ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΤΜΑΝΗ στη Η οξεία κραυγή των αμνών
    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
    Makis στη Η Ληστοκρατία στην Ελλάδα: « Φ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Το «Κρυφό Σχολειό» στην υπόδουλη Θράκη

Posted by Μέλια στο 9 Οκτωβρίου, 2012

 Αυτό που συνηθίσαμε να λέμε σχηματικά «Κρυφό Σχολειό», είναι όσα φέρνει στο νου μας, ο γνωστός πίνακας του Νικ. Γκύζη με τον παπά, που σε κάποιον νάρθηκα διδάσκει τα μικρά Ελληνόπουλα χρησιμοποιώντας το Ψαλτήρι και την Οκτώηχο.

Στα Αρχεία της Βιβλιοθήκης της Βουλής διασώθηκαν ορισμένες περιγραφές, που οδηγούν κατευθείαν τη σκέψη μας, στον πίνακα αυτό.

Ειδικότερα σε μια ανυπόγραφη και χωρίς ημερομηνία «Στατιστική έκθεση» για την εκπαίδευση στα χωριά της Θράκης, υπάρχουν δραματικές διαπιστώσεις για την ελληνική εκπαίδευση, έξω από τα αστικά κέντρα, δεδομένου ότι στις πόλεις, υπήρχαν αξιόλογα εκπαιδευτήρια χάρη στις προσπάθειες των Ελλήνων.

Ειδικότερα, η έκθεση γράφει:

          «Η δημοτική εκπαίδευσις εν τη Θράκη είναι τοσούτον οικτρά, ώστε δύναται να θεωρηθεί ως μη υπάρχουσα. Εις πολλά μεν των χωρίων ουδέν υπάρχει περί των γραμμάτων διδασκαλίαν. Εις πλείστα η δημοτική εκπαίδευσις συνίσταται εις την υπό αγραμμάτων ιερέων ή ψαλτών ή κανδηλαναπτών διδασκαλίαν της Οκτωήχου και του Ψαλτηρίου».

 

*Οι Μύλοι των Αδελφών Θαλασσινού στη Μακρά Γέφυρα (Ουζούν Κιοπρού)

          Σε ανταπόκριση από το Ουζούν Κιοπρού (Μακρά Γέφυρα) που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Θράκη» το 1879 (δεν διασώθηκε η ακριβής ημερομηνία στο σωζόμενο τμήμα της εφημερίδας) αναφέρονται συγκλονιστικά στοιχεία για την Παιδεία της περιοχής εκείνης. Και πάλι η περιγραφή συμπίπτει με την έννοια του Κρυφού Σχολείου, λόγω της αδιαφορίας του Οθωμανικού κράτους για την Παιδεία των υπόδουλων λαών. Το κενό αυτό, ειδικά στα μικρά χωριά, όπου δεν υπήρχαν πόροι για να στηριχθούν ελληνικά σχολεία, κάλυψε με κάθε τρόπο και όπως μπορούσε, η Ορθόδοξη Εκκλησία.

          Συγκεκριμένα η εφημερίδα γράφει:

          «Η του Ουζούν Κιοπρού επαρχία, περιλαμβάνουσα άνω των 35 ελληνικών χωρίων, αμοιροί Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων».

          Και σε άλλο σημείο, δίνει μια περιγραφή, για την οικτρή  κατάσταση των ελληνικών χωριών, της Θράκης, στα οποία δεν υπήρχαν δάσκαλοι και σχολεία. Μια λιτή περιγραφή που θυμίζει «Κρυφό Σχολείο».

          «Εις ολίγα των χωρίων τούτων αυτοδίδακτοι διδάσκαλοι, τα κοινά ήτοι Παπαδίτικα λεγόμενα διδάσκουσιν εις τον οκτάηχον και το ψαλτήριον περιοριζόμενοι, τα δε πλείστα διατελούσιν άνευ διδασκάλων».

          Ταυτόχρονα προειδοποιεί ότι στα χωριά του Ουζούν Κιοπρού, το Ζαλούφι, το Ιβρίκ Τεπέ και το Αλτούν και στα χωριά Παζάρ Ντερέ και Σουλτάν-κιοϊ των περιοχής Μαλγάρων, όπου υπήρχαν πολλοί αλβανόφωνοι, κινδυνεύουν να πάψουν να μιλούν ελληνικά, γιατί δεν υπήρχε Ελληνική Παιδεία. Θυμίζουμε επίσης, ότι πολλά χρόνια αργότερα, μετά την καταστροφή του 1922 ογδόντα τουλάχιστον οικογένειες από το Ιβρίκ Τεπέ, εγκαταστάθηκαν στο Τυχερό, το παλιό Μπιντικλί, στην δυτική όχθη του Έβρου προσμένοντας μια γρήγορη επιστροφή απέναντι στο χωριό τους. Μια επιστροφή που αλίμονο, δεν ήρθε ποτέ.

          Μια ανάλογη πληροφορία αντλούμε από ανυπόγραφο και χωρίς ημερομηνία έγγραφο, στο οποίο αναφέρεται ότι στο χωριό Κιουρτλί της περιφέρειας Μαλγάρων, το οποίο είχε τότε 125 οικογένειες «οι ιερείς διδάσκουσι εν τω νάρθηκι τους παίδας».

          Σε ένα άλλο έγγραφο της 24 Ιουλίου 1879 αναφέρει για το Σουλτάν- Τσιφλίκ της περιοχής Ηρακλείας: «Κατοικείται υπό 250 Ελλήνων. Έχει μαθητάς 20, διδασκομένους υπό του ιερέως εν τω νάρθηκι της Εκκλησίας. Πέριξ της Ηρακλείας υπάρχουσι και τινα μικρά χωρία εις ά ούτε εκκλησίαι ούτε σχολείον υπάρχει».

          Για τα χωριά της Κεσσάνης Σιγλή, Μουζαλή, Μαύρες, Καδή-κιοϊ, Μαχμούτ- κιοϊ, Βαρνίτσα, Φακίρμα, Καράτεπε και Μάλτεπε, γράφει ότι το 1880 «γραμματοδιδάσκαλοι ή ιερείς διδάσκουσιν εις τα κελλία ή εις τους νάρθηκας των εκκλησιών ανά 20-50 μαθητάς».

 

*Μακρά Γέφυρα

Επίσης στα χωριά της Μακράς Γέφυρας Καδήκιοϊ, Σουμπάς- κιοϊ, Δερέ-κιοϊ, Καβατζήκι, Κηρ- κιοϊ, Μαλκότς, Σαχίν- Κιοϊ, Καρατζά-χαλή, Δογάν- κιοϊ Δερβενάκι, Ψαθάδες, και Γιαούκ πληροφορούμαστε πως «οικούμενα υπό Ελλήνων 300-800 έχουσι γραμματοδιδασκάλους ή ιερείς διδάσκοντας ανά 15-30 μαθητάς εις κελλία ή εις νάρθηκας εκκλησιών».

          Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ψαλτήριο, θεωρήθηκε από πολλούς παιδαγωγούς σαν ιδανικό βοήθημα εκμάθησης των Ελληνικών, γιατί μέσα στα κείμενά του ενυπάρχει η προσωδία της γλώσσας και η μουσικότητα των λέξεων.

Παντελής Στεφ. Αθανασιάδης

34 Σχόλια προς “Το «Κρυφό Σχολειό» στην υπόδουλη Θράκη”

  1. ΜΑΡΙΑ said

    Νομίζω ὅτι εἶναι ἡ μόνη λῦση καί στήν ἐποχή μας.
    Νά μαζεύονται τά παιδιά σέ ἕναν χῶρο καί νά διδάσκονται Ἱστορία καί Ἑλληνική γλῶσσα!!

  2. mnimwn said

    Αφορμή για πολλές σκέψεις και πολλά ερωτηματικά μου γέννησε το άρθρο και είπα να τα μοιρασθώ με
    όποιον θέλει. Α έχουν αναλογισθεί όσοι κατηγορούν τον κλήρο πως η διάσωση της εθνικής μας υπόστασης οφείλεται
    εν μέρει στην γνώση της Ελληνικής γλώσσας με τις προσπάθειες του κλήρου τότε; η γλώσσα ακόμη και
    στις ημέρες μας αποτελεί εθνολογικό συστατικό. Β στην υποθετική περίπτωση που κάποιος πυρπολούσε
    την Εθνική βιβλιοθήκη και κατέστρεφε τον πνευματικό θησαυρό του Εθνους δεν θα τον καταγγέλλαμε
    εκτός από βανδαλισμό και γιά εθνικό εγκλημα; Οταν με τις γλωσσικές αλλαγές οι νέοι δεν μπορούν να
    έχουν πρόσβαση στο υλικό αυτό, πως θα το χαρακτηρίζατε; Γ οι σύγχρονοι λειτουργοί της εκκλησίας
    γιατί δεν αντέδρασαν στην κατάργηση της γλώσσας που καθιστούσε κατανοητό το Ευαγγέλιο και με
    την νέα θα τους ζητάμε να μετέχουν σε μία εκδήλωση που δεν θα αντιλαμβάνονται τι ακούνε.

    • Πετροβούβαλος said

      Το πρόβλημα είναι πως γενικεύουμε και τσουβαλιάζουμε με την ίδια ευκολία που τρώμε καραμέλες.

      Η Εκκλησία και η Ελληνική γλώσσα είναι δεμένες άρρηκτα, όχι όμως λόγω των προσπαθειών του κλήρου, αλλά για λόγους του περιβάλοντος της εποχής που γράφτηκαν τα Ευαγγέλια και που οφείλεται (το περιβάλον) στον… Μέγα Αλέξανδρο.

      Ο κλήρος είναι μία γενική έννοια, περιλαμβάνει καλούς και κακούς, Άγιους και δαιμονισμένους, πατριώτες και διεθνιστές, ανθρώπους και τομάρια.
      Έτσι συμβαίνει παντού.

      Το βασικότερο όμως είναι πως ο κλήρος αποτελούταν και αποτελείται από Έλληνες, άρα είναι λάθος να θεωρούμε πως χρωστάμε κάτι στον κλήρο, όπως το ίδιο λάθος είναι και να τον κατηγορούμε. Είναι σαρξ εκ της σαρκός μας με όλα τα καλά και τα κακά που εμπεριέχει.

      Καλησπέρα στην παρέα.

      • mnimwn said

        Πέτρο την καλησπέρα και την δική μου , δεν νομίζω να υπάρχει αντίλογος πως η γλώσσα μας
        κακοποιείται κατ΄εξακολούθηση, χωρίς να προβληθεί αντίσταση από πουθενά. Ανάμεσα σε αυτούς
        που κατά την γνώμη μου περίμενα να εναντιωθούν είναι και η εκκλησία διότι θίγεται η γλώσσα του
        Ευαγγελίου το οποίο υπηρετούν. Δεν εξήρεσα τους ανθρώπους του πνεύματος,επιστήμης και λογοτεχνίας, οι πρώτοι γιατί χάνεται η συνέχεια των επιστημονικών συγγραμμάτων οι δεύτεροι
        γιατί χάνεται ο λογοτεχνικός πλούτος, μπορεί κατά την γνώμη σου ένα νέο παιδί να διαβάσει
        Παπαδιαμάντη; ή ένας νέος σπουδαστής να διαβάσει Χόνδρο, Εμπειρίκο,ή Ματσανιώτη και Τούντα;
        όχι θα είναι τα κείμενα τους ακατάλυπτα. Τέλος συμφωνώ πως η γλώσσα του Μ. Αλέξανδρου ήταν
        η γλώσσα των Ευαγγελίων. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ δεν βρήκε καλύτερο μέσον να εκφραστεί από την Ελληνική
        γλώσσα, η οποία γλώσσα είναι άμεσα συνδεδεμένη με το πνεύμα και τον πολιτισμό αυτών που την
        διεμόρφωσαν και την ομιλούν. Συγνώμη για την πολυλογία μου.

      • Πετροβούβαλος said

        Πολύτιμη η πολυλογία σου φίλε Μνήμωνα.
        Συμφωνώ απόλυτα, η Εκκλησία οφείλει να εναντιωθεί στην κακοποίηση της γλώσσας. Είναι προνόμιο και υποχρέωσή της. Επιπλέον επικοινωνεί από τη φύση της πολύ πιό άμεσα από τους πολιτικούς και η γλώσσα είναι δικό της πεδίο ιστορικά. Οι άνθρωποι του πνεύματος έπονται και οι μεγάλοι άνθρωποι του πνεύματος το γνώριζαν και το γνωρίζουν. Αυτό είναι που τους κάνει μεγάλους.

    • Σουλιώτης said

      Καποιοι αντεδρασαν καποιοι οχι
      Το θεμα ειναι οτι η καταργηση ή η διατηρηση της γλωσσας ειναι κατι που εναποκειται στους πολιτικους. Αυτοι κυβερνουν και νομοθετουν νομιζω και οχι οι κληρικοι. Οι κληρικοι στα «χωραφια» τους δηλαδη στην λατρεια συνεχιζουν και διατηρουν την γλωσσα. Οτι μπορουν κανουν.
      Ειδαμε κι ο Χριστοδουλος που αντεδρασε στην καταργηση του θρησκευματος απο τις ταυτοτητες ποσο τον λογαριασαν. Αφου αλλοι εχουν την εκτελεστικη και νομοθετικη εξουσια…
      Ας εκαναν και οι πολιτικοι στο κρατος οτι εκαναν και κανουν οι κληρικοι στη λατρεια

      • Πετροβούβαλος said

        Όχι όλοι φίλε Σουλιώτη, υπάρχουν κληρικοί που υποστηρίζουν πως πρέπει να γίνεται η λατρεία στη δημοτική.
        Κατά τα λοιπά συμφωνώ, οι κυρίως υπεύθυνοι είναι οι πολιτικοί και στην τελική είμαστε όλοι μας.

      • Σουλιώτης said

        Το ξερω φιλε μου. Αλλα συνολικα ομως η λατρεια εξακολουθει να ειναι στα αρχαια , ευτυχως

      • Astillais said

        Η διατήρηση της Ελληνικής γλώσσας είναι υποχρεώση των μητέρων
        Η γλώσσα ( ουδόλως τυχαία) ονομάζεται μητρική
        Όσοι γονείς δεν μιλούν με τα παιδιά τους ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΥΝ
        Παλιά οι γιαγιάδες έλεγαν παραμύθια στα εγγόνια
        Τώρα κάποιοι γονείς ( πιθανώς η πλειοψηφία ) έχουν αφήσει αυτόν τον ρόλο στην τηλεόραση
        Μεγα σφάλμα και το τίμημα επωνειδέστατο.
        Σχολείο για γονείς χρειάζεται.

      • Astillais
        +100000

      • Astillais said

        -Που πας καλέ;
        -Να δώ τηλεόραση
        -Έχει κάτι ενδιαφέρον;
        -Μπα, έτσι για να χαζέψω λίγο.

        Αληθινός διάλογος ο παραπάνω ,
        Και σε ερωτώ
        Αν έλεγα » κι άλλο; » θα μούκοβε την καλημέρα το άτομο;
        Θα μου την έκοβε
        Εγώ θάφταιγα;

    • Σουλιώτης said

      Η καταργηση της γλωσσας απο την παιδεια, εγινε τμηματικα κατα χρονικα διαστηματα, οπως και η καταργηση εθνικων συμβολων. Δεν εγινε με μιας.
      Σε αυτα τα διαστηματα η εκκλησια παντα αντιδρουσε, ειτε με προσωπικες ενεργειες ειτε με εγκυκλιους της ιερας συνοδου κτλ…
      Αλλα καθε φωνη πνιγονταν απο την πανισχυρη εξουσια των μμε
      Ποιο πολυ απο ολους αντεδρασε ο Χριστοδουλος, αλλα τελικα ουτε αυτος καταφερε να νικησει

      • Astillais said

        Το κόλπο στήθηκε πάρα μα πάρα πολύ καλά
        1.Τηλεόραση και αποχαύνωση
        Που καιρός για κουβέντα-λίγο κουτσομπολιώ έστω.
        2.Ψυχανάλυση και πάλι ψυχανάλυση και ξανά μανά ψυχανάλυση δια πάσαν νόσον και πάσαν μακακίαν
        Τσίμπησε. κόοοοσμος και κοσμάκης
        Που καιρός για συζήτηση
        Ήταν ο καιρός των ειδικών
        3.Μετά ήρθε ο καιρός για την εσωτερική αναζήτηση-βελτίωση
        Καλά μιλάμε για πολύυυυυ αναζήτηση ,ρε παιδάκι μου, βελτίωση δεν γνωρίζω αν γέννηκε
        Που καιρός για παρατήρηση
        4. Καριέρα , τι λέξη έεεεε;;;
        Έκεί να δείς πόσοι τσίμπησαν
        Εκεί να δείς πόσοι πούληθηκαν για ένα κουστούμ΄

        Σήμερα, ευτυχώς το όπλο που λέγεται διαδίκτυο μπορεί να σώσει και να αναστρέψει κάποια απ΄τα χαζά .
        Αρκεί να μην ξαναπέσουμε σε παρόμοιες λούμπες
        Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν

      • Σουλιώτης said

        Δυστηχως για το 4 που λες, και εδω αναφερομαι και στο παραπανω σχολιο σου,
        υπαρχει νομιζω μια δικαιολογια. Αυτο που λενε οτι τα ζευγαρια πλεον δεν τα βγαζουν περα με ενα μονο μισθο. Ετσι και τα παιδια «χανουμε» απο την επιβλεψη μας, και λιγα παιδια κανουμε αφου δεν προφταινουμε απο τις καριερες και τις δουλειες. Απο την αλλη κουβαλιουνται συνεχως ξενοι…μιλαμε για γενοκτονια κανονικη

      • Astillais said

        Σουλιώτη , θα σου πω κάτι φαινομενικά άσχετο, το συνηθίζω άλλωστε
        Τρέχαν και ξεσκίζονταν να βγάλουν μεγαλύτερες παραγωγές οι αγρότες
        Όταν λοιπόν ήταν μεγάλες οι παραγωγές οι τιμές χαμήλωναν
        Ποιοί κέρδιζαν;
        Κάπως έτσι λειτούργησαν και οι καριέρες
        Μπήκαμε στο παιχνίδι οι γυναίκες μεγάλωσε η προσφορά εργασίας
        Ποιοί κέρδιζαν;
        Τώρα μπαίνουν οι εισαγώμενοι
        Ποιοί κερδίζουν;

      • Σουλιώτης said

        Απλως καμια φορα εισαι λιγο αινιγματικη, μιλας με γριφους 🙂
        Και μερικοι αλλοι. Αυτο βεβαια δεν το λεω ως κακο

        Κατα τα αλλα λες να γινεται ετσι ? δεν ξερω, λογικη εξηγηση ακουγεται παντως.
        Παντως οτι και να ηταν, ειναι σχεδιο εξοντωσης των λαων απο τριτους
        Αυτο το ειδα και σε ενα βιντεο, με εναν Αμερικανο που καταγγελει τη ντπ, τωρα δε θυμαμαι πως τον λενε. Και ελεγε οτι τις γυναικες τις εκαναν να δουλευουν ,για να χασουν τα παιδια και να τα παρει η τν. Αυτο που ελεγες και εσυ στο 10 52.

        Τεςπα, βγαινω τωρα γιατι ημουν κουρασμενος σημερα και μαλλον θα ειμαι και αυριο…
        Και εχω και αλλας δουλειας
        Καλο ξημερωμα!

      • Astillais said

        Εγώ καλέ με γρίφους;
        Με πληγώνεις
        Σου υπόσχομαι να είμαι ποιό σαφής.

      • Σουλιώτης said

        Ελα τωρα ,δεν το ειπα για να σε πληγωσω, το ειπα και λιγο για πλακα
        Να εισαι ο εαυτος σου! οπως εισαι παντα

        (τωρα το ειδα αυτο)

      • Astillais said

        Όλοι στην πλάκα με παίρνουν
        Γιατί εσύ να αποτελείς εξαίρεση;
        Να είσαι καλά
        Δεν σου κακοέχω
        το αντίθετο μάλιστα

    • Σουλιώτης said

      Εδω η εκκλησια δεν καταφερε να ανακοψει την συνεχη μειωση των ορων διδασκαλιας του μαθηματος των θρησκευτικων στην εκπαιδευση, που ειχε καθε συμφερον…. Που κι αυτη εγινε τμηματικα

      Το 1981 τα θρησκευτικα στη γ λυκειου εγιναν 1 ωρα απο δυο που ηταν
      Το 1999 τα θρησκευτικα στη β λυκειου εγιναν επισης μια ωρα απο δυο
      Τωρα,με το νεο συστημα Διαμαντοπουλου, τα θρησκευτικα στη γλυκειου γινονται προαιρετικα και στην πραξη καταργουνται ετσι οπως το ρυθμισαν να μη σε συμφερει να τα επιλεξεις.

      Νομιζετε δεν διαμαρτυρηθηκαν γι αυτο? τα ξερω λιγο καλυτερα αυτα με τα θρησκευτικα…

      • Σουλιώτης said

        Και οι καθηγητες για τα μονοωρα μαθηματα ξερετε τ λενε » Μια (ωρα) ισον καμια »
        Γιατι συνεχεια χανεται και στο τελος δεν μενει τιποτα

  3. antart22 said

    Έχω την εντύπωση ότι το κρυφό σχολειό πρέπει να ξαναλειτουργήσει Πανελλαδικώς…

    • Μέλια said

      Φεγγαράκι μου λαμπρό
      φέγγε μου να περπατώ
      να πηγαίνω στο σχολειό,
      να μαθαίνω γράμματα,
      γράμματα, σπουδάγματα,
      του Θεού τα πράγματα.
      Φεγγαράκι μου γεμάτο
      σα φλουρί κωσταντινάτο,
      Φέγγε μου τώρα στη στράτα,
      στο σχολειό να κατεβώ,
      να μαθαίνω γράμματα,
      γράμματα, σπουδάγματα.
      του Θεού τα πράγματα.
      Tους γονείς μου ν’ αγαπώ
      και τρανό νά ’χω σκοπό.

    • Γιώργος ξ said

      Αντάρτισσα, θα ξαναλειτουργήσει.
      Ξεκινάει από την Θράκη με Χαρά Νικοπούλου…
      «Η Κιβωτός της Δόνας Βιζβίζη» -έχει ανέβει πρόσφατα το θέμα εδώ.

  4. Εγώ πάντως είμαι χαρούμενη γιατί ανακλύπτω το πρώτο στοιχείο της ύπαρξης του χωριού καταγωγής μου.το Φακίρμα στην Κεσσάνης στην Ανατολική θράκη!Ευχαριστώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: