΔΡΑΣΕΙς α!
από τους ενόχους!
γ.κ.
ΒΡΑΧΟΣ said
Δεν γκρινιάζω, δεν μ΄αρέσει.
Βρίζω και μ΄αρέσει….
Έχετε δίκιο για τις «δράσεις».
Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.
Μα τίποτα…
Γιάννης Μ. said
Την καλησπέρα μου στο πλοίο
Σε ανάλογη δημοσίευση είχε σχολιαστεί θετικά και αρνητικά η συγκεκριμένη πρόταση. Θα μεταφέρω το αρνητικό που διασταύρωσα ότι όντως ίσχυε : τη νύχτα των Ιμίων έβρεχε ασταμάτητα
Φυσικά δεν μπορεί κανείς να σου απαγορεύσει να ρίξεις κάποιους τόνους νερού επιπρόσθετα για να σβήσεις μια φωτιά με επακόλούθο αυτά που περιγράφει το άρθρο.
Το επίσης σημαντικό, εκτός αυτό που επεσήμανε ο Βράχος πολύ σωστά ( υπάρχει η έννοια της αντίδρασης) είναι η αντισυμβατική αντίδραση. Ούτε εγω είμαι ειδικός αλλά θεωρώ ότι η εποχή μας και λόγω της κρίσης, απαιτεί αντισυμβατικές λύσεις.
Πετροβούβαλος said
Η Ελλάδα μας πάντα τέτοιες απαιτούσε αδερφέ!
juliet said
Αλλά πάντοτε κατέληγε σε συμβατικές λύσεις ακόμη και αν χύθηκε αίμα ηρώων και μάλιστα με άτιμο τρόπο .Πιστεύω κάποια μέρα τούτος ο λαός να κατανοήσει τι ακριβώς σήμαινε ο σοσιαλισμός για το Έθνος των Ελλήνων.
ΜΑΡΙΑ said
Κάποια μέρα…..
Πετροβούβαλος said
Γενικά ο κάθε -ισμός, πλην του Ελληνισμού!
juliet said
Ο Ελληνισμός ανήκει στους Ελληνες ενώ οι λοιποί – ισμοί είναι δημιούργημα του κάθε παρανοικού που θέλει να άρχει με βίαιο τρόπο στα πλήθη των ηλιθίων που τον ακολουθούν .
Πετροβούβαλος said
Ηλιθίων και ιδιοτελών! Πίσω από τους -ισμούς βρίσκονται πολύ μελετημένα σχέδια!
ΜΑΡΙΑ said
Πάρα πολύ μελετημένα καί ἀνθελληνικά….
ΒΡΑΧΟΣ said
Γιάννη, δεν μπήκα στην ουσία της πρότασης του Φράγκου, άσε που κατόπιν εορτής, λέγονται πολλά.
Έχω «παίξει» σε παιχνίδια πολέμου, όλες τις μάχες και τις έχω κερδίσει…
Επί χάρτου,στην πραγματικότητα, δεν ισχύει απολύτως τίποτα, ποτέ και για κανέναν.
Οι καλοί σε τέτοιες περιπτώσεις αξιολογούνται με βάση την φαντασία, την αποτελεσματικότητα και την ανάληψη πρωτοβουλίας.
Η φαντασία δεν μαθαίνεται, η ανάληψη πρωτοβουλίας προϋποθέτει πολλά καντάρια…
Η Ιστορία δεν γράφεται στον χάρτη και σε εκθέσεις ή σχέδια και αυτό αν ισχύει κάπου σε κάποιο ποσοστό, εδώ ισχύει στο σύνολό του και αν κάτι υπάρχει που να μας έχει σώσει άπειρες φορές, αυτό είναι το απρόβλεπτο…
Γιάννης Μ. said
Βράχε συμφωνούμε απολύτως
τα σενάρια επί χάρτου καίγονται όπως το υλικό τους στα πεδία των μαχών. Αν και οι τεχνολογίες έχουν προχωρήσει ποτέ δεν θα είναι πιο μπροστά από την ανθρώπινη φαντασία
ΒΡΑΧΟΣ said
Και ούτε πρόκειται Γιάννη.
Ο Άνθρωπος είναι μοναδικός και οι Έλληνες μοναδικοί άνθρωποι…
γιώργος ηράκλειο said
καλησπερα στην παρεα
Ανδρείκελα με την στολή του ηγέτη
ολοι να αναμένουν οδηγίες για να αντιμετωπίσουν ΤΙ,,,,,,ποιος ήταν ο βασικός κίνδυνος ,,,,ακόμα να καταλάβουν οτι μας κάνουν δοκιμές αντίδρασης,,,,και εμεις τους έχουμε σπάσει τα νεύρα ,δεν αντιδράμε σε τίποτα,,,και τους στέλνουμε το λάθος μήνυμα » εδω είμαστε,κάντε οτι γουστάρετε » και σιγά σιγά θα το πιστέψουν,,,,,και όταν έρθει η στιγμή θα τους απογοητεύσουμε,,,,διοτι καταλάβαμε οτι δεν έχουμε πολιτική ηγεσία,,το καταλάβαμε ως λαος,το γνωρίζει και ο στρατός,,,και αν ξαναβρεθεί η πατριδα στην ιδια θέση (Ιμια) μη μας φανεί παράξενο να αντίδραση ο στρατός μονομερώς,,θα εχει και τον λαό μαζι του αυτήν την φορά
Τα μεμετια μπορεί να έχουν τον μεγαλύτερο στρατο της Ευρωπης,,γνωρίζουν όμως οτι η Ελλας εχει τον δεύτερο μεγαλύτερο,,,οι πολιτικοί μας κάνουν οτι δεν το ξερουν,,το ξέρει όμως ο Ελληνικος στρατός,,,και αυτός ειναι ο λόγος που δεν τους φοβάται,,,τουναντίον αυτοι φοβούνται Εμας,,,,,,
Γιάννης Μ. said
Την καλησπέρα μου σύντεκνε 🙂
τελευταία όλο και κάποιο άρθρο για τους Τούρκους έρχεται να καταρίψει τον μύθο της μεγάλης Τουρκίας αφού αποδεικνύεται ότι είναι ένας αχταρμάς από κατακτημένους λαούς. Ξέρεις κατακτημένους να πολεμούν με πάθος για λογαριασμό του εφέντι ; Σχετικά με το θέμα στρατού διατηρώ επιφυλάξεις. Ο λόγος ένας και απλός. Μας προιδεάζουν για διάφορα σενάρια και σφυγμομετρούν αντιδράσεις. Δεν υπάρχει όμως κάτι που να μας διασφαλίζει ότι μια τέτοια λύση θα έφερνε στην εξουσία ε΄ναν πατριώτη Έλληνα που θα κοίταζε το καλό της Πατρίδας και του Λαού. Αντιθέτως, έχουμε σχετικά νωπή την μνήμη από το ξεπούλημα Ιωαννίδη στην Κύπρο.
γιώργος ηράκλειο said
γεια σου φιλε μου Γιαννη,συγνώμη άργησα να σου απαντήσω διοτι άρτι αφιχθείς απο κρασοπαρεα,,,,
θα διαφωνήσω λιγο με το ζήτημα της Κυπρου,,,,
την Κυπρο την νιώθουν μέρος της πατρίδας αρκετοί,,οχι όλοι,,,και βασικά (δυστυχώς) ειναι πολλοί ,,οι περισσότεροι δεν την αντιλαμβάνονται ως ελληνική ,,,,
Αν ,,αν γινει προσπάθεια κατάληψις ελληνικού εδάφους με πληθυσμό τοτε θα δραστηριοποιηθεί το εν ύπνωση πατριωτικό αίσθημα του ελληνα με συνέπεια να τους παρει και να τους σηκώσει,,ετσι πιστεύω,,ετσι ΘΕΛΩ να πιστεύω,,,
Τωρα σφίγγουν τα λουριά,,,και ο καθένας στον πάγκο του,,,ετσι μας θέλουν,υποταγμένους,,,,το λάθος τους,,ήμαστε οργισμένοι και οπως λεει ο λαός την βροχή ο βρεγμένος δεν φοβάται,,,εεε ας κάνουν το λάθος τα μεμετια και θα δουν την οργή για τον ΓΑΠ,,ούτε που θα καταλάβουν οι πολυκερματισμ’ενοι τουρκαλαδες τι τους ήρθε,,,οσο για ηγέτη,,η φωτιά που θα τον βγάλει δεν λανθανει,,πολιτικός απο αυτούς που ξέρουμε δεν θα ειναι ,,,.,
Σουλιώτης said
Υπηρχε παλια ενα παιχνιδι οφθαλμαπατης
κοιτουσες μια εικονα και ειτε εβλεπες εναν ανθρωπο, ειτε εβλεπες ενα δασος, αναλογως πως θα το περνε το ματο του καθενος
Ετσι ειναι και η Ελλαδα
Οταν κοιτας το χαρτη , ή θα την δεις αιγαιοκεντρικα ή θα την δεις με βαση την χερσονησο
Δηλαδη, ή θα δεις το Αιγαιο και γυρω γυρω ολες οι ξηρες να ανηκουν στο ιδιο κρατος (κατι αναλογο με τις περιοχες που κατακτησαν οι φραγγοι το 1204)
ή αν δεις ως βαση την χερσονησο της Ελλαδας, την ξηρα δηλαδη και οχι την θαλασσα, τοτε θα πρεπει να υπαρχει σε αυτη και η βορεια ηπειρος τουλαχιστον.
Σημερα η Ελλαδα δεν ειναι κατασκευασμενη , με κανενα απο τα δυο παραπανω σχεδια
Οπως και να την δεις, ειτε με βαση τη θαλασσα ειτε με βαση την ξηρα , ειναι λειψη.
Ειναι δηλαδη φτιαγμενη ετσι ωστε, να διατηρηται συνεχως σε μια ημιθανη κατασταση, ναμην μπορει να προκοψη, οπως ειχε πει και ενας λορδος,μετα την επανασταση.
Εχει στις προδιαγραφες της την ηττα, και οχι τυχαια.
Ειαμι «απαισιοδοξος» γιατι θεωρω οτι οσο διατηρηται αυτη τη γεωργαφια ,δεν υπαρχει καμια πιθανοτητα να προκοψουμε.
Μην υποτιματε το μεγεθος. Οταν μαλιστα οι ελληνες ειναι ο μονος λαος σε ολο τον κοσμο χωρις συγγενεις λαους, οπως εχουν ολοι οι αλοι λαοι. Πχ και καποιος αλλος μπορει να ειναι μικρου μεγεθους πχ δανια ,αλλα ολοι οι αλλοι γυρω της να ειναι επισης σκανδιναβογερμανοι.
Με αυτο το μεγεθος, και αληθινους ηγετες να εχουμε δεν προκειται να γινει τιποτα,εκτος απο πρωσορινα ,και μετα ή θα «αυτοκτονησουν» λη θα δηλητηιριστουν ηθα παθουν καρκινο…
Αλλα ας οψονται αυτοι οι προοδευτικοι που το ματι τους γυριζει αναποδα μονο στο ακουσμα για αλυτρωτες πατριδες
Ειμαι ομως και αισιοδοξος, για λογους που υποψιαζεστε, με ξερετε σε τι πιστευω…κατι θρυλους για ψευτορωμαιικα
Απο μενα, τον αμαρτωλο, να θυμαστε το παιχνινι με την οφθαλμαπατη 😉
Πετροβούβαλος said
Θα έρθει η ώρα αδερφέ! Η αυτορατορία σαπίζει ταχύτατα…
Σουλιώτης said
Και αυτη ειναι η μονη μας λυση αδερδε μου, αλλα θα ρθει
Σουλιώτης said
Στην εικονα της οφθαλμαπατης ο ανθρωπος ηταν στη μεση, περιπου οπως ειναι το αιγαιο.
Και γυρω το δασος, οπως γυρω ειναι η Ελλαδα και η τουρκια, οι ξηρες
Το θυμαμαι απο ενα αναγνωστικο στην αρχη του δημοτικου, καπου δεκαετια 80.απο τοτε μου εμεινε
Σουλιώτης said
Οι Δυτικοι, μας εδωσαν τα ακριανα νησια του Αιγαιου (Λεσβος, Σαμος, Δωδεκανησα κτλ) ΑΛΛΑ χωρις να μας δωσουν και την αντιστοιχη ξηρα, στην οποια ανηκουν αυτα τα νησια απο απεναντυ.
Ετσι εμεις ξοδευομαστε υπερβολικα για να τα συντηρουμε και να τα υπερασπιζομαστε απο τοσο μακρυα.
Αυτο ηταν το σχεδιο, να μην μπορουμε να παρουμε ανασα , απο τη συντηρηση ενος τοσο δυσκολου στοχου.
Δειτε τι ωραια που ειναι η Σαλαμινα και η Αιγινα, που εχουν την ξηρα τους απο απεναντυ στην ιδια χωρα(Ελλαδα) και πας και ερχεσαι οποτε θελεις.
Και φανταστειτε να συνεβαινε το αντιθετο. Δηλαδη η Αιγινα και η Σαλαμινα να ηταν τουρκικα και η απεναντυ ξηρα Ελλαδα οπως ειναι τωρα, και οι Τουρκοι για να τα υπερασιστουν,
να ερχονταν απο την αλλη ακρη, ποσο πιο μειονεκτικο θα ηταν.
Και μονο που βλεπεις τον σημερινο χαρτη, ο τροπος της μοιρασιας των συνορων ειναι μια ανωμαλια.
Και οι ανωμαλιες ειναι καταδικασμενες.
Ή τα ελληνικα νησια θα γινουν τουρκικα ή η απεναντυ τουρκια Ελληνικη. Ενα απο τα δυο παντως.
Τα ακριανα νησια του Αιγαιου, θελουν την ξηρα τους.
Πετροβούβαλος said
Σωστός!!!
Μέλια said
Καληνύχτα παιδιά και καλό ξημέρωμα να έχουμε.
Επεράσαμε όμορφα όμορφα όμορφα
Επεράσαμε όμορφα και τούτη τη βραδυά
Επεράσαμε όμορφα όμορφα όμορφα
Επεράσαμε όμορφα και τούτη τη βραδυά,
Καληνύχτα καληνύχτα καληνύχτα
και όνειρα γλυκά.
Καληνύχτα καληνύχτα καληνύχτα
και όνειρα γλυκά.
Σουλιώτης said
ευχαρισω
Και ετσι θα παψουν να ειναι και στην κατηγορια «δυσπροσιτα»
Σουλιώτης said
και συ ομαδαρχισα σε κατασκηνωση , ησουν Μελια ? απο κει ειναι κατι τετοια…:-)
Μέλια said
Σουλιώτη υπήρξα ομαδάρχισα ….αλλά καληνύχτισα σε λάθος άρθρο!!!!
Μπερδεύτηκα!!
ΜΑΡΙΑ said
Καληνῦχτα Μέλια μας…. 🙂
Σουλιώτης said
Καληνυχτα Μελια, ονειρα γλυκουλίνια
και για νανουρισμα ,μια επισης κατασκηνωτικη μουσικη…
γιώργος ηράκλειο said
Mελια Μελια Μελια
καληνυχτα και
καλο καλο καλο ξημερωμα
νασαι παντα καλα
Σουλιώτης said
Ολες οι καληνυχτες καλοδεχουμενες ειναι, ακομα κι απο μπερδεμα 🙂
Το χρονικό των Ιμίων 30-31/1/1996 | Ένωση Μακεδόνων Κέρκυρας said
[…] Οι στρατιωτικές επιλογές μετά την κατάληψη της Δ. Ίμια… […]