ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

IΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ‏

Posted by Πετροβούβαλος στο 1 Αυγούστου, 2012

 Άρθρο του ΧΡΗΣΤΟΥ_Λ5.

.

Η ΤΡΑΓΙΚΗ ΜΟΙΡΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΣΑΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ.

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Το παρόν άρθρο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Ίων Δραγούμη, οποίος δολοφονήθηκε – εκτελέστηκε από τα Βενιζελικά «Δημοκρατικά Τάγματα του Παύλου Γύπαρη (Αξιωματικός – εξέχον Μακεδονομάχος και φανατικός υποστηρικτής του Βενιζέλου), σαν σήμερα στις 31 Ιουλίου του 1920, απέναντι από το σημερινό ξενοδοχείο Χίλτον, εκεί όπου βρίσκεται και η επιτύμβια στήλη του.

Ο Ίων Δραγούμης αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της Ιστορία μας, παράδειγμα Έλληνα που αφιέρωσε ολόκληρη την ζωή του στον αγώνα για την Πατρίδα και το Έθνος αλλά που αντί η μοίρα του να του επιφυλάξει ένα ένδοξο και με τιμές τέλος της ζωής του, του επιφύλαξε την μοίρα του ατιμωτικού θανάτου από χέρια αυτών για τους οποίους αγωνίστηκε με αυταπάρνηση, ανιδιοτέλεια, σθένος και απίστευτη επιμονή και υπομονή.

Η δολοφονία του ήταν απόρροια του εθνικού διχασμού και αποστέρησε την Πατρίδα μας από ένα σπουδαίο πολιτικό διανοούμενο και αγνό αγωνιστή του Έθνους, ο οποίος πάλεψε για μια Μεγάλη Ελλάδα με την πένα του, το μυαλό του αλλά και το όπλο.

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 14 Σεπτεμβρίου του 1878 και ήταν υιός του πολιτικού και μετέπειτα πρωθυπουργού, Στέφανου Δραγούμη, γόνος μια πολύ ισχυρής πολιτικής οικογένειας την εποχή εκείνη στην Ελλάδα. Η καταγωγή του ήταν από το Βογατσικό της Καστοριάς.

Σπούδασε νομικά στην Αθήνα και έλαβε μέρος στον πόλεμο του 1897 ως εθελοντής. Στη συνέχεια σταδιοδρόμησε ως διπλωματικός υπάλληλος του υπουργείου Eξωτερικών. Έχοντας πίσω του την ισχυρή, οικογενειακή, πολιτική παράδοση και την καταγωγή των Δραγούμηδων αφιερώνει την ζωή του στην ενεργό πολιτική δράση, με κύριο γνώμονα τον αγώνα για την Πατρίδα και το Έθνος, καταρχήν μέσα από τον Μακεδονικό αγώνα, τη συμμετοχή του στον Α’ Βαλκανικό πόλεμο(ως ένας απλός δεκανέας, άσχετα με την καταγωγή του και την ως τότε σταδιοδρομία του) και στη συνέχεια διαγράφοντας με σαφήνεια τα επιχειρήματα για την δημιουργία ενός ισχυρού Ελληνικού Εθνικού Κράτους.

Ο Ίων Δραγούμης ήταν ο κύριος εκφραστής του Μακεδονικού αγώνα. Λανθασμένα λέγεται πως ο Παύλος Μελάς ήταν ο αρχηγός του Μακεδονικού Αγώνα, στην πραγματικότητα ο Ίωνας Δραγούμης ήταν ο άτυπος αρχηγός του Αγώνα σε μία περίοδο που σημειωτέον, πρωθυπουργός της Ελλάδας τότε ήταν ο άτολμος Κωλλέτης.

Μαζί με τους Αργύρη Ζάχο, Θεόδωρο Μόδη, Θεόδωρο Καπετανόπουλο, Δημήτρη Καλαποθάκη, τον πατέρα του Στέφανο Δραγούμη τον Μητροπολίτη Καστοριάς Γερμανό Καραβαγγέλη και τον Παύλο Μελά, χρηματοδότησαν τον αγώνα ιδιωτικά, χωρίς καμία στήριξη από το

διεφθαρμένο ελληνικό κράτος. Το διεφθαρμένο αυτό πολιτικό κράτος Αυτό το γραικυλικό κράτος των υποχωρήσεων και των συμβιβασμών, που πολλά κοινά έχει με το σημερινό κράτος των Αθηνών, στηλιτεύτηκε τόσο από τον ίδιο όσο και από τον συνοδοιπόρο και φίλο του Περικλή Γιαννόπουλο, που αυτοκτόνησε το 1910.

Αφότου η κυβέρνηση δεν ήθελε να σώσει το Έθνος τότε ο Δραγούμης αναλαμβάνει να σώσει τον Ελληνισμό στην Μακεδονία με μυστική δράση. Το 1902 ως πρόξενος στο Μοναστήρι δημιουργεί την Οργάνωση Αγώνα στην Μακεδονία, για να σώσει την Μακεδονία από τις ορδές των Βουλγάρων κομιτατζήδων που λυμαίνονταν την περιοχή.

Ο ίδιος γράφει «Ο καθένας πρέπει να φαντάζεται πως αυτός πρέπει να σώσει το έθνος του. Πρέπει να φαντάζομαι πως από μένα μόνον εξαρτάται η σωτηρία του έθνους. Να μην κοιτάζω τι κάνουν οι άλλοι και να φαντάζομαι πως εγώ έχω το μεγάλο χρέος της σωτηρίας».

Και προσθέτει «Δουλεύω για τον Ελληνισμό. Δουλέυοντας για τον Ελληνισμό δουλευώ για τον εαυτό μου. Γιατί μήπως είμαι εγώ διαφορετικός από τον ελληνισμό μου;»

Εκράζοντας την απέχθεια για την κυβέρνηση λέει «Δεν δουλεύω για την κυβέρνηση, δουλεύω για τον Ελληνισμό. Σιχαίνομαι την κυβέρνηση, δεν σιχαίνομαι τον Ελληνισμό. ‘Αμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση πέφτω, σηκώνομαι όταν νοιώθω τον Ελληνισμό. Έδινε έτσι τον ορισμό του τόσο περιφρονημένου ελληνικού εθνικισμού.

Το 1904 σκοτώνεται ο γαμπρός και ίνδαλμα του Παύλος Μελάς. Γράφει στο «Μαρτύρων και Ηρώων Αίμα» απευθυνόμενος στην Ελληνική νεολαία που καλούσε να ασχοληθεί με τα εθνικά θέματα: «Φτάνουν πια οι Μάρτυρες. Χρειάζονται τώρα ήρωες. Γενείτε ήρωες. Να ξέρετε πως αν τρέξουμε να σώσουμε την Μακεδονία, η Μακεδονία θα μας σώσει».

Όμως η τακτική του Δραγούμη δεν άρεσε στην κυβέρνηση των Αθηνών και μετατίθεται κατά σειρά στα προξενεία Πύργου Βουλγαρίας, Φιλιππούπολης, Αλεξάνδρειας και Αλεξανδρούπολης, τότε Δεδέαγατς. Και εκεί όμως συνεχίζει αταλάντευτα και ακούραστα το εθνικό του έργο προσπαθώντας να δημιουργήσει ελληνικές κοινότητες αποτελούμενες από τους υπόδουλους Έλληνες .

Κατά τα έτη 1907-1908 δουλεύει στο Ελληνικό Προξενείο της Κωνσταντινουπόλεως και συναντά τον άλλο μεγάλο συνοδοιπόρο του, τον αξιωματικό Αθανάσιο Σουλιώτη-Νικολαΐδη. Την περίοδο αυτή καταγράφει στο «Όσοι Ζωντανοί». Μαζί δημιουργούν την Οργάνωση Κωνσταντινούπολης για υπεράσπιση των δικαιωμάτων των Ελλήνων και αυτονομία στον Πόντο, στην Καππαδοκία, τα παράλια της Μικράς Ασίας.

Μαζί οραματίζονται το Ανατολικό ιδανικό όπου θα ενώνονταν όλοι οι λαοί της Ανατολής, και οι Έλληνες ως γνήσιοι κληρονόμοι του Βυζαντίου θα γινόταν σιγά-σιγά κυβερνήτες ή συγκυβερνήτες της Οθωμανικής

Αυτοκρατορίας εις βάρος των Τούρκων. Αυτό προϋπόθετε εναντίωση στην επιρροή των Μεγάλων Δυνάμεων που ήθελαν διάλυση της Αυτοκρατορίας. Όμως η εξέλιξη του Νεοτουρκικού κινήματος θα διαλύσει τα οράματα των δύο φίλων όπου ο Μέγας Αλέξανδρος συναντούσε το όραμα του Ρήγα Φεραίου.

Το 1909 ξεσπά η Επανάσταση στο Γουδί με προσωρινό πρωθυπουργό τον Στέφανο Δραγούμη, αλλά πραγματικό κυβερνήτη αργότερα τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ο Δραγούμης μεθάει από το κρασί των Βαλκανικών αγώνων,συντάσσει το πρωτόκολλο παράδοσης της Θεσσαλονίκης και αβίαστα και άδολα στηρίζει τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, αρχικά.

Το 1914 με την απαρχή του Πρώτου παγκόσμιου Πολέμου ο Δραγούμης αρχικά αμφιταλαντεύεται αλλά καταλήγει υπέρ της ΑΝΤΑΤ, διαισθανόμενος τη νίκη της. Στο μεταξύ κυκλοφορεί το βιβλίο του «Ελληνικός Πολιτισμός» όπου καθορίζει τους στόχους του ελληνικού έθνους. Κατ’ αρχήν θα έπρεπε να υπάρξει πολιτική ένωση όλης της φυλής.

Δεύτερος ο σκοπός του έθνους είναι η δημιουργία πολιτισμού. Πολιτισμού όμως που βασίζεται σε τρισχιλιετή παράδοση και όχι μίμηση ξένων προτύπων. Αντίθετα οι ηγέτες της αριστοκρατίας του έθνους «θα πρέπει να λουστούν στα φεγγερά και διάφανα νερά της λαϊκής ψυχής» για να συνταράξουν τον λαό και να τους ακολουθήσει.

Παράλληλα με τη διπλωματική του σταδιοδρομία αρθρογράφησε επί σειρά ετών σε πολιτικά περιοδικά και εφημερίδες

Ο λόγος για τον οποίον ήρθε σε ρήξη με τον Βενιζέλο ήταν διότι, όπως έχει ειπωθεί από τον ίδιο, διέγνωσε σε αυτόν σημάδια αυταρχισμού, άκρατης φιλοδοξίας καθώς και εθνικής υποτέλειας στην πολιτική του. Ως αντιβενιζελικός πλέον ασπάζεται της απόψεις της παράταξης όχι όμως λόγω της τυφλής του πίστης στην Μοναρχία. Το 1916 εκδίδει και το περιοδικό «Πολιτική Επιθεώρησις» μέσω του οποίου φαίνεται ξεκάθαρα η στροφή του προς τον αντιβενιζελισμό.

Από τις σελίδες του περιοδικού του και μετά την αναχώρηση του Κωνσταντίνου από την Ελλάδα, τον Ιούνιο του 1917, ο Δραγούμης διαμαρτυρήθηκε έντονα για την επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων στα εσωτερικά της χώρας και την παραβίαση της ουδετερότητας. Άμεση συνέπεια της αντίδρασής του αυτής ενάντια στην πολιτική του Βενιζέλου υπήρξε η εξορία του μαζί με άλλους αντιφρονούντες πολιτικούς στην Κορσική τον Ιούλιο του 1917.

Έως τον Μάϊο του 1919 παρέμεινε στην Κορσική και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Σκόπελο από όπου και επέστρεψε τελικά στην Αθήνα το φθινόπωρο του 1919. Στην Κορσική ο Δραγούμης συνέταξε και υπέβαλε στη Συνδιάσκεψη της Ειρήνης στο Παρίσι υπόμνημα για τη συμβολή και τις θέσεις της Ελλάδας. Στη Σκόπελο συνέταξε και απέστειλε δεύτερο υπόμνημα σχετικά με τη θέση της Ελλάδος στο Ανατολικό ζήτημα, τις εδαφικές της διεκδικήσεις καθώς και τη στάση που θα έπρεπε να ακολουθήσει στο ζήτημα της Μικράς Ασίας.

Στις 31 Ιουλίου/13 Αυγούστου 1920, έγινε γνωστή στην Αθήνα η απόπειρα δολοφονίας του Ελευθέριου Βενιζέλου στο Παρίσι. Στο πλαίσιο αντιδράσεων που οργάνωσαν παρακυβερνητικοί κύκλοι στη Αθήνα ο Δραγούμης συνελήφθη καθοδόν από την Κηφισιά στην Αθήνα. Παραδόθηκε σε απόσπασμα δεκαπέντε ανδρών για να μεταφερθεί στο Φρουραρχείο Αθηνών . Κατά τη διάρκεια όμως της διαδρομής προς το Φρουραρχείο ο Δραγούμης εκτελέστηκε. Άφησε την τελευταία του πνοή στο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Κηφισίας (σημ. Βασιλίσσης Σοφίας).

Αυτόπτης μάρτυρας υποστήριξε πως ο Ίων Δραγούμης οδηγήθηκε πεζή, συνοδεία στρατιωτών, προς την συμβολή των οδών Βασιλίσσης Σοφίας (τότε λεγόταν Κηφισίας) και Παπαδιαμαντοπούλου, κοντά στην περιοχή που βρίσκεται σήμερα το ξενοδοχείο Χίλτον. Τελικά μετά από λίγο, ακούστηκαν πυροβολισμοί με αποτέλεσμα ο Ίων Δραγούμης να πέσει νεκρός στο έδαφος.

Ένα από τα τραγικά παιχνίδια της μοίρας είναι ότι ο Δραγούμης κατευθυνόμενος προς τα γραφεία του περιοδικού του, σκόπευε να συγγράψει άρθρο στο οποίο θα καταδίκαζε την απόπειρα δολοφονίας κατά του Βενιζέλου καίτοι πολιτικός του αντίπαλός. Ο τότε πρωθυπουργός φαίνεται να αναφώνησε μόλις του ανήγγειλαν την είδηση της δολοφονίας του Δραγούμη: «Φρικτό! Φρικτό! Φρικτό!».

Το ίδιο βράδυ ανακοινώθηκε ο θάνατός του στην οικογένειά του και ο ενταφιασμός του πραγματοποιήθηκε εσπευσμένα το επόμενο πρωί με την παρουσία μόνον λίγων μελών της οικογένειάς του.

Υπέρμαχος της δημοτικής γλώσσας υπήρξε ένας από τους ιδρυτές του ‘Εκπαιδευτικού Ομίλου, και μας άφησε πίσω του σαν παρακαταθήκη πλήθος πολιτικών μελετών και άρθρων και λογοτεχνικών έργων. Ενδεικτικά αναφέρονται:

 

* «Το Μονοπάτι (1902)»

* «Μαρτύρων και Ηρώων Αίμα (1907)»

* «Σαμοθράκη (1908)»

* «Όσοι Ζωντανοί (1911)»

* «Ελληνικός Πολιτισμός (1914)»

* «Σταμάτημα (1918)»

* «Ο ελληνισμός μου και οι Έλληνες

 

ΜΕΓΑΛΕ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΥ ΤΟ ΧΩΜΑ ΠΟΥ ΣΕ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΣΗΚΩΤΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΡΓΟΥΣ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΣΟΥ.

ΑΙΩΝΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΓΜΕΝΗ ΜΕΣΑ ΜΑΣ Η ΜΝΗΜΗ ΣΟΥ ΟΙ ΑΓΏΝΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕΣ ΠΙΣΩ ΣΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣ

ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ.

.

ΧΡΗΣΤΟΣ_Λ5.

32 Σχόλια προς “IΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ‏”

  1. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ. said

    Το σαράκι και η κακοδαιμονία,του ξεχωριστού αυτού Εθνους.

    Η ΕΛΛΑΔΑ και η ελλάδα. Οι ΕΛΛΗΝΕΣ και οι έλληνες.

    Η ΠΑΤΡΙΔΑ και η πατρίδα.Οι γεννημένοι ΜΕΓΑΛΟΙ,που ΠΑΝΤΑ φεύγουν νέοι.

    Και οι μοιραίοι μικροί,που ζούν με μικρότητα,πλουτίζουν με δολιότητα,

    ανελίσσονται με γλοιότητα και υπέργηροι αποθνήσκουν.Ως μικροί,πάντα.

    Των μικρών τις πορείες,τις ανιχνεύεις στο χώμα. Από τις απολεπισθείσες φολίδες,

    από τα τεθλασμένα ίχνη και από την γλίτσα του εδάφους.

    Οι πορείες των ΜΕΓΑΛΩΝ,δεν ανιχνεύονται.Φαίνονται στον Ουρανό.Νυχθημερόν.

    Σέβας,ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ.

    • dyspistos said

      Αλλοίμονο, είναι αλήθεια ότι υπήρχαν πάντα οι γενναίοι αλλά και οι μοιραίοι στον σαρακιασμένο , πανέμορφο εντούτοις τόπο μας.
      Λακωνική, μ΄έναν εσωτερικό σπαραγμό που μας διαλύει, η περιγραφή σου, Σπάρτακε, για τα δύο πρόσωπα των Ελλήνων. Και για την…πώς να την πώ; κατάρα μας; να στέλνουμε στην εξουσία αυτούς ακριβώς που δεν θάπρεπε.
      Ακόμα και σήμερα, ωστόσο, παρά τη θλίψη και την απόγνωσή μας, παιδιά δικά μας κερδίζουν πρωτιές εδώ κι εκεί, θυμίζοντάς μας ότι είναι ΚΑΙ ευλογημένος τούτος ο τόπος. Γεννά πρωτοπόρους, έντιμους, πατριώτες ακόμα κι όταν γύρω μας κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν πως είμαστε όλοι κλέφτες, απατεώνες, ζήτουλες. Πως δεν χρειαζόμαστε προσευχές, σημαίες – ένα πανί είναι κι αυτό είπαν κάποιοι από το κόμμα του κυρίου που η οικογενειακή του ανέλιξη οφείλεται στον μόχθο των λαθρο, τους οποίους εκμεταλλεύτηκαν και , κατόπιν, τους «ρίξανε» στην κόλαση της καθημερινής αναζήτησης ενός μεροκάματου.
      Ο Χρήστος πιο πάνω μιλάει για διεφθαρμένο κράτος και στον καιρό του Ιωνα Δραγούμη. Τα ίδια λέμε και για το σημερινό και το χθεσινό και το προχθεσινό κράτος.
      Η διαφορά του χθες με το σήμερα είναι ότι υπήρξαν σπουδαίοι Ελληνες και Ελληνίδες σ΄εκείνα τα διεφθαρμένα κράτη, τους οποίους θυμόμαστε και τιμούμε πάντα, για τους οποίους είμαστε υπερήφανοι.
      Τα τελευταία 40 και βάλε χρόνια δεν αφήνουν τίποτα αξιομνημόνευτο. Σα νάσπασε η αλυσσίδα των δύο όψεων του Ελληνα κι απόμειναν μονάχα οι σκουριασμένοι κρίκοι της άσχημης όψης. Η προκοπή των σπουδαίων παιδιών μας κρύβεται μέσα στο σύννεφο της αναξιοκρατίας, της ψευτιάς, της απληστίας, της κατάπτωσης.
      Ωστόσο, ελπίζω. Πώς τόλεγε εκείνο το τραγουδάκι η Βέμπο; …καινούρια θάρθουνε παιδιά, νέα κλαδιά η Ελλάδα μας θα βγάλει.
      Γιατί, μια άλλη μεγάλη αλήθεια σου, Σπάρτακε, είναι ότι «οι πορείες των Μεγάλων φαίνονται στον Ουρανό…» Και τα καινούρια παιδιά, τα αδιάφθορα, θα οδηγούνται εσαεί από τη λάμψη τους.
      Οσο για τον Ιωνα Δραγούμη, θα ζει πάντα στις καρδιές των «ΜΕΓΑΛΩΝ» που υπογραμμίζεις στο σχόλιό σου.
      Ευχαριστίες στον Χρήστο, για την ανάρτηση.

  2. artwsingh said

    Πόσο πιο σαφές να καταστεί:

    ο πατριώτης ζει την κάθε του στιγμή για την πατρίδα.

    Δεν υπάρχουν καθυστερήσεις, αναβολές, επαναδιαπραγμάτευση ιδεώδους και σκοπού.

    Οι πραγματικοί περιμένουν.

    Αυτοί που δεν τους αφήνουν να φανούν γιατί τους χαλάνε τις business είναι χειρότεροι κι από τον πραγματικό εχθρό. Κυρίως γιατί θυσιάζουν ανώτατα ιδανικά και αξίες, παραδίδουν άνευ όρων Ιερή Γη και διαβάλλουν γενιές ολόκληρες Ελλήνων μόνο λόγω εγωισμού και βλακείας. Ούτε καν για κάποιον ανώτερο, έστω και στρεβλό σκοπό.

  3. Anaconda said

    Το εκπληκτικότερο όλων είναι ότι οι πραγματικοί Έλληνες αφιέρωσαν τη ζωή τους αγωνιζόμενοι για την πατρίδα και το έθνος έχοντας πλήρη γνώση αυτών που θα περάσουν…
    Μπράβο Χρήστο Λ5: με αρετή και τόλμη!
    …τὸ εὔδαιμον τὸ ἐλεύθερον, τὸ δ’ ἐλεύθερον τὸ εὔψυχον… Περικλής Ξανθίππου Χολαργεύς 431 π.Χ.

  4. Μέλια said

    Καλησπέρα σ’ όλους.

    Χρήστο εξαιρετικό άρθρο!

    Ο στρατιώτης Χριστοδουλάκης που συμμετείχε στην εκτέλεση του Ι. Δραγούμη::
    » Άλλοι μας βάλανε. Δεν είπε λέξη. Στη θέση του σπασμένου μονόκλ ( είχε σπάσει από την κακοποίηση που είχε υποστεί) έβαλε ένα άλλο που είχε εφεδρικό στην τσέπη.
    Το φόρεσε και είπε:»Είμαι έτοιμος»
    Μας κοίταγε ίσα στα μάτια και περίμενε.
    Πυροβολήσαμε… όταν ο λοχίας μας απείλησε ότι θα μας τουφεκίσει.. .

  5. sfina said

    Με τον Δραγούμη η με τον Βενιζέλο ?

    Με τον πατριώτη η με τον προδότη ?

    Ποιος είναι ο πατριώτης και ποιος ο προδότης ?

    Αυτό θα πει εθνικός διχασμός, αλλά και,,,, διχασμός μεταξύ ιστορικών.

    Εγώ και αν έχω την απάντηση δεν την λέω γιατί θα προκαλέσω,
    όταν οι λάτρεις του ενός εξ αυτών κάνουν το σταυρό τους στην εικόνα του !

    • φωτεινη said

      εγω ενα ξερω.
      οτι στο κομμα βενιζελου ηταν ο δρακουλας και ο παπατζης.

      τωρα δεν ξερω αν στην πολιτικη ισχυει το «δειξε μου τους φιλους σου, να σου πω ποιος εισαι..»

      • sfina said

        Γι αυτό και ο ……Τούρκογλου, ζήλεψε την….. δόξα του

        και λέγεται σήμερα με το ίδιο όνομα.

        Ποιος είναι ?

      • φωτεινη said

        συν οτι οι αγγλοσαξωνες δεν ηθελαν το ελληνικο στοιχειο διπλα στα ..πετρελαια.
        και ως δια μαγειας …εξαφανιστηκε.

        ο Ιωνας Δραγουμης ηταν φιλοαγγλος;
        ξερεις;

  6. φωτεινη said

    ενας οραματιστης.
    ελληνας.

    αυτο που πλεον η ελλαδα εδω και πολυ πολυ καιρο δεν εχει…

  7. Homo Universitalis said

    πριν καταληξουμε σε χαρακτηρισμους ειναι νομιζω καλο να περνουμε υπ»οψη μας το κλιμα και τις ιδιαιτερες συνθηκες της εποχης.Τι αντιπροσωπευε η μοναρχια στην Ελλαδα και τι η Βενιζελικη ηγεσια.Ποιες κοινωνικες ταξεις στηριζαν τους μεν και ποιες τους δε.Εν τελει τα αποτελεσματα της μιας πολιτικης και τα αποτελεσματα της αλλης.

  8. Και έκανε όλα αυτά μέχρι την ηλικία των 42 ετών…!!!
    Εχει δημιουργηθεί και Ινστιτούτο.
    http://www.iondragoumis.gr/index.php

    • Astillais said

      Μόνο το όνομα χρησιμοποιούν
      κατά τα άλλα Λα(γ)ός -Καρατζαφυρένιος
      Α μα κι εσύ
      νόμιζα πως θάταν κάτι αξιόλογο

      • χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
        εμ κορόϊδο για αυτό το ‘βαλα…
        εμ πώς ?
        μόνο εσύ θα με κοροϊδεύεις ?

      • Astillais said

        Αφού είμαστε πάτσι
        δικαιάμαι να ξαναματαρχίσω.
        Αλλά εγώ, ρε,
        ναι αμέ εγώ δεν κοροδεύω .καλέ καλιέ,
        εγώ μόνο τσιγκλάω
        ανεπιτυχώς στις 15 επιτυχώς στις 29
        Έλα να λύνεται ο γρίφος λέγω

        Θε κθέθκισα;;;

        Αει καλή πανσέληνο νάχεις -νάχουμε
        είναι η πρώτη απ΄τις δύο τουτουνού του Αυγούστου

  9. παράξενη εποχή,μια πάνω μια κατω ,πολυ μυστική διπλωματια, πολυ παρασκήνιο.
    Δεν μπορώ να εκφέρω άποψη τεκμηριωμένη είτε κατά είτε υπέρ.
    Πολυ προπαγάνδα εκατέρωθεν.Ο φανατισμός σε ολο του το μεγαλείο
    Εξιλαστήριο θύμα της εποχής του .

  10. Σ’ ευχαριστώ Χρήστο για το εξαιρετικό αφιέρωμα.

    Στην διάρκεια ολιγοήμερων διακοπών στην Ελλάδα, είχα μαζί μου το «Ο Ελληνισμός μου και οι Έλληνες» του Ίωνα Δραγούμη. Το βιβλίο αυτό με συγκλόνισε. Το έχω τώρα μπροστά μου και αντιγράφω για να μοιραστώ μαζί με την όμορφη παρέα μερικές αράδες που φανερώνουν σε μεγάλο βαθμό τον ΑΝΘΡΩΠΟ και ΕΛΛΗΝΑ Ίωνα Δραγούμη:
    «(…) Όταν ήμουν μικρός δεν είχα συνείδηση του εαυτού μου, δεν είχα περιοδεύσει σε όλα του σώματός μου τα μέρη, σ’ όλες της ψυχής μου τις φαντασίες για να ανακαλύψω τον εαυτό μου όλον, για να τον νοιώσω, για να τον καταλάβω. Τώρα που γύρισα τον εαυτό μου, τον γνωρίζω αρκετά καλά και δεν έχω ανάγκη να βγω από την πρωτεύουσά μου πια, από το φρούριό μου, από το κάστρο. Τώρα είναι ανάγκη να τριγυρνώ στο σώμα του έθνους μου, να περπατώ επάνω στο σώμα του Ελληνισμού, να πάγω ως στα πιο απομακρυσμένα άκρα του για να τα γνωρίσω, να τα νοιώσω και να νοιώσω τί σημασία έχουν σχετικά με ολόκληρο το σώμα του έθνους μου.
    Πρώτα εγνώρισα το σώμα μου, τον εαυτό μου. Τώρα γνωρίζω το σώμα του έθνους μου, τον Ελληνισμό μου. Πρώτα ταξίδευα στο σώμα μου επάνω, τριγύριζα και περιόδευα. Τώρα ταξιδεύω στο σώμα του έθνους μου, και τριγυρίζω και περιοδεύω.
    Ζωντανά πράγματα για τον άνθρωπο είναι μόνον δύο: ο εαυτός του και το έθνος του. Μ’ αυτά τα δύο υπάρχουν όλα τάλλα. Μ’ αυτά τα δύο ο άνθρωπος είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Αλλά πρέπει να τα νοιώση καλά, βαθιά, δυνατά, πάρα πολύ δυνατά, όσο μπορεί δυνατώτερα, τόσο δυνατά που να τα ξεχάση και να ζήση. Ο άνθρωπος πρέπει να εννοήση ότι είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ, δηλαδή ζωντανό όν. (…)»

    Και κάτι για τον γενικότερο προβληματισμό της παρέας…

    «Εγώ δεν λέγω πως μπορώ να κάμω ανθρώπους δυνατούς. Λέγω πως θα διαλέξω ανθρώπους δυνατούς και θα περιμαζέψω τις σκορπισμένες από τις σημερινές περιστάσεις δυνάμεις τους και θα τις διοχετεύσω προς την ενέργεια. Η δύναμη δεν κατασκευάζεται.»

    Ίων Δραγούμης

    Για την αντιγραφή,

    Γιώργος
    Λωζάννη

  11. Χρήστος_Λ5 said

    Σας ευχαριστώ πολύ, όλους σας που διαβάσατε και σχολιάσατε το άρθρο μου. Το έγραψα σαν ελάχιστο φόρο τιμής σε έναν Έλληνα που πρόσφερε απλόχερα τη ζωή του για την Πατρίδα και το Έθνος. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν σκοπός μου να ξυπνήσω πάθη διχαστικά της περιόδου εκείνης, αλλά το γεγονός ότι δολοφονήθηκε από χέρια αδελφικά (δυστυχώς) δεν αλλάζει. Ο ίδιος ήταν φανατικός πολέμιος του διχασμού και μοναδικός σκοπός του ήταν η ενότητα του Ελληνισμού.

    • Πετροβούβαλος said

      Φωτεινό παράδειγμα Έλληνα ο Ίων Δραγούμης φίλε Χρήστο και το άρθρο σου είναι θεωρώ εξαιρετικό. Η αλήθεια δεν μπορεί να είναι διχαστική!

    • Astillais said

      Είδες πόσο εύστοχα το εντοπίζεις;

      Σκοπός του η ενότητα του Ελληνισμού.

      Ποιοί καλλιέργησαν καλλιεργούν και θα καλλιεργούν τον διχασμό;
      Ε αυτούς μην τους λες Έλληνες
      πες τους έλληνες και πολύ τους πάει
      Ξέρουν αυτοί.

  12. Φαίη said

    Μεγάλος Έλληνας !!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: