ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Κατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΕΤΥΜΟΛ.ΛΕΞΙΚΟΝ ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ

  • Πρόσφατα σχόλια

    υποκειμενικός σχολια… on Το πανάρχαιο πάθος της εξουσία…
    υποκειμενικός σχολια… on Το πανάρχαιο πάθος της εξουσία…
    Μέλια on Συλλογή ειδήσεων 24ης Οκτωβρίο…
    Μέλια on Συλλογή ειδήσεων 24ης Οκτωβρίο…
    Μέλια on Συλλογή ειδήσεων 24ης Οκτωβρίο…
  • ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ,ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ

  • Ὑπογρᾶψτε γιά νά ξαναλειτουργήσῃ ΟΡΘΟΔΟΞΗ !

  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ…

  • ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΑΤΕ…

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΤΙΣ 10,ΠΙΟ…ΠΙΑΣΑΡΙΚΕΣ

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Κνωσσός – Το παλάτι του Μίνωα ( μέρος πρώτο)

Posted by Μέλια στο Οκτωβρίου 12, 2013

άρθρο που αλίευσε ο Γιώργος από το Ηράκλειο

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

To πιο σημαντικό κέντρο του Μινωικού Πολιτισμού, η Κνωσός, είναι χτισμένη πάνω στο λόφο της Κεφάλας μέσα σε ελιές, αμπέλια και κυπαρίσσια, βρίσκεται 5 χιλ. ΝΑ του Ηρακλείου και καλύπτει μια έκταση περίπου 15 τετρ. χλμ. Η επιλογή της περιοχής έγινε με βάση τη στρατηγική της θέση και τα φυσικά της πλεονεκτήματα. Βρίσκεται ανάμεσα στους δυο ποταμούς Βλιχιά και Καίρατο (σημερινό Κατσαμπά), με εύκολη πρόσβαση στη θάλασσα, αλλά και στο εσωτερικό της Κρήτης. Σύμφωνα με την παράδοση ήταν η έδρα του βασιλιά Μίνωα και πρωτεύουσα του κράτους του.

Η Κνωσός ήταν μια σημαντική πόλη κατά την αρχαιότητα, με συνεχή ζωή από τα νεολιθικά χρόνια μέχρι τον 5ο μ.Χ. αιώνα και εκεί χτίστηκε το πρώτο σημαντικό μινωικό ανάκτορο της Κρήτης. Πρόκειται για το πιο σημαντικό δείγμα του Μινωικού πολιτισμού, που έζησε την ακμή του από το 1700 έως το 1450 π.Χ. Με το χώρο του ανακτόρου της Κνωσού συνδέονται συναρπαστικοί μύθοι, όπως του Λαβύρινθου με τον Μινώταυρο και του Δαίδαλου με τον Ίκαρο.

Αναφορές στην Κνωσό, το ανάκτορό της και το Μίνωα γίνονται στον Όμηρο,[1] στο Θουκυδίδη (αναφορά στο Μίνωα), στον Ησίοδο και Ηρόδοτο, στο Βακχυλίδη και Πίνδαρο, στον Πλούταρχο και Διόδωρο το Σικελιώτη. Η περίοδος ακμής της πόλης ανάγεται στη μινωική εποχή (2000-1350 π.Χ.) κατά την οποία αποτελεί το βασικότερο και πιο πολυπληθές κέντρο της Κρήτης. Ακόμα και σε μεταγενέστερες περιόδους διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και αναπτύσσεται ιδιαίτερα, όπως στην ελληνιστική εποχή.

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Ο Μίνωας και η μητέρα του πριγκίπισσα Ευρώπη, είχαν απαχθεί από τον Δία, που είχε πάρει μορφή ταύρου. Ο μικρός Μίνωας είχε τα προνόμια και το δικαίωμα της βασιλείας του ανακτόρου, πάντα με βάση τις συμβουλές και τους νόμους του Δία, που τον επισκεπτόταν κάθε 9 χρόνια. Οι κάτοικοι της Κρήτης αμφισβήτησαν κάποτε το δικαίωμα του Μίνωα πάνω στο θρόνο και τότε αυτός τους απάντησε ότι η βασιλεία του ήταν θέλημα των θεών.

Ο Ποσειδώνας, για να ευχαριστήσει το Μίνωα, του έστειλε έναν ταύρο να τον θυσιάσει, αλλά αυτός ήταν τόσο όμορφος, που ο Μίνωας αποφάσισε να τον κρατήσει και θυσίασε ένα δικό του ταύρο. Αυτή η πράξη του νευρίασε τον Ποσειδώνα κι έκανε την Πασιφάη (γυναίκα του Μίνωα) να ερωτευθεί τον θεϊκό ταύρο. Καρπός αυτού του έρωτα ήταν ο Μινώταυρος. Μετά απ’ αυτό, ο Μίνωας ζήτησε από τον Δαίδαλο, ξακουστό αρχιτέκτονα της εποχής, να του χτίσει ένα λαβύρινθο για να κλείσει εκεί μέσα τον Μινώταυρο, που ήταν μισός ταύρος, μισός άνθρωπος.

Στο μεταξύ, ο γιος του Μίνωα, Ανδρόγεως, βρισκόταν στην Αθήνα για να πάρει μέρος σε αγώνες, και ενώ είχε νικήσει, ο βασιλιάς της Αθήνας τον έστειλε στο Μαραθώνα για να σκοτώσει έναν ταύρο. Δυστυχώς, ο ταύρος σκότωσε τον Ανδρόγεω κι όταν το έμαθε ο Μίνωας κήρυξε πόλεμο κατά της Αθήνας. Ο Δίας, προστάτης της Κρήτης, κατέστρεψε την Αθήνα, κι ο βασιλιάς της αναγκάστηκε να υποχωρήσει και να κάνει ό,τι του ζητήσει ο Μίνωας, για να αποφύγει το θυμό του Δία.

Έτσι ο Μίνωας του ζήτησε να στέλνει στην Κρήτη κάθε 9 χρόνια 7 νέους και 7 νέες για να θυσιάζονται στο Μινώταυρο. Αυτή η κατάσταση κράτησε πολλά χρόνια, μέχρι που ο Θησέας στάλθηκε ως ένας από τους 7 που θα θυσιάζονταν στον Μινώταυρο. Η Αριάδνη, κόρη του Μίνωα, τον ερωτεύθηκε και ζητώντας τη βοήθεια του Δαίδαλου, που ήξερε τα κατατόπια του λαβύρινθου, τον βοήθησε να σκοτώσει τον Μινώταυρο. Μετά απ’ αυτό, ο Θησέας έφυγε με την Αριάδνη για την Αθήνα.

Ο Μίνωας για να τιμωρήσει τον Δαίδαλο, τον έκλεισε στο λαβύρινθο μαζί με το γιο του Ίκαρο, απ’ όπου αργότερα δραπέτευσαν με φτερά από κερί και φτερά πουλιών, που είχε κατασκευάσει ο Δαίδαλος. Παρά τις προειδοποιήσεις του πατέρα του, ο Ίκαρος πέταξε πολύ κοντά στον ήλιο με αποτέλεσμα τα φτερά να λιώσουν και να πέσει στο πέλαγος, που αργότερα πήρε την ονομασία Ικάριο πέλαγος, από το όνομά του. Ο Δαίδαλος κατάφερε να φτάσει στη Σικελία και να φιλοξενηθεί στο παλάτι του βασιλιά Κόκαλου. Ο Μίνωας κυνήγησε μέχρι εκεί τον Δαίδαλο, αλλά τον σκότωσαν οι κόρες του Κόκαλου. Στον Άδη, ο Μίνωας έγινε ένας από του άρχοντες.

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η πόλη της Κνωσού κατοικήθηκε συνεχώς από τα τέλη της 7ης χιλιετίας έως και τα ρωμαϊκά χρόνια. Τα παλαιότερα ίχνη κατοίκησης στο χώρο της Κνωσού ανάγονται στη νεολιθική εποχή (7000-3000 π.Χ.), η οποία χαρακτηρίζεται από το στάδιο της τεχνολογικά εξελιγμένης αγροτικής ζωής (λίθινα εργαλεία και υφαντικά βαρίδια). Οι κάτοικοι από τροφοσυλλέκτες γίνονται παραγωγοί (γεωργοί, κτηνοτρόφοι) και παρατηρείται η τάση για μια πιο συστηματική και μόνιμη εγκατάσταση. Οι οικιστικές φάσεις στην Κνωσό διαδέχονται η μια την άλλη, ενώ ο πληθυσμός του οικισμού στα τέλη της Ύστερης Νεολιθικής Εποχής υπολογίζεται σε 1.000-2.000 κατοίκους.

Στην Εποχή του Χαλκού, που χαρακτηρίζεται από την κατεργασία του χαλκού, συνεχίζεται πιθανόν η ανάπτυξη του οικισμού. Η κατοίκηση συνεχίζεται στην προανακτορική περίοδο (3000-1900 π.Χ.), στο τέλος της οποίας ο χώρος ισοπεδώνεται για την ανέγερση ενός μεγάλου ανακτόρου. Το πρώτο αυτό ανάκτορο χτίστηκε το 2000 π.Χ., αλλά, κατά τις εργασίες που έγιναν για την κατασκευή του, καταστράφηκαν πολλά παλαιότερα κτίσματα. Ο οικισμός, πλέον, αναφέρεται ως Ko-no-so στα κείμενα της Γραμμικής Γραφής Β, του 14ου αιώνα π.X. Ιδιαίτερα έντονη ήταν η κατοίκηση με τα πρώτα (19ος-17ος αιώνας π.X.) και δεύτερα ανάκτορα (16ος-14ος αιώνας π.X.), καθώς και τις πολυτελείς οικίες, τον ξενώνα και τα μινωικά έργα υποδομής.

Τα ανάκτορα κτίζονται σε θέσεις που ελέγχουν πεδιάδες και προσβάσεις από τη θάλασσα, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται και σημαντικοί οικισμοί γύρω από αυτά. Πόλεις και ανάκτορα μένουν ωστόσο ατείχιστα, επιβεβαιώνοντας τη λεγόμενη pax minoica. Γύρω στα τέλη του 1600 π.Χ., πιθανόν ένας μεγάλος σεισμός καταστρέφει ολοκληρωτικά την Κνωσό και οδηγεί σε εργασίες μεγάλης κλίμακας στην πόλη και στο ανάκτορο. Οι Μινωίτες οικοδομούν ένα δεύτερο, μεγαλοπρεπέστερο ανάκτορο πάνω στα ερείπια του παλαιού, κάπου μεταξύ 1600-1550 π.Χ. και παράλληλα χτίστηκαν κι άλλα κτίρια. Η πόλη αναπτύχθηκε σε μεγάλη έκταση και ο πληθυσμός της υπολογίστηκε από τον Evans γύρω στους 80.000 κατοίκους.

Γύρω στο 1450 π.Χ., όμως, ένας άλλος σεισμός, που προκλήθηκε πιθανώς από την έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας (Σαντορίνη), επέφερε τη μερική καταστροφή του. Αποκαταστάθηκε πάλι και χρησιμοποιήθηκε από τους Αχαιούς (Μυκηναίους) περίπου το 1450-1400 π.Χ., που εγκαθίστανται στην Κνωσό. Το ανάκτορο καταστρέφεται οριστικά περίπου το 1350 π.Χ., από μεγάλη πυρκαγιά που άρχισε στις αποθήκες εμπορευμάτων. Ύστερα από αυτό, το παλάτι δεν αποκαταστάθηκε ξανά και έπαψε να κατοικείται.

Παρέμεινε, όμως, μία από τις πιο σημαντικές πόλεις-κράτη μέχρι την πρώτη Βυζαντινή περίοδο. Από τα τελευταία μυκηναϊκά μέχρι τα ρωμαϊκά χρόνια κατοικείται ξανά. Από τις επόμενες περιόδους σώζονται μερικά ερείπια, τα περισσότερα από τα οποία είναι τάφοι και ένας μικρός κλασικός ναός στην περιοχή του ανακτόρου. Μεγάλη άνθιση γνώρισε η πόλη την ελληνιστική περίοδο (ιερά Γλαύκου και Δήμητρας, λαξευτοί τάφοι, χρήση βόρειου νεκροταφείου, οχυρωματικοί πύργοι). Το 67 π.X. ο Quintus Caecilius Metellus Creticus κατέλαβε την Κνωσό και ίδρυσε ρωμαϊκή αποικία με το όνομα Colonia Julia Nobilis. Στην περίοδο αυτή ανήκει η «έπαυλη του Διονύσου» με τα θαυμάσια ψηφιδωτά.

Στη βυζαντινή εποχή, η Κνωσός αποτέλεσε έδρα επισκόπου, ενώ διατηρούνται ακόμη τα λείψανα βασιλικής του 6ου αιώνα μ.Χ. Μετά την αραβική κατάκτηση της Κρήτης, το λιμάνι του Ηρακλείου αρχίζει να αποκτά μεγαλύτερη σπουδαιότητα, ενώ η Κνωσός αρχίζει να ξεχνιέται σιγά-σιγά. Ένας μικρός οικισμός κτίστηκε πάνω στα ρωμαϊκά ερείπια και αναφέρεται σαν «Μακρύτοιχος», παίρνοντας το όνομά του από ένα μακρύ τοίχο, λείψανο της ρωμαϊκής Κνωσού.

Πηγή: Σελίδες Ιστορίας και Επιστήμης

 
About these ads

22 Σχόλια to “Κνωσσός – Το παλάτι του Μίνωα ( μέρος πρώτο)”

  1. Μέλια said

  2. ΜΑΡΙΑ said

    Ἐκεῖνο πού δέν μπορῶ νά ξεχάσω ἀπό τήν ἐπίσκεψή μου στήν Κνωσσό,εἶναι…. τά χρώματα!
    Τόσο ζωντανό καί φρέσκο μπλέ,πορφυρό καί ὅλα τά χρώματα γενικῶς,δέν πίστευα ὅτι μποροῦν νά διατηρηθοῦν-σέ τέτοια ἄριστη κατάσταση- χιλιάδες χρόνια….
    Τό ἄλλο ἐντυπωσιακό,ἦταν τά λουτρά καί τό ἀποχετευτικό σύστημα….

    • Μέλια said

      Ζωγράφιζαν με φυτικά χρώματα πάνω στο νωπό ακόμα σοβά.Έντονα χρώματα καλόγουστα ανεξίτηλα στο πέρασμα του χρόνου… τεράστιοι μάστορες οι πρόγονοί μας!!!

    • Γιώργης said

      Νομίζω ὅτι προέρχονται ἁπὸ ἀναπαλαίωσι καὶ άναστήλωσι μετὰ τὸ τέλος τῶν ἀνασκαφῶν.
      Εἰδικὰ ἡ πασίγνωστη γωνία μὲ τὶς τρεῖς κολῶνες ἀλλὰ καί ἄλλα.

      • σωστά Γιωργη,,,
        ειχαν γινει αναστηλώσεις και αναπαλαιώσεις ,,,επι Εβανς,,μετα Εβανς τιποτα,,,’
        τα αρχικά ειναι στο μουσείο Ηράκλειου,,όπου εκει πράγματι βλέπεις τα χρώματα ολοζώντανα,,,και οταν βλέπεις μια ζωγραφική εξαίσια και με πολύ τεχνη,,αναλογιζόμενος τα 4000 χρόνια που έχουν περάσει,,,μένεις έκθαμβος

        το αξιοσημείωτο ειναι το αναλλοίωτο αποχετευτικό σύστημα ,,οπου ήταν και παραμένει υπόγειο και ακόμα και σήμερα σε πολυ μεγάλη κλίμακα οπου δεν εχει καταστραφεί,,,λειτουργει ??

  3. Γιώργης said

    Ἔχει τρομερὸ ἐνδιαφέρον καὶ εἶναι προσεγμένο τὸ ντοκυμαντέρ τοῦ Ντισκάβερυ.
    Προσέξτε τὶ λέει μετὰ τὸ 40:00… τὸ ὁποῖο καὶ ἰσχυρίζεται ὁ Ἒλληνας ἀρχαιολόγος Δ. Μαρινᾶτος ἀπὸ τὸ 1932… Δεῖτο ὅλο ὅμως…, μήν πᾶτε κατευθείαν στό 40ό λεπτὸ.
    Μινωῖκὸς Πολιτισμὸς. Τὁ πρῶτο ὀργανωμένο κράτος στήν Εὐρώπη. Γιὰ νὰ μὴν ξεχνιόμαστε…. ἤ μᾶλλον, γιὰ νὰ μήν ξεχνᾶνε… κάποιοι…

    • δεν μπορώ να το δω ολο,,,πήγα στο 40΄,,,εννοείς αυτο που λεει για την Σαντορινη οτι ηταν η χαμένη Ατλαντιδα,,,διοτι αυτό το υποστηρίζω και εγώ απο οτι εχω διαβάσει,,,λιγο με μπερδεύουν οι Ηράκλειες στηλες όπου εκει έγκειται ολο το πρόβλημα,,,
      εχω αρκετές ενδείξεις οτι η Σαντορινη πρέπει να ήταν η Ατλαντιδα του Πλάτων

      • υπαρχει και μια αλλη εκδοχη,,πιο εξτριμ,,,στο βιβλιο “The last mysteries of the world”, η Ατλαντιδα ηταν η Κρητη,,,
        πρεπει να το μεταφράσω και να σας το στείλω,,ειναι πολύ ενδιαφέρον

      • Γιώργης said

        Αὑτὸ λέει καὶ τὸ ντοκυμαντέρ… Ἡ Κρήτη εἶναι πιθανότατα ἡ χαμένη Ἀτλαντίδα, ἡ ὁποία ὐπάρχει στὶς ἀναφορὲς Πλάτωνος ὡς «μὶα ἀλλοιωμένη άνάμνησι»… δὲν θυμᾶμαι σὲ ποιὸ σημεῖο τὸ λέει. Αὐτὸ ἰσχυριζόταν βάσιμα καὶ ὸ Μαρινᾶτος.
        Ἠ σύνδεσι Ἠρ. Στηλῶν καὶ Ἀτλαντίδος κατὰ τὴν γνωμη μου εἶναι «μοῦφα»! Βορὰ στὴν δημιουργὶα μυστηρίων καὶ εἰσπράξεως ἐπιχορηγήσεων.

      • μαλιστα,,,
        θα προσπαθήσω Γιωργη να βρω τον χρόνο να κανω την μετάφραση,,η τεσπα να γραψω κατι απ οσα αναφερει το βιβλίο,οπου εχει ενα κεφάλαιο “Τhe glory that Crete was”

      • Γιώργης said

        Βρὲς κατὰ τὴν γνώμη σου τὰ καλύτερα τοῦ κεφαλαίου αὐτοῦ καὶ μετὰφρασὲ τα… Θά εἶναι τρομερὰ ἐνδιαφέρον.

      • άιντε βρε Γιωργη΄μ,,,
        για πάρτι σου και για τα υπόλοιπα αδέρφια
        θα το κάνω,,,κάπου θα κλέψω χρόνο ,,,
        χρωστώ και του Πελασγου ενα ,,για τον Βιρακοχα,,

        σαν βουλευτής νιώθω,,,ολο “θαα γράψω” και ολο τζίφος :lol:

      • Γιώργης said

        Τοῦ 1978 εἶναι τὸ βιβλίο; Γιὰ πές.

      • Γιώργης said

        Μπὰς καὶ τὸ κάνω ἐγώ νὰ σ’ ἀπαλλάξω ἀπ’ τὸν κόπο… ἀρκετὰ ἔχεις.

  4. Άλλο Κνωσός και άλλο Knossos.

  5. Τώρα τελευταία όλο και πληθαίνουν αναφορές ότι η Κνωσός ήταν κέντρο λατρείας της θεάς Ρέας και όχι παλάτι βασιλιά.

    • Γιώργης said

      Ἄλλο πάλι κι αὐτό….
      1400 ξεχωριστοὶ χῶροι γιὰ τὴν λατρεία τῆς Ρέας…. Ἀς μήν κάνω σχόλιο καλύτερα.

    • Αριαδνη,,,μου φαίνεται δύσκολο να ήταν η Κνωσο αποκλειστικά κέντρο λατρείας,,,η έκταση της ειναι τεράστια,,,μη κοιτάς αυτο που φαίνεται στην φωτογραφία,,,το Βενιζελειο Νοσοκομειο απεχει 800-1000 μετρα μακρυά απο την Κνωσο,,σε μια επέκταση του νοσοκομείου στις εκσκαφές ανακαλυφτήκαν εκτεταμένα Μινωικα ερείπια της Κνωσου,,,

  6. AΠΕΛΛΗΣ said

    Καλημέρα σας!
    Αγαπητέ Γιώργο, είναι πολύ ωραίο το αφιέρωμα σου στην Κνωσσό.
    Πήρα την πρωτοβουλία να το αναδημοσιεύσω και στο ιστολόγιο μου.
    Σε χαιρετώ!

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 80 other followers

%d bloggers like this: