ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ελένη Στάϊκου, μιά η… στη Ελένη Στάϊκου, μιά ηρωίδα της…
    Η κυρά της Ρω (Δέσπο… στη Η κυρά της Ρω: Η ιστορία της γ…
    Μέλια στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Konstantinos Malafan… στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Έντεκα χρόνια στη θάλα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ

Posted by Φαίη στο 19 Σεπτεμβρίου, 2012

αναδημοσίευση από το «Ενωμένη Ρωμηοσύνη»

άρθρο του Φώτη Σχοινᾶ, Δρ. Φιλοσοφίας

.

Εἶναι γεγονός ἀναμφισβήτητο ὅτι ἡ Χώρα μας διέρχεται περίοδο γενικευμένης παρακμῆς σέ ὅλες τίς ἐκφάνσεις τοῦ δημοσίου βίου, πού ἐπηρεάζει καταλυτικά καί τήν προσωπική ζωή τῶν πολιτῶν. ῾Η αἰτία τῆς γενικευμένης αὐτῆς παρακμῆς ἀποδίδεται ἐν πολλοῖς – καί ὁμολογουμένως ὄχι ἀβάσιμα – στούς πολιτικούς καί ἐν γένει στήν ἀήθεια τῆς διαχειρίσεως τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας ἀπό τούς ἀσκοῦντες αὐτήν. Διεφθαρμένοι πολιτικοί διέφθειραν τή Χώρα, τούς θεσμούς καί τούς πολῖτες της, λέγεται συχνάκις καί κατ᾿ ἐπανάληψιν. Καί οἱ πολῖτες ἀπηυδησμένοι καί ἀπογοητευμένοι ἀπό τήν διάψευση τῶν προσδοκιῶν τους ἀπό τούς πολιτικούς γυρίζουν τήν πλάτη στούς πολιτικούς καί τήν πολιτική. Τά φαινόμενα τῆς ἰδιώτευσης, τῆς ἀπαξίωσης τῆς πολιτικῆς, τῆς ἀδιαφορίας γιά τά κοινά καί τῆς πολιτικῆς ἀπάθειας γενικεύονται καί κυριαρχοῦν στήν ἑλληνική κοινωνία. Τό γεγονός ὅτι οἱ πολιτικοί φέρουν μεγάλο μέρος-ἴσως τό μεγαλύτερο- τῆς εὐθύνης γιά τήν τωρινή γενικευμένη παρακμή εἶναι ἀναντίρρητο καί πανθομολογούμενο. ῞Ομως θεωρῶ – καί τοῦτο ἀποτελεῖ τό σκοπό πού γράφω αὐτό τό σημείωμα – ὅτι ἐξ ἴσου μεγάλη εὐθύνη φέρει καί ὁ ἑλληνικός λαός. ῎Ισως – ἴσως μάλιστα, ἄν μή μεγαλύτερη, τοὐλάχιστον καθοριστικότερη εἶναι ἡ εὐθύνη τοῦ ῾Ελληνικοῦ Λαοῦ.

 

Τοῦτο ἠχεῖ παράδοξα, διότι μέσα στό γενικώτερο λαϊκισμό πού ἐπικρατεῖ στήν ᾿Ελλάδα ὁ λαός θεωρεῖται ὡς ἀνεύθυνος καί θῦμα τῶν ἐξαχρειωμένων πολιτικῶν, σάν αὐτοί οἱ τελευταῖοι νά μή προέρχονται ἀπό τά σπλάχνα τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, νά μή ἐκφράζουν τό γενικό πνεῦμα αὐτῆς καί νά εἶναι ἔξωθεν ἐπιβεβλημένοι στόν ἑλληνικό λαό (οἱ συνομωσιολογικές θεωρίες καί οἱ ἀποφάνσεις τύπου πουλημένων, προδοτῶν καί ἀμερικοχρισμένων πολιτικῶν δίνουν καί παίρνουν στή γενική παράνοια τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας). Μόνος ἀνεύθυνος κατά τό ῾Ελληνικό Σύνταγμα εἶναι ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας, ἐνῶ ὁ ῾Ελληνικός Λαός εἶναι ὁ κυρίως καί κατ᾿ ἐξοχήν ὑπεύθυνος γιά τήν ὁμαλή λειτουργία τῆς πολιτείας, ἀφοῦ αὐτός ἐκλέγει τούς ἄρχοντες· αὐτός τούς ἐκχωρεῖ τήν ἐντολή τῆς ἐξουσίας, αὐτός ἔχει τό δικαίωμα, ἀλλά καί τό καθῆκον νά τούς ἐλέγχει· καί αὐτός ἔχει τό ἀναφαίρετο δικαίωμα, ἀλλά τήν ἀπαράβατη ὑποχρέωση νά τούς ἀνακαλέσει καί ἀφαιρέσει τήν προσωρινά ἐκχωρηθεῖσα ἐξουσία, ἄν αὐτή ἐξασκεῖται ἐπιβλαβῶς γιά τό δημόσιο συμφέρον. ᾿Ακόμη οἱ πολιτικοί εἶναι γνήσια τέκνα τῆς κοινωνίας πού τούς ἐκτρέφει, κυριολεκτικά «ὁστᾶ ἐκ τῶν ὁστέων καί σάρξ ἐκ τῆς σαρκός της» καί ὀργανικά μέλη τοῦ σώματός της καί γενικῶς ἐκφράζουν, πολιτεύονται καί χειρίζονται τήν ἐκχωρηθεῖσα ἐξουσία σύμφωνα μέ τό γενικώτερα ἐπικρατοῦν πνεῦμα καί νοοτροπία τῆς κοινωνίας.

 

Τό γενικῶς ἐπικρατοῦν πνεῦμα μιᾶς κοινωνίας, αὐτό πού ὀνομάζει ὁ Μάξ Βέμπερ, νομολογική γνώση μιᾶς κοινωνίας (πού καθορίζει στά ἐπιμέρους ἄτομα τί εἶναι καλό καί τί κακό, τί εἶναι ἐπιτρεπτό καί τί ἀνεπίτρεπτο, τί εἶναι νόμιμο καί τί ἀθέμιτο) τό διαμορφώνει ἡ κοινωνία στό σύνολό της καί σχετικῶς μικρότερη συμμετοχή ἔχουν στή διαμόρφωσή του οἱ ἐκλεγμένοι πολιτικοί (βεβαίως σημαντική εἶναι καί ἡ συμβολή τῶν Μ.Μ.Ε., ἀλλά καί αὐτά, καθορίζουν βεβαίως, ἀλλά καί καθορίζονται ἀπό τήν κοινή γνώμη τῆς κοινωνίας). Βεβαίως, ἔχει λεχθεῖ ἀπό τόν ᾿Ισοκράτη ὅτι τό ἦθος τῶν ἀρχόντων διαμορφώνει τό ἦθος τῶν ἀρχομένων, ἀλλά σέ μία δημοκρατική καί ἀνοικτή κοινωνία ἰσχύει ἐξίσου καί τό ἀντίστροφο, ὅτι τό ἦθος τῶν ἀρχομένων διαμορφώνει τό ἦθος τῶν ἀρχόντων. Στήν οὐσία πρόκειται γιά δυναμική ἀλληλεπίδραση καί ἀλληλεπενέργεια. Μάλιστα, τολμῶ νά πῶ ὅτι περισσότερο εὐθυγραμμίζονται οἱ πολιτικοί πρός τό γενικώτερο πνεῦμα τοῦ λαοῦ, παρά ὅτι ὁ λαός εὐθυγραμμίζεται πρός τό γενικώτερο πνεῦμα τῶν πολιτικῶν. Τοὐλάχιστον τοῦτο ἰσχυρίζεται ὁ Γύλιππος, ὁ Λακεδαιμόνιος στρατηγός, στό λόγο του μετά τήν συντριπτική ἧττα τῶν ᾿Αθηναίων στή Σικελία καί τήν ἄνευ ὅρων παράδοσή τους στούς Συρακουσίους, ἀντικρούοντας τήν ἐπιχειρηματολογία τοῦ Συρακοσίου Νικολάου ὅτι πρέπει νά δείξουν φιλανθρωπία στούς ᾿Αθηναίους, ἐπειδή παρεσύρθησαν ἀπό τόν ᾿Αλκιβιάδη· “᾿Αλλ᾿ εὑρήσομεν τούς συμβούλους κατά τό πλεῖστον στοχαζομένους τῆς τῶν ἀκουόντων βουλήσεως, ὥσθ᾿ ὁ χειροτονῶν τῷ ῥήτορι λόγον οἰκεῖον ὑποβάλλει τῆς ἑαυτοῦ προαιρέσεως. Οὐ γάρ ὁ λέγων κύριος τοῦ πλήθους, ἀλλ᾿ ὁ δῆμος ἐθίζει τόν ῥήτορα τά βέλτιστα λέγειν χρηστά βουλευόμενος”. (Διοδώρου Σικελιώτου, Βιβλιοθήκη ῾Ιστορική, Βίβλος Τρισκεδαικάτη 31, 2-3, ἐκδ. Κάκτος, τόμος ἔνατος, ᾿Αθήνα 1992, σελ. 100). Μετάφραση (φιλολογικῆς ὁμάδας τοῦ Κάκτου)· «Διαπιστώνουμε, ὅμως, ὅτι τίς περισσότερες φορές οἱ εἰσηγητές ἐκφράζουν τή θέληση τῶν ἀκροατῶν, ἔτσι ὥστε ὁ ψηφοφόρος νά ὑποβάλλει στόν ρήτορα τά λόγια πού ταιριάζουν μέ τίς δικές του ἐπιθυμίες. Διότι ὁ ὁμιλητής δέν εἶναι κύριος τοῦ πλήθους, ἀλλά ὁ λαός συνηθίζει τόν ρήτορα νά προτείνει τό καλύτερο, μέ τό νά υἱοθετεῖ τά σωστά». ᾿Απαραίτητη λοπόν προϋπόθεση γιά νά προτείνει καί νά λέγει τά βέλτιστα ὁ ρήτωρ εἶναι ὁ λαός νά βουλεύεται (=νά σκέπτεται) χρηστά, διότι ὁ λαός κατευθύνει τόν ρήτορα καί ὄχι τό ἀντίθετο. Σημειωτέον ὅτι ὁ ρήτωρ εἶναι ὁ πολιτικός ἡγέτης στήν πολιτική ὁρολογία τῆς ἀρχαιότητος. ᾿Ακόμη καί στήν ἔσω φιλοσοφία κυριαρχεῖ ἡ ἀντίληψη ὅτι ὁ Θεός ἐγκαθιστᾶ ἄρχοντες ἀναλόγως τοῦ ποιοῦ τῶν πολιτῶν. ῎Αν οἱ πολῖτες εἶναι χρηστοί, ἔχουν χρηστούς ἄρχοντες· ἄν οἱ πολῖτες εἶναι φαῦλοι, ἔχουν φαύλους ἄρχοντες. ῾Ο ἅγιος ᾿Αναστάσιος ὁ Σιναΐτης λέγει ὅτι οἱ «ἄξιοι ἄρχοντες προωθοῦνται στίς πόλεις πού τούς ἀξίζουν, ἐνῶ οἱ ἀνάξιοι, μέ παραχώρηση, ἤ ἐπιθυμία τοῦ Θεοῦ, προχειρίζονται στούς ἀνάξιους πολίτες. Καί συμπεραίνει· Γι᾿ αὐτό, ἄν δεῖς κάποιον ἀνάξιο καί πονηρό ἄρχοντα ἤ ἐπίσκοπο, μή ἀπορήσεις καί μή συκοφαντεῖς τόν Θεό ἀλλά μᾶλλον πίστευε, ὅτι παραδοθήκαμε σέ τέτοιους τυράννους, πού καί ἡ κακία τους δέν εἶναι ἀνάλογη μέ τό κακό πού μᾶς ἀξίζει. (Ν. Θ. Μπουγάτσου, ῾Η πολιτική ζωή καί σκέψη τῶν ῾Ελλήνων πατέρων, ἐκδ. Μήνυμα, ᾿Αθήνα 1986, σελ. 51).

 

῞Ωστε ὁ Θεός προωθεῖ ἄρχοντες, ἀνάλογα μέ τήν ποιότητα τῶν πολιτῶν. Στούς καλούς πολίτες προωθεῖ καλούς ἄρχοντες καί στούς κακούς παραχωρεῖ (ἀνέχεται) κακούς ἄρχοντες». Προσέτι καί ὁ ἅγιος Νικόλαος ὁ Καβάσιλας διατυπώνει τήν γνώμη ὅτι “δίδωσιν (ἐνν. ὁ Θεός) ἄρχοντα τοῖς πονηροῖς κατά τάς καρδίας αὐτῶν”. (Μετάφραση Παναγιώτη Νέλλα)· «δίνει ὁ Θεός στούς πονηρούς ἄρχοντα σύμφωνα μέ τήν ἐπιθυμία τους». (Νικολάου Καβάσιλα, Θεομήτωρ, Λόγος εἰς τόν Εὐαγγελισμόν 9, κείμενο-εἰσαγωγή-μετάφραση-σχόλια Παναγιώτης Νέλλας, ἐκδ. ᾿Αποστολικῆς Διακονίας, ᾿Αθῆναι 1974, σελ. 156). ᾿Ακόμη ὁ Μέγας Βασίλειος ἀποφαίνεται ὅτι “πολλάκις ἡ ἀκρισία δήμου τόν χείριστον εἰς ἀρχήν προεστήσατο”. (Μ. Βασιλείου, Εἰς ῾Εξαήμερον, ῾Ομιλία 8, Ρ.G. 29, 173 Α). ῾Η ἔλλειψη λοιπόν κρίσεως, ἡ ἀπερισκεψία τοῦ δήμου πολλές φορές τόν χειρότερο ἀνέδειξε στήν ἐξουσία. Γι᾿ αὐτήν τήν ἀκρισίαν ποῖος ἄλλος εὐθύνεται, ἐάν ὄχι ὁ φορέας της, δηλαδή ὁ δῆμος;

 

῞Οπως πολύ ὀρθά γράφει ὁ Γ. Ζαρίφης στήν «Χριστιανική» τῆς 11ης Νοεμβρίου 2010 «ὁ λαός μας ἔμαθε νά ζεῖ εὔκολα. ῞Ησσων προσπάθεια ὡς μαθητής καί φοιτητής, δουλειά στό Δημόσιο, ἐπιδοτήσεις οἱ ἀγρότες, θαλασσοδάνεια οἱ μεγάλοι καί οἱ μικροί ἐπιχειρηματίες» καί ὁ καθηγητής στό Πανεπιστήμιο τοῦ Υale Στάθης Καλύβας στήν “Καθημερινή” τῆς 31ης ᾿Οκτωβρίου 2010· «῾Η πρόσβαση σέ μιά ἄνετη ζωή θεωρήθηκε αὐτονόητο δικαίωμα ἄσχετο μέ τήν προσπάθεια καί τίς ἱκανότητες τοῦ καθενός καί ἐντελῶς ξεκομμένο ἀπό τήν ἱκανότητα τῆς χώρας νά καινοτομεῖ καί νά ἀνταγωνίζεται, δηλαδή νά παράγει πλοῦτο». Στό φαντασιακό τῆς μεταπολιτευτικῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας δέσποζε ἡ ἀντίληψη ὅτι ὁ καθένας μπορεῖ – καί δικαιοῦται – νά ἀπολαμβάνει τά πάντα ἄκοπα! ῾Η διαφθορά διαχέεται στήν πλατιά μᾶζα τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καί δέν περιορίζεται μόνο στή πολιτική ἡγεσία. ῾Η φοροδιαφυγή καί ἡ κάθε εἴδους κλοπή -ἰδιαίτερα ἡ κλοπή τοῦ δημοσίου χρήματος – εἶναι παροιμιώδεις στόν ἑλληνικό λαό. Σκεφτεῖτε ὅτι στήν Κρήτη τόν 19ο αἰώνα – δέν ξέρω τώρα – ὑπῆρχε καί ἐτιμᾶτο ἡ «Παναγία ἡ Κλεφτρίνα» κατά τό «Παναγία ἡ Γοργοϋπήκοος», «Παναγία ἡ Γλυκοφιλοῦσα» κλπ. (Φυσικά ὑπάρχουν καί οἱ ἐξαιρέσεις· οἱ σκληρά ἐργαζόμενοι, οἱ ἔντιμοι, οἱ ἀδιάφθοροι καί οἱ συνεπεῖς στίς φορολογικές τους ὑποχρεώσεις – μόνο πού εἶναι μία θλιβερή ἤ ἐλπιδοφόρα, ὅπως τό πάρει κανείς, ἐξαίρεση πού δέν ἀναιρεῖ τόν γενικό κανόνα).

 

῾Ο Θ. Παντούλας ὁμιλεῖ – πολύ εὔστοχα – γιά ἔλλειμμα πολιτῶν καί ὄχι μόνο γιά ἔλλειμμα πολιτικῶν στή σύγχρονη ῾Ελληνική κοινωνία. ῾Ο ῾Ελληνικός λαός πρέπει μόνος του νά λύσει τά προβλήματα πού ἀσφυκτικά τόν περιβάλλουν καί ὄχι νά περιμένει ἀπό ἄλλους νά τοῦ τά λύσουν, ἰδιαίτερα ἀπό τούς φθαρμένους πολιτικούς τῶν τωρινῶν πολιτικῶν κομμάτων. Βεβαίως στίς τελευταῖες Δημοτικές καί Νομαρχιακές πολιτικές σημειώθηκε τεράστια ἀποχή πού ἐκφράζει τή δυσαρέσκεια τῶν ῾Ελλήνων πολιτῶν πρός τό κρατοῦν πολιτικό σύστημα. ῎Ας ἐλπίσουμε ὅτι ἡ κοινωνική δυναμική θά κυοφορήσει ἕνα καινούργιο κόμμα, ἤ ἕνα καινούργιο πολιτικό σχηματισμό-κίνημα, πού θά ἐκφράζει γνήσια τόν ῾Ελληνικό λαό. Κάθε λύση τοῦ ῾Ελληνικοῦ προβλήματος πρέπει νά προέρχεται ἀπό τά κάτω. ῎Η ἐν πάσῃ περιπτώσει σέ ἐναρμόνιση τοῦ λαοῦ καί τῶν ἡγετῶν του. Οὐδέποτε πρέπει νά λησμονοῦμε ὅτι κάθε κοινωνία στό σύνολό της εἶναι ὑπεύθυνη γιά ὅ,τι τῆς συμβαίνει – εἴτε πρός τό καλύτερο εἴτε πρός τό χειρότερο…

.

Σελίδα Πηγής

45 Σχόλια προς “Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ”

  1. Πετροβούβαλος said

    Καλά τα ευχολόγια και οι διαπιστώσεις. Πλέον ακούω μόνο όσους δρουν και δρουν με ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ!

  2. tsilivithras said

    «οἱ συνομωσιολογικές θεωρίες καί οἱ ἀποφάνσεις τύπου πουλημένων, προδοτῶν καί ἀμερικοχρισμένων πολιτικῶν δίνουν καί παίρνουν στή γενική παράνοια τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας).»

    Ποιες συνομωσίες;
    Δεν είναι γεγονός δλδ οι σχέσεις των οικογενειών με τους αμερικανο-γερμανους;
    Δεν είναι γεγονός ότι οι ίδιες οικογένειες πάνω-κάτω κάνουν κουμάντο όλο τον 20ο αιώνα;
    Δεν είναι γεγονός ότι ξένες δυνάμεις ενεπλάκησαν στην πολιτικο-οικονομική ζωή της χώρας μας από την Απελευθέρωση και μετά;
    Πλάκα κάνουμε τώρα;
    Τι άλλο χρειάζεται για να συντεθεί το παζλ της εξαρτημένης ηγεσίας της χώρας;

    «ἐνῶ ὁ ῾Ελληνικός Λαός εἶναι ὁ κυρίως καί κατ᾿ ἐξοχήν ὑπεύθυνος γιά τήν ὁμαλή λειτουργία τῆς πολιτείας, ἀφοῦ αὐτός ἐκλέγει τούς ἄρχοντες• αὐτός τούς ἐκχωρεῖ τήν ἐντολή τῆς ἐξουσίας, αὐτός ἔχει τό δικαίωμα, ἀλλά καί τό καθῆκον νά τούς ἐλέγχει• καί αὐτός ἔχει τό ἀναφαίρετο δικαίωμα, ἀλλά τήν ἀπαράβατη ὑποχρέωση νά τούς ἀνακαλέσει καί ἀφαιρέσει τήν προσωρινά ἐκχωρηθεῖσα ἐξουσία, ἄν αὐτή ἐξασκεῖται ἐπιβλαβῶς γιά τό δημόσιο συμφέρον.»

    Ποιους να ελέγξει και πως;
    Που είναι οι μηχανισμοί ελέγχου των πολιτικών;
    Εγώ βλέπω «παραδικαστικό», διαπλοκή, νόμο περί ασυλίας, διαγραφές αδικημάτων, συναίνεση όλων των κομμάτων την Βουλή περί μη «ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής», μη λογιστικό έλεγχο του χρέους, μη έλεγχο της ΤτΕ, έναν ωκεανό προπαγάνδας από τα media για τους αγαπημένους του συστήματος, παραγκωνισμό έντιμων δικαστικών που κυνηγούν το πολιτικό έγκλημα και φυσικά γραφειοκρατία και πάλι γραφειοκρατία, η απόλυτη διαφυγή του εγκλήματος και του ελέγχου των αρχόντων…
    Αναφαίρετο δικαίωμα;;;
    Πλάκα κάνουμε;
    Είδαμε πόσο «αναφαίρετο» είναι το δικαίωμα του λαικού ελέγχου όταν χιλιάδες κόσμος βγήκε στους δρόμους να διαδηλώσει κατά των πολιτικών του μνημονίου και εισέπραξε ξύλο ανελέητο και χημικά και φονική μανία και τρόμο.

    «᾿Ακόμη οἱ πολιτικοί εἶναι γνήσια τέκνα τῆς κοινωνίας πού τούς ἐκτρέφει, κυριολεκτικά «ὁστᾶ ἐκ τῶν ὁστέων καί σάρξ ἐκ τῆς σαρκός της» καί ὀργανικά μέλη τοῦ σώματός της καί γενικῶς ἐκφράζουν, πολιτεύονται καί χειρίζονται τήν ἐκχωρηθεῖσα ἐξουσία σύμφωνα μέ τό γενικώτερα ἐπικρατοῦν πνεῦμα καί νοοτροπία τῆς κοινωνίας.»

    Πως διάολο είναι τέκνα τη κοινωνίας αυτής ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΕΔΩ;;;
    Δεν σπουδάζουν εδώ, δεν μορφώνονται εδώ, δεν ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ, δεν αντιλαμβάνονται –καθότι κληρονόμοι της εξουσίας- την πραγματικότητα όπως ΕΜΕΙΣ….πως διάολο μπορούν να είναι «σαρξ εκ της σαρκός μας»;;;

    «Μάλιστα, τολμῶ νά πῶ ὅτι περισσότερο εὐθυγραμμίζονται οἱ πολιτικοί πρός τό γενικώτερο πνεῦμα τοῦ λαοῦ, παρά ὅτι ὁ λαός εὐθυγραμμίζεται πρός τό γενικώτερο πνεῦμα τῶν πολιτικῶν.»

    Μέγιστες ανοησίες.
    Ο ηγέτης θέτει τα όρια όπως ένας γονιός θέτει το ΜΕΤΡΟ του παιδιού του.
    Στο εξωτερικό οι Έλληνες είναι παράδειγμα προς μίμηση. Εκεί τι συμβαίνει;
    Οι πολίτες είναι αυτοί που διορθώνουν τους διεφθαρμένους πολιτικούς;
    Αστεία πράγματα.
    Ευθείες γραμμές νομιμότητας ορίζουν την συμπεριφορά των πολιτών.
    Διαφορετικά τι διάολο νόημα έχει η λέξη «εξουσία»;;

    «῞Οπως πολύ ὀρθά γράφει ὁ Γ. Ζαρίφης στήν «Χριστιανική» τῆς 11ης Νοεμβρίου 2010 «ὁ λαός μας ἔμαθε νά ζεῖ εὔκολα.»

    Συμφωνώ.
    Ποιος έδωσε δανεικό χρήμα με την σέσουλα στην χώρα και για ποιον σκοπό;
    Θαλλασοδάνεια και ΚΠΣ και χρηματιστήριο και ευρώ και διακοποδάνεια και πιστωτικές κάρτες και και και…;;;ΠΟΙΟΣ;;;
    Ο λαός πήγε και τα ζήτησε από μόνος του;;;
    Ήταν δλδ ευτυχισμένος ο λαός ζώντας αγροτική ζωή και ξαφνικά μια μέρα του ρθε να πάει στας Ευρώπας και να ζητήσει να χρεωθεί η χώρα του αποπληρώνοντας εσαεί;;;

    «῾Η πρόσβαση σέ μιά ἄνετη ζωή θεωρήθηκε αὐτονόητο δικαίωμα ἄσχετο μέ τήν προσπάθεια καί τίς ἱκανότητες τοῦ καθενός καί ἐντελῶς ξεκομμένο ἀπό τήν ἱκανότητα τῆς χώρας νά καινοτομεῖ καί νά ἀνταγωνίζεται, δηλαδή νά παράγει πλοῦτο».»

    Και που είναι το κακό σε μια άνετη ζωή;
    Μήπως δεν υπέφεραν αρκετά οι γενιές λίγο πριν και κατά την διάρκεια του 20ου αιώνα σε αυτόν τον τόπο;
    Το πρόβλημά μας δεν ήταν το κυνήγι της άνετης ζωής αλλά η έλλειψη ΜΕΤΡΟΥ και η καταβαράθρωση του ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ μας.
    Well…για μαντέψτε ποιοι κ*ριόληδες μας ζάλισαν τους όρχεις από το ξεκίνημα της ιδιωτικής τιβι και για 20+ χρόνια…..!!!!!!
    Ποιοι προέβαλλαν κάθε τι ελεεινό και χαμηλής ποιότητας και άθλιο πολιτισμικό και κοινωνικό υπο-προϊόν;;
    Με ποιων την ανοχή και την υπόδειξη έφτασε να παίζει ο ΑΝΤ1 τούρκικα σήριαλ κατά συρροήν ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΠΑΝΤΕΛΩΣ για τις διαμαρτυρίες του κοινού;
    Ποιος έδωσε σε αυτά τα κουμάσια άδεια να λειτουργούν όλα αυτά τα χρόνια….ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ;;;;;;

    «Κάθε λύση τοῦ ῾Ελληνικοῦ προβλήματος πρέπει νά προέρχεται ἀπό τά κάτω. ῎Η ἐν πάσῃ περιπτώσει σέ ἐναρμόνιση τοῦ λαοῦ καί τῶν ἡγετῶν του. Οὐδέποτε πρέπει νά λησμονοῦμε ὅτι κάθε κοινωνία στό σύνολό της εἶναι ὑπεύθυνη γιά ὅ,τι τῆς συμβαίνει – εἴτε πρός τό καλύτερο εἴτε πρός τό χειρότερο…»

    Συμφωνώ.
    Κάθε άτομο και κοινωνία οφείλει να κάνει ενδοσκόπηση και αυτοκριτική προκειμένου να αντιληφθεί την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ που το βαραίνει.
    Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα αμελήσει την ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΠΑΓΙΔΑ που έστησε το σύστημα το οποίο ορκίστηκε να υπηρετεί τον πολίτη.
    Αυτή η συμπεριφορά δίνει ΑΛΛΟΘΙ στο σύστημα το οποίο φυσικά δεν φείδεται χρημάτων ως προς την επιθετική προπαγάνδα που διαχέει στην κοινωνία για να την κάνει να αισθανθεί ένοχη αποκλειστικά αυτή ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ.

    Το είπα πριν 2 χρόνια και το ξαναλέω…
    Πρώτα θα πληρώσουν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΑΡΥ ΤΙΜΗΜΑ σε προσωπικό επίπεδο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση «μνημόνιο» και «πολιτική ηγεσία» και μετά ο λαός θα κάτσει να κάνει την αυτοκριτική του.

    • Καλημέρα Τσίλη

      ………. έτσι ΜΠΡΑΒΟ !!!

    • Φαίη said

      Αγαπητέ Tsilivithra καλημέρα.

      Συμφωνώ σχεδόν με όλα όσα λες.
      Ο λόγος που παρέθεσα το παραπάνω άρθρο είναι επειδή είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι του λαού το οποίο, παρόλες τις εμφανείς αδικίες εις βάρος όλων μας αν του δινόταν οι ευκαρία πάλι τους ίδιους θα ψήφιζε και αυτό διότι ΔΕΝ θέλει να χάσει την εως τώρα άνεσή του. Οι αυτοκτονίες δεν τους συγκινούν ούτε τους απασχολεί που κόβονται χρήματα από τις πενιχρές συντάξεις των συνταξιούχων. Το σκεπτικό του είναι παράλογο δε, διότι θα έπρεπε να γνωρίζει ότι με αυτούς που ψηφίζει οδηγείται προς την ολική καταστροφή ούτως ή άλλως. Να όμως που η εξάρτησή του στον αρρωστημένο τρόπο ζωής που του επεβλήθει ΚΑΙ αποδέχτηκε υπερισχύει της λογικής του και για «μιας ώρας τραπέζι με φαί, δημιουργεί τις προυποθέσεις για 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή».

      Είτε μας αρέσει είτε όχι, το πελατειακό κράτος εξέθρεψε κηφήνες, κηφήνες ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ που ό,τι και να συμβεί γύρω τους κηφήνες θα παραμείνουν. Από αυτούς θα γλιτώσουμε μόνο όταν τους πάρει ο Θεός. Αυτοί, μαζί με όσους ψήφισαν από φόβο και πλύση εγκεφάλου και μαζί με όσους απαξίωσαν να εμφανιστούν στην κάλπη μας κατσίκωσαν τους διεφθαρμένους υποταχτικούς που μας κυβερνάνε. Αυτό ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ την οποία θα πρέπει να δεχτούμε όσο και αν πονάει.

      Το γνώθι σ’αυτόν των αρχαίων ημών προγόνων είναι η απαραίτητη προυπόθεση για να μπορεί ο άνθρωπος να δεχτεί και να αφομοιώσει γνώση. Μια κοινωνία ως ένας ζωντανός οργανισμος οφείλει να έχει και το δικό της ‘γνώθι σ’αυτόν’ και θα το κάνει με αξιοπρέπεια και ταπεινότητα όχι επειδή της προσάπτουν ενοχικά σύνδρομα για να μην αντιδράσει αλλά επειδή θέλει να κάνει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ βήμα προς την απελευθέρωσή της. Όταν ο ανθρώπινος οργανισμός πάσχει από καρκίνο, τα υγιή κύτταρα είναι που παλεύουν όχι τα προσβεβλημένα. ΑΥΤΑ ΘΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ ΤΟ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΟ ΒΑΡΟΣ.

      Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιείς Tsilivithra, αν τα δει κάποιος από ΜΙΑ άλλη οπτική γωνία θα μπορούσε να τα χρησιμοποιήσει για να αποδείξει ότι αυτό το αρρωστημένο κομμάτι της κοινωνίας μας ζει και βασιλεύει. ΑΚΡΙΒΩΣ λοιπόν επειδή υπάρχει οικογενοιοκρατία, ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή υπάρχει απόλυτος έλεγχος στα ΜΜΕ, ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή υπάρχει παραλυσία στη δικαιοσύνη, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να είχαν πατώσει στις εκλογές. Να όμως που δεν πάτωσαν και βρίσκονται πάλι στην εξουσία.

      Το όλο θέμα (της αυτοκριτικής) για μένα εξαρτάται από ποια οπτική γωνία το βλέπεις και ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ με αυτό.
      «Ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω», είχε πει ο Χριστός. Αυτό το λέω ό,χι για να μην ρίξουμε τον λίθο αλλά για να τον ρίξουμε ΚΑΤΑΚΟΥΤΕΛΑ. Ο Χριστός άλλωστε ήταν που σε άλλη περίπτωση τα είχε κάνει λίμπα μέσα στο ναό όταν είδε την ασυδοσία και την ύβρη να πρυτανεύουν. Η αυτοκριτική μας λοιπόν ΔΕΝ έχει να κάνει με ουδεμία αφαίρεση των εγκληματικών ευθυνών των πολιτικών και λοιπών αλλά με το να θέσουμε τους εαυτούς μας σε μια θέση έτσι ώστε ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ, ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΡΙΤΗ. ΟΥΔΕΙΣ θα έχει τότε το δικαίωμα να μας αμφισβητήσει, η ετυμηγορία μας για τους ενόχους θα είναι ακόμα πιο αυστηρή και ξεκάθαρη και επιπλέον θα έχουμε κάνει ένα βήμα πιο κοντά σε μια πιο υγιή κοινωνία.

      • tsilivithras said

        Φαίη ειλικρινά δεν ξέρω με πόσους άλλους τρόπους να το πω…εσύ με παρκαολουθείς, γράφω εδώ και πολύ καιρό για τα ίδια θέματα περίπου…ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΟΣΟ Ο ΛΗΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ…!!!
        Πως αλλιώς να το πω δλδ;
        Λάβε υπόψιν σου ότι μιλάς με άνθρωπο ΦΑΝΑΤΙΚΟ ΥΠΕΡΜΑΧΟ ανάληψης προσωπικής ευθύνης σε ατομικό επίπεδο κυρίως.
        ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΙ.
        Όλο το σκηνικό ήταν στημένο εξαρχής από ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΔΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ για να φτάσουμε εκεί που φτάσαμε.
        Αν δεν το καταλάβανε όταν «άνοιξαν» τα δάνεια εε θα το κατάλαβαν τώρα.
        Το χρηματιστήριο ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΩΘΗΣΑ ΕΓΩ…ο Σημιτης το κανε.
        Την παγίδα με τις κάρτες και τα δάνεια δεν τα προώθησα εγώ…οι τράπεζες το έκαναν με την ανοχή της ΤτΕ και του ελληνικού κράτους.

        Ο πολίτης ο οποίος συμμετέχει σε ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΑΙΣΧΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΛΕΡΩΜΕΝΟ ΜΕ ΠΑΣΗΣΗ ΦΥΣΗΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΠΛΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ Κ*ΛΟΥΣ ΚΑΙ Β*ΖΙΑ ΚΑΙ ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΕΣ ΠΟΡΣΕ ΚΑΓΙΕΝ είναι ήδη στον δρόμο προς την καταστροφή.

        Ποιος τα έβαλε όλα αυτά μπροστά στα μάτια μας;;…..και για το συμφέρον ποιου;;;
        Πλάκα κάνουμε;

        και φυσικά Η ΒΙΑ ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ είναι η γρηγορότερη πειθώς…η πιο άμεση μορφή επικοινωνίας…

        αυτό συνέβη στις τελευταίες εκλογές και τα τελευταία 2 χρόνια ΕΚΤΕΝΕΣΤΑΤΑ …και στους δρόμους και στις πλατείες και στα κανάλια….

        ΒΙΑ ΚΑΙ ΦΟΒΟΣ…

        γι αυτό ξαναβγήκαν οι ίδιοι…

        Αυτοκριτική μόνο όταν καθαρίσει η κοπριά.
        Μέχρι τότε ΔΙΚΑΙΗ ΟΡΓΗ και αφύπνιση.

        Αυτήν την στιγμή μεγαώνει μια ολόκληρη γενιά θεωρώντας δάνεια και κάρτες και τουρκικά σηριαλ ΩΣ ΚΑΤΟ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ και σχεδόν αποκλειστικά ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

        ράβα εξήγησέ τους για αυτοκριτική…

        όσοι από αυτούς έχουν ελάχιστη συναίσθηση τρέχουν πίσω από την ΧΑ.

      • tsilivithras said

        » Η αυτοκριτική μας λοιπόν ΔΕΝ έχει να κάνει με ουδεμία αφαίρεση των εγκληματικών ευθυνών των πολιτικών και λοιπών αλλά με το να θέσουμε τους εαυτούς μας σε μια θέση έτσι ώστε ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ, ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΡΙΤΗ»

        Όσο διαχέεται στον κόσμο η αντίληψη περί συμμετοχής στο έγκλημα και συν-ενοχής θα εξακολουθεί ο κόσμος να αυτοτιμωρείται και να αυνανίζεται διανοητικά με μλκς καμαρωτές (με συγχωρείς αλλά έτσι το βλέπω).
        Είναι προπαγάνδα συστεμική για να σταματήσει αντιδράσεις.
        Πόσο δύσκολο είναι πια να το δούμε;
        Δεν διαφωνώ με ακαδημαική συζήτηση αλλά όταν ένα άρθρο μιλάει για «συνωμοσιολγίες» όταν εδώ έχουμε τρανταχτά στοιχεία υπαρκτής δολιότητας και κατά συρροή πολιτικού εγκληματος τότε τι ακαδημαική συζήτηση να κάνουμε;

        Κριτής και απόλυτη αυθεντία για μένα είναι ο νοικοκύρης και αποκλειστική του έγνοια να διώξει τον κλέφτη από το σπίτι του.
        Μετά μπορεί να κάτσει και να αυτοβασανιστεί όσο θέλει.

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Ο Τσιλιβίθρας έχει δίκιο, για έναν απλούστατο λόγο, αδέρφια.
        Όλοι, και αυτοί που φταίνε και αυτοί που δεν φταίνε, λένε ότι έχουμε Πόλεμο…
        Σας πληροφορώ μετά μεγάλης μου λύπης, ότι στον Πόλεμο, δυστυχώς, πρώτα πολεμάς,κερδίζεις και μετά, πολύ μετά και ΑΝ θες, καταλογίζεις…
        Ότι θες…
        Αν είσαι από την μεριά των νικητών, ότι θες…
        Σκληρό;
        Τι να κάνουμε;
        Η ζωή είναι σκληρή….

      • Φαίη said

        Αγαπητέ Tsilivithra,

        Το δυνατό αίσθημα δικαίου που σε διακατέχει σε κάνει να μην μπορείς να δεις τη βρωμιά που υπάρχει γύρω σου. Γύρω σου λέω, όχι αυτή που υπάρχει στα έδρανα της βουλής γιατί εκεί χάνει κανείς τη μπάλα. Μάθε λοιπόν ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν άνθρωποι γύρω σου που παίρνουν 50 χιλ. ευρώ το χρόνο, 70 χιλ. ευρώ το χρόνο, 90 χιλ. ευρώ το χρόνο και στις επόμενες εκλογές (αν γίνουν) πάλι τα τρια σκατοκόμματα θα ψηφίσουν. ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ πια, όσο και αν ωρυόμαστε εδώ μέσα περί απόδοσης δικαιοσύνης, την ύστατη στιγμή, η αμείληκτη πραγματικότητα της σήψης που έχει εξαπλωθεί θα μιλήσει.

        Οι απατεώνες και οι εθελόδουλοι πολιτικοί έστησαν το σκηνικό το οποίο όμως καρποφόρησε και άντε να πεις ότι καρποφόρησε σε χρόνια αθωότητας, τότε που ο αδαής και αφημένος λαός δεν ήξερε τι του σχεδίαζαν. (Διότι εγώ πιστεύω ότι οι ένοχοι εκεί πάνω ενήργησαν με ΔΟΛΟ και αυτό τους κάνει ακόμα πιο ένοχους.) Μετά όμως απο 3 σχεδόν χρόνια αποκάλυψης και μετά από τρια χρόνια εξαθλίωσης των συνανθρώπων μας, το έδαφος για αυτούς τους διεφθαρμένους πολιτικούς είναι ακόμα καρπερό.

        Ναι, τους έχουν πιάσει απ’ τα αρ^&*()_ με φόβο, πλύση εγκεφάλου, εκβιασμούς και ό,τι άλλο θες αλλά αυτό δεν αφαιρεί τις ευθύνες που τους αναλογούν. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΩΘΩΝΙΑ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΜΟΥ ΜΕΣΑ και βαρέθηκα να τους δικαιολογώ. Δολοφόνοι εν υπνώσει είναι και αυτοί γιατί στο τέλος της ημέρας, ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΜΕΤΡΑΝΕ και αυτά τα νούμερα λένε ότι οι ευσυνείδητοι θα τρώνε μια ζωή πόρτα από κάτι εγωισταράδες, φοβιτσιάρηδες και καλοπερασάκηδες.
        Προσωπικά ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ για αυτούς έλα όμως που τους χρειάζομαι με το μέρος μου για να κάνω τη διαφορά σε ΠΡΑΚΤΙΚΟ επίπεδο. Θα βρίσω λοιπόν τον κάθε ανεγκέφαλο που παρακολουθεί τα τουρκικά σήριαλ, θα τα χώσω στον κηφήνα που κοιτάει μόνο τον εαυτό του, θα τον αφυπνίσω όπως λες και αυτό ΔΕΝ αφαιρεί τη ΔΙΚΑΙΗ ΟΡΓΗ μου, ίσα ίσα που την θεριεύει.

        «Όσο διαχέεται στον κόσμο η αντίληψη περί συμμετοχής στο έγκλημα και συν-ενοχής θα εξακολουθεί ο κόσμος να αυτοτιμωρείται και να αυνανίζεται διανοητικά με μλκς καμαρωτές…»

        Και εγώ λέω ότι όσο ο κόσμος δεν αναγνωρίζει τα λάθη του δεν θα μπορέσει και να τα διορθώσει, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα βρεθεί ποτέ σε θέση να αλλάξει και τις καταστάσεις. ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ Π****ΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ.
        Είναι σα να μου λες ότι πρέπει να ανέβω στην κορυφή της σκάλας ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΤΗΣΩ ΣΤΑ ΣΚΑΛΙΑ ΠΟΥ ΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝ. ΠΩΣ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;;

        «Είναι προπαγάνδα συστεμική για να σταματήσει αντιδράσεις.»

        Ξέρεις γιατί τέτοιου είδους προπαγάνδες δουλεύουν επιτυχώς;
        Γιατί ο άλλος θα προτιμήσει να σκύψει το κεφάλι και να πει «εγώ φταίω ας τα λουστώ» παρά να δει που του αναλογούν οι ευθύνες του ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΞΕΙ. Γιατί ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ ζει και βασιλεύει στην κοινωνία μας και είναι το άλφα και το ωμέγα. Οι ευθύνες του καθενός μας ξεχωριστά είναι μηδαμινές μπροστά στα αίσχη των κυβερνώντων, έλα όμως που ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, αυτές οι ευθύνες γίνονται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ θηλιά στο λαιμό μας.

        Θεωρητικά σε μια ‘δημοκρατία’ την εξουσία την έχει ο λαός. Πρακτικά στην ‘δημοκρατία’ του τώρα την εξουσία την έχουν οι κυβερνώντες και σε πάααααααααααρα πολύ άνισο ποσοστό. Αυτός είναι και ο λόγος που τους καθιστά ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ για την κατάντια της χώρας. Δεν είναι δυνατόν να κατηγορηθεί ο λαός για τούτα τα εγκλήματα τη στιγμή που δεν είχε την εξουσία να τα αλλάξει. Ποιός όμως ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ στους κυβερνώντες να οχυρωθούν κατά αυτόν τον τρόπο και να απορροφήσουν σιγά σιγά όλη την εξουσία; Ποιος συνεχίζει να τους το δίνει και να τους ανέχεται; Αυτές οι ερωτήσεις ΔΕΝ γίνονται για να τον κάνουν να σκύψει το κεφάλι αλλά για να ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΠΙΣΩ αυτό που παρέδωσε απλώχερα, να καταλάβει στο κλούβιο του το μυαλό ότι οι μάχες δίνονται πρώτα εκεί μέσα και με τους ίδιους μας τους εαυτούς.

        Θέλεις να κάνεις πρώτα τη μάχη με το ληστή που μπήκε στο σπίτι σου. Σωστός και επαυξάνω. Πρώτα θα διώξεις το ληστή και μετά θα σκεφτείς πως να οχυρώσεις το σπίτι σου καλλίτερα για να μην ξαναμπεί. ΠΗΓΑΙΝΕ ΠΕΣ ΤΟ ΑΥΤΟ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΥ ΤΟ’ ΧΕΙ ΑΝΟΙΞΕΙ ΔΙΑΠΛΑΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ.

      • tsilivithras said

        Φαίη

        «Ποιός όμως ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ στους κυβερνώντες να οχυρωθούν κατά αυτόν τον τρόπο και να απορροφήσουν σιγά σιγά όλη την εξουσία; Ποιος συνεχίζει να τους το δίνει και να τους ανέχεται»

        Η κότα και το αυγό…κυκλικό επιχείρημα…ξαναλέω, σε ακαδημαικό επίπεδο δεν διαφωνούμε.
        Δεν διαφωνώ στο διά ταύτα περί βολεμένων και τσεφτέλληνων και τα ρέστα.
        Διαφωνώ ως προς το timing και το κίνητρο της συστεμικής προπαγάνδας περί αυτοκριτικής.
        ΟΧΙ και πάλι ΟΧΙ.
        Δεν το δέχομαι.
        Λάθος, τραγικό τραγικότατο λάθος τακτικής.
        Πρωτα φαπώνεις και μετά διορθώνεσαι.
        Γιατί δνε φαπώνουμε;Γιατί δεν πεινάσαμε αρκετά ακόμα και γιατί η ΒΙΑ είναι ο αμεσότερος τρόπος επικοινωνίας (εν προκειμένω η κρατική βία)…το είπα νωρίτερα, είμαστε ράτσα της τελευταίας στιγμής…προχωράμε και βλέπουμε.
        Αλλά επ’ουδενί δεν θα ανεχτώ το παραμύθι της αυτοκριτικής…όχι τώρα.

        Αυτοκριτική κάνεις ΠΡΙΝ ή ΜΕΤΑ…κατά την διάρκεια του event μόνο φαπώνεις.

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Kαι, αν μου επιτρέπεις αγαπητέ Τσιλιβίθρα, εκείνος που την ώρα της φάπας φιλοσοφεί, πρώτον τρώει τις περισσότερες και δεύτερον, αν δεν συμμετέχει καθόλου, συνεχίζοντας να φιλοσοφεί,»λιποτακτεί» εν μέσω εχθρικών πυρών…
        Απαράδεκτον.

      • Επαναστάτης Ποπολάρος said

        Καλησπέρα σε όλους !!!

        Προσωπικά θα συμφωνήσω με τον κο Σχοινά. Δεν έχει να κάνει μόνο με την κατάσταση την οποία ζούμε. Έχει να κάνει με την διαχρονική λειτουργία του Έλληνα. Η ιστορία μας βρίθει παραδειγμάτων και επαναλαμβανόμενων λαθών. Από τον πελοποννησιακό πόλεμο μέχρι την τουρκοκρατία και από τον εμφύλιο στην εποχή του ΔΝΤ. Και σε όλη την διάρκεια της ιστορίας μας, τους ανθρώπους που με σοφία και θάρρος μας έδειχναν τον δρόμο εμείς τους κυνηγήσαμε. Όταν δώσαμε το κώνειο στον Σωκράτη δεν υπήρχαν Γερμανά ή Αμερικανά. Μόνο Έλληνες υπήρχαν και μάλιστα «λαϊκό δικαστήριο» έβγαλε την ετυμηγορία. Σίγουρα μας βολεύει να αγνοούμε το παρελθόν και να βλέπουμε μόνο το τώρα. Μαζί με την άγνοια όμως του παρελθόντος χάσαμε και τα διδάγματα αυτών των σπουδαίων ανθρώπων. «Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού». Κι εμείς έχουμε επαναλάβει τα ίδια λάθη δεκάκις φορές.

        Αναρωτηθείτε όλοι, αν σας έδιναν 100 εκ. ευρώ, ή 1000 κιλά χρυσό ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, θα σταματούσατε την οποιαδήποτε «αντιστασιακή» σας δράση;; Κι αν εσείς οι ίδιοι δεν την σταματούσατε, πόσοι από τους νεοέλληνες θα την συνέχιζαν;; Ναι, κατέβηκαν χιλιάδες κόσμος στις πλατείες. Όμως πόσοι από αυτούς πραγματικά θα συνέχιζαν να κατεβαίνουν αν το δικό τους πρόβλημα ήταν λυμένο;; Ακόμη και σήμερα βλέπω όλα τα σωματεία να αποφασίζουν απεργίες διεκδικώντας αιτήματα που αφορούν μόνο τον κλάδο τους. Όχι για το γενικό καλό, αλλά για να σώσουν το τομαράκι τους.

        Από πότε δηλαδή η αυτοκριτική και η κριτική σκέψη που οι πρόγονοί μας μας δίδαξαν εμποδίζουν την αντίσταση;; Λέμε για τους πολιτικούς ότι δεν έζησαν εδώ και δεν σπούδασαν εδώ και εμείς οι ίδιοι στέλνουμε τα παιδιά μας να σπουδάσουν στα ξένα κολέγια και να ζήσουν στο εξωτερικό. Νιώθουμε περήφανοι που το «λουλούδι» μας αρίστευσε στο Χάρβαρντ ή στο Γιέηλ. Κι αν δεν μπορούμε να το στείλουμε, νιώθουμε αδικημένοι και προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε τα ποσά για να το καταφέρουμε. Μιλάμε για προπαγάνδα αυτών που τονίζουν τα λάθη μας. Φαίνεται ότι και ο Κολοκοτρώνης ή ο Καραϊσκάκης ήταν προπαγανδιστές όταν έθεταν τους ραγιάδες προ των ευθυνών τους. Μιλάμε για κληρονομική εξουσία λες και τους ψηφίζει κάποιος άλλος. Όταν μάλιστα ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης μας προειδοποιούσε που οδηγεί αυτή η «δημοκρατία». Περιμένουμε άλλους να υπερασπιστούν τα δίκαιά μας. Περιμένουμε την Θεία παρέμβαση και εμείς οι ίδιοι δικαιολογούμε πολύ περισσότερα στους εαυτούς μας απ’ ότι στους άλλους. Γιατί κυρίες και κύριοι αν δεν αναπτύξουμε εμείς τους μηχανισμούς ελέγχου της εξουσίας τότε ποιος περιμένουμε να το κάνει;; Οι ίδιοι να ελέγχουν τους εαυτούς τους;; Όταν ο Σόλωνας με νόμο τιμωρούσε την μη συμμετοχή στα κοινά λέτε ότι ήταν κατά λάθος;; Κι αν εν τέλει δεν είμαστε εμείς που πρέπει να ελέγχουμε την εξουσία, απ’ όπου κι αν αυτή πηγάζει, τότε μήπως θα πρέπει να καθίσουμε και να περιμένουμε την οποιαδήποτε εξέλιξη χωρίς καμία αντίρρηση;;

        Ναι, αναζητούσαμε την άνετη ζωή. Το κακό δεν είναι η άνετη ζωή. Το κακό είναι ότι για άλλη μία φορά ξεχάσαμε τις διδαχές των προγόνων μας. «Τα αγαθά κόποις κτώνται». Θέλαμε να έχουμε τα πάντα χωρίς να προσφέρουμε τίποτα. Κανένας δεν λέει να μην έχουμε άνετη ζωή. Δείτε όμως το παράλογο του όλου θέματος. Οι πλούσιοι απολαμβάνουν ασυλίας με την απειλή ότι θα πάρουν τα κεφάλαιά τους και θα φύγουν από την χώρα. Από την άλλη οι φτωχοί απαιτούν να παίρνει χρήματα το κράτος από τους πλούσιους. Όταν όμως κάποιος από τους φτωχούς, με κάποιον τρόπο, αλλάξει στρατόπεδο και γίνει ξαφνικά πλούσιος, τότε κι αυτός ο ίδιος απειλεί με τον ίδιο τρόπο τους φτωχούς. Η υποκρισία και ο εγωισμός σε όλο της το μεγαλείο.

        Λέμε ότι μας πασάρουν ότι εκείνοι θέλουν. Σύμφωνοι. Και ποιος τα καταναλώνει;; Οι άλλοι;; Τα τούρκικα σήριαλ ποιος τα βλέπει;; Οι Τούρκοι ή οι καναλάρχες;; Τα δάνεια που αυτοί μας έδιναν για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς τους εμείς που τα τοποθετούσαμε;; Σε καγιέν, σε βίλες και σε φαγοπότια. Που είναι η κριτική;; Που είναι τα πρότυπα και οι αξίες που θέτει ο καθένας στον εαυτό του;; Κι αν δεν είμαστε εμείς οι ίδιοι υπεύθυνοι για τα πρότυπα και τις αξίες που έχουμε εμείς οι ίδιοι και μεταδίδουμε στα παιδιά μας, τότε ποιοι είναι υπεύθυνοι;; Οι πολιτικοί ή το σύστημα;; Αν είναι έτσι τότε είμαστε έρμεα του οποιουδήποτε βρίσκεται σε θέση εξουσίας. Γιατί λοιπόν αυτό μας ενοχλεί;;

        Λέμε ότι ο κλέφτης είναι στο σπίτι μας και ότι προέχει να διώξουμε τον κλέφτη. Σύμφωνοι. Μήπως όμως διώχνοντας τον «κλέφτη» φέρουμε έναν άλλο «κλέφτη» να διοικεί;; Γιατί αν διώξουμε τώρα τον «κλέφτη» χωρίς να έχουμε κάνει την αυτοκριτική μας στο που ευθυνόμαστε, μετά που θα παρουσιαστούν 100 «κλέφτες» να διεκδικήσουν την εξουσία δεν θα έχουμε τον χρόνο να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Και πάλι στα ίδια θα πέσουμε για άλλη μία φορά. Κι αν και εφόσον τιμωρηθούν όλοι αυτοί, που πολύ αμφιβάλλω, τότε όλα θα γίνουν ρόδινα;; Πάλι μία από τα ίδια θα έχουμε.

        Τέλος για το ΠΡΙΝ ή το ΜΕΤΑ του event και περί timing. Μετά τον πόλεμο επικρατεί χάος. Μετά τον πόλεμο η οποιαδήποτε αυτοκριτική είναι επιφανειακή, αν υπάρξει. Μετά τον πόλεμο αρχίζει η αναρχία, το φαγοπότι. Δεν το λέω εγώ. Το λέει η ιστορία. Αναγκαστικά πρέπει να γίνει πριν. Και επειδή ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ πριν, είναι προτιμότερο να γίνει ΤΩΡΑ με το οποιοδήποτε κόστος. Μετά εμείς οι ίδιοι θα φυλακίσουμε και θα κυνηγήσουμε τους «Κολοκοτρώνηδες» πριν προλάβουμε να πούμε κύμινο. Κι αν φάμε περισσότερες φάπες, δεν είναι οι φάπες που ορίζουν τον νικητή. Προτιμώ να φάω περισσότερες φάπες και να νικήσω παρά να μην φάω φάπες και μία ζωή να είμαι υπόδουλος. Με την απειλή του μαστιγίου φυλούσαν πάντοτε τους ΔΟΥΛΟΥΣ. Ε, λοιπόν αρνούμαι να είμαι δούλος κι ας πεθάνω προσπαθώντας !!!

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Οι φάπες είναι δεδομένες, σε κάθε περίπτωση.
        Αν νικήσω και σωθεί η Πατρίδα, δεν με νοιάζει τι και πόσες θα φάω, ολόσωστα.
        Το ίδιο λέμε…
        Στοχοπροσήλωση: Πόλεμος, Νίκη.
        Οι απώλειες προβλέπονται…
        Όσο το «μετά τον Πόλεμο επικρατεί Χάος», ας νικήσουμε τον Πόλεμο και το Χάος θα το διαχειριστείτε.
        Αν χάσουμε τον Πόλεμο, θα επέλθει το χειρότερο πράγμα για τον Έλληνα: η υποδούλωση…χειρότερη από το Χάος.
        Προτεραιότητες.
        Διαφωνούμε μόνο στα «επί του πεδίου».
        Στην πραγματικότητα δεν διαφωνούμε, έχουμε διαφορετικό τρόπο διαχείρισης.
        Χρήσιμοι και οι δύο.
        Σημείωση: την Ιστορία, καλέ μου επαναστάτη, την γράφουν οι νικητές.
        Έχουμε πολλά τετράδια να γράψουμε ακόμα.
        Διαλέξτε γραφίδα, στο μελάνι δεν θα τα χαλάσουμε…

      • Φαίη said

        Ο αγαπητός μου Tsilivithras είπε:

        «Πρωτα φαπώνεις και μετά διορθώνεσαι»
        «κατά την διάρκεια του event μόνο φαπώνεις»

        Ο αγαπητός μου Βράχος είπε:

        «εκείνος που την ώρα της φάπας φιλοσοφεί..»

        Όντως αδέρφια, ΕΧΟΥΜΕ ΧΕΣΤΕΙ ΣΤΗ ΦΑΠΑ δεν χορταίνω να τις ρίχνω.

        Tsilivithra,
        Είμαστε της τελευταίας στιγμής, όντως.
        Η ΒΙΑ είναι ο αμεσότερος τρόπος επικοινωνίας, όντως.

        Και ΑΚΡΙΒΩΣ για αυτούς τους λόγους, όταν βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων (αυτό θα είναι το event Tsilivithra), θα βγάλουμε το άχτι μας (γιατί περί αυτού θα πρόκειται) και μετά θα πέσουμε στα χέρια του επόμενου «σωτήρα» για να μας οδηγήσει για ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΣΤΗ φορά στην ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ του επεισοδίου (το ΚΥΚΛΙΚΟ ακαδημαικό επιχείρημα της κότας με το αυγό). Και όλο αυτό γιατί είμασταν ΚΟΤΕΣ και δεν κάναμε την σωστή ΠΡΟεργασία μέσα μας. Πάντα θα βγάζουμε κλούβια αυγά.

        Γουστάρω να μιλώ μαζί σου Tsili την τρέλλα μου μέσα και μου ‘φαγες όλο το πρωί. Πάω να κάνω και καμιά δουλειά.
        Και κάτι άλλο, το άρθρο το έβαλα επίτηδες γιατί ήθελα να αναδειχθούν κάποια θέματα. Δυστυχώς τζίφος.

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Kαλή μου Φαίη, καθόλου τζίφος.
        Θα φάμε κι άλλες,να είσαι βέβαιη και μπορεί να είναι και χειρότερες…
        Στόχος και σκοπός είναι να ρίξουμε την τελευταία…
        Το ενδιάμεσο με απασχολεί μεν, αλλά δεν του δίνω πρώτη προτεραιότητα δε…
        Τι να κάνω…
        You can’t teach an old dog, new tricks…

      • Επαναστάτης Ποπολάρος said

        Την καλησπέρα μου Captain !!! 🙂

        «Αν χάσουμε τον Πόλεμο, θα επέλθει το χειρότερο πράγμα για τον Έλληνα: η υποδούλωση…χειρότερη από το Χάος.»

        Μα καπετάνιε μου, είμαστε ήδη υποδουλωμένοι. Αν χάσουμε τον πόλεμο απλά δεν θα καταφέρουμε να αλλάξουμε τίποτα. Αν όμως έχουμε κάνει την αυτοκριτική μας και γνωρίζουμε τα λάθη μας, τότε σε περίπτωση που καταφέρουμε και νικήσουμε τον πόλεμο θα έχουμε καταφέρει κάτι πραγματικά ΕΝΔΟΞΟ. Από την άλλη, αν δεν αναγνωρίσουμε τα λάθη μας τότε ακόμη κι αν νικήσουμε τον πόλεμο έχουμε 50-50% πιθανότητες να έχουμε πάλι μία από τα ίδια.

        Όπως ακριβώς λοιπόν το είπες. Θέμα προτεραιοτήτων. Τα μαθηματικά όμως καπετάνιε μου είναι ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ.

      • ΒΡΑΧΟΣ said

        Θα στο γράψω ωμά, γιατί σε συμπαθώ: Όταν νικήσουμε, κάντε ότι καταλαβαίνετε….
        Πιο ωμά, θα αυτολογοκριθώ.
        😆

  3. Ο λαός αυτός έχει προσφέρει σχεδόν τα πάντα στην υπόθεση της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
    Ο λαός αυτός επανειλλημένα έχει ματώσει όσο λίγοι στον πλανήτη.
    Στον Β Παγκόσμιο πόλεμο είχαμε περίπου 1000000 νεκρούς.
    Οι πολιτικές δεξιές και αριστερές ηγεσίες πουλήσανε και αδειάσανε αυτόν τον λαό ……

    Η Πατρίδα μας όμως, που ως τώρα τουλάχιστον ποτέ δεν απελευθερώθηκε από κατακτητές, φύγανε οι τούρκοι, ήρθανε …….. οι βαυαροί, ήρθανε οι άγγλοι, ήρθανε οι αμερικάνοι….

    Γενεές δωσίλογων πολιτικών που ζούνε για την πάρτη τους και υπερασπίζονται ξένα συμφέροντα σε βάρος του ελληνικού λαού.

    “Οι ελεγχόμενοι δωσίλογοι πολιτικοί, όλα αυτά τα χρόνια επιτελέσανε εξαιρετικό και επιτυχημένο έργο προκειμένου να ξεχαρβαλώσουν τα πάντα… ……………. .”
    Η ξένη και η ντόπια διαπλοκή δεν θέλανε να υπάρξει υγιές κράτος. Υπήρχε βούληση για το αντίθετο μάλιστα, να δημιουργήσουν ένα σαθρό κράτος ………..
    Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται – Πάντα και όταν υπάρχει λιγώτερος νόμος, κερδοσκοπεί ο παράνομος.

    ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝΕ Ο ΣΚΟΠΟΣ

  4. Διγενής Ακρίτας said

    Καλημέρα.
    Θα σας παρακαλέσω να ψάξετε να βρείτε και να δείτε, στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ (http://www.ert-archives.gr) την τηλεοπτική σειρά «Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ».
    Παραλληλίστε την εποχή τις καταστάσεις και τα γεγονότα που εξιστορεί η σειρά με τα σημερινά αντίστοιχα.
    Θα ανατριχιάσετε!!!!

  5. antart22 said

    Κύριε Σχοινά,
    λέτε «…ἀλλά σέ μία δημοκρατική καί ἀνοικτή κοινωνία…»
    Ξεκινάτε από λάθος βάση. Ποιός σας είπε ότι η κοινωνία μας είναι Δημοκρατική?

    • juliet said

      Είσαι ….τι να πω , αφού συνεχώς όλοι φωνάζουν για »δημοκρατικές διαδικασίες » , για να θυμηθούμε και κάτι δημοψηφίσματα που ήθελε ο μέγας δημοκράτης Gap, αυτά τι ήτανε δημοκρατία …., δεν συλλαμβάνεις τις έννοιες , τις φυλακισμένες .
      🙂

      • antart22 said

        Φιλενάδα, είμαι λίγο χαζή, μη με παρεξηγείς… 😆

      • juliet said

        Ο Αριστοτέλης είπε :
        »Η πραγματική διαφορά ανάμεσα στη δημοκρατία και την ολιγαρχία είναι η φτώχεια και ο πλούτος .Οταν κυβερνούν οι πλούσιοι ,είτε είναι λίγοι η πολλοί ,’εχουμε ολιγαρχία,
        κι όταν κυβερνούν οι φτώχοι ,έχουμε δημοκρατία ».
        Ο καημένος δεν μας είπε αν οι ξεβράκωτοι γίνουν πλούσιοι από την εξουσία τι ακριβώς πολίτευμα θ’έχουμε ….εγώ το κόβω για παζάρι ..πάρτε γύφτοι .
        😀 😀

      • Επαναστάτης Ποπολάρος said

        Ο Αριστοτέλης μίλησε για διαφορετικούς τύπους δημοκρατίας. Κάποιοι μελετητές πιστεύουν ότι μίλησε για 5 και κάποιοι άλλοι για 4. Η μία πάντως εξ’ αυτών είναι η δημοκρατία με υπέρτατη αρχή το λαό κι όχι τους νόμους. Αυτός ο τύπος της δημοκρατίας είπε ότι έχει ως αποτέλεσμα ο λαός να παρασύρεται από τους δημαγωγούς !!!

      • φωτεινη said

        μπα, ο ντενεκες ξεγανωτος μονο αυτον θα διαβασε οταν ελεγε:«δεν υπαρχουν οι θεσμοι,υπαρχει μονο ο λαος».

  6. Μιχαήλ said

    Χαιρετῶ…

    Σαπιοκοιλιάδες, τρυφηλοί καί…»μπικουτούδες» δέν μποροῦνε ὄχι πόλεμο νά κάνουνε, μά ΟΥΤΕ μπεσαμέλ γιά παστίτσιο…
    Γιά τό ἴδιο τό…παστίτσιο δέν τό συζητῶ…
    Πόλεμο, νίκη…
    Μέ τί ἐφόδια;
    Ὁ σημερνός χέστης, ἰδιοτελής, μικρόψυχος, ἐπιλήσμων, ἀνάλγητος καριόλης, θά φορέσει πανοπλία καί κράνος καί θά σηκώσει μπαϊράκι;
    Μέ τί καρδιά, μέ τί ἄντερα, μέ τί ψυχή;
    Ποῦ τά σφυρηλάτισε;
    Ποῦ τά ἔχτισε;
    Ποῦ τά δοκίμασε ἔστω καί μιά φορά;
    Γνωρίζει κανείς ΠΟΣΟ αἷμα πρέπει νά δώσεις γιά νά λάβεις πνεῦμα;
    Γιά νά κερδίσεις ἔστω καί μιά μικρή πρόσκαιρη νίκη;

    Ἡ τωρασινή ὑποδούλωση εἶναι ΧΡΥΣΗ εὐκαρία νά χτίσουμε χαρακτῆρα…
    Νά γίνουμε ἄντρες…
    Νά γίνουμε Ἕλληνες…
    …ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
    Γι’ αὐτό τήν ἐπέτρεψε ὁ Μεγαλοδύναμος…

    Οἱ πνεματικοί νόμοι βοοῦν καί καθορίζουν καί θά καθορίσουν ἀπό δῶ καί πέρα πλέον ποιός εἶναι ΠΟΙΟΣ.

    Ἡ Πατρίδα δέν πρόκειται νά φύγει ἀπ΄ τή θέση της…
    Ξέρει μέ ποιούς ἔχει νά κάνει καί ἔμαθε νά περιμένει.-

  7. dyspistos said

    Οταν λέμε να πολεμήσουμε, αδέρφια, ποιός είναι ο εχθρός; Τον ξέρουμε; Μήπως νογάμε για εχθρό μας τους αχυρανθρώπους που οι αόρατοι εχθροί μας έβαλαν να μας…κυβερνάνε;
    Υστερα, μήπως είναι περισσότεροι του ενός οι εχθροί;
    Και πού βρίσκονται, αλήθεια; Εντός ή εκτός ; Η εκατέρωθεν;

    Κι έπειτα, τι πόλεμος θάναι αυτός; Μήπως και τώρα η καθημερινή ζωή μας ένας αδιάκοπος πόλεμος δεν είναι;
    Και με τι όπλα; Υλικά ή με τη δύναμη του νου, της σκέψης;

    Ο πόλεμος θέλει οργάνωση, στρατηγούς, ορισμό τακτικής που θ΄ακολουθηθεί κλπ.
    Είναι πολύ μεγάλη ευθύνη ένας πόλεμος και πρέπει να γίνει με όλους τους κανόνες.
    Και με πειθαρχία.
    Αλλοιώς, ένα μπουλούκι απαίδευτων αγανακτισμένων εύκολα τιθασσεύεται – τι λέω; συντρίβεται στην κυριολεξία. Κι αυτό οπωσδήποτε δεν πρέπει να συμβεί.

    Οσο για το ποιός έδωσε το δικαίωμα στους κυβερνώντες, το πήραν μόνοι τους. Με τα ΜΑΤ και τη δυνατότητά τους να ψηφίζουν ό,τι νόμους θέλουν κουρελιάζοντας το Σύνταγμά μας.
    Μοίρασαν μερικά ψίχουλα, μας πετάξανε και μια Τζούλια ή Πετρούλα νάχουμε να γελάμε και ν΄απασχολούμαστε κι ησύχασαν.
    Οι δικαστές, σιώπησαν
    Οι πνευματικοί άνθρωποι επίσης.
    Οι σάλπιγγες σήμαναν σιωπητήριο.

    Εργάστηκαν χρόνια για να μας φέρουν εδώ που είμαστε. Θα χρειαστούμε με τη σειρά μας χρόνο για να αντιδράσουμε σωστά.
    Η ενότητα είναι το πρώτο και το αποτελεσματικώτερο «όπλο» που πρέπει να κερδίσουμε.
    Η γνώση, το δεύτερο κι εξίσου ισχυρό.
    Οταν αποκτήσουμε σίγουρα τους δύο αυτούς παράγοντες θα μπορούμε να επεξεργαστούμε περαιτέρω τα πρεπούμενα.
    Αρκετά έχουμε ταλαιπωρηθεί σα λαός , αιώνες τώρα. Μας αξίζει μια αληθινή Ανάσταση. Ας θυμηθούμε εκείνο το Σπεύδε Βραδέως, για να είναι φρόνιμο, συνετό και ριζοσπαστικό το αποτέλεσμα των κόπων μας.
    Οσο για τις…φάπες, τις αρπάζουν μόνον οι οσφυοκάμπτες, οι σκυφτοί αυλοκόλακες. Εμείς, σα λαός είμαστε περήφανοι. Μας επιβάλλουν μέτρα εξουθένωσης και πάλι δεν καταφέρνουν να κάμψουν το φρόνημά μας.

  8. φωτεινη said

    για να το πω με την παγκαλεια διαλεκτο,οι κοπριτες εξελεξαν τους αρχικοπριτες.
    ομως το ξεκαθαρισμα θα αρχισει απο τους αρχικοπρους πρωτα,οπως λενε και οι παραπανω σχολιαστες.
    το θεμα ειναι να γινει το ξεκαθαρισμα.

  9. http://spacezilotes.wordpress.com/category/news-and-politics/

  10. GEODETIS said

    πρέπει να τους απομονώσουμε και να τους κουρέψουμε πολιτικά ……. τους πολιτικούς ……… πρέπει να αναδείξουμε ανθρώπους πέραν των κομματικών πεποιθήσεων ….. η μητέρα μου έχει εκλεγεί επανειλημμένα ως αντιπρόσωπος της τοπικής οργάνωσης, των εκπαιδευτικών με την σύμφωνη γνώμη των αριστερών, που την ψήφισαν, σχεδόν με πλειοψηφία τοπικά ……. όταν κατέβηκε να πάρει τον λόγο στην ομοσπονδιακή συνέλευση τους, δέχτηκε την επίθεση απο μια αριστερή ομάδα, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ της αφαίρεσε τον λόγο …….

    τελικά η μάνα μου ήρθε πίσω το μεσημέρι τρέμοντας ……. μου είπε ότι δεν υπάρχει ποιο φασιστική συμπεριφορά απο αυτή την οποία έζησε ………

    γύρισε στα Γρεβενά και ενημέρωσε τους δασκάλους που την έστειλαν ως αιρετή αντιπρόσωπο , ότι δεν θέλει να συνεχίσει να τους αντιπροσωπεύει ….. διότι την προπηλάκισε και της αφαίρεσαν τον λόγο, μια μικρή ομάδα φανατικών ………… η Ελλάς είναι υπό την ιδιότυπη κατάληψη φανατικών ιδεολογικών ομάδων …………….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: