ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Κατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΕΤΥΜΟΛ.ΛΕΞΙΚΟΝ ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ

  • Πρόσφατα σχόλια

    υποκειμενικός σχολια… on Το πανάρχαιο πάθος της εξουσία…
    υποκειμενικός σχολια… on Το πανάρχαιο πάθος της εξουσία…
    Μέλια on Συλλογή ειδήσεων 24ης Οκτωβρίο…
    Μέλια on Συλλογή ειδήσεων 24ης Οκτωβρίο…
    Μέλια on Συλλογή ειδήσεων 24ης Οκτωβρίο…
  • ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ,ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ

  • Ὑπογρᾶψτε γιά νά ξαναλειτουργήσῃ ΟΡΘΟΔΟΞΗ !

  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ…

  • ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΑΤΕ…

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΤΙΣ 10,ΠΙΟ…ΠΙΑΣΑΡΙΚΕΣ

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΚΩΛΙΑΣ ΑΚΡΑ (ἅγιος Κοσμᾶς ἤ Ἀκρωτῆρι Ἑλληνικοῦ)

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο Νοεμβρίου 7, 2012

http://img.pathfinder.gr/clubs/images/82/254082/4.jpg

Κωλιάς…ἀκτὴ εἰς θάλασσαν ἐξέχουσα· καὶ ἴσως παρὰ τὸ κῶλον Ἀφροδίτης ἐπὶ Κωλιάδος ἐστὶν ἱερὸν ἐν τῇ Ἀττικῇ.ἔστι δὲ καὶ Δήμητρος ἱερὸν αὐτόθι πολύστυλον (ΗΣΥΧΙΟΣ Λεξ.)

…ὁ δὲ τόπος λέγεται Κωλιάς, ἐπεὶ ἐκκείμενός ἐστιν, ὅμοιος ἀνθρώπου κώλῳ. (AΡΙΣΤ.ΛΥΣ. 2)

Κωλιὰς δὲ ἡ Ἀφροδίτη οὕτως εἴρηται· ἀνήρ τις φθείρας κόρην ἐκ τῶν κώλων ἤτοι τῶν χειρῶν καὶ τῶν ποδῶν ἐκρεμάσθη· καὶ λυθεὶς ἐκ τῆς θεοῦ ἱερὸν ἱδρύσατο Κωλιάδος Ἀφροδίτης ἐπονομάσας. (Νεφέλες ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ)

http://www.ascsa.net/image?id=Thompson%3AImage%3A2988;size=preview Σ’ άπόσταση 21 – 22 σταδίων (τεσσάρων περίπου χιλιομέτρων) πρός τά νοτιοανατολικά τοῦ ἀρχαίου Φαλήρου,βρίσκεται ἡ μικρή χερσόνησοc, τοῦ ἁγ. Κοσμᾶ, ἡ ὁποία πρέπει νά ταυτιστῇ μέ τήν Κωλιάδα Ἄκρα. Τό ἐκκλησάκι τῶν ἁγίων Κοσμᾶ καί Δαμιανοῦ ἔχει έπισκευασθεί (κατά τά τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ ’60) καί δέν φαίνεται ἐρειπωμένο, ὅπως καί τό ὅμοιό,τοῦ ἁγ.Γεωργίου στό Φάληρο.

Στά βόρεια τῆς μικρῆς χερσονήσου σχηματίζεται ὅρμος, στόν ὁποῖο καί τώρα τό κῦμα βγάζει ὅ,τι ἐπιπλέει στ’ άνοιχτά καί εἶναι πολύ πιθανό,ἐδῶ νά έκβράστηκαν τά περσικά ναυάγια (ὅπως λέει ὁ Παυσανίας Ι,1,5, καθώς καί ὁ Ἡρόδοτος 8,96 καί ὁ Στράβων, 9,398) κι ὄχι στήν παραλία τοῦ ἁγ. Γεωργίου Φαλήρου, ταυτιζόμενη ἀπό μερικούς μέ τήν Κωλιάδα Ἄκρα. Τήν ἀκτή αὐτή δέν τήν χτυποῦν μεγάλα κύματα· μάλιστα ἡ Πειραϊκή χερσόνησος προφυλάσσει ὁλόκληρη τήν παραλία τοῦ σημερινοῦ παλιοῦ καί νέου Φαλήρου ἀπό τόν δυτικό άνεμο, ὁ ὁποῖος,κατά τόν Ἡρόδοτο,ξέβρασε τά ναυάγια.Ἕνας χρησμός πού προέλεγε πώς οἱ γυναῖκες τῆς Κωλιάδας θά μαγείρευαν τό φαγητό τους καίγοντας κουπιά ἀντί ξύλων (“Κωλιᾶδες γυναῖκες ἐρέτμοισι φρύξουσι”, Στράβ. 9, 398) ἔκανε έντύπωση, γιατί ἡ Κωλιάδα ἀπέχει ἀπό τήν Σαλαμῖνα πολύ·δέν θά ἔκανε τήν ἴδια ἐντύπωση, ἄν τό ξέβρασμα τῶν ναυαγίων γίνονταν στό Φάληρο.

http://img.pathfinder.gr/clubs/images/82/254082/2.jpg Ἡ ἀνασκαφή τοῦ καθ. Γ. Μυλωνᾶ,τήν ἄνοιξη τοῦ 1930 καί 1931 καί τό φθινόπωρο τοῦ 1951,ἔδειξε πώς ἡ χερσόνησος τοῦ ἁγ. Κοσμᾶ εἶχε κατοικηθεῖ κατά τήν παλαιότερη περίοδο τής χαλκῆς ἐποχῆς (στά πρώϊμα Ἑλλαδικά χρόνια) καί κατόπιν στήν Μυκηναϊκή ἐποχή (δέν βεβαιώθηκαν λείψανα Μεσοελλαδικῶν χρόνων).
Ὁ συνοικισμός κατεῖχε τήν νότια παραλία τῆς χερσονήσου.Μερικά οἰκοδομικά λείψανα βρίσκονται κάτω ἀπό τήν ἐπιφάνεια τῆς θαλάσσης, τῆς ὁποίας ἡ στάθμη ἔχει ὑψωθεῖ στήν περιοχή τοῦ ἁγ. Κοσμᾶ. Οἱ πρῶτοι κάτοικοι, κατά τόν Γ. Μυλωνᾶ,πρέπει νά ἐγκαταστάθηκαν στόν ἁγ. Κοσμᾶ,γύρω στά 2.300. Προέρχονταν ἀπό τά Κυκλαδονήσια, ὅπως φαίνεται άπό τα εὑρήματα. Βρέθηκαν καί οἱ τάφοι τῶν κατοίκων τῆς πρώϊμης ἐποχῆς τοῦ χαλκοῦ.
Ἡ Μυκηναϊκή ἤ Ὑστεροελλαδική ἐγκατάσταση ἄρχισε ἀπό τά μέσα τῆς δεύτερης χιλιετηρίδας καί ἔφτασε στήν μεγαλύτερή της ἀκμή κατά τά 1.200, ὁπότε ό συνοικισμός εἶχε άποκτήσει καί τεῖχος καί διατηρήθηκε ἐπί ἕναν ἀκόμα αἰὠνα. Μετά τά 1.100,στήν θέση δέν ὑπῆρχε μόνιμη ἐγκατάσταση.
http://img.pathfinder.gr/clubs/images/82/254082/1.jpgΣτά Ἱστορικά χρόνια εἶναι γνωστός ὁ ναός τῆς Κωλιάδος Ἀφροδίτης, πάνω στήν χερσόνησο καί ἕνα ἱερό τῆς Δήμητρος στήν ἠπειρωτική παραλία, πολύ κοντά στήν χερσόνησο τῆς Κωλιάδος.Ὁ ναός τῆς Ἀφροδίτης δέν κατεῖχε τήν θέση τοῦ συνοικισμοῦ, άλλ’ ἦταν ἴσως βορειότερα, στήν περιοχή τῆς σημερινῆς ἐκκλησίας.Ὁ Γ.Μυλωνᾶς βρῆκε ἕνα δωρικό κιονόκρανο,παραμορφωμένο ἀπό τήν νεώτερη χρήση καί ὀρθογώνιες καλοδουλεμένες πέτρες (Hag. Kosmas, an Εarly Βronze age Settlement and Cemetery,σελ.9).Ἄλλες πέτρες ἀρχαίου οἰκοδομήματος διακρίνονταν ἐντοιχισμένες στό ἐκκλησάκι τῶν ἁγίων Κοσμᾶ καί Δαμιανοῦ.
Ὁ Παυσανίας ἀναφέρει ἄγαλμα Ἀφροδίτης Κωλιάδος καί εἰκαστικές παραστάσεις τῶν Γενετυλλίδων θεῶν, ἴσως μέσα στόν ναό.

…ἀπέχει δὲ σταδίους εἴκοσιν ἄκρα Κωλιάς· ἐς ταύτην φθαρέντος τοῦ ναυτικοῦ τοῦ Μήδων κατήνεγκεν ὁ κλύδων τὰ ναυάγια.Κωλιάδος δέ ἐστιν ἐνταῦθα Ἀφροδίτης ἄγαλμα καὶ Γενετυλλίδες ὀνομαζόμεναι θεαί· δοκῶ δὲ καὶ Φωκαεῦσι τοῖς ἐν Ἰωνίᾳ θεάς, ἃς καλοῦσι Γενναΐδας, εἶναι ταῖς ἐπὶ Κωλιάδι τὰς αὐτάς (ΠΑΥΣ. 1,1,5)

http://homepages.pathfinder.gr/s_3ds_alimos/Photos/Ag_Kosmas.JPGἩ παράδοση γιά τά περσικά ναυάγια,συνέδεσε καί τήν θεά τῆς Κωλιάδος μέ τήν μεγάλη ναυτική ἐπιτυχία τῶν Ἑλλήνων, ὅπως εἶχε συνδέσει προηγουμένως τήν Εὐπλοία ἤ Λιμενία Ἀφροδίτη τοῦ Πειραιᾶ,μέ τίς ἐπιτυχίες τῆς Σαλαμίνας καί τῆς Κνίδου.Ἡ Θεά ὅμως τῆς Κωλιάδος -καί στά παλαιότερα καί στά μεταγενέστερα χρόνια- ἦταν πολύ διαφορετική ἀπό τήν Ἀφροδίτη τοῦ Πειραιᾶ.Λατρεύοταν μόνο ἀπό γυναῖκες καί ἦταν προστάτις τοῦ τοκετοῦ.Οἱ ἐπίτοκες ἔκαναν «εὐχή» γιά εὐτυχῆ γέννα καί οἱ λεχῶνες πήγαιναν στό ἱερό της γιά εὐχαριστήριες προσφορές. Τό ἀρχικό της ὄνομα φαίνεται πώς ἦταν Γενετυλλίς (ἀντίστοιχο στό κοινότερο ὄνομα Εἰλείθυια).Ὅταν ταυτίστηκε μέ τήν Ἀφροδίτη, τό ὄνομα αύτό διατηρήθηκε στίς μικρότερες θεές πού τήν παράστεκαν στό ἔργο της,στίς Γενετυλλίδες (πού άντιστοιχοῦν στίς περισσότερες γνωστές Εἰλείθυιες ἤ στίς Γενναΐδες τῆς Ἰωνίας,ὅπως λέει ό Παυσανίας).
Καί δεύτερη λατρεία, τῆς Δήμητρος,ἀσκεῖτο στήν Κωλιάδα,ἐπίσης ἀπό γυναῖκες.Ἡ λατρεία τῆς Δήμητρος εἶναι μαρτυρημένη ἤδη γιά τήν ἐποχή τοῦ Σόλωνος καί τοῦ Πεισιστράτου.Ἱερό καί ναό τῆς Δήμητρος ἀναφέρει ἕνα παλιό σχόλιο στό χωρίο τοῦ Παυσανία, τό σχετικό μέ τήν Κωλιάδα Ἄκρα :“ἐστί δέ καί Δήμητρος ἱερόν αὐτόθι, πολύστυλον, ὡς φησίν Ἡσύχιος”.

http://img.pathfinder.gr/clubs/images/82/254082/3.jpgΔιεξοδικά ὅμως διηγείται ὁ Πλούταρχος (Σόλ. 8) ἕνα περιστατικό,ἀπό τόν πόλεμο τῶν Ἀθηναίων κατά τῶν Μεγαρέων, στό ὁποῖο άναφέρεται ένα μόνο ίερό στήν Κωλιάδα,τό ἱερό τῆς Δήμητρος.Ἡ ἀφήγηση εἶναι σχετική μέ τήν ἀπάτη πού μεταχειρίστηκε ὁ Σόλων γιά ν’ άποσπάσει ἀπό τούς Μεγαρεῖς τήν Σαλαμίνα.Πῆγε στήν Κωλιάδα μαζί μέ τόν νεαρό τότε Πεισίστρατο,τήν ἡμέρα πού οἱ γυναῖκες τῆς Ἀθήνας εἶχαν συγκεντρωθεῖ ἐκεῖ γιά τήν γιορτή τῆς θεᾶς. Ἀπό τήν Κωλιάδα,ἔστειλε στήν Σαλαμίνα ἕναν ἱκανό ἄνθρωπό του νά παρουσιαστεῖ στούς Μεγαρεῖς ώς αὐτόμολος καί νά τούς πεῖ πώς μπορεῖ νά τούς ὁδηγήσει ἀμέσως στήν Κωλιάδα,γιά ν’ ἀπαγάγcυν τίς γυναῖκες τῶν εὐγενεστέρων Ἀθηναϊκῶν οίκογενειῶν.Οἱ Μεγαρεῖς ἔσπευσαν νά ἐπανδρώσουν ἕνα πλοῖο καί ἀποβιβάστηκαν κοντά στό ἱερό.
Στό μεταξύ,ὁ Σόλων εἶχε στείλει ὅλες τίς γυναῖκες στήν Ἀθῆνα καί εἶχε ντύσει μέ γυναικεῖα φορέματα τούς ἀγένειους νέους,πού εἶχε φέρει ἀπό τήν πόλη καί πού,κατά τήν ἀπόβαση τῶν Μεγαρέων,προσποιοῦνταν πώς χόρευαν ἀμέριμνοι στήν παραλία.
Οἱ Μεγαρεῖς ὅρμησαν νά ἁρπάξουν «τίς γυναῖκες», ἀλλ’ οἱ νέοι τούς ἐπετέθηκαν μέ τά μαχαίρια πού εἶχαν κρυμμένα πάνω τους,ἐν ὧ ἄλλοι Ἀθηναῖοι κυρίεψαν τό Μεγαρικό πλοϊο.
Ἡ λεπτομέρεια,πώς ὁ Σόλων μποροῦσε νά βλέπει (ἀπό τήν Κωλιάδα) τήν Σαλαμίνα,ἀπ’ ὅπου ξεκίνησε τό Μεγαρικό πλοῖο,συνηγορεῖ κι αὐτή ὑπέρ τοῦ ταυτισμοῦ τῆς Κωλιάδος μέ τόν ἁγ. Κοσμᾶ κι ὄχι μέ τόν ἁγ. Γεώργιο τοῦ Φαλήρου.

http://briefcase.pathfinder.gr/download/586298

ΠΗΓΗ: Παυσανίου,ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ-ΑΤΤΙΚΑ,σελ.131-133,τῆς Ἐκδοτικῆς Ἀθηνῶν.

About these ads

10 Σχόλια to “ΚΩΛΙΑΣ ΑΚΡΑ (ἅγιος Κοσμᾶς ἤ Ἀκρωτῆρι Ἑλληνικοῦ)”

  1. Δεν σχολιάζω,,,μαθαίνω.
    μπράβο σύντεκνε,,ευχαριστώ.

    • Γιώργης said

      Καί ἐγώ!

    • Μέλια said

      Όπως μας πληροφορεί ο Παυσανίας κατά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ.) «ο Κλύδων κατήνεγκε τα ναυάγια του φθαρέντος ναυτικού των Μηδών», δηλαδή ο άνεμος και η θαλασσοταραχή έφερε τα συντρίμμια του Ξέρξη μέχρι το ακρωτήρι του Αγίου Κοσμά.
      Έτσι όχι μόνο επαληθεύτηκε ο χρησμός που έλεγε ότι οι κωλιάδες γυναίκες κάποια μέρα θα άναβαν τις φωτιές τους με κουπιά, αλλά και το ότι οι δημότες Αλιεύοντος συμμετείχαν στους Μηδικούς πολέμους.
      Σχετικά μας πληροφορούν ο Αριστοφάνης, ο Λυσίας και ο Ηρόδοτος, από τους οποίους μαθαίνουμε ότι υπήρχε και ναός της Κωλιάδος Αφροδίτης, προστάτιδας των τοκετών.
      Το πρώτο Ιερό, σύμφωνα με μία από τις παραδόσεις, ιδρύθηκε από έφηβο τον οποίο συνέλαβαν πειρατές, οι οποίοι τον έδεσαν «κατά τα κώλα», δηλαδή τα άκρα, τα πόδια. Όμως έτυχε να τον συμπαθήσει η κόρη του αρχηγού των πειρατών ,με αποτέλεσμα να τον απελευθερώσει. Και ακριβώς για το λόγο αυτό ο νεαρός, θέλοντας να εκδηλώσει την ευγνωμοσύνη του προς το Θεό έχτισε το ναό, που ονομάστηκε Καλιάς.
      Από μια δεύτερη παράδοση μαθαίνουμε κάποιο πουλί άρπαξε εν ώρα θυσίας από βωμό την «κωλήν», δηλαδή το μηρό και τον άφησε να πέσει στο σημείο αυτό και από τότε έφερε το όνομα «Καλιάς άκρα».
      Η ετυμολογική ερμηνεία σχετικά με την ονομασία καταλήγει στο συμπέρασμα πως το όνομα οφείλεται στο σχήμα ποδιού του ακρωτηρίου. Δηλαδή προέρχεται από «το κώλον, το κατά τους πόδας».
      Το Ιερό της Κωλιάδος Αφροδίτης, που λατρεύονταν μαζί με την Γενελύτιδα, ως προστάτιδα των εγκύων, εθεωρείτο ένα από τα πλέον σημαντικά της Αττικής. Μάλιστα ο ιερέας του ναού είχε τιμητική θέση στο αρχαίο Διονυσιακό θέατρο των Αθηνών, ενώ υπήρχε και ξεχωριστόι ιερατικό γένος, το οποίο ονομάζονταν «Κωλιείς».

      alimos.wikispaces.com

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 80 other followers

%d bloggers like this: