ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ελένη Στάϊκου, μιά η… στη Ελένη Στάϊκου, μιά ηρωίδα της…
    Η κυρά της Ρω (Δέσπο… στη Η κυρά της Ρω: Η ιστορία της γ…
    Μέλια στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Konstantinos Malafan… στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Έντεκα χρόνια στη θάλα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

H Kεφαλονίτισσα που διδάσκει ελληνικά στις κακόφημες γειτονιές της Νέας Υόρκης

Posted by Μέλια στο 5 Σεπτεμβρίου, 2012

 αναδημοσίευση που αλίευσε η Μαρία

 .

 Η ιστορία μίας καθηγήτριας που διδάσκει σε σχολείο κακόφημης περιοχής της Νέας Υόρκης και καταφέρνει- σαν άλλη Μισέλ Φάιφερ στην «Ασυμβίβαστη Γενιά»- να συνετίσει μαθητές, που ζουν στο κοινωνικό περιθώριο, παραπέμπει σε αμερικάνικη ταινία χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το γεγονός όμως ότι η καθηγήτρια αυτή είναι Ελληνίδα και μάλιστα έχει καθιερώσει την ελληνική γλώσσα ως την επίσημη ξένη γλώσσα σε δημόσιο σχολείο του Μπρονξ σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.

 Ο λόγος για την Πανωραία Παναγιωσούλη, διευθύντρια, σήμερα, του δημόσιου Λυκείου KAPPA INTERNATIONAL High School του Μπρονξ στο οποίο φοιτούν κατά κύριο λόγο παιδιά από διάφορες μειονότητες. Η ίδια γεννήθηκε στη Γουατεμάλα αλλά οι ρίζες της είναι από τον Πύλαρο της Κεφαλλονιάς. Κόρη του Ελληναμερικανού λογοτέχνη Γαβριήλ Παναγιωσούλη, λάτρη της ελληνικής γλώσσας, η Πένι Παναγιωσούλη παραδέχεται ότι πηγή έμπνευσης του εγχειρήματός της ήταν ο πατέρας της.

Η ιστορία της αρχίζει πριν περίπου τρία χρόνια από το σχολείο ΚAPPA IV του Χάρλεμ, μίας κακόφημης περιοχής της Νέας Υόρκης. Ο Τζον Ελρόυ, διευθυντής ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού της, της προτείνει τη διεύθυνση ενός σχολείου που θα δημιουργούνταν ως πρότυπο για τα παιδιά της περιοχής.

Η ίδια είπε το «ναι» αβίαστα και κάπως έτσι άρχισε μία επιτυχημένη πορεία για τη νεαρή εκπαιδευτικό. Έπειτα από διεξοδική έρευνα που έκανε η ίδια, ως διευθύντρια, για να καταλήξει στην επίσημη ξένη γλώσσα που θα διδάσκονταν οι μαθητές, η Πένι Παναγιωσούλη αποφάσισε να καθιερώσει την ελληνική, χωρίς κανείς από τους υπεύθυνους να της το αρνηθεί.

Το πρόγραμμα άρχισε με τη διδασκαλία των ελληνικών απλά ως ξένη γλώσσα, με το βάρος στη γραμματική, το λεξιλόγιο και κάποια στοιχεία πολιτισμού. Στη πορεία όμως η ελληνική γλώσσα έγινε αναπόσπαστο πρακτικό κομμάτι του κάθε μαθήματος με εκτενείς συζητήσεις και σχόλια για την ιστορία, την κουλτούρα και τη παράδοση της Ελλάδας.

Παιδιά κακοποιημένα, στη πλειοψήφια τους που μεγαλώνουν σε μία περιοχή με υψηλή παραβατικότητα, βρίσκουν «καταφύγιο» στο σχολείο, μαθαίνοντας την αξία της δημοκρατίας και του πολιτισμού στη γλώσσα της χώρας που τα ανέδειξε πρώτη.

Η Πένυ Παναγιωσούλη έχει και συμμάχους στην εξαιρετική αυτή προσπάθεια. Ανάμεσά τους η Ολγα Ζήση, μια Ελληνίδα από τα Γιάννενα, καθηγήτρια θεάτρου που προσέφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες της στο σχολείο.

Στα περισσότερα αμερικανικά σχολεία, στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, αποτελεί παράδοση να ανεβαίνει μία θεατρική παράσταση, για την οποία οι μαθητές ξοδεύουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους. Η Όλγα Ζήση επέλεξε πριν από λίγα χρόνια το έργο του Αριστοφάνη «Όρνιθες».

Οι μαθητές άρχισαν να αυτοσχεδιάζουν τις σκηνές και να τις αποδίδουν με δικά τους λόγια. Στο τελικό στάδιο, του αυτοσχεδιασμού, δύο από τους μαθητές ανέλαβαν να φτιάξουν το έργο με ρίμα και η απόδοση κατέληξε σε ρυθμό ραπ. Από τότε οι μαθητές του KAPPA έχουν ανεβάσει κι άλλα έργα και έχουν ταξιδέψει στην Ελλάδα κι άλλες χώρες παρουσιάζοντας στο κοινό την αξιόλογη δουλειά που έχουν κάνει.

Πλέον, η Πένι Παναγιωσούλη, ως επιτυχημένη διευθύντρια, έχει αποδεχτεί πρόταση για να αναλάβει ως λυκειάρχης ένα νέο πρότυπο λύκειο στο Μπρονξ, το Kappa International High School.

Γωγώ Κυριαζή

(Με πληροφορίες από την εφημερίδα Greeknews)

.

Πηγή:NEW POST

41 Σχόλια προς “H Kεφαλονίτισσα που διδάσκει ελληνικά στις κακόφημες γειτονιές της Νέας Υόρκης”

  1. Μέλια said

    Χίλια μπράβο στην Πανωραία που διάλεξε τα δύσκολα.
    Απόφαση ψυχής » να διδάσκει σε σχολείο κακόφημης περιοχής μαθητές, που ζουν στο κοινωνικό περιθώριο».
    Κατάφερε να καθιερώσει την ελληνική γλώσσα επίσημη ξένη γλώσσα σε δημόσιο σχολείο του Μπρονξ.

  2. juliet said

    @Μέλια ,σ’ευχαριστώ για την μνεία στη Κεφαλονίτισσα . Ενα κομμάτι μου είναι απ’ εκείνα τα μέρη από τη Πύλαρο , πεισματάρηδες και αγύριστα κεφάλια. Πολεμάνε γι’ότι πιστεύουν και δεν υπολογίζουν τίποτε . Από τη νόνα μου από το πατέρα μου κρατάω από έναν ριζοσπάστη που δολοφονήσανε πολύ γνωστό ….
    Η Πύλαρος ήτανε ένα φτωχό μέρος , δεν υπήρχαν τουρίστες να μετατρέψουν τον Μύρτο σε παραλία επισκεπτών ,ιδιωτική ήτανε αν ήτανε προσβάσιμη ένεκα καιρού .
    Οι άνθρωποι αναγκασμένοι να φύγουν , υπάρχει μια ιδιαιτερότητα σ’αυτή τη φάρα , δεν πήγαν μπουλούκια σ’ένα μέρος .Ο καθένας ανεξάρτητος πήγαινε όπου »έδενε» .Και βέβαια το όποια πέτρα και αν σηκώσει θα βρείς Κεφαλλονίτη δεν είναι τυχαίο.
    Εμαθαν τα παιδιά τους να μη ξεχνάνε τις ρίζες ,να ζουν σεμνά ,να έχουν ριζοσπαστικές ιδέες και να δίνουν . Τ’έμαθαν να τολμούν και το σπουδαιότερο να χαρίζουν ανθρωπιά και σεβασμό στον άνθρωπο .
    Και να ξέρετε ότι ,ότι κάνει το πιστεύει και όχι για να την γράψουν στις πρώτες σελίδες . Τα παιδιά αυτά ευτύχησαν να πέσουν σ’ ένα αγύριστο κεφάλι που θέλει τον κόσμο πολιτισμένο ….όχι απλά μορφωμένο .
    Καλη συνέχεια ……πολλά παιδιά θα περάσουν και θα μάθουν εκεί στην άκρη του κόσμου ,ότι δεν μπορούν να μάθουν τα Ελληνόπουλα με τους ροζουλί καθηγητές στη γενέτηρα.

  3. Πετροβούβαλος said

    Για να μη θαμπωνόμαστε αποκλειστικά από τη ζάμπλουτη ομογένεια που στις μέρες μας και επί το πλείστον ΔΕΝ πράττει το καθήκον της!
    Εύγε στην Πανωραία, εύγε και στην Μαρία μας που την ανακάλυψε!

  4. juliet said

    Μαρία, από τα μάτια θα καταλάβεις ….είναι Κεφαλονίτισσα και ένα γέλιο γεμάτο ψυχή και αλήθεια .

  5. Φαίη said

    Τέτοια βιογραφικά ψάχνουν και οι δικοί μας εδώ στο υπ. απαιδείας.
    Για να δείτε πόσο σίγουρη είμαι, δηλώνω ότι βάζω και το χέρι μου στη φωτιά.

  6. dyspistos said

    «…Παιδιά κακοποιημένα στην πλειοψηφία τους, μεγαλώνοντας σ΄ένα περιβάλλον με υψηλή παραβατικότητα, βρίσκουν » Κ Α Τ Α Φ Υ Γ Ι Ο » στο σχολείο
    μαθαίνοντας την αξία της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού …» !!!

    Ετσι καταπολεμάται το έγκλημα, η απώλεια των παιδιών, όταν μεθοδεύεται η διάπλασή τους με βάση τα αιώνια αρχαία ελληνικά νάματα που θα ατσαλώσουν τον χαρακτήρα τους και θα τα εξοπλίσουν με επιχειρήματα, ακόμα κι ενάντια στους γονείς τους ίσως, τ΄αδέρφια τους ή και τον ίδιο τον εαυτό τους για να μην ακολουθήσουν αύριο τον εύκολο κι οδυνηρό οπωσδήποτε δρόμο της Κακίας.

    Κι αυτά τα θαυμαστά πράγματα τα κάνει μια δικιά μας, Ελληνίδα πραγματική, ηρωίδα αδιαμφισβήτητη αφού όχι μονάχα έμεινε unspoiled η ίδια, με τη συμβολή του σπουδαίου πατέρα της, αλλά φροντίζει να σώσει και τις νέες ζωούλες της περιοχής της.

    Δεν βρίσκω λόγια να την ευχαριστήσω την Πανωραία Παναγιωσούλη. Σκέφτομαι μόνον ότι είναι πράγματι Ωραία ως Ελληνίς και την κεφαλήν κλίνω μπροστά της.

    • Καλημέρα φίλε μου Δύσπιστε

      πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου, συμφωνώ μαζί σου σε όλα, με μόνη μία πρόσθεση.
      Άλλο ένα θέμα που τα σκοτεινά ΜΜΕ κάνανε γαργάρα, τα οποία μας βομβαρδίζουν βρωμίλα αντί να προβάλουν τοιούτου είδους θέματα.

      Ένα ευχαριστώ και από μένα στην Ελληνίδα Πανωραία.

  7. Κόριννα said

    Δὲν μπορεῖτε νὰ φανταστῆτε τὶ ἐπικίνδυνο εἶναι νὰ διδάσκης σὲ ὑποβαθμισμένη περιοχή ἀγγλόφωνης χώρας ἤ τέλος πάντων φαντάζομαι,ὅποιας χώρας.
    Ἡ κόρη μου δίδαξε 2 χρόνια σέ τέτοιο σχολεῖο καί ἤμουν μὲ τὴν ψυχή στό στόμα.
    Ἦταν ὑποχρεωτικὸ ὅπως εἶναι αὐτὸ ποὺ ἐδῶ λέμε,πᾶνε πρῶτα σὲ ἐπαρχία.

    Εἶναι πράγματι σπουδαῖο κορίτσι!

  8. Κόριννα. said

    Ἐγώ Μέλια μου,σὰν μάνα της τὴν βρίσκω σπουδαία,οὔτως ἤ ἄλλως. 🙂

  9. antart22 said

    Εύγε Πανωραία! Σου εύχομαι ολόψυχα να χαμογελάς μ’ αυτόν τον τρόπο σε όλη σου τη ζωή. Δίνεις Φως σ’ αυτούς που είχαν την ατυχία να ζουν στο σκοτάδι. Εύγε και πάλι!

  10. Γιάννα said

    Μπράβο, Μαρία, γιατί στις μέρες μας προβάλλεται μόνο το κακό, μόνο πρότυπα ανθρώπων που δεν προσφέρουν τίποτα ή ζουν παρασιτικά εις βάρος άλλων…Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που καθημερινά προσφέρουν ό,τι μπορούν – ο καθένας από το δικό του πόστο – και υπό αντίξοες συνθήκες, αλλά σιωπηλά, χωρίς φρου φρου κι αρώματα, γιατί για αυτούς δεν είναι όλα δούναι και λαβείν. Θεωρούν ότι απλά κάνουν το αυτονόητο..

  11. Α said

    Να, τι σημαίνει Ελλην,και ποιά η προσφορά του στην ανθρωπότητα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: