ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πες το με ποίηση (38… στη Ο Θείος Βράχος
    ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΤΜΑΝΗ στη Η οξεία κραυγή των αμνών
    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ἡ ἅλωσι τῆς Τριπολιτσᾶς

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 23 Σεπτεμβρίου, 2012

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQ68q-aweBzesV87zV1OrAkV3YgbjLLgtXt5aVttLlAMgWrDuQId2ld-inEQΠρίν ἀπό 191 χρόνια…ὁ Παναγιώτης Κεφάλας,καρφώνει τήν Ἑλληνική σημαῖα στήν ντάπια τῆς Πύλης τ’ Ἀναπλιοῦ.

Οἱ τοῦρκοι αἰφνιδιάζονται καί τρέχουν πρός τό σημεῖο,ὅπου ὁ Κεφάλας καί οἱ σύντροφοί του ἔχουν ‘πατήση’ τά τείχη (μερικοί ἀπό αὐτούς,ἔχουν ἤδη πηδήξη μέσα κι ἔχουν ἀνοίξη τήν πῦλη) κι ἀρχίζει μιά  ἄγρια μάχη.

Οἱ Ἕλληνες πού βρίσκονται ἀπ’ ἔξω,βλέποντάς τήν σημαῖα καρφωμένη στήν ντάπια,ἐφορμοῦν,σκαρφαλώνουν στά τείχη,ἀνοίγοντας κι ἄλλες πῦλες.

Εἶναι τό τέλος τῆς πολιορκίας καί ἡ ἀρχή τῆς ἀπελευθερώσεως τῆς πόλεως.

Ἀκολουθοῦν οἱ περιγραφές τῆς ἁλώσεως ἀπό τά ἀπομνημονεύματα τοῦ  Θ.Κολοκοτρώνη καί τοῦ Σπ.Τρικοῦπη.

32 Σχόλια προς “Ἡ ἅλωσι τῆς Τριπολιτσᾶς”

  1. Γιάννα said

    » Μαυσωλείον των ανδρών είναι η οικουμένη όλη.

    Η αρετή τους, τα έργα τους,ζουν εις τα στήθη του ανθρωπίνου γένους, ζουν περισσότερο παρά γραμμένα εις τα άψυχα λιθάρια. (…)

    Πιστοί εις το παλαιό και το νέο αίσθημα της φυλής μας να επικαλείται εις τα έργα της βοήθειαν Θεού, ας τελειώσουμε ευχόμενοι

    προς τον Ύψιστον με τα ακόλουθα λόγια:

    » (…) Δος μας φώτισον, Θεέ, να σε εννοούμεν, στερέωσέ μας να πιστεύομεν ότι οι ευλογίες σου πέφτουν εις τα δίκαια έθνη, τα

    ανόσια αποστρέφεσαι.

    Και αν αργείς, δε λησμονείς.

    Άναψε φανόν γνώσεως εις τα στήθη μας, ότι ζωή χωρίς τίμια και δίκαια έργα δεν είναι ζωή, δεν έχει ούτε όνομα, ούτε αξία, αλλά

    μαρασμός, θάνατος, έγκλημα. Ενδυμένοι τες ακτίνες της σοφίας σου, εσύ θα είσαι ο πατέρας μας και ημείς τα τέκνα Σου. »

    (απόσπασμα από Απομνημονεύματα Κολοκοτρώνη, Γ.Τερτσέτη-Α.Πολυζωίδη, σε επιμέλεια Έλλης Αλεξίου)

  2. Γιάννα said

    « Bούλομαι τώρα να απαντήσω εις ερωτήματα , τα οποία νοερώς ο ακροατής έκαμε ή θα κάμει εις τον εκδότην.

    Ερώτημα πρώτο: Η διήγησις του Θ.Κολοκοτρώνη έχει αλήθεια ή κάλλιο να πούμε ιστορική τελειότητα;

    Δεν το βεβαιώνω, κυματίζομαι εις αμφιβολίες, αλλά βεβαιώνω ότι οι ένδοξοι συνάδελφοί του, όσοι ευφραίνουν ακόμα με τα τίμια γηρατειά τους φίλους και συμπολίτας, αν τα ανθηρά τέκνα ορφανεμένα γονένων αγωνιστών, αν ο νεώτερος των παλαιών και παλιός στρατηγός Γενναίος θελήσουν να θεραπεύσουν χάσματα ιστορικά πολεμικού ανδρός, όχι ιστοριογράφου, θα οικοδομηθεί μνημείο λαμπρό, όχι προς τέρψιν της ακοής, αλλά προς παντοτινήν ωφέλειαν της φυλής

    Ερώτημα δεύτερο: Κακολογεί ο Κολοκοτρώνης τους αντιμάχους του πολιτικούς ή στρατιωτικούς;

    Είναι γνωστόν ότι εμπλέχθη συχνά εις διαφωνίες γνώμης και εις φόνους εμφυλίων πολέμων. Κακολογεί, ναι, αλλά όχι με χείλη πικρά, διαβάζεις όμως εις τα βάθη της ψυχής του οργήν εχθρού, όχι, τον αδίκησα, οργήν ανδρός εραστού της πατρίδος του. Φαίνεται ότι ο Θ. Κολοκοτρώνης είχε μορφώσει εις τον νου του και εις την καρδιάν του την ιδέαν ή την εικόνα της πατρίδος την είχε πλουτίσει με όσα τελειοποιούν την ευτυχία της. Έφευγες από την λατρείαν της εικόνος του; Έπαυε η φιλία του.
    (…)Μη μείνετε όμως, σας παρακαλώ, εις αυτή τη γνώμη, ότι κακολογεί τους αδελφούς του, τους συμπολίτας του, και κατ’ευτυχίαν έχουμε απόδειξη φωτεινή της μεγαλοψυχίας του ή της δικαιοσύνης του προς τους συναγωνιστάς του.
    Ενθυμείσθε, και, αν το αλησμονήσετε, ο αξιότιμος κ. Φιλήμων σας το ενθυμίζει με το φύλλον του της εφημερίδος του έτους 1838, ενθυμείσθε τι λέγει ο μακαρίτης στρατηγός προς τους νέους, ορθός προς τον άμβωνα του Δημοσθένους, όταν αναφέρνει τις διαφωνίες των Ελλήνων;
    « Όλοι ηθελήσαμε το καλό, πλην καθένας κατά τη γνώμη του».
    (παρατίθεται ο λόγος του αγωνιστή στην Πνύκα)
    Ο χριστιανικός ασπασμός με εχθρούς και φίλους, αυτή η υστερινή πράξις της ζωής του γέρου στρατηγού λευκαίνει πάσαν βαφήν χολής εναντίον του συγγραφέως και κατήγορος ή εχθρός ημερώνει την κακίαν του εις το θέαμα και ακρόαμα της τριπλής αρμονίας, φόβου και Θεού, πόθου ελευθερίας και κινδύνων ανδρείας.

    Ερώτημα τρίτο: Το σύγγραμμα του Θ. Κολοκοτρώνη έχει κάλλος τέχνης;

    Αλλά τι είναι η τέχνη; Είναι η αρμονία του όλου με τα μέρη, είναι η χάρις της λεπτομέρειας, το ύφος φυσικό και απλό, η τέχνη είναι παράδεισος της επιστήμης, ζωή, κάλλος αιώνιο, ως είναι τα λημέρια των δικαίων. Αυτά τα προσόντα της τέχνης δεν τα έχει το διήγημα του στρατηγού, αρέσει ως άγουρος καρπός, πρώιμα τρυγημένος ή, ως η σειρά των βουνών, φύσις άτεχνη ».

    (Απομνημονεύματα Κολοκοτρώνη Γ.Τερτσέτη – Α.Πολυζωίδη, επιμέλεια Έλλη Αλεξίου, σχόλια Δ.Φωτιάδη)

  3. juliet said

    @Ανδρέα , καλημέρα
    αφιερώνω σ’όλους σας το ποίημα του Παλαμά .

    Ὦ λιγοστοί, ὦ διαλεχτοί!

    Ὦ λιγοστοὶ κι ὦ διαλεχτοὶ κι ἀρίφνητοι αὔριο ἴσως!

    Εἶναι μία ἀλήθεια κάτου ἐδῶ ποὺ τὴ χτυπάει τὸ μίσος,

    εἶν᾿ ἐδῶ πέρα μία Ὀμορφιὰ ποὺ ἡ καταφρόνια δένει,

    κι εἶν᾿ ἐδῶ πέρα μία Ἀρετὴ δειλὴ καὶ ντροπιασμένη.

    Ὦ νέοι, ὦ πρωτοξύπνητοι στὸ φῶς, χαρὲς τ᾿ Ἀπρίλη,

    ἀπὸ τοὺς πράσινους κορμοὺς γίνοντ᾿ οἱ ἄσπροι στύλοι!

    Στὴ χώρα ἐσεῖς οἱ λειτουργοὶ κι οἱ λατρευτάδες εἶστε·

    δὲ φτάνει· ἐμπρὸς! γιὰ τοὺς Θεούς, ὦ νέοι, πολεμεῖστε.

    Δεν αντέχω άλλο τι έγινε ……..τι μέλλει γενέσθαι τώρα ,τούτη η σκλαβιά είναι σιωπηρή ,ύπουλη είναι προδοσία Ελλήνων .

  4. φωτεινη said

    …της Ελληνικης Φυλης.

    πες μου τωρα,ειναι αυτο πολιτικαλυ κορεκτ;
    εθνικιστης και ο Κολοκοτρωνης;

    καλημερα σε ολους.

  5. Φασῖστας,Φωτεινοῦλα…φασῖστας
    Καλημερούδια

  6. ΜΑΡΙΑ said

    http://filonoi.gr/alosh-tripolitsas/#more-64182

  7. Γιάννα said

    @Ανδρέα,

    τώρα δε θα έχω δικαιολογία, ε;; 🙂 😉

    (Μη με πάρει χαμπάρι ο Πέτρος και οι λοιποί φίλοι του πλοίου, γιατί καιρό τώρα υπάρχει αυτό: https://averoph.wordpress.com/2012/05/11/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-wordpress/ και αλοίμονό μου 😉 ;-))

    Σε ευχαριστώ πολύ, μου έβαλες μελέτη για το σπίτι

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: