ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Κατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΕΤΥΜΟΛ.ΛΕΞΙΚΟΝ ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΣΕ ΕΞΑΡΣΙ Ο Η1Ν1

  • Ὑπογρᾶψτε γιά νά ξαναλειτουργήσῃ ΟΡΘΟΔΟΞΗ !

  • M.K.I.E.

  • Πρόσφατα σχόλια

    Μέλια on Ημερολόγιο 19ης Απριλίου 2014
    ΜΑΡΙΑ on Ημερολόγιο 19ης Απριλίου 2014
    Μέλια on Ημερολόγιο 19ης Απριλίου 2014
    ΜΑΡΙΑ on Ημερολόγιο 19ης Απριλίου 2014
    ΜΑΡΙΑ on Ημερολόγιο 19ης Απριλίου 2014
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ…

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ

  • ——————————

  • —————————-

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΤΙΣ 10,ΠΙΟ…ΠΙΑΣΑΡΙΚΕΣ

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

Ο θάνατος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Αναρτήθηκε από τον/την Πηδαλιούχος στο Ιουνίου 11, 2012

Πίνακας του Karl von Piloty που αναπαριστά το θάνατο του Μ.Αλεξάνδρου

Η ακριβής ημερομηνία θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο παλάτι της Βαβυλώνας, παραμένει ακαθόριστη. Σύμφωνα με το βαβυλωνιακο αστρολογικό ημερολόγιο εκείνης της εποχής και κατόπιν της αναγωγής στο σύγχρονο Γρηγοριανό ημερολόγιο, τοποθετείται μεταξύ 10ης και 11ης Ιουνίου του 323 π.Χ. Όμως, νεώτερες έρευνες θεωρούν πιθανές και τη 12η και την 13η του ίδιου μήνα.

Το ίδιο ακαθόριστες είναι και οι συνθήκες του συμβάντος. Στο έργο του “Βίοι παράλληλοιο Πλούταρχος καταγράφει πως, περίπου 14 ημέρες πριν το θάνατό του, ο Μέγας Αλέξανδρος έλαβε μέρος σε μία διήμερη οινοποσία που την ακολούθησε υψηλός πυρετός.

Είναι πιθανό ο Μέγας Αλέξανδρος να δολοφονήθηκε από τους ίδιους του τους στρατηγούς, λόγω της δολοφονίας του Παρμενίωνα και το λιθοβολισμό από τους Μακεδόνες του γιού του Φιλώτα. Το ισχυρότερο επιχείρημα που αντικρούει τη περίπτωση της δολοφονίας είναι το μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ της προσβολής του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τον πυρετό και της ημερομηνίας θανάτου του.

Άλλες θεωρίες μιλάνε για προσβολή του Βασιλιά από τυφοειδή πυρετό, σπονδυλίτιδα, μηνιγγίτιδα κ.α.

Τέλος, υπάρχει και η θεωρία του συνδυασμού της προσβολής από κάποια ασθένεια και στη συνέχεια της δολοφονίας του με τη χρήση υπερδοσολογίας φαρμάκων ή της πρόκλησης θανάτου από ιατρικό σφάλμα, στην απεγνωσμένη προσπάθεια των γιατρών να σώσουν τη ζωή του.

Ο θάνατος του Μεγάλου Αλεξάνδρου προκάλεσε την διαίρεση της τεράστιας Aυτοκρατορίας που ο μεγάλος Έλληνας στρατηλάτης είχε κατορθώσει να δημιουργήσει στη σύντομη ζωή του. Σύμφωνα με το Διόδωρο το Σικελό, λίγο πριν πεθάνει, οι σύντροφοι του τον ρώτησαν σε ποιόν κληροδοτεί την αυτοκρατορια κι εκείνος απάντησε το θρυλικό “Στον πιό δυνατό“. Ο Πλούταρχος αντικρούει αυτή τη θεωρία, με το επιχείρημα πως ο Μέγας Αλέξανδρος εκείνη τη στιγμή είχε χάσει την ικανότητα της ομιλίας λόγω της ασθένειάς του.

Πιό πιθανή είναι η εκδοχή των Ρωμαίων ιστορικών του 1ου και 3ου αιώνα αντίστοιχα,  Quintus Curtius Rufus και  Justin, σύμφωνα με την οποία ο Αλέξανδρος πρόλαβε να ορίσει διάδοχό του τον Περδίκκα, αρχηγό της προσωπικής φρουράς του Βασιλιά. Ο Περδίκκας δεν διεκδίκησε την εξουσία και πρότεινε αναμονή μέχρι να ενηλικιωθεί ο γιός του Μεγάλου Αλεξάνδρου και της Ρωξάνης, Αλέξανδρος ο Δ‘  που γεννήθηκε μετά τον θάνατο του πατέρα του. Πρότεινε επίσης επιτροπεία από τον ίδιο, τον Κρατερό, τον Λεονάττο και τον Αντίπατρο.

Ωστόσο, το πεζικό, με αρχηγό τον Μελέαγρο αρνήθηκε την πρόταση που τον εξαιρούσε από την επιτροπεία και πρότεινε τον ετεροθαλή αδερφό του Αλεξάνδρου, Φίλιππο τον Γ‘. Τυπικά και μόνο και μετά από συμφωνία, ο Φίλιππος ο Γ’  και ο Αλέξανδρος ο Δ’ ανέλαβαν τα ηνία της αυτοκρατορίας.

Αμέσως μετά τη δολοφονία του Περδίκκα το 321 π.Χ. ξέσπασε ο πόλεμος της διαδοχής ανάμεσα στους Μακεδόνες ηγέτες που διήρκησε 40 χρόνια και κατέληξε στον κατακερματισμό του Ελληνιστικού κόσμου σε τέσσερα σταθερά βασίλεια: Των Πτολεμαίων στην Αίγυπτο, των Σελευκιδών στην Ανατολή, της Περγάμου στην Ασία και εκείνο της Μακεδονίας.

Στη διάρκεια του πολέμου, ο Αλέξανδρος ο Δ’ και ο Φίλιππος ο Γ’  έπεσαν αμφότεροι  θύματα δολοφονίας.

Πηδαλιούχος

Πετροβούβαλος

About these ads

67 Σχόλια to “Ο θάνατος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.”

  1. Mάλιστα! Κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια
    μόλις έσπαγε ο συνδετικός κρίκος
    άρχιζαν τα όργανα.
    Αυτό γένος! ευλογημένο και καταραμένο
    ταυτόχρονα
    Την τύχη μας μέσα…
    :evil:

    • Διόρθωση,Αυτό το γένος

    • Πετροβούβαλος είπε

      Τουλάχιστον Μανώλη, έμεινε η Ελληνική μας γλώσσα από την αυτοκρατορία του Αλεξάνδρου, το όχημα της επιβίωσής μας…

      • ΙΩΑΝΝΗΣ είπε

        Aκριβώς….αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο.

      • Μέλια είπε

        Κατά τη γνώμη μου, το ποιο πιθανό είναι να δολοφονήθηκε ο Μ,Αλέξανδρος από τους δικούς του.

      • Ο Θησαυρός μας Πέτρο,
        άσχετα αν προσπαθούν
        αιώνες τώρα
        να τον λαφυραγωγείσουν
        :evil:

      • Πετροβούβαλος είπε

        Τι να λαφυραγωγήσουν οι φουκαράδες. Αν δεν τόχεις στο DNA καταλλήγεις… ελληνομαθής αγγλοσάξων! :mrgreen:

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Aυτός που θα καταφέρει να λαφυραγωγήσει την Αγία Ελληνική, θα πηγαίνει βόλτες στον Άρη με ποδήλατο…

      • Astillais είπε

        εμ καταλήγεις να καταΛΛήγεις και σούρχεται ένα λίγωμα
        σαν νάφαγες μπακλαβά με γλυκόζη

      • Πετροβούβαλος είπε

        Αχ! Astillais, νάξερες πόσο λείπεις…

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Και πολύ καλά κάνει…

      • Πετροβούβαλος είπε

        Που λείπει;;;;

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Που δεν μπλέκει με απορρίματα παχέως εντέρου που εμφανίζονται διαρκώς αυξανόμενα…
        Δεν είναι όλοι για όλα , Πέτρο.
        Μην κοιτάς εμάς τα γαϊδούρια που είμαστε αναίσθητοι και συνηθισμένοι.
        Xωρίς παρεξήγηση.

      • Την λέξη -λαφυραγωγήσουν- την έκανα
        μαντάρα τώρα τόδα,λέω όμως μικρό το κακό
        η εναλλακτικά (χεστ..κε η φοράδα στ αλώνι)
        εγώ μόνο λίγη ξυλογλυπτική μπορώ να διδάξω
        σ όποιον θέλει, να σάχνει καλλιτεχνικά την Α-β
        σε ξύλο για αρχή,απ την άλλη Α-β στο χαρτί,
        τούβλο ήμουνα ντενεκές θα μείνω.
        Προς γνώση και συμμόρφωση σ όποιον τολμήσει
        μου πει κουβέντα.
        Εκ του αμπαρίου….
        :evil:

      • Στα άρθρα μας το σωστό είναι να έχουμε ορθοργαφική/συντακτική επιμέλεια.
        Αφού δεν έχουμε φιλόγολο είναι καλό να δεχόμαστε υποδείξεις από το πλήρωμα ή όποια/όποιον άλλο φίλη/φίλο προσφέρεται.

      • Πηδαλιούχε, σε χαιρετώ με θερμή χειραψία
        και με ένα χτύπημα απαλό στο μάγουλο σε ένδειξη εκτίμησης
        και αλληλοκατανόησης,αλλά με τα χέρια στην κατάσταση που είναι
        όταν βγαίνεις απ τα τάκια.
        Τόχω ξαναγράψει όχι όπως αποπάνω αλλιώς
        και αλλού, αλλά κάπως έτσι.
        Ο πεινασμένος ψάχνει μπας και βρει κανά καρβέλι
        ακόμα και στον δρόμο πεταμένο και χλαπακιάζοντας το
        να κερδίσει έστω μία ημέρα ζωής ακόμα,αν γίνεται.
        Ο στανιαρισμένος χορτάτος ψάχνει να βρει ραπανάκια
        να τα καταπιούκατα κι αυτά μπας και κάνει όρεξη
        για να χλαπακιάσει μετά ότι υπάρχει στο γεμάτο του τραπέζι.
        Χλαπακιασμένος μετά ο χορτάτος στραβομουτσουνιάζει
        κοιτώντας τον πεινάλα που τρώει την κουραμάνα
        πόπεσε απ το φορτηγό του φούρναρη με τα χέρια,
        λέγοντας του περιφρονητικά.
        Βρε άνθρωπε με τα χέρια τρώς; έλεος,
        χάθηκε να χρησιμοποιήσεις μαχαίρι και πηρούνι.
        Αυτά κι όποιος κατάλαβε,κατάλαβε,
        και γράμματα δεν ξέρω.
        :evil: hmitrellos thermastis katharistis

        Tιμονιέρης!! Πρός το παρόν δεν έχουμε ανάγκη απο (φιλόγολους)
        εργάτες ψάχνουμε.
        Όσο για τα την (ορθοργαφική/συντακτική) επιμέλεια
        πρωσπαθωμαιν ρε μπαγάσα. xexexexexexexexe
        :twisted: katharistis thermastis hmitrellos,
        (symboylos para to trello)

    • φωτεινη είπε

      ελα ντε,Μανωλη.
      η καταρα της φυλης μας..

  2. ΒΡΑΧΟΣ είπε

    “Τω κρατίστω”, δεν σημαίνει στον πιο δυνατό, αλλά, νομίζω, στον καλύτερο…
    Τον έχω αφήσει τον Αλέξανδρο, χρειάζομαι επανάληψη…
    Τι να λέμε τώρα…Δεν φτάνουν δυό ζωές…

    • Πετροβούβαλος είπε

      Εκ του “κραταιός”!
      Κι εγώ δεν είμαι σίγουρος πάντως.
      Ελπίζω να μας διαφωτίσουν οι φιλόγογοι του Αβέρωφ!

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Θα το βρει η υπερεσία…

      • Astillais είπε

        τα εις -αίος σημαίνουν τα ανήκοντα
        έτσι γενναίος είναι ο ανήκων στο γένος
        Αθηναίος ο ανήκων στας Αθήνας
        [εξαιρείται ο Βολαίος και καλείται Βολιώτης (ακόμα)]
        και τα λοιπά και τα λοιπά
        κραταιός παναπεί είναι ο ανήκων στο κράτος
        και τι είναι κράτος;
        αμ εδώ μας σας θέλω

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Ισχύς.

      • Κόριννα είπε

        Εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ ὑπερθετικὰ τοῦ Ἀγαθὸς.

        Ἀγαθὸς-κρείττων-κράτιστος,

        Καὶ σημαίνει καὶ τὸν ἰσχυρὸ καὶ τὸν ἔξοχο.

        Καὶ τὰ δύο αὐτὰ γνωρίαματα ἔπρεπε νὰ ἔχη γιὰ νὰ εἶναι ἄξιος διάδοχος τοῦ Ἀλεξάνδρου.

      • Κόριννα είπε

        Διόρθωσις: γνωρίσματα

      • Πετροβούβαλος είπε

        Άρα το “στον καλύτερο”, ή “στον πιό άξιο” είναι καταληλότερο από το ” στον πιό δυνατό”;

    • ξανακαλησπερα σε ολη την συντροφια.
      “στον καλυτερο.”
      πολλοι κατηγορουν τον Αλεξανδρο οτι δεν μερίμνησε να αφήσει διάδοχη κατάστασή.
      λογικότατα δεν άφησε διοτι ήταν στο άνθος της ηλικίας του και δεύτερον ειχε και καμια χιλιάδα ανθρώπους να του λενε ” εισαι θεός ” και του μεταδίδουν την πίστη οτι ” λες να είμαι τελικά ” οσο ναναι σε παίζει λίγο ο νους ,και σε συγκρατει οσο ειναι δυνατόν οι διδαχές του Αριστοτέλη, οπότε ουτε για αστείο τεοιες μακάβριες σκέψεις και τριτον και βασικότερο δεν περίμενε οτι οι ευεργετημένοι Μακεδόνες θα τον δολοφονήσουν

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός του ευεργετηθέντος…
        Ο Αλέξανδρος ήταν πυρκαγιά…
        Θέλει μια ενότητα μοναχός του.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Eίναι λίγο πιό πολύπλοκο κατά τη γνώμη μου: Ο Αλέξανδρος σκόπευε την εγκαθίδρυση πολυεθνικής αυτοκρατορίας, ενώ οι Έλληνες σύντροφοί του αντιστεκόταν και προτιμούσαν πιό “Ελληνική” εξέλιξη.
        Και Γιώργο δεν νομίζω πως οι υπό τα όπλα σύντροφοι του Αλέξανδρου μπορούν να χαρακτηριστούν έτσι εύκολα ως “ευεργετηθέντες”.

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Δεν μιλάει για τον απλό στρατιώτη, αλλά για την στενή συντροφιά.
        Ο νους του ανθρώπου είναι πολύ περίπλοκο πράγμα, Πέτρο.
        Ο Αλέξανδρος δεν επιδίωκε τίποτα…Δεν είχε όνειρα…Ήταν παλάβρα…Ο ορισμός…Αν δεν τον συγκρατούσαν θα έφτανε στον Βερίγγειο Πορθμό…
        Μόνο από τους πολεμιστές του ηττήθηκε και αυτό δεν το ξέχασε ποτέ…

      • ευεργετηθεντες
        ας το δουμε αλλιως
        ενας Μακεδονας Ελληνας χωρικός 20 ετων πχ τι έλεγε το ριζικό του
        1. υπακοή σε κάποιον βασιλέα του κράτους
        2. στρατιωτική θητεία σε πολεμο/ους υποχρεωτικά με την ελπίδα να μην χάσουν τον πόλεμο και να μην σκοτωθεί σε μάχη
        3. αν επιβίωνε του πολέμου καποια ψίχουλα θα έπαιρνε για ανταπόδοση η τουλάχιστον μια εύφημη μνεια για την συμμετοχή και την νίκη. άντε και κάνα λάφυρο.

        ο ” ευεργετηθείς οπλίτης του Αλεξανδρου”
        1 . υπακοή όχι σε οποιονδήποτε βασιλέα αλλα στον γιο του Αμμωνα Δια
        2 . συμμετοχή στον πόλεμο κατα Περσιας ,του αιώνιου εχθρού τους με προϋπόθεση την ολική καταστροφή του και την θεία τιμωρία του (αρα συμμετέχει σε κατι που ξεπερνά τις τοπικές έριδες και διχόνοιες και βασικα πολεμά βαρβάρους) Συνεχώς κερδίζουν όλες τις μάχες και να είναι αυτοί που αλλαλαζουν “νικη” τι τρομερό συναίσθημα να πιστεύεις οτι ο ηγέτης ειναι ανίκητος , νιώθει και αυτός, ο οπλίτης οτι ειναι ατρόμητος
        3. Ο Αλεξανδρος φέρθηκε πλουσιοπάροχα στον στρατό του και ηθικά και υλικά και τους έδινε και το δικαίωμα να συζητούν μαζι του και να μην ειναι κατι απόμακρο και άπιαστο η συναναστροφή με τον Ενα Θεικο Βασιλέα ο οποίος βασιλέας τον οδηγεί μονο σε ΝΙΚΕΣ κατι που τον κάνει να νιώθει μιας και συμμετέχει οτι η νίκη είναι και δικό του κατόρθωμα

        Αυτα σήμερα μπορεί να μας φαίνονται αστεία αλλα αν πάμε και γίνουμε ενα με την εποχη και αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ανάλογα ,τοτε ειναι πράγματι ευεργετηθεντες

      • Πετροβούβαλος είπε

        Δεν συμφωνώ Γιώργο και εξηγούμαι: Μετά την αποτυχημένη εκστρατεια στην Ινδία, υπήρξαν εξεγέρσεις στην αυτοκρατορία και ο Αλέξανδρος επέδειξε μεγάλη σκληρότητα στους στρατηγούς του. Από εκεί και έπειτά δεν υπάρχει καμία νίκη.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Διόρθωση: “Εξεγέρσεις στο στράτευμα”.

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Kαμία αποτυχία δεν έγινε στην Ινδία.
        Σταμάτησε.
        Οι εξεγέρσεις ήταν αναμενόμενες.
        Ο Αλέξανδρος δεν έχασε ποτέ, ούτε αψιμαχία.
        Ο Γιώργος έχει τα δίκια του…
        Άλλες εποχές, άλλα κόλπα…

      • Πετροβούβαλος είπε

        Το τράβηξε πολύ Βράχε. Η κατάληξη να διοικείς ένα στράτευμα απρόθυμο να σε ακολουθήσει είναι αποτυχία και τότε και τώρα.

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Στο εγραψα.Πυρκαγιά.
        Από τη στιγμή που ξεκινάει…
        Δεν θα μάθουμε ποτέ που θα σταματούσε.

      • επειδη το τραβηξε πολυ και εδωσε το στιγμα του δλδ συνεχεις κατακτησεις ,αυτη ειναι και η βασικη αιτια θανατου του.
        πως αλλιως σταματας καποιον ο οποιος ειναι ακορεστος και με μαθηματικη ακριβεια σε οδηγει στον θανατο

      • Πετροβούβαλος είπε

        Παίδες μιλάμε για Ηγέτη Ελλήνων. Δεν διοικούνται ως γερμανοί. Επιμένω πως ο Αλέξανδρος ηττήθηκε από τον εαυτό του.

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Mπα..
        Δεν είχε πρόβλημα ψυχολογικό…
        Θα μπορούσε να τους αντικαταστήσει όλους και όταν λέμε όλους, όλους, από τον πρώτο στρατηγό μέχρι τον τελευταίο φαλαγγίτη…
        Ίσως φοβήθηκαν την αντικατάσταση…
        Ικασίες κάνουμε.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Εικασίες πάντα… το μεγαλείο του Ανδρός είναι έτσι κι αλλιώς αναμφισβήτητο και για εμένα είναι κυριολεκτικά εκείνος που έβαλε τις βάσεις για τη διάσωση του Έθνους στη διάρκεια των αιώνων που ακολούθησαν.

      • Ωρε τον έφαγε η μεγάλη απόσταση
        κι η βρωμοζέστη, άμα είχε ανέβει
        ανάποδα πούχει και δροσούλες
        αλλιώς θάταν, και ίσως τώρα να μιλάγαμε
        γι άλλα,αλλά βλέπεις η φιλοδοξία
        πολλές φορές έχει ακριβό τίμημα.
        :evil:

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Εκεί εσύ…
        Να πάει απ΄την άλλη μεριά…
        Πάει τώρα…
        Αυτή η ευκαιρία χάθηκε…

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Που ξέρεις καμιά φορά….
        Άιντε καληνύχτα, καλή υπομονή.

      • καληνυχτα Βραχε,καλη ξεκουραση.

      • Πετροβούβαλος είπε

        Καληνύχτα Βράχε!

      • Tι να κάνω ΒΡΑΧΕ μου; κάθε φορά
        που ανοίγει θέμα γι αυτόν
        αυτό μούρχεται στο μυαλό,
        είναι κι οι συνθήκες ιδιαίτερες.
        Καλό ξημέρωμα νάχεις
        :twisted:

  3. Επαναστάτης Ποπολάρος είπε

    Καληνύχτα παιδάκια… Καλό ξημέρωμα…

  4. καλήνυχτα Ιωαννη στην Τυρο εννοεις την λεωφορο ταχειας διέλευσης ξηρας θάλασσης.

  5. LEON είπε

    Σε μια εποχη οπου το δουλοκτητικο συστημα ηταν στο απωγειο του (μιλαω για τους αιωνες προ Χριστου) .Σε μια εποχη που οι λαοι διοικουνταν και αποδεχονταν την αρχη του ΕΝΟΣ ,που οι Μοναρχες ειχαν “ελεω θεου” δικαιοδοσιες επανω στο λαο .Που οι πανισχυροι βασιλεις και …οι “αυλικοι ” τους εξουσιαζαν τους παντες και τα παντα στην επικρατεια της χωρας ,και “ελευθερους” και σκλαβους …. το ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ ειδος ο Ελληνας ,αφου περασε κι αυτος απο το σταδιο του Ενος (Μινωας,Αγαμεμνων ,Οδυσσεας , κλπ) ,διδαξε στον κοσμο την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ !!! Το κρατος που διοικειται απ τον λαο .Και μαλιστα εφτασε να επιφερει και ρωγμες στο δουλοκτητικο παγκοσμιο συστημα ,με τους δουλους αλλα και τους ειλωτες εννιοτε να κατακτουν καποια προνομια ,ακομα και την ελευθερια τους ,απο την πολιτεια .

    Και δεν μιλαω για το Αθηναικο μονο θαυμα της Δημοκρατιας ,αλλα και για της Σπαρτης!!!
    Μπορει καποιος να πει …μα ειχαν βασιλεις κι αυτοι ,και μαλιστα 2!!! Ναι αλλα οι δυο αυτοι βασιλεις δεν ειχαν καποιο επιπλεον προνομοιο απο τους υπολοιπους 10.000 Ομοιους ,αντιθετα συμμετειχαν κι αυτοι στον λιτο και απεριττο τροπο ζωης των υπολοιπων .Η δε “απελλα” ειχε τον τελευταιο λογο στα πραγματα ! Ο συχωρεμενος Ραφαηλιδης με καποιον υπερβολικο -ειν αληθεια – τροπο ,μιλησε για δημοκρατικο (Αθηνα) και στρατιωτικο (Σπαρτη ) “κομμουνισμο ” στην αρχαια Ελλαδα .

    Σε αυτες λοιπον τις συνθηκες ,ηταν πισωγυρισμα ο Φιλιππος αρχικα και ο Αλεξανδρος μετα .Απο την αλλη ομως σκεφτομαι.Οτι ειχαμε να παρουμε απο αυτους τους λαους (Ασσυριους ,Σουμεριους ,Βαβυλωνιους ,Αιγυπτιους κλπ) σε επιπεδο επιστημων και γνωσεων ,το ειχαμε παρει και εξελιξει περαιτερω τους προηγουμενους αιωνες ,αλλα επρεπε να τους “χαρισουμε” με τη σειρα μας κατι σημαντικο για το κοινωνικο τους γιγνεσθαι …την ελευθερια και δημοκρατια ! Δεν ειναι τυχαιο πως ΟΛΟΙ οι λαοι αυτοι λατρεψαν σαν θεο τον Αλεξανδρο ,σαν ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗ !! Δεν ειναι τυχαιο πως ακομα και σημερα εχουν ονομασιες πολεων ,ονοματα και εθιμα (και δεν μιλαω μονο για τους Καλλας)δικα μας .
    Ουτε ειναι τυχαιο πως οι λαοι αυτοι πινουν νερο στο ονομα μας (οσο κι αν πολιτικες μας απο το 90 και μετα κανουν το παν για να μας αποξενωσουν …για ευννοητους σε ολους λογους -βλ. σφυχταγκαλιασμα κυβερνησεων μας με το Ισραηλ) ,αρκει καποιος στη Βυρηττο ,την Καμπουλ ,την Βαγδατη να πει οτι ειναι “γιουναν’!!!

    Το λαθος του Αλεξαντρου ηταν οτι δεν πηρε υπ οψην του τον ΝΟΣΤΟ του Ελληνα !!!!
    Μετα τις κατακτησεις ,μετα την επιτευξη του στοχου ηταν αναγκαιο και για την ιδια την πατριδα εδω ,αλλα και για το στρατευμα η επιστροφη !! Η ανασυνταξη και μια μελλοντικη εξορμηση προς δυσμας !!
    Αυτο που εγινε ηταν μια υπερσπαταλη δυναμεων του Ελληνισμου στα περατα του τοτε γνωστου κοσμου ,που ειχε σαν επακολουθο και τον μαρασμο της μητερας πατριδας ,με αποτελεσμα να μας βρουν αδυνατους οι νεοι εισβολεις οι Ρωμαιοι .

    Τους οποιους βεβαια κι αυτους εκπολιτισαμε , αλλα ως “κατεχωμενοι “.

    • ΒΡΑΧΟΣ είπε

      O Aλέξανδρος Λεωνίδα, έφυγε με 35.000 συν τους παρατρεχάμενους, αλλες 10.000, μάξιμουμ.
      Στην Ελλάδα, ακόμα και του τότε, δεν ήταν καθόλου κατασπατάληση δυνάμεων.
      Το επιχείρημα είναι σαθρό.
      Αντικαταστούσε κατά καιρούς μονάδες και έστελνε ορισμένους πίσω.
      Είχε αφήσει ισχυρότατη φρουρά στην Μακεδονία, για προφανείς λόγους.
      Δεν πήρε μαζί του ισχυρές δυνάμεις από άλλες πόλεις, παρά μόνο μισθοφόρους και εκείνους σε μικρούς αριθμούς.
      Η μακεδονική στρατιά ήταν άριστα εκπαιδευμένη, έτοιμο ξίφος, στα χέρια στρατιωτικής ιδιοφυϊας.
      Ήταν ο πρώτος στρατηγός που δίδαξε τον συνδυασμό δυνάμεων, στο πεδίο της μάχης και δεν προσάρμοσε τον στρατό του σε κάποιο από τα μέρη του.
      Το αντίθετο.Χρησιμοποίησε κάθε μέρος την δεδομένη στιγμή που το χρειαζόταν και πρώτος εκείνος δίδαξε την ουσία, αυτού που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα και διδάσκεται σε όλες τις στρατιωτικές ακαδημίες του πλανήτη, του “πολλαπλασιαστή ισχύος”.
      Έφτασε στα Γαυγάμηλα, σε πεδίο προετοιμασμένο από τον εχθρό, με συντριπτικά μικρότερη δύναμη και τον εξολόθρευσε τελείως.
      Η μάχη των Γαυγαμήλων θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες από πλευράς ουσίας, φαντασίας, εκτέλεσης και προγραμματισμού, μάχες της παγκόσμιας Ιστορίας.
      Περίπου 40.000 Έλληνες κατενίκησαν υπερδεκαπλάσιο στράτευμα, σε πεδίο επιλογής του εχθρού.
      Όταν αποφάσισε να πάει ανατολικότερα, προσάρμοσε τις δυνάμεις του και ενέταξε σε αυτές στοιχεία που συνάντησε και του φάνηκαν χρήσιμα, με αποτέλεσμα, εν μέσω εκστρατείας, πράγμα αδιανόητο ακόμα και σήμερα, να μετατρέψει νικηφόρο στράτευμα σε νικηφόρο στράτευμα, επί του πεδίου..Προσάρμοσε τον στρατό σε νέο δόγμα τακτικών, πειραματιζόμενος…
      Οι δυνατότητες της κατακτημένης Περσικής επικράτειας, η απόλυτη εμπιστοσύνη,τυφλή, στις ικανότητές του,θα του έδιναν την δυνατότητα να πολεμά μέχρι κάποιος να αποδειχθεί μεγαλύτερης ευφυϊας.Από δύσκολο, έως σχεδόν αδύνατο, εκείνη την δεδομένη στιγμή.
      Δεν είχε πρόβλημα νόστου…Αποδείχθηκε ότι είχε πρόβλημα χρόνου.Και την άλλη μέρα να αντικαταστούσε το σύνολο της δύναμης, είχε αρκετούς για να συνεχίσει ακόμα κι αν χρειάζονταν εκπαίδευση από την αρχή.Το είχε ήδη ξεκινήσει, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει αντιδράσεις, αναμενόμενες από συμπολεμιστές του.
      Πολλές φορές οι σύντροφοί του αναφέρονταν σε εκείνον, ως ο “Αλέξανδρος ΜΑΣ” και πικράθηκαν που υπήρχε η περίπτωση να αντικατασταθούν.Τους φάινονταν αδιανόητο,μετά από τόσες προσπάθειες, τόσες δυσκολίες, τόσες θυσίες,να υπήρχε η περίπτωση να συνεχίσει δίχως εκείνους.Εκείνος μπορούσε, εκείνοι δεν μπορούσαν να το διανοηθούν.
      Ο Αλέξανδρος δεν ήταν ποτέ δικός τους, εκείνοι ήταν δικοί του…Έχει περάσει εξιδανικευμένη εικόνα σε ορισμένα σημεία της ζωής του, αλλά ο Αλέξανδρος, από την στιγμή που έθετε κάποιον στόχο, με το δικό του σπάνιο μυαλό, δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα να το φέρει σε πέρας, όπως νόμιζε εκείνος,πρακτικά αδίστακτα.
      Αλλιώς δεν τον έθετε…
      Καμία σπατάλη δεν ήταν αρκετή για τα σχέδια του, κανένα εμπόδιο δεν υπήρχε παρά μόνο η οργάνωση και η εκτέλεση.
      Οι υπηρεσίες επιμελητείας του Αλέξανδρου, δεν είχαν ταίρι και ο πλούτος στα χέρια του ήταν απλώς μέσο κατακτήσεως σκοπού.Τίποτε αλλο.
      Στρατιώτης της Ιδέας…του.
      Ο μαρασμός της μητέρας Πατρίδας, ήταν αποτέλεσμα της απουσίας του και οι συνεχόμενοι εμφύλιοι πόλεμοι που ακολούθησαν τον θάνατο του.
      Και μην ξεχνάτε το παρακάτω.Ο Αλέξανδρος δεν γύρισε ποτέ στην Μακεδονία του.Μέσα στο μυαλό του, την αντικατέστησε, την μεγάλωσε, την έκανε Μεγάλη Ελλάδα, την δική του Ελλάδα, την παγκόσμια…Πολύ αδρά, θα μπορούσε να περιγραφεί ως ο πρώτος της παγκοσμιοποίησης, αλλά με Ελληνική καρδιά…Εκεί που οι άλλοι προσπαθούσαν να τον περιορίσουν, ο Μεγαλέξανδρος, δεν είχε όρια, παρά μόνο την φαντασία του…Όνειρο.
      Εκείνοι που τον “αντικατέστησαν”, περιόρισαν, όπως ήταν φυσιολογικό για την δυνατότητα του εγκεφάλου τους, τη φαντασία τους και άρα και τις δυνατότητές τους.
      Ουδείς τον αντικατέστησε.Πήγε ο καθένας στο σπιτάκι του κι άρχισε να ξεθεμελιώνει το σπιτάκι του διπλανού, με αποτέλεσμα να μην μείνει πέτρα στην πέτρα…
      Μόνο που η Ιστορία δεν έχει “αν”…
      Οι ανθρωποι έχουμε…
      Αν ο Αλέξανδρος είχε όντως βάλει στόχο, να πάει προς δυσμάς, που πολλοί λένε ότι όντως έτσι είχε κάνει, θα έκανε στην Ιταλική χερσόνησο, περίπατο…
      Αλλά αυτό είναι μια άλλη Ιστορία…

    • LEON είπε

      Οι ιστορικοι ομως εχουν καταγραψει αλλα στοιχεια.Οι στρατιωτες και οι αξιωματικοι συχνα τον τελευταιο καιρο του μιλουσαν για επιστροφη στην πατριδα ,(καποιοι λειπαν για χρονια ) .Την στρατιωτικη τακτικη και μεγαλοφυια του δεν την αμφισβητησα κι οταν μιλω για υπερσπαταληση δυναμεων δεν εννοω στρατιωτικη ,αλλα συνολικη του ελληνισμου ,εμπορικη ,πνευματικη , τεχνων ,γραμματων !!!! Δεν εχουν καταγραφει πολλα (και οχι τυχαια ) για το τι συνεβαινε στην Ελλαδα τα χρονια της εκστρατειας ,οχι μονο γιατι μαραζωναν τα παντα ,αλλα κυριως γιατι οι περισσοτεροι “καταγραφεις” ιστορικοι κ.α. ακολουθουσαν τον Αλεξανδρο .Εκεινο που κρατω εγω σαν συμπερασμα ειναι οτι πηγη πνευματικης δυναμης και δημιουργιας ,πηγη ζωης για τον Ελληνα ειναι ο ευλογημενος τουτος τοπος !!! Μακρυα απο αυτον καθε Ελληνας ,μπορει να μεγαλουργει και να προοδευει ,αλλα του ειναι αναγκαια η επιστροφη σε τακτα χρονικα διαστηματα ,να “παρει τη δοση του”,!!!!!
      Απο τον Θεο Απολλωνα(μοναδικος ζωογονος ηλιος) , τον Θεο Ποσειδωνα ,(η απιστευτη γαλανη θαλασσα), την Θεα Αθηνα (η οσμη της Σοφιας στον αερα ).Η αναμνηση ολων αυτων ακομα και σημερα στους ομογενεις μας(3ης,4ης γενιας που δεν εχουν ερθει ποτε ) ,ετσι οπως λειτουργει στο DNA τους ,παιρνει σαρκα και οστα στην ανατριχιλα που θα νοιωσουν οταν πατησουν Ελλαδα .[δεν θυμαμαι ποια μελετη ειχαν κανει ομογενεις του Καναδα-νομιζω- που εκπληκτοι παρατηρησαν την μετεπειτα πορεια αυτων μολις επισκεφτηκαν για πρωτη φορα την Ελλαδα και τα χωρια των παππουδων τους ! μιλουσαν για "εσωτερικο φως" και "συνειδητοποιηση νεων ρολων " στην κοινωνια που επεστρεψαν ]
      Εν κατακλειδι ο Ελληνας ειναι “κατακτητης” αλλα οχι με τα οπλα (ακομα και ο Αλεξανδρος ΔΕΝ ηταν τετοιος , απελευθερωτης πνευματικος ηταν ,λαων που ζουσαν στην απολυτη ,σχεδον “θεικη ” καταπιεση για αιωνες ) , αλλα ΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ πνευματικος και ΟΔΗΓΗΤΗΣ του ανθρωπου προς την ΑΛΗΘΕΙΑ .

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Eπειδή σε πολλά από αυτά που γράφεις, δεν έχεις άδικο, δεν θα κάτσω να αναλύσω.
        Αλλά…
        Όταν υπάρχει μέλι, τριγύρω του πετάνε οι μέλισσες…Και ο Ήλιος κρύβει, θέλει δεν θέλει τ΄αστεράκια…
        Ο Αλέξανδρος, αποφάσισε να μετατοπίσει το κέντρο ισχύος.
        Μόνος του.
        Το ίδιο συμβαίνει και τώρα, μόνο που τώρα είμαστε πάμφτωχοι και λείπει η τρέλλα…
        Χάνουμε απίθανες ευκαιρίες, γιατί δεν υπάρχει ηγεσία και όραμα..Υπάρχει μόνο διαχείριση…Φτωχή, μυωπική,φαιδρή…
        Λες και κανένας κερατάς δεν έχει ανοίξει ένα παλιοβιβλίο να ξεστραβωθεί…
        Ξέρεις πια ήταν η τελευταία εντολή του Μεγαλέξαντρου, σύμφωνα με τον θρύλο;
        Αν ξέρεις, θα καταλάβεις πολλά…

      • LEON είπε

        ελα Βραχε …για λεγε …στα ωραια το κοβεις
        και για τα τελευταια λογια
        αλλα κυριως ,για την σημερινη μετατοπιση κεντρου ισχυος
        που ειναι και το σπουδαιοτερο!

      • ΒΡΑΧΟΣ είπε

        Ζήτησε, όταν πια πεθάνει και μεταφέρουν το σώμα του, να είναι τα χέρια του ανοικτά και άδεια, σαν τίποτε να μην είχε και τίποτα να μην κράτησε.Γυμνά…αδειανά…
        Η μετατόπιση ισχύος, γίνεται ανατολικά και δεν είναι μόνο οικονομική.
        Έχει αρχίσει εδώ και καμιά δεκαριά χρόνια, αλλά εμείς εδώ, περί άλλων τυρβάζουμε.
        Μετατοπίσεις ισχύος,δημιουργούν αναταραχές, Λεωνίδα και δεν είναι πάντα ομαλές και ειρηνικές.
        Ολοι προετοιμάζονται…για όλα.

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 68 other followers

%d bloggers like this: