ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Κατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΕΤΥΜΟΛ.ΛΕΞΙΚΟΝ ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΣΕ ΕΞΑΡΣΙ Ο Η1Ν1

  • Ὑπογρᾶψτε γιά νά ξαναλειτουργήσῃ ΟΡΘΟΔΟΞΗ !

  • M.K.I.E.

  • Πρόσφατα σχόλια

    Γιώργης on Συλλογή ειδήσεων 16ης Απριλίου…
    Γιώργης on Για τα ορφανά και ασυνόδευτα τ…
    Πετροβούβαλος on Για τα ορφανά και ασυνόδευτα τ…
    oxtapus on Tό μακελειό στόν Ἅϊ-Σπυρίδωνα…
    Γιώργης on Για τα ορφανά και ασυνόδευτα τ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ…

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ

  • ——————————

  • —————————-

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΤΙΣ 10,ΠΙΟ…ΠΙΑΣΑΡΙΚΕΣ

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

Η Εθνική συνείδηση του Πλάτωνα και η αφύπνιση του κοινού Ελληνικού αισθήματος

Αναρτήθηκε από τον/την Μέλια στο Ιουνίου 22, 2012

 Η Εθνική συνείδηση είναι η γνώση και το βίωμα της ιδιαίτερης φύσης του Έθνους στο οποίο ανήκουμε, η συνείδηση όλων των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων που αποτελούν το Έθνος, η γνώση του λαϊκού και φυλετικού χαρακτήρα, του πολιτισμού και της ιστορίας του, επιπλέον η συνείδηση του ότι ανήκουμε στο ίδιο Έθνος και των υποχρεώσεών μας προς αυτό.

Η Εθνική συνείδηση των Ελλήνων παρουσιάζεται πολύ πριν τους Περσικούς πολέμους, που αποτελούν ορόσημο στην εξέλιξής της. Πριν από τον 7ο π.Χ. αιώνα οι Έλληνες είχαν χαράξει γύρω τους ένα τείχος, που ξεχώριζε αυτό από τους άλλους λαούς, τους ‘‘βαρβάρους” όπως τους ονομάζανε. Στην αφύπνιση του κοινού Ελληνικού αισθήματος συνετέλεσε και η επαφή των Ελλήνων μέσω των αποικιών, με άλλους λαούς, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν συνειδητά τα γνωρίσματα της φυλής τους, κοινά σ’ αυτούς και ξένα στους αλλόφυλους. Επίσης οι Πανελλήνιοι Αγώνες, Πύθια, Νέμεα, Ίσθμια, ιδιαίτερα δε τα Ολύμπια, από τους οποίους αποκείονταν οι βάρβαροι, συνέβαλαν στην τόνωση της Πανελλήνιας συνειδήσεως.

Αλλά η Πανελλήνια αυτή Εθνική συνείδηση δεν επέδρασε στην πολιτική ζωή των Ελλήνων, ο πολιτικός τοπικισμός τους δεν υποχώρησε. Η πόλις – κράτος, το κατ’ εξοχήν Ελληνικό πολιτικό πρότυπο, παραμένει ακλόνητο, ως την μεγάλη στιγμή της Μακεδονικής Ορμής. Πάντως το βίωμα των Περσικών πολέμων τόνωσε την συνείδηση των Ελλήνων και δημιούργησε τάσεις πανελλήνιας Εθνικής πολιτικής. Οι τάσεις αυτές απέβλεπαν στην κατάπαυση των εμφυλίων ερίδων, που μάστιζαν την Ελλάδα και την ανάληψη του Εθνικού πολέμου εναντίον των Περσών (Κίμων – Καλλικρατίδας). Δυστυχώς, η διαρχία Σπάρτης – Αθήνας έσυρε την Ελλάδα στον καταστρεπτικό Πελοποννησιακό πόλεμο. Η επαίσχυντος όμως Ανταλκίδειος ειρήνη, συνετέλεσε στην αναβίωση του ιδεώδους των Πανελλήνων. Ο Γοργίας στην Ολυμπία διακήρυξε την ανάληψη κοινού απελευθερωτικού Αγώνα κατά των Περσών, ο Ισοκράτης με Εθνικό παλμό ωθεί την Αθήνα και την Σπάρτη να συνδιαλλαγούν, για προπαρασκευή Πανελλήνιας στρατιάς “υπ’ Αθηναίων μεν και Λακεδαιμονίων στρατηγουμένης, υπέρ δε των συμμάχων ελευθερίας αθροιζομένης, υπό δε της Ελλάδος απάσης εκπεμπομένης, επί δε την των βαρβάρων τιμωρίαν πορευομένης” (Πανηγ. 185).

Ήταν ευτύχημα το γεγονός ότι η πνευματική ηγεσία του Ελληνισμού είχε συναίσθηση της Εθνικής της συνειδήσεως. Η Εθνική συνείδηση του Αριστοτέλη δεν δημιούργησε τον πολιτικό, τον στρατηλάτη Αλέξανδρο;

Άς ασχοληθούμε όμως τώρα με την Εθνική συνείδηση του Πλάτωνα. Ο Πλάτων πιστεύει στην κοινή καταγωγή των Ελλήνων. Οι Έλληνες μεταξύ τους λέει, είναι οικείοι και συγγενείς, ενώ με τους βαρβάρους είναι άσχετοι και ξένοι “φημί γαρ το μεν Ελληνικόν γένος αυτό αυτώ οικείον είναι και συγγενές, τω δε βαρβαρικώ οθνείον τε αλλότριον” (Πολιτεία 470γ).

Αρρώστεια είναι για τον Πλάτωνα, οι εμφύλιοι σπαραγμοι, γι’ αυτό τις συγκρούσεις μεταξύ των Ελλήνων τις ονομάζει “στάσεις”, ενώ τις συγκρούσεις Ελλήνων βαρβάρων τις αποκαλεί “πολέμους”, μια και οι Έλληνες, όπως λέει, είναι φυσικοί πολέμιοι των βαρβάρων. Και συνεχίζει, όσον αφορά την στάση: “Όπου τύχη να ξεσπάση και χωριστή σε δύο η πόλη, αν αρχίσουν να καταστρέφουν ο ένας του άλλου τα κτήματα και βάζουν φωτιά στα σπίτια, τι αποτρόπαιο πράγμα που φαίνεται να είναι και πόσο αφιλοπάτριδες οι δύο μερίδες. Γιατί αλλιώς ποτέ δεν θα τολμούσαν να ρημάζουν έτσι την μητέρα που τους γέννησε και τους ανέστησε” (Πολ. 470 δ,ε) και πιό πάνω (470 α) σημειώνει ότι αποτελεί βεβήλωση να προσφέρουμε στα ιερά μας, λάφυρα Ελλήνων. Για τον Πλάτωνα δεν είναι δίκαιο οι Έλληνες να εξανδραποδίζουν πόλεις Ελληνικές, απεναντίας μάλιστα “του Ελληνικού γένους φείδεσθαι”. Ομοίως δεν επιτρέπει στους Έλληνες να έχουν Έλληνα δούλο.

Την αντίληψη των αρχαίων Ελλήνων περί διαχωρισμού τους απ’ τους βαρβάρους αποδέχεται και ο Πλάτων. Δύο χαρακτηριστικά χωρία όπου η παραδοχή αυτή είναι σαφής: “Δια πάντων ανθρώπων Ελλήνων τε και βαρβάρων” (Επιστ. Ζ 335 α) και“εν ανθρώποις πάσι και Ελλήσι και βαρβάροις”

Ο Πλάτων θεωρούσε τους Έλληνες, ως λαό του λόγου και ουσιώδες γνώρισμα του Ελληνικού ανθρωπίνου τύπου το φιλομαθές και το φιλόσοφο, αντίθετα γνώρισμα των βαρβάρων το θυμοειδές, το επιθυμητικό και το φιλοχρήματο, γνωρίσματα κατά τον ίδιον κατώτερα.

Ο Πλάτων υπερτάσσει το κοινό συμφέρον ολόκληρης της Ελλάδας, από εκείνο των πόλεων – κρατών, ακριβώς λόγω της βαθειάς Εθνικής του συνειδήσεως. Να και η θέση του σ’ ένα διαχρονικό πρόβλημα του Ελληνισμού : Στην Η’ επιστολή (353 ε) εκφράζει έντονα τον φόβο του για την απειλουμένη έκλειψη της Ελληνικής γλώσσας στην Σικελία.

Αλήθεια, σήμερα ποιός πνευματικός άνθρωπος ανησύχησε για τον ίδιο ακριβώς κίνδυνο, που και σήμερα υφίσταται, σε μεγαλύτερο μάλιστα βαθμό, στην Ν. Ιταλία και στην Σικελία; Ο Πλάτων μάλιστα υποδεικνύει το καθήκον των ομογλώσσων και ομοφύλων“τούτων δε χρή πάση προθυμία πάντας τους Έλληνας τέμνειν φάρμακον”.

Την Εθνική συνείδηση του Πλάτωνα μαρτυρά και η προσήλωσή του στην Ελληνική παράδοση. Αναφερόμενος στα Τρωϊκά, όπως και ο Όμηρος, αποκαλεί τους Έλληνες Αχαιούς, σέβεται το Μαντείο των Δελφών, της Δωδώνης και τον “πάτριον θεόν”. Γνήσια Ελληνικός είναι και ο Νόμος του περί συμμετοχής στους Τέσσερις Πανελλήνιους Αγώνες, που θα αποτελούσαν και σοβαρούς παράγοντες της ηθικής συνοχής του Ελληνισμού. Αλλά η τρανοτέρα εκδήλωση της Εθνικής συνειδήσεως του Πλάτωνος, είναι η παραδοχή του ότι η υπό ίδρυση ιδεώδης ΠΟΛΙΤΕΙΑ του θα είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ: ”

” Ην συ πόλιν οικίζεις, ούχ Ελληνίς έσται; Δεί γι’ αυτήν, έφη” (Πολ.470 ε). (Νόμοι Γ 687 α)”.

Πηγή: afipnisi.org

About these ads

63 Σχόλια to “Η Εθνική συνείδηση του Πλάτωνα και η αφύπνιση του κοινού Ελληνικού αισθήματος”

  1. ΑΡΙΑΔΝΗ είπε

    “Ο Πλάτων θεωρούσε τους Έλληνες, ως λαό του λόγου και ουσιώδες γνώρισμα του Ελληνικού ανθρωπίνου τύπου το φιλομαθές και το φιλόσοφο, αντίθετα γνώρισμα των βαρβάρων το θυμοειδές, το επιθυμητικό και το φιλοχρήματο, γνωρίσματα κατά τον ίδιον κατώτερα”.

    Όλη η ουσία του άρθρου, κατά τη γνώμη μου βρίσκεται σε αυτές τις γραμμές. Εδώ βρισκεται επίσης ο λόγος της σημερινής μας κατάντιας.

    Μπράβο Μέλια!!!

    • Μέλια είπε

      Συμφωνώ απόλυτα Αριάδνη! Ας ανοίξουμε τα μάτια μας και τ’ αυτιά μας και αναζητήσουμε στους προγόνους μας το παράδειγμα…

    • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

      Μέγας διδάσκαλος ο Πλάτωνας Αριάδνη. Μέγας. Και πάρα πολλά τα διδάγματα που κληρονομήσαμε από εκείνον.

      Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έχουν επίσης οι διαφωνίες του με τον μαθητή του, τον Αριστοτέλη. Μία εξ’ αυτών αφορούσε το ιδανικό πολίτευμα. Με λίγα λόγια :

      Ο Πλάτωνας μιλάει για την ιδανική Πολιτεία, που είναι ιδανική επειδή κυβερνάται με το πολίτευμα της «αριστοκρατίας», δηλαδή κυβερνάται από ένα σύνολο ανθρώπων που ξεχωρίζουν για τη σοφία, τη γνώση, την αρετή, τη δικαιοσύνη και την ικανότητα διακυβέρνησης των πολιτών.

      Κατά τον Αριστοτέλη, οι πολίτες χωρίζονται με βάση οικονομικά κριτήρια σε τάξεις γεωργών, τεχνιτών και εμπόρων, ενώ κοινωνικά χωρίζονται σε φτωχούς, πλούσιους και μεσαίους. Από τη σχέση που έχουν μεταξύ τους οι φτωχοί και οι πλούσιοι θα διαμορφωθεί η μορφή του πολιτεύματος. Οι φτωχοί συνήθως είναι περισσότεροι από τους πλούσιους. Ανάλογα με το πώς είναι μοιρασμένη η δύναμη και με το πού αυτή συγκεντρώνεται, καθορίζεται και το είδος του πολιτεύματος, που μπορεί να έχει τρεις μορφές: μοναρχία ή βασιλεία (ένας κυβερνά), αριστοκρατία (λίγοι κυβερνούν) ή δημοκρατία (πολλοί κυβερνούν). Για να μην ξεπέσουν και αλλοιωθούν αυτές οι πολιτειακές μορφές σε τυραννία, ολιγαρχία και οχλοκρατία αντίστοιχα, θα πρέπει σκοπός των αρχόμενων να είναι το κοινό καλό και όχι το συμφέρον του ενός ή των λίγων.
      Η προτίμηση του Αριστοτέλη στρέφεται στη «Μέση Πολιτεία», δηλαδή σ’ αυτό που σήμερα κατανοούμε ως δημοκρατικό πολίτευμα, όπου η μεσαία τάξη εξασφαλίζει την ισορροπία ανάμεσα στους φτωχούς και τους πλούσιους και κρατά το κέντρο βάρους στη μέση στις μεταξύ τους συγκρούσεις.

      (Τα παραπάνω τα έχω αντιγράψει από κείμενο το οποίο έχω στα κιτάπια μου, αλλά δεν θυμάμαι ποιος το έχει γράψει… :mrgreen: )

      Θα παρουσίαζε εξαιρετικό ενδιαφέρον να έκανε κάποιος, (όχι εγώ φυσικά :mrgreen: ), ένα άρθρο με τις διαφορές του Πλάτωνα με τον Αριστοτέλη.

  2. Πετροβούβαλος είπε

    Άντε να μιλήσεις για Πλάτωνα σε κάτι χωριά όπου οι παππούδες βγάινουν και λένε πως ψηφίζουν πασοκ γιατί το πασοκ τους φρόντισε και έβαλε ΚΑΙ τα τέσσερα παιδιά τους στο δημόσιο!
    Δράση θέλουμε ε; Χωρίς εμφύλιο;;;; Για να το ξανασκεφτούμε λίγο, τι ακριβώς θέλουμε…

    • Δράση ναι αλλά εμφύλιο με ποιες πλευρές? Στου εμφύλιους είναι ξεκάθαρες οι δυο πλευρές σήμερα βιώνουμε εμφυλιοπολεμικές καταστάσεις χωρίς να υπάρχουν ορατές οι δυο πλευρές. Αυτό είναι το πρόβλημα με τους κυβερνώντες έχουν καταφέρει να μας διχάσουν χωρίς να έχουμε έναν ορατό εχθρό.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Αυτό λέω, να ξανασκεφτούμε τι ακριβώς θέλουμε όταν λέμε “δράση”. Για εμένα ο εμφύλιος είναι αδιανόητος, και κυριολεκτώ: Εμφύλιος με όπλα και σφαίρες.

      • Πέτρο πριν από τη δράση υπάρχει η προετοιμασία. Πρέπει λοιπόν κατά την προσωπική μου γνώμη πρώτα να προετοιμαστούμε και αν είναι δυνατόν για όλα τα ενδεχόμενα. Η δράση ξεκινάει με την απανταχού ενημέρωση των φίλων, γνωστών συγγενών και γενικώς όσων έχουμε πρόσβαση για το τι έχει συμβεί ως σήμερα και το τι πρόκειται να συμβεί στο μέλλον. Τα στοιχεία υπάρχουν στο ίντερνετ και είναι μια τεράστια πηγή.
        Προσωπικά όπου βρεθώ και όπου σταθώ προσπαθώ να βάλω τον κόσμο στη διαδικασία της σκέψης κάτι που θεωρώ πολύ σημαντικό. Σήμερα από τον κόσμο γύρω μας λείπει η κρητική σκέψη.
        Μια αναφορά σε κάποια ντοκιμαντέρ όπως : Εξάντας το Πείραμα της Αργεντινής, Money as Debt greek subs, Debtocracy, Catastroika, Δόγμα του Σοκ κλπ. διεγείρουν την περιέργεια των συνομιλητών και κατά συνέπεια μπαίνουν σε μια αρχική διαδικασία κρητικής σκέψης. Βλέποντας ότι η μεθοδολογία που ακολουθείται στη χώρα μας είναι ίδια ή παραπλήσια με ότι έχει συμβεί σε άλλα σημεία του κόσμου οι συνομιλητές αντιλαμβάνονται το τι μέλει γενέσθαι στην Ελλάδα.

        Το επόμενο βήμα πιστεύω ότι είναι η οργάνωση ομάδων προκειμένου να σχηματιστούν ομάδες αλληλεγγύης στα αδύναμα ή απροστάτευτα μέλη της ομάδας ή του στενού κοινωνικού κύκλου (πχ. γειτονιά, χωριό κλπ.).
        Αυτές οι ομάδες θα πρέπει στο μικρό κοινωνικό τους επίπεδο να φροντίζουν για “τράπεζες τροφίμων”, προστασία των μελών σε ενδεχόμενες αναμετρήσεις με κρατικές ομάδες (πχ. αστυνομία) δημιουργία μικρών ανταλλακτικών κοινωνιών.

        Μια καλή αρχή για τις προαναφερθείσες ομάδες είναι ο οικογενειακός μας κύκλος και κάποιοι στενοί μας φίλοι.
        Ας στοχεύσουμε αρχικά στα δυο πρώτα βήματα και εφόσον είμαστε έτοιμοι ας δούμε τα επόμενα βήματα. Βλέποντας πολύ κόσμο γύρω μου λόγω δουλειάς σε διαβεβαιώνω ότι το 80% και πλέον δεν έχει ιδέα για το τι πρόκειται να συμβεί ή ακόμα χειρότερα δεν θέλει να πιστέψει ότι αυτά που λέμε θα συμβούν. Κατά συνέπεια έχουμε πραγματικά πολύ δουλειά να κάνουμε και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα καθώς κατά τη γνώμη μου τα περιθώρια γύρω μας στενεύουν επικίνδυνα.

        Θα ήθελα να ακούσω και τις απόψεις των υπολοίπων της ομάδας του καραβιού για τα βήματα της “δράσης” και της αντιμετώπισης του αόρατου εχθρού.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Όταν φτάσουμε σε “ομάδες αλληλεγγύης” φίλε και τις εννοούμε θα δούνε καλά το έργο οι ψηφοφόροι των δοσιλόγων.
        Η άμυνα από την επίθεση απέχουν πάρα πολύ.
        Τα υπόλοιπα εν καιρώ (όχι πολύ ελπίζω).

      • Πέτρο είμαι σίγουρος ότι πολλοί είναι εκείνοι που θα δουν το έργο και σε διαβεβαιώνω γι αυτό. Πριν από τους ψηφοφόρους αυτοί που πραγματικά “τρομάζουν” από αυτές τις κινήσεις είναι το ίδιο το σύστημα.
        Όσο για την επίθεση πρέπει πρώτα να προετοιμάσουμε την άμυνα και είμαι 100% σίγουρος ότι εφόσον η άμυνα είναι έτοιμη η επίθεση θα είναι πραγματικά θέμα ημερών και το εννοώ.

        Θα έχω τα αυτιά μου και τα μάτια μου ανοιχτά για τις ιδέες και τις προτάσεις ενώ ταυτόχρονα καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια σε αυτά που προανέφερα. Κάθε άτομο που μπορώ να φέρω στην ίδια πλευρά της μάχης το βλέπω σαν μια νίκη ενάντια στο σύστημα, ακόμα και όταν βλέπω τον προβληματισμό που δημιουργείται στα μάτια του κάθε συνομιλητή μου βιώνω ακριβώς τα ίδια συναισθήματα.

        Με λάθος λαό τα έβαλαν φίλε Πέτρο γι αυτό είμαι πεπεισμένος ακόμα και αν φαίνεται ότι χάνεται ο πόλεμος μετά τις πρόσφατες εκλογές.

  3. “Ο Πλάτων υπερτάσσει το κοινό συμφέρον ολόκληρης της Ελλάδας, από εκείνο των πόλεων – κρατών, ακριβώς λόγω της βαθειάς Εθνικής του συνειδήσεως.”
    Και τι λέει ακόμα το κείμενο ? οι Ελληνες είχαν χαράξει τείχος από τους βάρβαρους ? σαν το Σινικό ?
    Σε λίγο θα μας πούν ότι οι ΠΟΛΕΙΣ-ΚΡΑΤΗ τον 5ο αιώνα Π.Χ. είχαν και την ίδια Ελληνική σημαία…
    Μπούρδες στο τετράγωνο…Κάνουμε πάλι κοπτοραπτική και ερμηνεύουμε κατά το δοκούν…
    Είχα να διαβάσω τέτοια μαλ!@#$% πολλά χρόνια…

    Τρεις λέξεις χρησιμοποιεί ο Θουκιδίδης για τις ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ελληνικές πόλεις…
    Αυτόνομος-Αυτόδικος-Αυτοτελής.
    Δεν υπάρχει Κράτος με την σημερινή έννοια αλλά ούτε και Εθνος κτλ…αλλά ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ που είναι ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ.
    Μπορούν από μόνες τους να ΘΕΣΠΙΖΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ…Δηλαδή να αυτοκυβερνώνται σε Τοπικό Επίπεδο…
    Κράτη και Εθνη αναπτύχθηκαν πολύυυυ μετά για άλλους λόγους…
    Είναι από τα πρώτα μαθήματα που διδάσκεσαι στις πολιτικές επιστήμες…στα πρώτα κεφάλαια.

    Βρε Μέλια σε ρωτάω εσένα που έβαλες αυτό το άρθρο…
    Σε ποιό βιβλίο Πολιτικών Επιστημών αναφέρεται ότι ο Πλάτωνας καλλιεργούσε την Εθνική Συνείδηση της Ελλάδας το 400 π.Χ.?
    Ποιός ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ τα γράφει και τα υπογράφει αυτά ?
    Πες μου σε παρακαλώ για να μάθω μπας και μας έχει ξεφύγει και κανένας που δεν ξέρουμε…
    Να μάθουμε τι λέει από περιέργεια…
    Γιατί αυτός που γράφει αυτά, [από τη πηγή σου] μάλλον κάτι άλλο φαντάζεται στο κεφάλι του…
    h**p://ellas2.wordpress.com/2009/04/21/%CE%B7-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%B1/

    υ.γ.Διαβάστε τους 3 τόμους του Καστοριάδη “Η ελληνική Ιδιαιτερότητα” 1500σελ… με χιλιάδες αυτούσιες αναφορές και εκατοντάδες αναλύσεις από Λοκ και Ρουσσώ μέχρι Χάιντεγκερ και Λακάν για το τι εστί Αρχαία Ελλάδα…

    • Μέλια είπε

      Βρέ Αμετανόητε, το άρθρο είναι σαφέστατο και δεν μιλάει πουθενά για “Κράτος με την σημερινή έννοια αλλά ούτε και Εθνος”.
      Αντιπαρέρχομαι την ειρωνεία της απάντησης περί τείχους, όπως και την αναζήτηση “επιστημονικής αυθεντίας” και λυπάμαι που δεν δύναμαι αυτή τη στιγμή να διαβάσω 1500 σελίδες ξένων υποστηρικτών του διαφωτισμού (ρουσσώ) ή με υπαρξιακά ζητήματα (χάιντεγκερ), εμπειριστών (λοκ) ή φροϋδιστών (λακάν).
      Θα προτιμούσα επιχειρήματα που αντιτίθενται σοβαρά στην κεντρική άποψη του άρθρου, που αναπτύσεται με φράσεις όπως “Η Εθνική συνείδηση των Ελλήνων παρουσιάζεται πολύ πριν τους Περσικούς πολέμους”.
      “Η Εθνική συνείδηση” είναι επίσης σαφέστατη έννοια.

    • Ειρωνεία ?
      Εδώ μας δουλεύει ψιλό γαζί αυτός που τα γράφει και εσύ μου μιλάς για ειρωνεία ?
      Ο.κ.
      χαιρετισμούς…

    • Λεωνίδας είπε

      επιλεγοντας φιλοσοφους!

      εγω παλι αναρωτιεμαι γιατι να δεχτω εναν φιλοσοφο που ηθελε μια “δημοκρατια των αριστων” ,ζωντας μεσα σε μια δημοκρατια ,που ηταν κονομημενος για την εποχη , και που αυτοι που επιβληθηκαν των “ειδωλολατρων, εθνικων, μιασματων ” μετα απο χρονια, διεσωσαν το συνολο του εργου του ενω αλλων το εξαφανησαν ή το εκρυψαν απο τους πολλους …μαλλον τους “βολευαν ” τα οσα ειπε και εγραψε

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Λεωνίδα μου, εδώ θα διαφωνήσω σφόδρα μαζί σου. Ο Πλάτωνας, (όπως άλλωστε και όλοι οι αρχαίοι φιλόσοφοι), βρισκόντουσαν σε μία διαρκή αναζήτηση για την αλήθεια και την σοφία. Ως εκ τούτου, δεν ήθελε, αναρωτιόταν αν θέλεις για το ιδανικό πολίτευμα. Τα επιχειρήματα δε τα οποία αντιπαραθέτει ενάντια στην δημοκρατία, είναι τόσο αληθινά ώστε να τα βλέπουμε να διαδραματίζονται μπροστά στα μάτια μας την σημερινή εποχή, ενώ έχουν οδηγήσει σε τεράστιες καταστροφές στο παρελθόν. Δεν κρίνεις θεωρώ το έργο ενός ανθρώπου – φιλοσόφου από μία του φράση και μόνο. Θα πρέπει να δεις σφαιρικά το όλο θέμα και να έχεις ισχυρά επιχειρήματα για να αντιπαρατεθείς μαζί του. Το μεγαλείο του ανθρώπου – διδασκάλου αυτού, (καθώς και άλλων αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων), φαίνεται από το γεγονός ότι οι πλέον πιστοί μαθητές του όπως ο Αριστοτέλης διαφωνεί μαζί του και συνεχίζει ο μεν να είναι δάσκαλος του δε μέχρι τον θάνατό του. Ο σκοπός τους ήταν η μεταλαμπάδευση γνώσεων και όχι η επιβολή απόψεων. Αν το δεις λοιπόν με αυτή την σκοπιά, δεν μπορείς παρά να μην είσαι αρνητικά προσκείμενος απέναντι σε αυτούς τους τεράστιους διδασκάλους…

      • Πετροβούβαλος είπε

        Όπως και τα περί της ζωής του, προσθέτω Επαναστάτη μου. Αν ο κυνηγημένος (άγρια κυνηγημένος) Πλάτων χαρακτηρίζεται “κονομημένος”, να βράσω την αντιληψή μας για τους Έλληνες φιλοσόφους! Και ο “Δημοκράτης” ποιός ήταν, ο Περικλής ή ο δύο φορές προδότης Αλκιβιάδης;

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Έτσι ακριβώς αδερφέ. Και επειδή μάλιστα ορισμένοι θεωρούν ότι σύγχρονοι του Σωκράτη ή του Πλάτωνα ή του Αριστοτέλη ή δεν ξέρω κι εγώ ποιου άλλου αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου, φιλόσοφοι “παρήγαγαν” ιδέες και σοφίες από “παρθενογένεση”, θα σας πω το εξής κι ας με πλακώσουν στις σφαλιάρες. Η βασική ιδέα του Μαρξ για διαχωρισμό των κοινωνικών τάξεων προέρχεται από τον Αριστοτέλη. Ουσιαστικά όλα τα σύγχρονα μοντέλα διακυβέρνησης τα είχαν πρωτοπαρουσιάσει και αναπτύξει οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι…

      • Λεωνίδας είπε

        επαναστατη
        εγω ερωτηματα βαζω
        η Δημοκρατια τοτε δεν λεω πως ηταν ΤΟ ιδανικο πολιτευμα με τα σημερινα μας ματια ,οπως δεν ηταν και κατι στατικο (πως θα μπορουσε εξ αλλου εν μεσω δουλοκτητικου )αντιθετα πιστευω οτι εξελισσοταν ,συμπληρωνοταν ,ειχε σκαμπανεβασματα αλλα …ηταν ΚΟΣΜΟΓΟΝΕΙΑ για την ανθρωποτητα, αν σκεφτεις τους “περιβαλλοντες ” λαους και τον τροπο διοικησης τους.
        Το σταδιο της αρχης του ΕΝΟΣ ,των βασιλεων ,των αριστων εκ του θεου ,οι ΕΛΛΗΝΕΣ το ειχαν αφησει ιστορικα πισω .Οποιος λοιπον φιλοσοφωντας τοτε ,γινοταν εστω και εμμεσα νοσταλγος της παλαι ποτε “λιγοτερης δημοκρατιας ” ,μαλλον για πισωγυρισμα μου μοιαζει .Εκει λοιπον κολλαει και η τελευταια μου παρατηρηση περι “επιλεκτικης διασωσης “.Αυτοι που “ξανασταυρωσαν τον Προμηθεα λαο ” απο τους Ρωμαιους ως και τις μερες μας μαλλον ειχαν πολλους λογους να πινουν νερο στο ονομα του Αριστοκλεα

      • Πετροβούβαλος είπε

        Τι πισωγύρισμα φίλε μου Λεωνίδα; Όταν έγραφε ο Πλάτων, η Αθηναϊκή δημοκρατία είχε σκοτώσει τον Σωκράτη και παρεμπιπτόντως είχε καταστρέψει την Ελλάδα!
        Και στο κάτω κάτω της γραφής, η “Πολιτεία” ΔΕΝ είναι το σημαντικότερο έργο του Πλάτωνα, ούτε το πιό σημαδιακό! Οι “Διάλογοι” είναι.

      • Λεωνίδας είπε

        ναι βρε Πετρε ,σε παλατακι εμενε με χαλια κλπ μεσα ,κι οταν μπηκε σε ενα συμποσιο ενας ρακενδυτος και ξυπολυτος φιλοσοφος (δεν θυμαμαι το ονομα του τωρα) αρχισε επιδεικτικα να χορευει πανω στα χαλια και να τραγουδαει “χορευω στα χαλια του Πλατωνα (δις) ” …του ειπε ο Πλατωνας “μαλλον τα χαλια του Πλατωνα υπομενουν τα χάλια του (…….) “.Οσο για το “κυνηγητο” που λες 2 φορες πηγε ο ιδιος στην αυλη του τυρρανου των Συρρακουσων και την μια τον πουλησε αυτος για δουλο ,ενω την αλλη επεσε σε δυσμενεια και εφυγε …

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Το βλέπεις από λάθος πλευρά θεωρώ προσωπικά Λεωνίδα μου. Ο Πλάτωνας δεν κάνει κανένα πισωγύρισμα. Νιώθει απογοήτευση κι αυτός από το πως εξελίχθηκε ιστορικά η δημοκρατία. Θέτει φιλοσοφικά ερωτήματα κι επιχειρήματα, (με την μορφή μάλιστα διαλόγων για να τονίσει ακριβώς αυτό), και προσπαθεί να δώσει λύσεις. Δεν δίνει de facto καταστάσεις και μάλιστα βάζοντας αυτές τις κουβέντες σε τρίτο πρόσωπο ανοίγει τον δρόμο για την αμφισβήτησή τους.

      • Λεωνίδας είπε

        σουουρρρ ! ποπολαρε (που λεγε κι ο Σταυριδης )

        δεν θα υπηρχε Μαρξ αν δεν υπηρχαν οι “δικοι μας”

        προσυπογραφω

      • Πετροβούβαλος είπε

        Toν πούλησε για τις απόψεις του Λεωνίδα και χρειάστηκε να μαζέψουν οι μαθητές του χρήμματα για να τον εξαγοράσουν! Κι αν έχεις πρόβλημα με την αριστοκρατική καταγωγή του Πλάτωνα, ψάξε λίγο την καταγωγή των “δημοκρατών” της εποχής, η την ίδια τη βάση της Αθηναϊκής Δημοκρατίας: Ποιός τη σχεδιάσε; Εξαιρουμένου του Εφιάλτη, ο Σόλων και ο Κλεισθένης ήταν ΚΑΙ οι δύο αριστοκράτες.

      • Λεωνίδας είπε

        μα αυτο λεω ο Πλατων ειναι συνεπης στην καταγωγη του ,οι αλλοι ξεφυγαν …χαχαχα
        ξαναλεω : ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩς Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΤΕ ΗΤΑΝ ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΤΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗς ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΝΩΡΙΣΕΙ Ως ΤΩΡΑ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ αλλα πως ηταν ενα πρωτογονο μεν ,αλλα τεραστιο βημα για τις τοτε κοινωνιες !!!

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Φίλε Λεωνίδα, εξιδανικεύεις τον Μαρξ και πιθανώς και κάποιους άλλους σύγχρονους φιλοσόφους. Για σκέψου καλά την όλη πορεία της γνώσης. Σε πληροφορώ ότι πάρα πολλά πράγματα που τα θεωρείς δεδομένα δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι. Ο διαχωρισμός των κοινωνικών τάξεων βάση οικονομικών κριτηρίων πρωτοπαρουσιάζεται από τον Αριστοτέλη. Ο Αριστοτέλης δίνει δε τις 3 κοινωνικές τάξεις : Φτωχοί, πλούσιοι και μεσαίοι.

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Λεωνίδα, εφόσον θεωρείς τεράστιο βήμα την ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ τότε Δημοκρατία, δεν μπορεί να μην θεωρείς ΤΕΡΑΣΤΙΟ βήμα τον εντοπισμό των προβλημάτω που την διέπουν από τον Πλάτωνα. Και μάλιστα εντοπίζει τα προβλήματα χωρίς καν να έχουν αναπτυχθεί εκείνη την εποχή, αλλά πολύυυυυυυ αργότερα…

      • Πετροβούβαλος είπε

        Σε αυτό συμφωνούμε, πως ήταν δηλαδή τεράστιο βημα! Το ερώτημα όμως είναι το που απέτυχε, γιατί απέτυχε, και από τότε μέχρι σήμερα κάνουμε συνεχώς κύκλους γύρω του! Όπως και η αριστοκρατία απέτυχε, αλλά η πολεμική κατά του Πλάτωνα παραείναι … μονόπλευρη, τη στιγμή που οι δημοκράτες εμφανίζονται περίπου σαν πολιτικοί θεοί!

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Παρεμπιπτόντως, και ο Μαρξ από σχετικά εύπορη οικογένεια κατάγονταν. Ο πατέρας του ήταν νομικός ο οποίος ενστερνίστηκε την λουθηρανική θρησκεία για να βελτιώσει την καριέρα του, πράγμα και το οποίο επέτυχε…

      • Πετροβούβαλος είπε

        Τι δουλειά έχει ο Μάρξ εδώ ωρ’ αδέρφια, δημοκράτης ήταν ο Μάρξ;;;;

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Πέτρο, η μεγαλύτερη επιτυχία του Πλάτωνα στην “Πολιτεία”, είναι ακριβώς αυτός καθ’ αυτός ο εντοπισμός των προβλημάτων που διέπουν την δημοκρατία. Συγκεκριμένα μιλάει για την απληστία, ενώ θεωρεί χειρότερου είδους απληστία αυτή της ελευθερίας η οποία καταλήγει σε αναρχία και αυτή με την σειρά της σε “τυραννίδα”. Το ιδανικό πολίτευμα το οποίο προτείνει ο Πλάτωνας είναι μεν αριστοκρατία, αλλά αριστοκρατία η οποία διέπεται από συγκεκριμένες αρετές και οι τάξεις επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια. Τέτοιου είδους αριστοκρατία δεν υπήρξε ιστορικά ποτέ, οπότε δεν μπορούμε να του “χρεώσουμε” την αποτυχία ή την επιτυχία του ιδανικού πολιτεύματός του.

      • Λεωνίδας είπε

        δεν υπαρχουν δημοκρατες και μη Πετρο !
        ΟΛΟΙ (επαναλαμβανω )ΟΛΟΙ οι φιλοσοφοι πρεπει να “ψαχνονται” απο τον συγχρονο ανθρωπο ,ΚΑΝΕΝΑΣ αμασητος επειδη μας αρεσουν αυτα που λεει ,κανενας “θεος” (το εχω ξαναγραψει) !

        οσο για την δημοκρατια ΔΕΝ εχει ξαναυπαρξει απο τοτε …καρικατουρες ειχαμε

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Μίλησα για τον Μαρξ Πέτρο μου αφενός όταν ο Λεωνίδας αμφισβήτησε ότι ο Μαρξ αντλεί γνώσεις από αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, και αφετέρου όταν “κατηγορεί” τον Πλάτωνα για αριστοκρατική καταγωγή. Για το 2ο λοιπόν του λέω ότι η “αριστοκρατική” καταγωγή δεν σημαίνει απαραιτήτως ολιγαρχική ιδεολογία.

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Λεωνίδα, εννοείς ότι δεν έχει υπάρξει από τότε η άμεση δημοκρατία προφανώς. Γιατί αντιπροσωπευτική δημοκρατία έχουν τα περισσότερα κράτη ξέρεις. Απλά, τα προβλήματα τα οποία λέει ο Πλάτωνας έχουν γίνει τεράστια πλέον.

      • Λεωνίδας είπε

        που το αμφισβητησα για τον Μαρξ!!!!!!!!!!

      • Πετροβούβαλος είπε

        Όχι, Επαναστάτη, δεν μπορούμε να του χρεώσουμε τον σχεδιασμό της δικής του ουτοπίας, όπως δεν μπορούμε να χρεώσουμε στους Μαρξ – Έγκελς τον σχεδιασμό της ουτοπίας του Κομμουνισμού.
        Σέβομαι τις φιλοσοφίες και τους φιλοσόφους, αλλά η συμβολή τους στην ιστορία είναι μηδαμινή μπροστά στη συμβολή των φωτισμένων δικτατόρων.
        Αλλά ο Λεωνίδας έχει ένα δίκιο όταν λέει πως η φιλοσοφία του Πλάτωνα έγινε ιδεολογικό εργαλείο στα χέρια των κάθε – άλλο – παρά – φωτισμένων δικτατόρων!
        Κι εδώ ερχόμαστε στο ζήτημα της Δικαιοσύνης: Οι μαρξιστές ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να αντιληφθούν πως η μαρξιστική ουτοπία υπήρξε με τη σειρά της ακριβώς αυτο: Ιδεολογικό εργαλείο που πήγε τον κόσμο πίσω, ακριβώς όπως και οι “αριστοκρατικές” φιλοσοφίες.
        Η ιστορική πραγματικότητα είναι αδυσώπητη: ΔΕΝ είναι ζήτημα φιλοσοφίας, αλλά τύχης: Τι είδους δικτάτορας θα σου “κάτσει”!

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Φίλε Λεωνίδα, κανένας δεν είπε να πάρεις αμάσητο τον οποιονδήποτε φιλόσοφο. Ο πόλεμος όμως τον οποίο έκανες προς τον Πλάτωνα ήταν τουλάχιστον άδικος. Προσωπική μου άποψη.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Λεωνίδα, δεν κάνω κανένα φιλόσοφο “θεό” μου! Ούτε όμως και εχθρό μου, αυτή είναι η διαφορά μας.

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Ρε συ φίλε, και διάσπαση του ατόμου έγινε πυρηνική απειλή. Τι πρέπει να γίνει τώρα;; Να κάψουμε στην πυρά τον επιστήμονα που την ανακάλυψε;; Δεν είναι έτσι και με συγχωρείτε δηλαδή. Το γεγονός ότι ορισμένοι εκμεταλλεύονται το έργο ενός φιλοσόφου ή ενός επιστήμονα δεν μειώνει επ’ ουδενί την σημασία του έργου ή του ανθρώπου που το ανέπτυξε. Το πρόβλημα σε τελευταία ανάλυση είναι δικό μας. Εμείς δεν είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε την εκμετάλλευση των στοιχείων της φιλοσοφίας του Πλάτωνα ή του Μάρξ σε δικτάτορες για να τους απορρίψουμε ή να τους πολεμήσουμε.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Έγραψα “σέβομαι”, το “να κάψουμε στην πυρά” από που εξάγεται;;;;;

      • Λεωνίδας είπε

        μια ειναι η δημοκρατια !
        αντιπροσωπευτικη ,αμεση και με ολιγη ειναι εφευρηματα για μα θολωνουν την ουσια …ποιος εχει την εξουσια ειναι το ζητημα !!!!

        στα καπιταλιστικα κρατη την εχει το μειοψηφικο στον λαο κεφαλαιο εξαγοραζοντας τα κομματα μεσω των ηγετικων ομαδων

        στην ΕΣΣΔ την ειχε η ελαχιστη κομματικη νομενκλατουρα αντι για λαικα συμβουλια (σοβιετ)

        και τα δυο λεγαν οτι πινουν νερο στο ονομα του λαου που δηθεν Κυβερνα ,μπουρδες !

        ολη η εξουσια στον λαο υπηρξε μονο τοτε ,
        για τα επιπεδα της τοτε ανθρωπινης ωριμοτητας στην αυτοδιαχειρηση ,εκεινη η πρωτολια δημοκρατια και καλα και αρκετα λειτουργησε

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        “Αλλά ο Λεωνίδας έχει ένα δίκιο όταν λέει πως η φιλοσοφία του Πλάτωνα έγινε ιδεολογικό εργαλείο στα χέρια των κάθε – άλλο – παρά – φωτισμένων δικτατόρων!”

        Σε αυτό αναφέρομαι Πέτρο μου.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Αυτό φίλε Επαναστάτη είναι γεγονός! Δε μειώνει τους φιλοσόφους, τα ζώα που χαύουν τις παρλαπίπες μειώνει.

        Λεωνίδα, η άμεση Δημοκρατία είναι ΟΥΤΟΠΙΑ! Τι κάνουμε είναι το ζητούμενο, όχι το τι ονειρευόμαστε!

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Βρε Λεωνίδα, ο λαός τα ψηφίζει όμως όλα αυτά τα οποία λες. Ο λαός επιλέγει τον αντιπρόσωπό του για να τον στείλει στην κυβέρνηση και από εκεί να ασκήσει υποτίθεται την εξουσία που ο λαός του έχει δώσει. Απ’ όσο γνωρίζω δημοκρατία ονομάζεται αυτό. Το γεγονός ότι μας εξαπατούν ή οτιδήποτε άλλο δεν οφείλεται στο πολίτευμα, οφείλεται στην ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΒΛΑΚΕΙΑ και μόνον εκεί.

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Πέτρο, προσωπική μου άποψη είναι να ξεκινήσουμε καταρχήν άμεσα από μαζική ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ του κόσμου.

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Λεωνίδας είπε
        Ιουνίου 24, 2012 στις 4:41 πμ

        “που το αμφισβητησα για τον Μαρξ!!!!!!!!!!”

        Εκεί που είπες για τον Σταυρίδη. Θεώρησα ότι το έλεγες ειρωνικά φίλε Λεωνίδα. Αν δεν ήταν ειρωνικά, σου ζητώ συγνώμη. Παρερμήνευσα… :)

      • Πετροβούβαλος είπε

        “Κατατρομοκράτησης” του κόσμου θα έλεγα εγώ, γιατί δεν έχω και πολύ εμπιστοσύνη στον κόσμο. Την ενημέρωση, όπως και την έντιμη συζήτηση, ας την κρατήσουμε για τον Αβέρωφ!

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Ενημέρωση την ονομάζω εγώ και την κατατρομοκράτηση… :lol: :lol:
        Χρησιμοποιούμε τον όρο κατά το δοκούν. Όπου μας παίρνει με το καλό, τότε κάνουμε ενημέρωση. Όπου δεν μας παίρνει, τότε κάνουμε κατατρομοκράτηση…

      • Λεωνίδας είπε

        δημοκρατια σου την ονομασαν ακριβως αυτη που την καπηλευονται για παρτη τους (πχ 50 οικογενειες στην Ελλαδα που εχουν εξω 1,15 ΤΡΙΣ ευρω ),μπορουσαν να σου την ονομασουν ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΠΑΤΑΤΑ αλλα τοτε δεν θα ειχε “κυρος”
        εχουν και τα μεσα και τα χτενια να μας οδηγησουν στη ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΒΛΑΚΕΙΑ

      • Πετροβούβαλος είπε

        :mrgreen: Μέσα! :mrgreen:

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        :mrgreen: Πέτρο.

        Χρειαζόμαστε άλλο ένα μέσο μαζικής επικοινωνίας, (πέραν του διαδικτύου εννοώ), για να έρθουμε σε επαφή με τον κόσμο που δεν έχει σχέση με το διαδίκτυο. Έχει κανένας σας καμία πρόταση επ’ αυτού;;;

      • Λεωνίδας είπε

        “Λεωνίδα, η άμεση Δημοκρατία είναι ΟΥΤΟΠΙΑ! Τι κάνουμε είναι το ζητούμενο, όχι το τι ονειρευόμαστε!”

        α τωρα καταλαβα !!!!!! εσυ βιαζεσαι Πετρο μου χαχαχαχαχαα
        “αντρα θελω τωρα τονε θελω” ,περιμενε ,η Ιστορια δεν επαψε στιγμη να γυρνα το ροδανι της …και παντα σε μια κατευθυνση ,της εξελιξης και της προοδου για τον ανθρωπο

        γι αυτο μου θες δικτατορα “πεφωτισμενο” μανουλα μου για να παμε γρηγορα μπροστα ;;; χαχαχαχα
        αλλα αυτο εμπεριεχει το ρισκο που ειπες :
        τι κουμασι θα σου σκασει ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Λεωνίδα μου, ακριβώς αυτό είναι το κόλπο. Χρησιμοποιούν το πολίτευμα για να είναι η πλειοψηφία ευχαριστημένη, αλλά εκμεταλλεύονται τα τρωτά σημεία του πολιτεύματος και την ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΒΛΑΚΕΙΑ κυρίως για να μας έχουν πάντα υπό τον έλεγχό τους…

      • Πετροβούβαλος είπε

        Επαναστάτη, έχω και δεν είναι μέσο μαζικής επικοινωνίας, αλλά πολιτικός φορέας (ψήνεται)!

        Λεωνίδα, χαίρομαι που καταλαβαινόμαστε! :lol:

      • Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

        Ακόμη και ο πολιτικός φορέας Πέτρο μου το χρειάζεται. Είσαι σίγουρος όμως για τα πρόσωπα που αποτελούν αυτόν τον πολιτικό φορέα;;;;;;;;;;

      • Πετροβούβαλος είπε

        Όχι, δεν είμαι καθόλου σίγουρος! Για το μόνο που είμαι σίγουρος είναι πως μόλις “κουνηθούνε” θα τους ξεσκίσω πρώτος εγώ!

  4. Φαίη είπε

    Αναρωτιέμαι πως θα ήμασταν σήμερα αν μαθαίναμε από το δημοτικό τα όμορφα διδάγματα των προγόνων μας.
    Τόση σοφία μέσα σε απλές προτάσεις.

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 68 other followers

%d bloggers like this: