ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Η ομηρία και ο θάνατος του Κων…
    Μέλια στη Η ομηρία και ο θάνατος του Κων…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Η ομηρία και ο θάνατος του Κων…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Η 11η Σεπτεμβρίου στην ιστορία…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Άρχισε η ολομέτωπη Τουρκική πρ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ: ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ «ΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΥ»

Posted by Φαίη στο 21 Οκτωβρίου, 2012

Του James F. Tracy
καθηγητή των σπουδών των μέσων ενημέρωσης στο πανεπιστήμιο της Φλόριντα

μετάφραση: Φαίη

.

Η online εκπαιδευτική υπηρεσία που χρηματοδοτείται από το Bill & Melinda Gates Foundation επιδιώκει να εισαγάγει και να ελέγξει ένα παγκόσμιο σχολικό πρόγραμμα του τύπου ένα μέγεθος για όλους. Αυτή η στρατηγική ταιριάζει ακριβώς με παρόμοια και ιστορικά επίμονα σχέδια για την περαιτέρω αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης καθ’ οδόν προς ένα διεθνές τεχνοκρατικό σύστημα.

Είναι μια πραγματικά χρήσιμη μηχανή, το ξέρετε
Όλες οι άλλες μηχανές σας το φωνάζουνε
Φυσάει και ξεφυσάει και σφυρίζει
Ορμά εδώ και ‘κει
Είναι μια πραγματικά χρήσιμη μηχανή, που λατρεύουμε όλοι εμείς [1]

Ο φαινομενικά αγαθός και παιχνιδιάρικος στίχος του δημοφιλέστατου Τόμας το τραινάκι (Thomas the Tank Engine) συλλαμβάνει το modus operandi και τη σημασία της Αμερικανικής δημόσιας εκπαίδευσης κατά τον τελευταίο αιώνα. Όπως το παιδί που υποβάλλεται σε υποχρεωτική εκπαίδευση ετών, έτσι και ο Τόμας είναι μια οντότητα που στερείται ουσιαστικής κοινωνικής δεξιότητας και η συνολική του αξία μειώνεται στην επίδειξη του να είναι «χρήσιμος» στην επιχείρηση του Sir Topham Hatt.

Τα δημόσια σχολεία, ως μια θεσμική διαδικασία που έχει επηρεαστεί καθοριστικά από τις πιο πλούσιες και τις πιο ισχυρές προσωπικότητες του κόσμου τον τελευταίο αιώνα, εξοπλίζουν τα άτομα με έναν κώδικα επιτελεστικότητας που λειτουργεί γύρω από το πώς ο Τόμας συμπεριφέρεται για τον επιστάτη του, υπονοώντας ότι η ζωή έχει ήδη σχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό. Οι πνευματικές και οι δημιουργικές τους ικανότητές μειώνονται στο επίπεδο του κινήτρου ενός εργαλείου για να μείνουν απλά «σε τροχιά».

Σε αντίθεση με τον σωβινιστικό και αντιφατικό ισχυρισμό ότι η σύγχρονη εκπαίδευση «εξοπλίζει τους νέους για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη», η πραγματική εξέλιξη και χρήση των εκπαιδευτικών τεχνικών δείχνει πώς το συνολικό περιβάλλον και η μέθοδολογία που χρησιμοποιείται στο σημερινό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, έχει εδώ και χρόνια όλο και περισσότερο αναδιαμορφωθεί για την παραγωγή «χρήσιμων μηχανών», ανίκανων σε μεγάλο βαθμό να παράγουν ανεξάρτητη σκέψη και να επιδείξουν προσωπική χειραφέτηση.

Τα ισχυρά κοινωνικοπολιτικά θεμέλια του συστήματος οφείλονται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων είναι επίσης προϊόντα της εν λόγω εκπαίδευσης με αποτέλεσμα να αγνοούν την πρόθεσή της αλλά και τη συνολική απάνθρωπη τελετουργία της. Επιπλέον, η τεράστια χρηματική στήριξη των συνδικάτων των εκπαιδευτικών από φιλανθρωπίες όπως αυτές του ιδρύματος Bill & Melinda Gates [2], διασφαλίζει ότι η σημαντική αντίσταση κατά της συνεχιζόμενης εμμονής με τα σύγχρονα και γραφειοκρατικοποιημένα μέτρα, η προτεινόμενη ιδιωτικοποίηση των σχολείων και των σπουδαστικών προγραμμάτων αλλά και οι πραγματικά καινοτόμες μεταρρυθμίσεις των σπουδαστικών προγραμμάτων, φλερτάρουν διακριτικά με τις εμμονές του εραστή της τεχνολογίας, του Gates.

Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ KHAN

Σε αυτό το πλαίσιο, η άφιξη της Ακαδημίας Khan (χρηματοδοτούμενη από τον Gates) – μια φιλανθρωπία που εποπτεύει μια σειρά μαθημάτων αποκλειστικά μέσω υπολογιστή στο Youtube – είναι εντελώς αρμόζουσα. Ήδη η Ακαδημία Khan ισχυρίζεται ότι τα παιδιά σε όλο τον κόσμο «έχουν κάνει σχεδόν μισό δισεκατομμύριο ασκήσεις» μέσω του λογισμικού της. [3] Ωστόσο η εμμονή του Gates με το νέο «σχολείο» είναι σχεδόν βέβαιο ότι εστιάζεται στη δυνατότητα επιτήρησης και ελέγχου της δημόσιας εκπαίδευσης όπου θα μπορεί εύκολα να την ασκεί μέσω μερικών βασικών χτυπημάτων του πληκτρολογίου.

«Αυτό είναι υπέροχο» αναφώνησε ο Gates μετά τη συνάντησή του με τον ιδρυτή της Ακαδημίας Khan, τον Salman Khan το 2009, στον οποίο αναφέρεται ως τον «αγαπημένο δάσκαλό» του. [4] Πράγματι, o Khan, ένας πρώην διαχειριστής κεφαλαίων (hedge funds), ανέπτυξε μια ευαισθησία για την online εκπαίδευση των παιδιών και είναι έτοιμος να κάνει για τη δημόσια εκπαίδευση το ίδιο που κάνει η Monsanto για την παγκόσμια γεωργία – να την αλλάξει στο μοντέλο του ενός μεγέθους που ταιριάζει σε όλους. Ένα τέτοιο σύστημα θα είναι σε θέση να επιταχύνει ραγδαία την τυποποίηση και την εκτέλεση των σπουδαστικών προγραμμάτων από μια χούφτα ατόμων κολακευμένων και  υπόχρεων στον Gates, καθώς θα επιβάλλουν ένα σύνολο αυστηρών ελέγχων τόσο στους μαθητές όσο και στους καθηγητές.

«Παθιασμένα πιστεύω ότι η Ακαδημία Khan είναι ένα εργαλείο που μπορεί να εξουσιοδοτήσει ένα (τουλάχιστον κατά προσέγγιση) πρότυπο του πώς θα πρέπει να μοιάζει η εκπαίδευση του μέλλοντος», γράφει ο Khan στο νέο του βιβλίο: The One World Schoolhouse (Το Σχολείο του Ενός Κόσμου). Ο πρώην χρηματιστής ισχυρίζεται ότι το εικονικό του σχολείο καθιστά δυνατόν «έναν τρόπο που συνδυάζει την τέχνη της διδασκαλίας με την επιστήμη της παρουσίασης των πληροφοριών και την ανάλυση των δεδομένων, την σαφέστερη παράδοση, το πιο ολοκληρωμένο και το πιο σχετικό πρόγραμμα σπουδών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.» [ 5]

Η εμμονή με την άσκηση ελέγχου στο περιεχόμενο των σπουδών και στην παράδοσή τους, δεν είναι κάτι καινούριο. Πολύ πριν από το διαδύκτιο και το λογισμικό των ηλεκτρονικών υπολογιστών που κατέστησαν μια τέτοια ρύθμιση δυνατή, εκπαιδευτικοί μεταρρυθμιστές εφάρμοσαν με επιτυχία την επιστήμη στην εκπαίδευση με τη μορφή της Γερμανικής «πειραματικής ψυχολογίας», έχοντας τον ίδιο στόχο: την αποδυνάμωση της διδακτέας ύλης και τον εξορθολογισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη δημιουργία «χρήσιμων μηχανών». Η συνεργασία του Gates και του Khan όμως, μεταφέρει το εγχείρημα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο: στην εφαρμογή ενός παγκόσμιου συστηματοποιημένου τρόπου παραγωγής πληροφοριών, στην παράδοση και στην επανάληψη ενός πολιτικού και τεχνοκρατικού οράματος παρόμοιου με αυτό των πνευματικών προγόνων τους στις αρχές του εικοστού αιώνα.

ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Από τις αρχές του εικοστού αιώνα η Αμερικανική αίθουσα διδασκαλίας έχει μετατραπεί σταθερά σε ένα εργαστήριο εισαγωγής και ανάπτυξης ψυχολογικών μεθόδων. Ο θεσμός της εκπαίδευσης έχει γίνει ένα μέσο για τη χαρτογράφηση της παιδικής ηλικίας από εμπειρογνώμονες και επιβολής προτωκόλλων «σωστής» συμπεριφοράς (καλός πολίτης). Αυτές είναι οι προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση ενός ιδιαίτερου κοινωνικο-βιολογικού συστατικoύ για ένα επερχόμενο παγκόσμιο σχέδιο το οποίο θα επιβλέπεται από μια πολυπρόσωπη και διεισδυτική επιστημονική ελίτ, υπεύθυνη για έναν επιμελώς μετρημένο και υπολογισμένο έλεγχο των μαζών.

«Πριν μπορέσουμε να μιλήσουμε για πολιτική, οικονομία, επιχειρήσεις ή ηθική, θα πρέπει να δούμε ότι έχουμε τις σωστές διανοητικές συνήθειες και ότι τα συνειδητοποιημένα γεγονότα βρίσκονται στη σωστή βάση«, έγραψε ο Βρετανός δοκιμιογράφος και κοινωνικός μηχανικός HG Wells στα τέλη της δεκαετίας του 1920.

«Ο νέος κόσμος απαιτεί νέα σχολεία, να δώσει σε όλους μια υγιή και πλήρη διανοητική εκπαίδευση, να τους εξοπλίσει με ξάστερες ιδέες για την ιστορία, για τη ζωή, καθώς και για τις πολιτικές και οικονομικές σχέσεις, σε αντικατάσταση του περιεχομένου των σκουπιδιών που είναι διαδεδομένα τούτη τη στιγμή. Οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία του παλιού κόσμου θα πρέπει να μεταρρυθμιστούν ή να αντικατασταθούν«. [6]

Με μια τέτοια μεταμόρφωση στην εκπαίδευση, ο Wells οραματίστηκε τον παγκόσμιο πληθυσμό να εποπτεύεται από μια καλά εκπαιδευμένη και εξειδικευμένη επιστημονική ελίτ, συνυφασμένη με σχεδόν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. «Αυτός ο μικρός στρατός, αυτός ο επιστημονικός κόσμος του σήμερα«, πρόβλεψε ο Wells, «που αριθμεί….  όχι παραπάνω από καμιά διακοσαριά χιλιάδων ανδρών, σίγουρα θα εκπροσωπείται στη νέα παγκόσμια τάξη από μια δύναμη εκατομμυρίων, καλύτερα εξοπλισμένων και πλήρως συντονισμένων, ελεύθερων να αμφισβητήσουν, ικανών να απαιτήσουν ευκαιρία«. [7]

Το σχέδιο του Wells για το θεμελιώδη ρόλο της εκπαίδευσης σε έναν διεθνή, επιστημονικά ενσταλαγμένο σοσιαλισμό, προσαρμόζεται στις απόψεις της αμερικανικής ελίτ δεκαετίες νωρίτερα σε μίξη με την παλιά σχολή και το απόκρυφο τελετουργικό. Υπό το φως της ολοκληρωτικής κακοτυχίας των νέων ανθρώπων λόγω της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν υποβληθεί στην καλοφτιαγμένη πειθαρχία της – για την οποία εμείς καλούμαστε να συμπεράνουμε ότι είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς λαθών και παραλείψεων, – ο αείμνηστος οικονομικός ιστορικός Anthony Sutton προσφέρει μια συναρπαστική (αν και παράτυπη) θέση.

Σύμφωνα με την κλασική μελέτη του Sutton, το σύνολο του εκπαιδευτικού εγχειρήματος του εικοστού αιώνα υπονομεύθηκε από μια μικρή κλίκα φοιτητών του Πανεπιστημίου Yale οι οποίοι συνδέονταν μεταξύ τους μέσω της συμμετοχής τους στο αποκλειστικό τάγμα του Yale, το Order of Death (Τάγμα του Θανάτου), γνωστό στο ευρύτερο κοινό ως «Skull and Bones» (Κρανίο και Οστά).  Η φιλοδοξία αυτών των ατόμων είναι ευρεία κοινωνική κυριαρχία και η εκπαίδευση είναι ανάμεσα στις πολλές δραστηριότητες που έχουν ιδιαίτερη σημασία για οποιοδήποτε σύστημα ελέγχου, δεδομένου ότι καθορίζει «πώς ο πληθυσμός του μέλλοντος θα συμπεριφερθεί«, υποστηρίζει ο Sutton.

Φυσικά, το να υποδείξεις ότι μια μικρή ομάδα πλούσιων λευκών αρσενικών νεκρομαντών έχουν το πάνω χέρι στο να επηρεάζουν τα γεγονότα πίσω από τις κουρτίνες έρχεται σε αντίθεση με την κοινά αποδεκτή αντίληψη που λέει ότι τέτοιοι ελίτ παίζουν με τους κανόνες, είναι εκλεγμένοι και ως εκ τούτου ενεργούν για το καλλίτερο συμφέρον του λαού. Ωστόσο, ο Sutton παρέχει πειστικές αποδείξεις για το αντίθετο. Στην αρχή ο Sutton γνώριζε λίγα για το τάγμα μέχρι που η συγγραφέας και συνήγορος της μεταρρύθμισης της εκπαίδευσης, η Charlotte Iserbyt Thompson, τον προμήθευσε με τις μυστικές λίστες των μελών του τάγματος στο οποίο ο πατέρας της ήταν μυημένος, «Οι δραστηριότητες του τάγματος κατευθύνονται προς την αλλαγή της κοινωνίας μας«, γράφει ο Sutton, «αλλάζοντας τον κόσμο για να επιφέρουν μια Νέα Παγκόσμια Τάξη. Αυτή θα είναι μια προγραμματισμένη τάξη με σημαντικό περιορισμό της ατομικής ελευθερίας, χωρίς Συνταγματική προστασία, χωρίς εθνικά σύνορα ή πολιτιστική διάκριση«. [8]

Ένα σημαντικό τμήμα των μελών του τάγματος παραμένει ενεργά αφιερωμένο στο να φέρει εις πέρας αυτό το επίδοξο σχέδιο. Αν και θα ήταν ανόητο να θεωρηθεί μια τέτοια ομάδα ως ο μοναδικός καθοριστικός παράγοντας των εθνικών και των παγκόσμιων γεγονότων, τα μέλη της είναι αναμφισβήτητα άτομα που έχουν καταλάβει τις πιο ισχυρές θέσεις στον ακαδημαϊκό, στον χρηματοδοτικό, στον κυβερνητικό, στον στρατιωτικό, και στον εταιρικό τομέα.

Το 1873 το τάγμα Skull and Bones και ο πρώτος πρόεδρος του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας ο Daniel Coit Gilman, τον οποίο ο Sutton περιγράφει ως «ο ακτιβιστής κλειδί στην επανάσταση της εκπαίδευσης από το τάγμα», διορίστηκε πρόεδρος του νεοσύστατου Πανεπιστημίου Johns Hopkins. Στη δεκαετία του 1850, και ενώ σπούδαζε στη Γερμανία, ο Gilman και ο συμμαθητής του από το Yale, ο Andrew Dickson White, επίσης μέλος του τάγματος (ο οποίος θα γινόταν αργότερα πρέσβης των ΗΠΑ στη Γερμανία και πρώτος πρόεδρος τόσο του Πανεπιστημίου Cornell όσο και του American Historical Association), εξοικειώθηκαν με τη νέα «πειραματική ψυχολογία» η οποία διδασκόταν στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας από τον Πρώσο Wilhelm Wundt.

Ο Gilman στη συνέχεια επιτάχυνε την εισαγωγή της «πειραματικής ψυχολογίας» σε Αμερικανικά πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά σχολεία το 1881, φέρνοντας τον πρώτο βοηθό του Wundt, τον G. Stanley Hall, στη σχολή Hopkins ως καθηγητή της Ψυχολογίας και της Παιδαγωγικής. Μεταξύ των πρώτων δώδεκα καθηγητών του Hopkins, ο Hall πήρε ένα εργαστήριο ψυχολογίας, χίλια δολάρια ετήσιο μισθό για τον εξοπλισμό και ενθαρρύνθηκε από τον Gilman να καθιερώσει την American Journal of Psychology.

Ο μόλις φρέσκος πτυχιούχος και νεαρός ακαδημαϊκός, εξέφρασε την έκπληξή του όταν επελέχθει για αυτήν την περίοπτη θέση, πάνω από μεγαλύτερους και πιο έμπειρους καθηγητές στον τομέα. «Η ψυχολογία που δίδαξα ήταν σχεδόν αποκλειστικά πειραματική,» υπενθυμίζει ο Hall, η οποία περιείχε «κατά το μεγαλύτερο μέρος το υλικό που είχε  ορίσει ο Wundt στη μετέπειτα μεγαλύτερη έκδοση της Φυσιολογίας της Ψυχολογίας

Καθώς οι μαθητές του Wundt και και του Hall άρχισαν να εγκαθίστανται απ’ άκρη σ’ άκρη στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι μέθοδοι της «νέας ψυχολογίας» ενσωματώθηκαν στην πανεπιστημιακή έρευνα και στη διδασκαλία των σπουδαστικών προγραμμάτων αλλά και στις στοιχειώδεις αίθουσες διδασκαλίας. «Εκπαιδευτικά εργαστήρια» εγκαταστάθηκαν στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο και στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια, αναπαράγοντας:

«100s διδακτορικά για να διδαχθεί το νέο εκπαιδευτικό σύστημα διαμόρφωσης. Ένα από τα πρώτα από αυτά τα διδακτορικά του πανεπιστημίου Johns Hopkins ήταν o John Dewey [καθοδηγούμενος του Hall]. Το αποτέλεσμα το γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά. Το εκπαιδευτικό τέλμα της δεκαετίας του ’80, όπου τα περισσότερα παιδιά – αν όχι όλα – δεν μπορούν να συλλαβίσουν, να διαβάσουν ή να γράψουν, αλλά μπορούν να διοχετευθούν σε κανάλια μαζικής συμπεριφοράς». [9]

Δυναμώνοντας την ψευδαίσθηση της πνευματικής ελευθερίας και του θεμιτού ακαδημαϊκού διαλόγου και εξασφαλίζοντας την άκριτη αποδοχή της νέας ψυχολογίας που πλασαρίστηκε στα παδιά της Αμερικής, ο Gilman προήδρευσε στην ίδρυση του Russell Sage Foundation και του Carnegie Institution, τα οποία βοήθησαν σημαντικά στην εδραίωση του κύρους της ψυχολογίας και άλλων τότε νεοσύστατων κλάδων – οικονομία, ιστορία, πολιτικές επιστήμες, κοινωνιολογία – βοηθώντας στη διαμόρφωση των αντίστοιχων επαγγελματικών οργανώσεών τους για να είναι σε θέση μετά να καθοδηγεί τη συλλογική πορεία των πνευματικών επιδιώξεων των μελών τους.

Για τη διευκόλυνση της σταδιοδρομίας των επιστημόνων που προσηλυτίστηκαν στο δόγμα του Wundt, πρόσωπα με επηρροή όπως ο Gilman σκαρφάλωσαν στην κορυφή ισχυρών ακαδημαϊκών και φιλανθρωπικών οργανισμών και άσκησαν αποφασιστική, μακράς διαρκείας, αλλά κυρίως κρυφή επιρροή στο Αμερικανικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Εκτός από το να έχουν τον Dewey ως πνευματικό απόγονο, ο Hall προώθησε την ιδέα αυτού που σήμερα ονομάζεται «ανάπτυξη του παιδιού», εισάγοντας τη λέξη «εφηβεία» στο Αμερικανικό λεξικό, το 1904. [10] Οπλισμένοι με το βασικό δόγμα του Wundt ότι ο μαθητής ήταν στερούμενος από μια ψυχή – μια εσωτερική υπόσταση και κατανόηση απεριορίστων προθέσεων – ο Hall, ο Dewey και πολλοί άλλοι επαγγελματίες της πειραματικής ψυχολογίας με επιρροή, συμπεριλαμβανομένων των Edward Lee Thorndike, James McKeen Cattell, HH Goddard και James Earl Russell, «έθεσαν ως στόχο να αλλάξουν την αντίληψη του τι συνιστά εκπαίδευση«, εξηγεί ο John Taylor Gatto.

Βασικό κέντρο για τέτοιες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ήταν το Columbia Teachers College, χρηματοδοτούμενο από τον Rockefeller, το οποίο διαχειρίζεται ο Russell, ο οποίος είναι επίσης ο πρόεδρος του τμήματος ψυχολογίας του Columbia University. Ο Harold Rugg, ένας καθηγητής του Teachers College και ισχυρός συνήγορος υπέρ της ψυχολόγησης της αίθουσας της διδασκαλίας, εκτίμησε τη διακρατική ώθηση του σχεδίου. Εκφράζοντας τον HG Wells, ο Rugg διακήρυξε ότι «Μέσα από τα σχολεία του κόσμου θα διασπείρουμε μια νέα αντίληψη της κυβέρνησης – μια που θα αγκαλιάσει όλες τις συλλογικές δραστηριότητες των ανθρώπων, μια που θα απαιτήσει την ανάγκη για επιστημονικό έλεγχο και διαχείρηση των οικονομικών δραστηριοτήτων» [ 11]

Επιπρόσθετα, εκτός από τη διαδικασία προετοιμασίας της μάζας μέσω της ζωτικής επιρροής του τάγματος στη δημόσια εκπαίδευση, ο σχηματισμός και η επέκταση ενός διεθνούς εργαλείου υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, αποτελούμενο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ψυχικής Υγείας για την επίβλεψη και την επιβολή ενδεχομένως αποδεκτών κοσμοθεωριών, – ας μην αναφέρουμε την προτεινόμενη πρακτική της υποχρεωτικής ανιχνευτικής νοητικής εξέτασης «screening» στα παιδιά και στους βετεράνους και την αναγκαστική φαρμακευτική αγωγή των μαθητών βάσει του αδύναμου επιχειρήματος ότι τα ψυχοτρόπα φάρμακα αυξάνουν τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, – επιβεβαιώνει με πολλούς τρόπους την σχεδόν πλήρη εκπλήρωση του οράματος που έκφρασαν ο Wells και ο Rugg πριν ογδόντα χρόνια. [12]

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΟΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΑΞΗ

Μια βασική μέθοδος η οποία πηγάζει από το ρεπερτόριο του Teachers College και πρoδίδει την φιλοτεχνική προσέγγιση της Khan Academy όσον αφορά την εκπαίδευση, περιλαμβάνει τη μετατροπή του ανθρώπου από ένα αυτόνομο αλλά παράλληλα κοινωνικό άτομο ικανό για συνεργασία, σε ένα άτομο που έχει πάντα εις γνώση του τους εξωτερικούς περιορισμούς και εξαρτάται από την υποστήριξη, την παρακολούθηση και την παρέμβαση των θεσμών. Μια τέτοια αλλαγή προϋποθέτει την αναμόρφωση της ψυχής μέσω της αναδιατύπωσης του περιεχόμενου και του προσανατολισμού του σπουδαστικού προγράμματος.

Όταν οι ψυχολόγοι του Teachers College επαναπροσδιόρισαν το περιεχόμενο των μαθημάτων για να φιλοξενήσουν τις καινούριες επινοημένες σπουδές όπως τις «κοινωνικές μελέτες» (social studies), αποδυναμώνοντας έτσι τις πρώην διακριτές συμμετρίες μεταξύ των τομέων των σπουδών, παρείχαν το πλαίσιο για την αναμόρφωση του ατόμου σε μια πολύ πιο εύκολα διαχειριζόμενη διαδικασία μέσω τεχνοκρατικών μέσων.

Η εκπαιδευτική μέθοδος για την οποία ο Dewey και άλλοι οπαδοί του Wundt είναι ιδιαίτερα γνωστοί, ονομάζεται «instrumental progressivism». Μια τέτοια προσέγγιση ασχολείται κυρίως με τη μετατροπή της σχολικής διαδικασίας σε μια που εξυπηρετεί τις οικονομικές, πολιτικές, ή τις πολιτιστικές «ανάγκες» της δεδομένης κοινωνίας. Ωστόσο, σχετίζεται επίσης με την καλλιέργεια ενός πειθαρχημένου υπηκόου της κοινωνίας, όπου οι εξωτερικοί κοινωνικοί έλεγχοι αντικαθίστανται από ελέγχους εκούσιας συνεργασίας. Σύμφωνα με τους κοινωνιολόγους Kevin Robins και Frank Webster, ο ινστρουμενταλισμός αναγνώρισε την ξεχωριστή «αλληλοσχέτιση μεταξύ των δομών της γνώσης από τη μία πλευρά, και των δομών εξουσίας και των αρχών ελέγχου, από την άλλη«. [13]

Ο θεωρητικός της εκπαίδευσης Basil Bernstein, εξηγεί πώς η διαβάθμιση της εκπαιδευτικής γνώσης ανήκει σε έναν από τους δύο κώδικες ταξινόμησης, –  συλλογής ή ενοποίησης. Ο κώδικας συλλογή χαρακτηρίζεται από την παρουσίαση της γνώσης με αυστηρές ιεραρχίες θεμάτων, ενώ ένας ενοποιημένος κώδικας προκύπτει από την προσπάθεια μείωσης της ταξινομικής συγκέντρωσης. Ο κώδικας συλλογή ενσωματώνει τη διδακτική προσέγγιση που είναι εμφανής στις παραδοσιακές εκπαιδευτικές πρακτικές, την οποία οι πειραματικοί ψυχολόγοι προσπάθησαν να εγκαταλείψουν υπέρ μιας πιο χαλαρά συντονισμένης πειθαρχικής ρύθμισης.

Αυτή η προσέγγιση αλλάξε αποφασιστικά την κατάσταση της γνώσης και στη διαδικασία εισήγαγε «μια διαταραχή των υπαρχουσών δομών εξουσίας». Με τον ίδιο τρόπο που ο «instrumental progressivism» του Dewey προσπάθησε να διαλύσει την Καρτεσιανή δυαδικότητα του υποκειμένου-αντικειμένου, εμβυθίζοντας τον μαθητή στην εμπειρία, με αποτέλεσμα να διασκορπίσει τη θέλησή του. Ο ενοποιημένος κώδικας δίνει έμφαση στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μαθητή, για να «ενθαρρύνει  τον μαθητή/σπουδαστή να εκφραστεί περισσότερο δημοσίως, περισσότερες από τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις αξίες του«. Το αποτέλεσμα, παρατηρεί ο Bernstein, σημαίνει ότι «μεγαλύτερο κομμάτι του μαθητή είναι διαθέσιμο για έλεγχο … η κοινωνικοποίηση θα μπορούσε να είναι πιο εντατική και ενδεχομένως πιο διεισδυτική«. [14]

Τα άτομα που υπόκεινται σε αυτές τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνθήκες προσαρμογής, είναι πιο εύκολο να ενσωματωθούν σε μια «πειθαρχική κοινωνία» η οποία θα επιβλέπεται από μια θεραπευτική πολιτεία όπου ένα αυξανόμενο φάσμα πρώην ιδιωτικών πρακτικών – υγεία, διατροφή, ανατροφή παιδιού και σεξουαλικότητα, – θα  υπόκεινται στην παρατήρηση, στην τεκμηρίωση και στον έλεγχο. Με αυτόν τον τρόπο το ανθρώπινο ον έχει μετατραπεί σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που όρισαν στις αρχές του εικοστού αιώνα οι τεχνικοί της κοινωνικής ψυχολογίας, στην προετοιμασία για μια νέα κοινωνική τάξη όπως αυτή επισημαίνεται στο δικά τους γραπτά. Mία κοινωνική τάξη όπου η προσεκτική διαχείριση της εξέλιξης της ζωής θα γίνεται αποδεκτή χωρίς άσκηση δύναμης, από τους επαρκώς κατηχημένους υπό το πλαίσιο του ενοποιημένου κώδικα μάθησης ο οποίος είναι ευρέως διαδεδομένος στη σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση. [15] Αυτή η δυναμική είναι ιδιαίτερα αυξημένη μέσω των τεχνολογικών μέσων τα οποία θα χαρακτηρίζουν την εκπαίδευση όλο και περισσότερο, όπως η Ακαδημία Khan.

Ένας που έχει αφιερώσει τη ζωή του σε μεγάλο βαθμό στην επικοινωνία και στην καθοδήγηση της βούλησης νεαρών ενηλίκων, και εάν είναι εξοικειωμένος με την ανορθόδοξη ιστορία της Αμερικανικής εκπαίδευσης, θα αναγνωρίσει μια αβεβαιότητα και μια θλίψη σε πολλούς από τους μαθητές του, οι οποίοι αναμφισβήτητα γεννήθηκαν από μια δομή που σκόπευε να διασφαλίσει την πνευματική τους απώλεια και την τυφλή τους υποταγή σε ένα σύστημα για το οποίο γνωρίζουν ελάχιστα. Αυτά τα άτομα με κάποιο τρόπο γνωρίζουν πως κάτι πολύ σοβαρό συμβαίνει αλλά δεν μπορούν να αναγνωρίσουν την πηγή της δικής τους περιορισμένης επίγνωσης και περιέργειας. Έχοντας την εντολή να είναι χρήσιμες μηχανές, δεσμεύονται στις περιορισμένες γνώμες και απόψεις που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης οι οποίες επαναλαμβάνονται με διάφορους τρόπους από τους συνομηλίκους τους, αποπολιτικοποιημένοι και χωρίς ιστορικό πλαίσιο, απλά σέρνονται μέσα στους σταθμούς της ζωής τους.

Πάνω από έναν αιώνα πριν, οι κοινωνικοί μηχανικοί θέσπισαν ένα πρόγραμμα για τη δημόσια εκπαίδευση το οποίο μαζί με την δια βίου εξάρτηση των μέσων μαζικής ενημέρωσης έχει σε μεγάλο βαθμό κατάφερει να μετατρέψει την πνευματική ουσία και να αποδυναμώσει την πολιτική βούληση που καθόριζε την ανθρωπιά ενός ατόμου. Εκτός από τα εργαλεία υψηλής τεχνολογίας και την ταχύτητα με την οποία τέτοιες διαδικασίες μπορούν πλέον να εφαρμοστούν, λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα. Πράγματι, η πρόθεση του Bill Gates να διεθνοποιηθοποιήσει, να εποπτεύσει και να ελέγξει την εκπαιδευτική διαδικασία και ένα ολόκληρο τμήμα του πληθυσμού μέσω της Ακαδημίας Khan, ανοίγει ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο προς την περαιτέρω ενσωμάτωση των ανθρώπων στην παγκόσμια εξελισσόμενη τεχνοκρατική τάξη.

.

Παραπομπές.

1. Gullane Limited, Thomas and Friends, It’s Great to Be an Engine, Publications International Ltd, 2010.

2. Between 2007 and 2010 the Bill and Melinda Gates Foundation gave the American Federation of Teachers and the National Education Association over $6 million. Millions more have been apportioned to a variety of education-oriented interests. ” Annotated Excerpts of the Gates Foundation 990 Form 2009,” New York Times, n.d., http://www.nytimes.com/interactive/2011/05/22/education/20110522_GATES_DOCUMENT.html?ref=gatesbillandmelindafoundation

3. Salman Khan, The One World Schoolhouse: Education Reimagined, New York and Boston: Twelve, 2012.

4. Salman Khan, “When Salman Khan Met Bill Gates,” CNN Money/Forbes, October 9, 2012, http://money.cnn.com/2012/10/09/news/companies/sal-khan-bill-gates.fortune/index.html

5. Khan, The One World Schoolhouse.

6. H. G. Wells, The Open Conspiracy: What Are We to Do With Our Lives? 1928/1930, http://www.voltairenet.org/IMG/pdf/Wells_The_Open_Conspiracy.pdf

7. H. G. Wells, The New World Order, 1940, http://gutenberg.net.au/ebooks04/0400671h.html

8. Anthony Sutton, America’s Secret Establishment: An Introduction to Skull and Bones, 1983/2002, Trine Day, http://ebookbrowse.com/antony-sutton-americas-secret-establishment-an-introduction-to-skull-and-bones-pdf-d266099093.

9. Sutton, America’s Secret Establishment.

10. G. Stanley Hall, Adolescence: Its Psychology and Its Relation to Physiology, Anthropology, Sociology, Sex, Crime, Religion and Education, D. New York: Appleton and Company 1904. http://archive.org/details/adolescenceitsps002hall

11. John Taylor Gatto, The Underground History of Education: An Intimate Investigation Into the Problem of Modern Schooling, New York: Oxford Village Press, 281-182. http://www.johntaylorgatto.com/chapters/index.htm

12. Dave Hodges, “Government Sponsored Mind Control in America: The Teen Screen Scam,” thecommonsenseshow.com, October 6, 2012, http://www.thecommonsenseshow.com/2012/10/06/government-sponsored-mind-control-in-america-the-teen-screen-scam/. See also Jon Rappoport, Psychiatrists Drugging Children for “Social Justice,” October 11, 2012, http://jonrappoport.wordpress.com/2012/10/11/psychiatrists-drugging-children-for-social-justice/

13. Kevin Robins and Frank Webster, Times of the Technoculture: From the Information Society to the Virtual Life, New York: Routledge, 1999, 177.

14. Basil Bernstein, Class, Codes and Control, vol. 3: Towards a Theory of Educational Transmission, London: Routledge, 1975, 109.

15. Robins and Webster, Times of the Technoculture, 177-179.

.

ΠΗΓΗ: Μemory Ηole

.
Η φωτογραφία είναι έργο του Juha Arvid Helminen. Όλη η συλλογή του υπάρχει εδώ: http://immanuel.deviantart.com/gallery/

22 Σχόλια προς “Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ: ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ «ΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΥ»”

  1. Φαίη said

    Το άρθρο αυτό το αφιερώνω στον Πηδαλιούχο: https://averoph.wordpress.com/2012/10/17/e%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%83%CF%87%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BE%CF%8D-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3/

  2. Φαίη said

    Φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ενιαίο πρόγραμμα

    Στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης Πράξης «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής ηλεκτρονικών υπολογιστών και συναφούς εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία», τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν δέκα φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops), ένα ερμάριο για την αποθήκευσή τους και εγκατάσταση τοπικού δικτύου σε αίθουσες διδασκαλίας τους.

    Μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του δικτύου θα διασφαλίζεται η αποτελεσματική σύνδεση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), προκειμένου ο εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να έχει πρόσβαση στο κατάλληλο εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό, κατά την διδακτική διαδικασία.

    Με εγκύκλιο που εστάλη από τη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης της χώρας, οι Σχολικές Επιτροπές καλούνται να υποβάλουν Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Υπουργείου και όλα τα συνοδευτικά έγγραφα για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, έως 20/09/2010.

    http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typou/deltia-typoy/09-08-10-foritoi-ilektronikoi-ypologistes-sta-oloimera-dimotika-sxoleia-me-eniaio-programma.html

    Μίλησε κανείς;;

  3. Μέλια said


  4. Πετροβούβαλος said

    Πα να πει πως η Παιδεία είναι ο απόλυτος στόχος! Να δούμε τι περιθώρια αντιδράσεως έχουμε και όχι μόνο οι Έλληνες!

    • Φαίη said

      Η Παιδεία είναι ο κεντρικός πυλώνας. Αν την καταστρέψεις, καταστρέφεις το μέλλον μιας χώρας χωρίς να ματώσει ρουθούνι.
      Η Αμερικανοί βρίσκονται στη φωλιά του λύκου και από μια άποψη τους λυπάμαι. Εμείς εδώ γιατί νομίζεις έχουμε πάντα στο Υπουργείο Παιδείας (δεν μου αρέσει η καινούρια ονομιασία) ανθέλληνες; Δουλεύουν με σχέδιο κάτω από τη μύτη μας.

      ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ.

      • Πετροβούβαλος said

        Συμφωνώ απολύτως! Και δεν είναι μόνο ζήτημα Παιδείας, αλλά και ελέγχου των Μ.Μ.Ε. Υπάρχουν κι εκεί κερκόπορτες!

      • Φαίη said

        Εννοείται Πέτρο, όλο το περιβάλλον που δηλητηριάζει την υγιή σκέψη (μέσω της προσβολής του στη γλώσσα) θα πρέπει να ΞΕΡΙΖΩΘΕΙ.

      • Πετροβούβαλος said

        Πάντως είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως παρά την τεράστια προσπάθεια να ελέγξουν την ανθρώπινη σκέψη εδώ και ένα αιώνα, είναι ακόμα αναγκασμένοι να κάνουν πολέμους, να περιχαρακώνωνται και να θυσιάζουν τις μαριονέτες τους με ρυθμούς εντυπωσιακούς. Κατά μία έννοια αυτό είναι αισιόδοξο!

      • Φαίη said

        Από αυτήν την πλευρά ναι είναι αισιόδοξο.
        Δεν έπλασαν την ψυχή, μόνο ο Θεός το έκανε.
        Δεν θα μπορέσουν ποτέ να την ελέγξουν.

        Το άσχημο είναι ότι μια χούφτα τσογλάνια έχουν κάνει τον κόσμο άνω κάτω και οι υπόλοιποι τους κοιτάμε.

  5. φωτεινη said

    ολο μακροπνοα σχεδια ειναι.
    αλλα πολυ φοβουμαι για αυτους,οτι θα τους βγουν σε κακο…
    ασε δε που «νηστικο αρκουδι δεν χορευει»…

  6. antart22 said

    Δεν υπάρχει μεγαλύτερο έγκλημα απ’ το να δολοφονείς το πνεύμα ενός παιδιού…

  7. Γιώργος ξ said

    Περυσινό άρθρο:
    «Στο σχολείο στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη.»
    http://news.pathfinder.gr/misc/744298.html

    Γνωρίζουν κάτι παραπάνω, φαίνεται… ώστε τα «δικά τους παιδιά» να μην είναι με τον σωρό… αλλά με τον… σόρο 🙂

    Καλό απόγευμα στο πλήρωμα…

    Γιώργος

    • Πετροβούβαλος said

      Μάστα!
      Καλό απόγευμα αδερφέ!

    • Δηιδάμεια said

      Είναι πασίγνωστο ότι στα σχολεία της Σιλικον Βαλει δεν υπάρχει υπολογιστής κι ότι τα μαθήματα γίνονται με το γνωστό πατροπαράδοτο τρόπο. Μάλιστα οι δάσκαλοι συστήνουν να μη τους χρησιμοποιούν τα παιδιά ούτε στο σπίτι.
      Αφού το ξέρω εγώ το ξέρουν κι άλλοι… τίποτα δεν είναι τυχαίο.
      Και το μέσο Ελληνόπουλο έχει ή είχε pc, playstation και κινητό! Συν την τηλεόραση…

    • Μέλια said

      Η Ακαδημία Khan, με μοναδικό καθηγητή τον Khan, που εμφανίζεται στο Youtube είναι η πιο δημοφιλή εκπαιδευτική ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Η λίστα της Ακαδημίας περιλαμβάνει 1.630 μαθήματα, ενώ η σελίδα σημειώνει γύρω στις 70.000 επισκέψεις την ημέρα -σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό φοιτητών του Χάρβαρντ και του Στάφορντ μαζί. Από τότε που ο Khan ξεκίνησε τα μαθήματα, το 2006, η Ακαδημία έχει σημειώσει 18 εκατομμύρια επισκέψεις παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και αυτές του Gates και του γιού του. Οι περισσότεροι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ, και ακολουθεί ο Καναδάς, η Αγγλία, η Αυστραλία και η Ινδία. Σε μηνιαία βάση, ο Khan έχει γύρω στους 200.000 μαθητές.
      Πριν από λίγο καιρό, η ιστοσελίδα του Khan έλαβε μία δωρεά «100.000 δολάρια «από την Ann Doerr.(Silicon Valley) + 100.000 δολάρια από τον Καναδό επιχειρηματία John McCall MacBain..

      Ο Bill Gates μιλάει για την ακαδημία Khan στο Aspen.

    • Φαίη said

      Γιώργο και Μέλια ευχαριστώ για τις πληροφορίες 🙂

  8. dyspistos said

    » Η Παιδεία είναι ο κεντρικός πυλώνας. Αν την καταστρέψεις, καταστρέφεις το μέλλον μιάς χώρας».
    Σοφή σκέψη, σωστή παρατήρηση.
    Για μένα η Παιδεία χρειάζεται δασκάλους που από τα μικράτα τους νάχουν αγαπήσει τον τόπο τους, το λαό του, τη ζωή και την ψυχή αυτού του λαού, δασκαλεμένοι από τους γονείς τους.
    Μέ μέσο τον υπολογιστή, αλλά και τον πνευματικό θησαυρό – τη λαογραφία κάθε χώρας, που μπορεί να διατηρηθεί ζωντανός μέσα από τη διδασκαλία φωτισμένων εκπαιδευτικών οι νέες γενιές δεν ξεφεύγουν από την παράδοση κάθε εθνους, δεν λησμονούν τη γλώσσα, τα τραγούδια, την ποίηση των πατεράδων τους, τη θαυμαστή κληρονομιά τους.

    Ειδικά για την Ελλάδα μας και τη δική της παράδοση ο Henri Gregoire είχε γράψει σ΄έναν πρόλογό του για το δημοτικό μας τραγούδι:

    -Οπως οι Μαραθωνομάχοι κι οι Σαλαμινομάχοι αφησαν στην Ανθρωπότητα όχι μόνον τρόπαια του ηρωισμού τους αλλά και ποιητικό κτήμα «ες αεί» την Αττικήν τραγωδίαν, οι κλέφτες εδημιούργησαν μία γλώσσα και μία ποίηση, η αιώνια αξία της οποίας ανεγνωρίσθη από τους μεγάλους Ευρωπαίους, μ΄έναν Goethe επικεφαλής…»

    Ας ευχαριστήσουμε τη φιλόπονη Φαίη μας που ανεκίνησε αυτό το θέμα κι ας καταγγείλλουμε αυτούς που προσέβαλαν , εμείωσαν και ευτέλησαν την Παιδεία μας, ασχημονώντας πνευματικά πάνω στα παιδιά μας, εμάς όλους και το ίδιο το μέλλον της Πατρίδας μας, που επέτυχαν να καταστρέψουν, ευτυχώς εν μέρει μέχρι στιγμής.

  9. tsilivithras said

    Κρατήστε τα παιδιά μακριά από οποιασδήποτε μορφής «οθόνη» για όσο περισσότερο μπορείτε.
    Μακριά από ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ δίνει έλεγχο στα παιδιά (τηλεκοντρόλ, κινητό, γκατζετ, πισι κτλ).
    Δώστε στα παιδιά σας να παίξουν με επιτραπέζια, διαβάστε τους βιβλία, δώστε τους να παίξουν με παιχνίδια που απαιτούν προσπάθεια (συναρμολόγηση).
    Φτιάξτε έναν κήπο και αφήστε τα παιδιά να σας βλέπουν να παιδεύεστε με αυτόν.
    Το ζευγάρι να κάνει πράγματα μαζί…να αθλείται, να παίζει, να γελάει, να ΣΥΖΗΤΑΕΙ, να ακούει μουσική…και τα παιδιά να ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΥΤΟ.
    Και μπάλες…πολλές μπάλες….ποδόσφαιρο,μπάσκετ, μήλα, τζαμί, κρυφτό, κυνηγητό κτλ κτλ κτλ

    Ουπς…ξέχασα…για να γίνουν όλα αυτά πρέπει το ζευγάρι να είναι αποφασισμένο να αλλάξει ζωή.

    Ω ναι…

    Fuck NewWorld lifestyle…it’s a trap!!!…don’t do it…

    ΥΓ
    Κι εσείς ρε ζώα (ναι ναι ζώα) στην επαρχία…βάλτε μυαλό και ρίξτε τις τιμές στα οικόπεδα γιατί έτσι όπως πάτε θα είστε αποκλειστικοι υπεύθυνοι για την ερήμωση σας…μοσχάρια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s