ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Επικαιρότητα 1ης Ιου… στη Φθινόπωρο και τέταρτη δόση…
    georgeiraklion στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    3 του Ιούνη ξεχείλισ… στη Τό Ὁλοκαύτωμα στήν Κάνδανο (3…
    Επικαιρότητα 28ης Μα… στη Ο κορονοϊός και η ελευθερία το…
    Γιώργης στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Γιατί τα Ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο;

Posted by Μέλια στο 10 Οκτωβρίου, 2012

O βασικός λόγος που τα Eλληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιο πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιο αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιο καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα Ελληνόπουλα.Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό.

Γιατί λοιπόν τα Ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης. Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα.

Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.

Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.ά. Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα Ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι τοταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα Ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με απλά νοήματα.

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκονται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.

Της Ευρυδίκης Βουτσινά, φιλολόγου

Πηγή:  Η ΜΑΧΗ

16 Σχόλια προς “Γιατί τα Ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο;”

  1. antart22 said

    Μα ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο διδάσκονται έτσι τα Αρχαία. Για να ΜΗΝ μαθαίνονται και να ΜΗΝ χρησιμοποιούνται. Για να τα ΜΙΣΟΥΝ τα Ελληνόπουλα…

  2. Μπραβο Μελια
    τωρα δουλεια,,,σχολιο βραδακι.

  3. ΒΡΑΧΟΣ said

    «Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας».
    Εκ προμελέτης…
    Ειδεχθές, χωρίς κανένα ελαφρυντικό.
    Σύστημα «αΠαιδείας»…

  4. Μια από τις διαστάσεις της μαζικής δημόσιας εκπαίδευσης στην Αμερική, σύμφωνα με τον Τσόμσκι ήταν να προετοιμάσει τους αγρότες για την ανεξάρτητη ζωή ως μισθωτοί που θα ανέχονταν αυτό που θεωρείται ως δουλεία. Θα έπρεπε να εκπαιδευτούν αλλά …. με το σωστό τρόπο: Με περιορισμένες τις προοπτικές και την κατανόηση τους, αποθαρρυμένοι από την ελεύθερη και ανεξάρτητη σκέψη και εκπαιδευμένοι για υπακοή.
    Έχει πει πολλά, ωραία και αληθινά ο φιλόσοφος.
    Θα μου πείτε….αυτά συμβαίνουν στην Αμερική.
    Δυστυχώς από τότε που αρχίσαμε να αντιγράφουμε ξένα εκπαιδευτικά συστήματα, να σπουδάζουμε σε σπουδαία ξένα πανεπιστήμια και να φέρνουμε δήθεν προοδευτικές μεθόδους στη χώρα μας (άπειρα τα παραδείγματα) χάσαμε το ελληνικό πνεύμα στην παιδεία μας και αποτελούμε πλέον γρανάζι στο νέο ομογενοποιημένο, παγκοσμιοποιημένο, πολυπολιτισμικό (!) και τεχνολογικά εξαρτώμενο περιβάλλον.
    Φρρικ

  5. ΜΑΡΙΑ said

    Δούλεψαν πυρετωδῶς- γιά πάρα πολλά χρόνια -γιά νά φτάσουν στό ἐπιθυμητό ἀποτέλεσμα.
    Εἶχαν πολύτιμους συμμάχους τούς νεοέλληνες γονεῖς, πού ἀνησυχοῦσαν μήπως τό βλαστάρι τους διαβάσει λίγο παραπάνω καί ζοριστεῖ…….
    Τίποτε δέν εἶναι τυχαῖο.

  6. dyspistos said

    Ναι, το σύστημα ενδιαφέρεται να μη μαθαίνουμε από παιδιά παρά όσα θα του χρησιμεύσουν αργότερα, όταν βγούμε στον εργασιακό στίβο, για να διαιωνίζει την κυριαρχία του.
    Η αρχαία μας γλώσσα δεν είναι μόνον άφθαστου κάλλους. Μέσα από τα ιερά κείμενα των φιλοσόφων κλπ., διαπλάθονται χαρακτήρες και εξασκείται η σκέψη σε τέτοιο σημείο που να μην επηρεάζεται από πλύσεις εγκεφάλου, Κοινωνικές Μηχανικές κι άλλα τερτίπια.
    Ωστόσο, αυτοί – το σύστημα δλδ- κάνουν τη δουλειά τους.
    Εμείς, τι κάνουμε;
    Πρώτα΄απ΄όλα γκρινιάζουμε κι επαναστατούμε, πολύ σωστά. Δεν θάπρεπε, στη συνέχεια, να φροντίσουμε για τη…θεραπεία της κατάστασης;
    Αν είχαμε όλοι μας τα έπη του Ομήρου στη βιβλιοθήκη μας, στ΄αρχαία και σε μετάφραση καλή, για να μπορέσει το παιδί να αντιληφθεί τι χάνει κυριολεκτικά, αγνοώντας τα και να ενδιαφερθεί ν΄αποκτήσει τέτοιες αιώνιες γνώσεις. Επίσης Θουκιδίδη, Αισχύλο,Ευριπίδη, Σοφοκλή , Πλάτωνα κλπ.
    Αν φροντίζαμε να μαθαίναμε απέξω και μερικές χαρακτηριστικές φράσεις, να τις «πετάμε» σε μια άσχετη συζήτηση με τα παιδιά μας, θα τους κεντρίζαμε το ενδιαφέρον.
    Επίσης, θα μπορούσαν οι φιλόλογοί μας να κάνουν μικρούς συλλόγους ανά προάστειο και, εν είδει Ανοικτού Πανεπιστημίου, να διδάσκουν
    όπως αναφέρεται στην ανάρτηση, την αρχαία ελληνική γλώσσα.
    Μπορούμε να πολεμήσουμε τον σκοταδισμό, που μας έχουν επιβάλλει. Αρκεί …

  7. Astillais said

    Να δείς που κάτι μου λέει εμένανε αυτό το άρθρο
    Τόχω ξαναδεί είμαι σίγουρη
    Λοιπόν κυρία φιλόλογε χωρίς κανόνες ελληνικά δεν μαθαίνονται

    Κακώς κάκιστα διαχωρίζεις-ετε τα αρχαία από τα νέα ελληνικά
    Γέφυρες μπορείτε να φτιάξετε;
    Σύνδεση , καλέ, πως να στο πω;
    Αν ναι καλώς
    Αν όχι τις φτιάχνουμε μόνοι μας
    Πως;
    Στο φυλάω για έκπληξη.

    • ΒΡΑΧΟΣ said

      Στο γράφω και στο λέω στο λόγο της ανδρικής μου τιμής.
      Δεν θυμάμαι ούτε έναν κανόνα Γραμματικής, ούτε της Αγίας Ελληνικής, ούτε καμίας άλλης βαρβαρικής που έπεσε στα μάτια μου.
      Ούτε έναν.
      Η φιλόλογος δεν λέει ότι δεν πρέπει να μάθουμε κανόνες, λέει ότι δεν πρέπει να μάθουμε μόνον κανόνες…
      Μόνο με χρήση της γλώσσας, μαθαίνεις γλώσσα.
      Το Proficiency το είχα πάρει κάποτε και αν καθήσω να γράψω τώρα κείμενο ή να μιλήσω σε κανέναν υπήκοο του νησιού της Πίπας, θα γελάνε και τα τσιμέντα του Μπάκινχαμ Πάλας…
      Χρήση, γράψιμο,τριβή.
      Συνεχής.
      Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σύνδεση μετά.
      Το Φως το γράφουμε, το διαβάζουμε και το ακούμε από την αρχή των αιώνων εδώ…Ως λέξη τουλάχιστον, γιατί τελευταία…

      • Astillais said

        Δεν θυμάσαι ούτε το η προπαραλήσουσα ποτέ δεν περισπάται;
        Ούτε οτι το υψιλον παίρνει πάντα δασεία;
        Ούτε ότι μπροστα απ΄το και δεν βάζουμε ποτέ κόμμα;
        Λοιπόν για να μην τα πολυλογώ
        Οι κανόνες διδάσκονται για να είναι ποιό κατανοητή η συνέχεια
        Μάθημα χωρίς κανόνες είναι χάβρα

      • Astillais said

        Αν δεν υπάρξει σύνδεση τότε θα αναφερόμαστε σε δυό γλώσσες
        Αυτό θέλουν
        άρα;
        ανεπίτρεπτο

    • Μέλια said

      Τα αρχαία ελληνικά περιλαμβάνονται στις ξένες γλώσσες, που θα διδάσκονται οι μαθητές στη Βρετανία από την ηλικία των επτά ετών, σύμφωνα με το νέο σχολικό πρόγραμμα που έθεσε προς δημόσια διαβούλευση η βρετανική κυβέρνηση και πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από το 2014.

      Καλησπέρα σ’ όλους

  8. Kαλησπερα

    Αρχαία Ελληνικα,,,αυτά τα άχρηστα,όπως λέγαμε όταν είμαστε μαθητές,,,,την περασμένη χιλιετία
    Μήπως είχαμε τα κατάλληλα εφόδια για να τα μάθουμε,,
    Και αν τα μαθαίναμε με ποιους θα τα μιλάγαμε,,,
    απορίες δικαιολογημένες λόγω άγνοιας ,,απο άσχετους όπως μας μάθαιναν να σκεφτόμαστε την ηρωική εποχή της μεταπολίτευσης,,ακόμα θυμάμαι τα πανηγύρια για την μονοτονική και την κατάργηση των Αρχαίων

    μόνο οταν βρέθηκα στα μουσεία της Δ.Ευρωπης κατάλαβα το μέγα έγκλημα που ειχε γίνει,,,αλλά ηταν πια αργά για την γενιά μου,,,
    τουλάχιστον ας μην επιτρέψουμε το ιδιο λάθος,,για τα εγγόνια μας,,,
    ελπιζω σύντομα θα κληθούμε στην αναδιαμόρφωση του Ελληνικου κράτους,,,

  9. Πελασγός said

  10. γιώργος καλαμαράς said

    Γιατί τα παιδιά μας δεν μαθαίνουν Αρχαία ελληνικά;

    Επειδή ΔΕΝ υπάρχουν πια δάσκαλοι και καθηγητές να τους τα διδάξουν!

    Από το 1960 έκανα φροντιστήριο Αρχαία, Ιστορία, έκθεση(!) και λατινικά για να δώσω εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο!!!

    Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές διδάσκουν έμπρακτα τα παιδιά διεκδίκηση δικαιωμάτων! Απεργίες, καταλήψεις κ.λ.π.

    γ.κ.

  11. GEODETIS said

    το υπουργείο παιδείας υποδύεται ότι ο Έλληνας δεν μιλάει τα αρχαία για να μπορεί να μας λέει την μαλακία του ……… ωστόσο ακόμη και για εμένα που με τα βίας γνωρίζω τα νέα λεγόμενα Ελληνικά καταλαβαίνω ότι μιλώ την αρχέγονη γλώσσα ……. ήμουν στην Αγγλία για σπουδές και απλά άκουγα ξανά και ξανά την Ελληνική σε όρους και επιστημονικές ορολογίες …… εγώ που μάθαινα την τέχνη της φυσικής …….. για ποια γλώσσα να μιλήσουμε ;;;;;; για την γλώσσα που μιλώ εγώ ο τενεκές ή για την γλώσσα που περιγράφει τελικά τα πάντα …….. για την γλώσσα που μπορεί να περιγράψει έστω και την ποιο απειροελάχιστη ιδέα …….. αυτή την ιδέα που με καταδιώκει με μανία μέσα μου ……….. δεν θέλω να μάθω τις γλώσσες σας εάν δεν γνωρίζω έστω και στο ελάχιστο τα Ελληνικά …………. που ενιαίοι συγκριτολόγοι να μας μιλούν για τα Ελληνικά σε σχέση με τα άλλα ευρωπαϊκά ιδιώματα ……………

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: